Όταν ο όμιλος PSA θέλησε να αποκτήσει παρουσία στη «δύσκολη» premium κατηγορία, επιστράτευσε ένα όνομα που έχει γράψει ιστορία τα παλαιότερα χρόνια: το DS. Στην Ελλάδα έγινε η Citroen DS γνωστή ως «βάτραχος» λόγω του σχήματός της, ενώ έγραψε ιστορία με καινοτομίες, όπως οι περιστρεφόμενοι προβολείς και η υδροπνευματική ανάρτηση, που ανασήκωνε το αυτοκίνητο και έγινε ταυτόσημη της άνεσης, της πολυτέλειας και του στυλ στην εποχή της. Κάπως έτσι, γεννήθηκε η νέα μάρκα μέσα στο PSA Group που είναι η DS Automobiles με πιο πρόσφατο δημιούργημά της το DS3 Crossback. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει σε όλα τα επίπεδα, καθώς η σχεδίασή του δεν μοιάζει με κανενός άλλου. Σε κάθε πλευρά του χαράζεται η μοναδική του ταυτότητα και διαθέτει τόσες πολλές σχεδιαστικές λεπτομέρειες εξωτερικά -όπως οι γωνίες του, οι εισαγωγές αέρα, τα 3D LED φωτιστικά σώματα ή οι αναδυόμενες χειρολαβές- που πραγματικά χάνεσαι. 

 To εντυπωσιακό πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Το ίδιο συμβαίνει και στο εσωτερικό. Η απόλυτη εργονομία θυσιάστηκε στο βωμό του στυλ και της εμφάνισης. Δεν έχουν γίνει και... εγκλήματα, απλώς υπάρχουν μερικά σημεία που χρειάζονται εξοικείωση. Τα ηλεκτρικά παράθυρα στην κεντρική κονσόλα, το ηλεκτρικό χειρόφρενο που έχει σχεδόν τον ίδιο διακόπτη με των παραθύρων και μερικές ακόμη τέτοιες λεπτομέρειες απαιτούν κάποιον χρόνο προσαρμογής, πριν φτάσεις στο στάδιο των αυτοματοποιημένων χειρισμών και κινήσεων. Μικρολεπτομέρειες όμως μπροστά στη συνολική εικόνα αυτού του εκθαμβωτικού μοντέλου, όπου όλα κινούνται γύρω από το ρομβοειδές σχήμα ενός πολύτιμου διαμαντιού.

 O ρόμβος συμβολίζει τα πολύτιμα διαμάντια.

Τα πανέμορφα καθίσματα στηρίζουν πολύ καλά το σώμα και προσφέρουν αναπαυτική «φιλοξενία», ενώ ρυθμίζονται προς όλες τις κατευθύνσεις βολεύοντας κάθε σωματότυπο. Η μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων αποδεικνύεται πολύ εύχρηστη και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τα όμορφα γραφικά προσφέρει την –απαιτούμενη πλέον στις ημέρες μας- high tech νότα. Συνολικά το εσωτερικό του DS3 Crossback αποτελεί ένα πολύ ωραίο περιβάλλον για να το ζεις όπως ένα ζεστό σαλονάκι σπιτιού, χάρη και στην πολύ καλή ποιότητα υλικών / συναρμογής, που προδιαθέτουν ευχάριστα. Οι χώροι επαρκούν για τέσσερις ενήλικες επιβάτες και το πορτμπαγκάζ με τον όγκο των 350 λίτρων μπορεί να υποστηρίξει ακόμη και πολυήμερα ταξίδια.

 To DS 3 Crossback προσφέρεται και για ταξίδια.

Το μοτέρ που κινούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι ο 1.5 BlueHDi 100.  Αν είστε μυημένοι στην ορολογία του PSA Group, θα καταλάβατε ότι μιλάμε για έναν πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων με απόδοση 100 ίππων. Προσφέρει ροπή στρέψης 250 Nm, συνδυάζεται με ένα πολύ καλά κλιμακωμένο χειροκίνητο εξάρι σασμάν, διαθέτει τέσσερις κυλίνδρους, τούρμπο και πληροί τα αυστηρά κριτήρια ρύπων Euro 6d-Temp. Σύμφωνα με τη DS προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,4 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα στα 180 χλμ./ώρα. Στην πράξη οι επιδόσεις που προσφέρει δεν συγκινούν, έχει όμως έναν μοναδικό τρόπο να σου δίνει την αίσθηση της «αεράτης» κίνησης στο πάτημα του γκαζιού, οπότε δεν έχεις ποτέ την εντύπωση, ότι υστερεί σε δύναμη. 

 Ετσι και αλλιώς η συγκεκριμένη έκδοση απευθύνεται κυρίως στους εραστές της οικονομικής κατανάλωσης και εδώ κάνει το μικρότερο SUV της DS πραγματικά θαύματα. Η μέση κατανάλωση πετρελαίου, που μετρήσαμε στη διάρκεια της πολυήμερης δοκιμής μας, κυμαινόταν σταθερά στα χαμηλά «πεντάρια» (5,0lt / 100 km έως 5,5lt / 100km) με απόλυτα φυσιολογικούς ρυθμούς και άφθονες αστικές διαδρομέ. Όταν προσπαθήσαμε μάλιστα να υποδηθούμε τον Σκρουτζ και να γίνουμε... τσιγκούνηδες, είδαμε απίστευτες τιμές, γύρω στα 4,2 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χιλιόμετρα! Πρόκειται πραγματικά για ένα από τα πιο οικονομικά σε καύσιμα αυτοκίνητα που έχουμε δοκιμάσει ποτέ. Μέσα στην πόλη συμπεριφέρεται το κόμπακτ DS 3 Crossback ευέλικτα σαν supermini, στον αυτοκινητόδρομο εμφανίζει πολύ καλή, σταθερή συμπεριφορά με ελάχιστο θόρυβο να περνά στην καμπίνα και εξαιρετική ποιότητα κύλισης, ενώ αναζητώντας το όριο σε απαιτητικές διαδρομές βλέπεις ότι δεν δυσανασχετεί και ανταποκρίνεται πλήρως! 

 Eξαιρετικής ποιότητας υλικά στο εσωτερικό.

Το ζωντανό τιμόνι, μαζί με τα ακούραστα φρένα και τις αναρτήσεις που δεν επιτρέπουν πολλές κλίσεις, το κάνει αρκούντως απολαυστικό, πράγμα διόλου αυτονόητο για ένα SUV. Η έκδοση που δοκιμάσαμε εμείς, διέθετε πραγματικά «τα πάντα όλα» από εξοπλισμό. LED φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω με 3D τεχνολογία («συρταρωτά» φλας κλπ), βάση ασύρματης φόρτισης κινητού με υποστήριξη λειτουργίας fast charge, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, ενεργό cruise control, αυτόματο φρενάρισμα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και ανάγνωση οδικών σημάτων, αποτελούν μόνο ένα μικρό δείγμα από τον ατέλειωτο κατάλογο του εξοπλισμού.

O όγκος του χώρου αποσκευών ξεκινά από 350 λίτρα.

 Το DS3 Crossback κέρδισε όμως πάνω από όλα το στοίχημα της..πρώτης ματιάς. Όσο το είχαμε στα χέρια μας, δεν υπήρξε άνθρωπος, που να μπήκε μέσα και να μην το σχολιάσει από θετικά έως με ενθουσιασμό. Ερωτήσεις στη γειτονιά, στα φανάρια, στο δρόμο, στον... καφέ και όπου αλλού, αποδεικνύουν ότι το DS3 Crossback κάθε άλλο παρά απαρατήρητο περνά και αυτό δεν συμβαίνει τόσο συχνά με μοντέλ, των οποίων ο τιμοκατάλογος «ανοίγει» στις 21.800€. Οι εκδόσεις με τον πετρελαιοκινητήρα των 100 ίππων, ξεκινούν από τις 25.900€ και βέβαια η τελική τιμή προσαρμόζεται στα προσωπικά γούστα και στην τσέπη κάθε υποψήφιου αγοραστή.