Το Timossi – Ferrari Arno XI δεν αποτελεί απλά ένα γρήγορο σκάφος, αλλά ουσιαστικά μία Formula 1 αποκλειστικά για το νερό. Το αεροδυναμικό μοντέλο στο κλασικό κόκκινο χρώμα «rosso corsa» της Ferrari είναι ένα και μοναδικό και είχε πωληθεί το 2012 σε δημοπρασία του οίκου RM Auctions για 868.000 ευρώ. Τα επόμενα χρόνια μπορούσαν να θαυμάσουν το αγωνιστικό σκάφος οι επισκέπτες του μουσείου της Ferrari στο Μαρανέλο της Ιταλίας, όμως τώρα θα πωληθεί πάλι και βέβαια υπάρχει περιέργεια για την τελική τιμή αγοράς του.

Η καρίνα με τα δύο πτερύγια ανασηκώνει το σκάφος στις υψηλές ταχύτητες από το νερό.

Σίγουρα πάντως δεν θα αλλάξει χέρια για λιγότερα χρήματα σε σχέση με το 2012, καθώς το Arno XI αποτελεί ένα κλασικό προϊόν με DNA της Ferrari και με εξαιρετικά ενδιαφέρον ιστορικό, που ξεκινά ήδη από τη δεκαετία του 50. Τότε είχε δώσει εντολή ο Ιταλός πολυεκατομμυριούχος Achille Costaldi στον κατασκευαστή σκαφών Cantieri Timossi, να δημιουργήσει ένα αγωνιστικό σκάφος, για να σπάσει με αυτό διάφορα ρεκόρ ταχύτητας. Ο Costaldi ήταν ήδη κάτοχος ορισμένων τέτοιων ρεκόρ στο νερό από τη δεκαετία του 40, ωστόσο ήθελε να πετύχει το ίδιο και στην κατηγορία σκαφών έως 800 κιλών.

To Αrno XI είχε πωληθεί το 2012 στην τιμή των 868.000 ευρώ.

Η Timossi ειδικευόταν στην εξέλιξη και κατασκευή υδροπλανικών σκαφών, που έμοιαζαν με καταμαράν, καθώς διέθεταν δύο πτερύγια στην καρίνα τους και ανασηκώνονταν από το νερό, όσο αυξανόταν η ταχύτητα. Ετσι μειωνόταν η αντίσταση του νερού και γίνονταν εφικτές υψηλές ταχύτητες μέσα στο υγρό στοιχείο.

Τον κινητήρα του κόκκινου σκάφους, του οποίου ένα μέρος είναι κατασκευασμένο από ποιοτικό μαόνι, προμηθεύτηκε ο Costaldi από τη Ferrari, καθώς τον είχε φέρει σε επαφή με τον Εντσο Φεράρι ο πρώην οδηγός της Formula 1, Αλμπέρτο Ασκάρι. Όταν έμαθε ο Εντσο Φεράρι, ότι το αγωνιστικό σκάφος προοριζόταν για νέα ρεκόρ ταχύτητας, επέλεξε αμέσως έναν V12 κινητήρα 4,5 λίτρων με 385 ίππους, που ανήκε στους ισχυρότερους της γκάμας της εταιρείας του. Μάλιστα, έστειλε και μερικούς έμπειρους μηχανικούς από την ομάδα της Ferrari στη Formula 1, για να επιβλέψουν την τοποθέτηση του μοτέρ.

O κινητήρας εκτιμάται, ότι αποδίδει μεταξύ 550 και 600 ίππων.

Η ομάδα των μηχανικών έκανε ορισμένες προσαρμογές, πρόσθεσε στον V12 ακόμη δύο μηχανικούς υπερσυμπιεστές και τον μετέτρεψε έτσι, ώστε να καίει αντί βενζίνης μεθανόλη. Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση της ισχύος γύρω στους 550 με 600 ίππους, όπως ακριβώς επιθυμούσε και ο Costaldi. Ο Ιταλός πέτυχε τον σκοπό του στις 15 Οκτωβρίου 1953, όταν έπιασε με το Arno XI 150,49 μίλια ανά ώρα (περίπου 242 χλμ./ώρα) σπάζοντας κάθε προηγούμενο ρεκόρ στην κατηγορία σκαφών με βάρος έως 800 κιλών. Μάλιστα το συγκριμένο ρεκόρ παραμένει ακόμη και μέχρι σήμερα σε ισχύ.

Eνα μέρος του σκάφους είναι φτιαγμένο από μαόνι.

Η καριέρα του Costaldi ως οδηγός αγώνων στο νερό έληξε άδοξα μετά από ένα σοβαρό ατύχημα που είχε κατά την προσπάθειά του να σημειώσει κάποιο άλλο ρεκόρ ταχύτητας με διαφορετικό σκάφος. Το Arno XI άλλαξε ιδιοκτήτη, χρησιμοποιήθηκε αρχικά ως έκθεμα σε ορισμένα σόου και εξαφανίστηκε για μερικά χρόνια, καταλήγοντας στα υπόστεγα μίας χαρτοβιομηχανίας κοντά στο Μιλάνο. Στα τέλη της δεκαετίας του 90 επανεμφανίστηκε στο προσκήνιο και αναπαλαιώθηκε με μεγάλη προσοχή και κόπο, με την πολύτιμη βοήθεια και της Ferrari. Μέχρι σήμερα παραμένει το μοναδικό σκάφος με κινητήρα της Scuderia Ferrari από το θρυλικό Μαρανέλο!