Έκκληση για περαιτέρω τόνωση της ζήτησης για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με μπαταρία απηύθυναν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς οι πωλήσεις όλων των νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη σημείωσαν τον Ιούνιο τη μεγαλύτερη πτώση των τελευταίων 10 μηνών.
Οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 5,1%, φτάνοντας τα 1,24 εκατομμύρια οχήματα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Αν και η ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνεχίζει να αυξάνεται, οι πωλήσεις σημείωσαν τον πιο αργό ρυθμό ανάπτυξης για φέτος.
«Οι καταναλωτές παραμένουν σαφώς επιφυλακτικοί και η αύξηση των μέτρων ενίσχυσης της ζήτησης θα αποτελέσουν κρίσιμο στοιχείο για την επιτάχυνση της μετάβασης», ανέφερε η ACEA σε ανακοίνωση μέσω email.
Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν έχουν την πολυτέλεια να δουν τη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα (EVs) να επιβραδύνεται στην εγχώρια αγορά τους. Οι Volkswagen, BMW και Mercedes-Benz Group εξακολουθούν να χάνουν έδαφος στην Κίνα, όπου οι ολοένα και πιο ανταγωνιστικοί εγχώριοι κατασκευαστές ασκούν πιέσεις τόσο στον όγκο όσο και στις τιμές των πωλήσεών τους. Άλλοι μεγάλοι παίκτες αντιμετωπίζουν θέματα διοίκησης, με τη Stellantis NV να έχει πρόσφατα ορίσει νέο διευθύνοντα σύμβουλο και τη Renault να αναζητά μόνιμο CEO.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει κάπως μειώσει την πίεση που δέχονται οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, παραχωρώντας τους ένα περιθώριο τριών ετών για να συμμορφωθούν με τους αυστηρότερους στόχους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, οι οποίοι επρόκειτο να τεθούν σε ισχύ φέτος.
Για εκείνους τους κατασκευαστές που δραστηριοποιούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες, ωστόσο, οι δασμοί που επέβαλε ο Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ στις εισαγωγές οχημάτων και ανταλλακτικών έχουν θέσει σε κίνδυνο κέρδη αξίας δισεκατομμυρίων ευρώ.
Η επίδοση του Ιουνίου:

Τι προκάλεσε τη βουτιά
Η μεγαλύτερη αιτία μείωσης του όγκου πωλήσεων τον περασμένο μήνα ήταν η Γερμανία, η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της περιοχής. Οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 14% τον Ιούνιο και κατά 4,7% στο πρώτο εξάμηνο του έτους.
Οι πωλήσεις υποχώρησαν επίσης κατά 17% στην Ιταλία και κατά 6,7% στη Γαλλία τον ίδιο μήνα.
Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, τα plug-in υβριδικά παραμένουν θετικό στοιχείο. Οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 38% τον Ιούνιο, καθώς όλο και περισσότεροι αγοραστές επιλέγουν μοντέλα που συνδυάζουν ηλεκτρική οδήγηση με έναν εφεδρικό κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 14% τον μήνα, χάρη στις κυκλοφορίες νέων μοντέλων και σε ορισμένες χώρες όπου εξακολουθούν να ισχύουν κυβερνητικά κίνητρα. Ωστόσο, τα ποσοστά υιοθέτησης παραμένουν άνισα σε όλη την Ευρώπη, γεγονός που αντικατοπτρίζει τις ελλιπείς υποδομές και τις διαφορετικές εθνικές πολιτικές.
Το Ηνωμένο Βασίλειο επανέφερε την περασμένη εβδομάδα επιδοτήσεις ύψους έως και £3.750 (€5.100) για την υποστήριξη των αγορών ηλεκτρικών οχημάτων, τρία χρόνια μετά την κατάργηση των επιδοτήσεων για ιδιώτες αγοραστές από την προηγούμενη κυβέρνηση. Οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στη χώρα αυξήθηκαν κατά 6,7% τον Ιούνιο.