Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε, ότι τα μεγαλύτερα εμπόδια στη γρήγορη ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης ήταν κατά κύριο λόγο οι ακριβές τιμές των ηλεκτρικών μοντέλων, η περιορισμένη αυτονομία τους και η έλλειψη υποδομών, κυρίως στον τομέα της φόρτισης των μπαταριών τους. Ωστόσο υπάρχει και άλλη μία αιτία, που λειτουργεί απολύτως ανασχετικά στην αγορά ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου και η οποία μέχρι πρόσφατα δεν λαμβανόταν σοβαρά υπόψη. Πρόκειται για τους πολύ μεγάλους χρόνους αναμονής, που μεσολαβούν ανάμεσα στην παραγγελία και στην παραλαβή ενός ηλεκτρικού Ι.Χ. και οφείλονται σε μία σειρά από λόγους.

Σύμφωνα με στοιχεία του Δεκεμβρίου του 2018, στα τέλη του προηγούμενου χρόνου κυκλοφορούσαν σε όλον τον πλανήτη περίπου 5,3 εκατ. ηλεκτροκίνητα οχήματα. Ο αριθμός τους θα αυξάνεται όμως με γεωμετρική πρόοδο, όσο βελτιώνονται οι προδιαγραφές τους (πτώση τιμών, μεγαλύτερες αυτονομίες) και αναπτύσσονται οι ανάλογες υποδομές, ενώ ας μην ξεχνάμε ότι σε πολλές χώρες προβλέπονται ισχυρά οικονομικά -και άλλου είδους- κίνητρα για την αγορά τους.

Οι μεγάλοι χρόνοι αναμονής αποτελούν ωστόσο έναν ανασχετικό παράγοντα και οφείλονται στην αυξημένη ζήτηση, σε δυσκολίες παραγωγής, σε μικρά αποθέματα καινούριων αυτοκινήτων, κλπ. Μεγάλη ηλεκτρονική πλατφόρμα αγοραπωλησίας οχημάτων στο εξωτερικό αναφέρει, ότι όσοι ενδιαφέρονται να αγοράσουν ένα από το κορεάτικα ηλεκτρικά μοντέλα Kia e-Niro, Kia e-Soul, Hyundai Ioniq Electro, Hyundai Kona Electro θα πρέπει να κάνει υπομονή τουλάχιστον δώδεκα μήνες, σε αρκετές μάλιστα περιπτώσεις υπερβαίνει αισθητά ο χρόνος αναμονής τον ένα χρόνο.

Σημαντικοί χρόνοι αναμονής προβλέπονται και για τα δύο ηλεκτροκίνητα μοντέλα της Nissan, δηλαδή το βανάκι e-NV200 Evalia και το δημοφιλές Leaf με τη μπαταρία των 62 kWh και την αυξημένη αυτονομία. Σε αυτές τις περιπτώσεις καλείται να περιμένει ο πελάτης περίπου δέκα μήνες, αν και το Nissan Leaf με τη μικρότερη μπαταρία των 40 kWh είναι διαθέσιμο σε τρεις μήνες.

Ακόμη και νέα ηλεκτρικά μοντέλα, που δεν έχουν κυκλοφορήσει στην αγορά, τρομάζουν τους υποψήφιους αγοραστές τους με τους χρόνους αναμονής τους. Αυτό ισχύει για παράδειγμα στις περιπτώσεις των ηλεκτρικών Peugeot e-208 και Opel Corsa-e, για τα οποία απαιτούνται γύρω στους δέκα μήνες υπομονή μέχρι την παραλαβή τους. Για τη Mercedes EQC πρέπει να περιμένεις κατά μέσο όρο οκτώ μήνες, ενώ ένα εξάμηνο προβλέπεται για τα ηλεκτροκίνητα Citroen C-Zero, Peugeot i-On, Smart EQ fortwo και fortwo Cabrio και το VW e-Golf.

Στο πεντάμηνο κυμαίνεται ο χρόνος αναμονής για τα μοντέλα Audi e-Tron και Smart EQ forfour, ενώ για τη Jaguar i-Pace απαιτούνται 4 μήνες υπομονή και για τη BMW i3 και το Nissan Leaf με μπαταρία 40 kWh περίπου ένα τρίμηνο. Με βάση αυτά τα δεδομένα, φαντάζει σαν…ετοιμοπαράδοτο το Renault Zoe με μόλις ένα δίμηνο αναμονής. Να σημειώσουμε επίσης, ότι υπάρχουν και ηλεκτρικά μοντέλα, όπως το VW e-Up! και Citroen E-Mehari, για τα οποία δεν δέχονται καν παραγγελίες οι κατασκευάστριες εταιρείες τους, αν και έχει ανακοινωθεί επίσημα το λανσάρισμά τους στην αγορά.