Λιανεμπόριο: Πώς η Αθήνα «μεταμορφώνεται» σε μια παγκόσμια πρωτεύουσα μόδας

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Λιανεμπόριο: Πώς η Αθήνα «μεταμορφώνεται» σε μια παγκόσμια πρωτεύουσα μόδας
Στην αθηναϊκή αγορά επενδύουν ολοένα και περισσότερες ξένες αλυσίδες ένδυσης και υπόδησης, δημιουργώντας νέα δεδομένα στον εγχώριο χάρτη του λιανεμπορίου. Η δυναμική της αγοράς της Αθήνας και τα σχέδια ισχυρών παικτών του κλάδου.

Ως εφαλτήριο για μεγάλες επενδύσεις στον κλάδο του λιανεμπορίου αντιμετωπίζουν πλέον την Αθήνα ολοένα και περισσότερες ξένες αλυσίδες μόδας, ανοίγοντας διαρκώς καταστήματα στην ελληνική πρωτεύουσα και διεκδικώντας σημαντικά μερίδια από μια άκρως ανταγωνιστική αγορά.

Ηχηρά ονόματα είτε της πολυτελούς μόδας, είτε της fast fashion αγοράς επιλέγουν την Αθήνα για να ξεδιπλώσουν τα φιλόδοξα σχέδιά επέκτασής τους, αναδεικνύοντας την πόλη μας σε ένα πραγματικό hot spot της λιανικής, αλλά και σε μια παγκόσμια πρωτεύουσα της μόδας.

Με απόλυτο σύμμαχο την έκρηξη του τουριστικού ρεύματος στην Αθήνας, ισχυροί παίκτες από το διεθνές επιχειρηματικό στερέωμα, ενισχύουν την παρουσία τους στην ελληνική αγορά, με επίκεντρο την Αθήνα, ξαναγράφοντας τον εγχώριο χάρτη του λιανεμπορίου και ωθώντας τον ανταγωνισμό στα ύψη.

H&M: Παγκόσμια «πρωτιά» για το εμβληματικό κατάστημα της Ερμού

Στις 27 Ιουνίου άνοιξε τις πύλες του το εμβληματικό κατάστημα της H&M επί των οδών Ερμού 11 και Βουλής στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, καθώς ολοκληρώθηκε η διαδικασία ριζικής ανακαίνισής του που είχε ξεκινήσει στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου. Το εν λόγω κατάστημα αποτελεί μάλιστα το πρώτο του σουηδικού «γίγαντα» της λιανικής σε παγκόσμιο επίπεδο που φέρει το πλέον ανανεωμένο concept αγοραστικής εμπειρίας, με το οποίο η H&M επιδιώκει να «περάσει» στη νέα εποχή του λιανεμπορίου.
Όπως εξήγησε στους εκπροσώπους του Τύπου ο Sales Manager της H&M για την Ελλάδα, Thomas Estrany, η Αθήνα έχει αναβαθμιστεί εσωτερικά για τον όμιλο και πλέον συγκαταλέγεται στις «μεγάλες πρωτεύουσες μόδας».

Το εμβληματικό κατάστημα H&M στην Ερμού 11 έχει συνολική επιφάνεια 4.000 τ.μ. και 2.356 τ.μ. εμπορικού χώρου, «παντρεύοντας» το φυσικό με το ψηφιακό κατάστημα, ενώ διατηρεί τον ιστορικό του χαρακτήρα, έχοντας κατασκευαστεί το μακρινό 1909.

Το εν λόγω κατάστημα μπορεί να απασχολήσει έως και 120 άτομα προσωπικό σε full season, ενώ λόγω της θέσης του εντός του ιστορικού κέντρου της Αθήνας έχει τη δυνατότητα να είναι ανοιχτό κάθε Κυριακή για το διάστημα Μαΐου – Οκτωβρίου, αφού εντάσσεται σε τουριστική περιοχή.

Παράλληλα, την ερχόμενη Παρασκευή 4 Ιουλίου θα επαναλειτουργήσει και το εμβληματικό κατάστημα του Πειραιά, το οποίο βρίσκεται μόλις λίγα μόλις μέτρα απ’ το λιμάνι, με συνολικό εμβαδόν 4.000 τ.μ. και 2.777 τ.μ. εμπορικού χώρου και το οποίο «μεταμορφώνεται» σε ένα σύγχρονο σημείο αναφοράς για τους λάτρεις της μόδας.
Η επαναλειτουργία των δύο καταστημάτων σε Αθήνα και Πειραιά σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την H&M στην Ελλάδα, κατά την οποία προσφέρεται στο κοινό αναβαθμισμένη αγοραστική εμπειρία, όπου το σύγχρονο design, η προηγμένη τεχνολογία και τα ιδιαίτερα στοιχεία της ελληνικής κουλτούρας συνυπάρχουν αρμονικά.

Τα νέα καταστήματα στην Ερμού και τον Πειραιά ενσωματώνουν το next-gen concept της H&M. Μια νέα εποχή για τη μόδα που συνδυάζει βιώσιμο design, ψηφιακές καινοτομίες και fashion-forward ατμόσφαιρα. Τα δύο καταστήματα προσφέρουν υπηρεσίες Click & Collect και αυτόματες θυρίδες παραλαβής δεμάτων για γρήγορη, self-service παραλαβή και επιστροφή online παραγγελιών. Η smart store τεχνολογία που διαθέτουν, βελτιστοποιεί την παρουσίαση των προϊόντων και τις καθημερινές λειτουργίες τους, ενώ οι ψηφιακές οθόνες σε όλο το κατάστημα παρουσιάζουν τις τελευταίες συλλογές.

Αποκλειστικά στην Ερμού, οι πελάτες έχουν πρόσβαση σε έξυπνα δοκιμαστήρια που τους επιτρέπουν να ζητήσουν βοήθεια, άλλα μεγέθη ή προϊόντα απευθείας από το δοκιμαστήριο, ενώ μπορούν, επίσης, να δουν πληροφορίες για τα προϊόντα ή να περιηγηθούν στη διαδικτυακή συλλογή.

Η Η&Μ άνοιξε το πρώτο κατάστημα στην Ελλάδα το 2007, ενώ, όπως αναφέρεται στις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές της καταστάσεις, πλέον το δίκτυό της ανέρχεται σε 35 καταστήματα. Το εμπορικό σήμα αναπτύσσει η H&M Hennes & Mauritz Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εμπορική Εταιρεία Ειδών Ενδύσεως και Υποδύσεως, η οποία συστάθηκε τον Οκτώβριο του 2006.

Η σουηδική H&M θεωρείται σήμερα η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης ενδυμάτων παγκοσμίως, μετά την ισπανική Inditex (μητρική εταιρεία των Bershka, Massimo Dutti, Pull and Bear, Stradivarius, Zara κλπ). Η εταιρεία ιδρύθηκε από τον Έρλινγκ Πέρεσον το 1947, όταν άνοιξε το πρώτο κατάστημα στην κεντρική οδό της Βεστερός, ήτοι της πέμπτης μεγαλύτερης πόλης της Σουηδίας. Το πρώτο όνομα της εταιρείας ήταν «Hennes» (δηλαδή «Hers» (δικό της), καθώς πουλούσε αποκλειστικά γυναικεία ρούχα. Το 1968, ο Πέρεσον απέκτησε το κατάστημα ένδυσης λιανικής του Μαουρίτζ Γουάλιντφορς, γεγονός που οδήγησε στην ένταξη της ανδρικής συλλογής στο φάσμα των προϊόντων του και στη μετονομασία της εταιρείας σε Hennes & Mauritz (H&M). Η γνωστή αλυσίδα διαθέτει σήμερα πάνω από 4.000 καταστήματα σε περισσότερες από 75 χώρες του κόσμου.

Τα νέα εμβληματικά Zara

Ακόμη πιο ισχυρή καθιστά την παρουσία του στην αθηναϊκή αγορά του λιανεμπορίου ο ισπανικός όμιλος Inditex, γνωστός μεταξύ άλλων για τα εμβληματικά καταστήματα Zara.
Μόλις τον περασμένο Απρίλιο, η Zara παρουσίασε το νέο της κατάστημα, το οποίο στεγάζεται σε ένα από τα πιο εμβληματικά κτήρια της Αθήνας - το ιστορικό Μινιόν, στην καρδιά της πόλης. Το κατάστημα καταλαμβάνει 2.130 τ.μ. εμπορικής επιφάνειας σε τέσσερα επίπεδα και προσφέρει μια πλούσια ποικιλία ενδυμάτων για γυναίκες, άνδρες και παιδιά.
Το νέο αυτό κατάστημα αποτελεί μάλιστα την πιο πρόσφατη έκφραση του μοντέλου καταστημάτων της Zara: ένα εμπορικό concept βασισμένο σε μεγάλα flagship καταστήματα, με ανανεωμένη εικόνα και νέους χώρους παρουσίασης προϊόντων. Είναι επίσης εξοπλισμένο με τα πιο προηγμένα τεχνολογικά μέσα, διασφαλίζοντας την καλύτερη δυνατή εμπειρία αγορών. Παράλληλα, οι χώροι τύπου boutique, με ξεχωριστό σχεδιασμό και ειδικά επιλεγμένη επίπλωση, αναδεικνύουν τις συλλογές της εταιρείας, δημιουργώντας μια ξεχωριστή σύνδεση ανάμεσα στον επισκέπτη και το προϊόν.

Η εσωτερική διαμόρφωση του Zara Minion έχει σχεδιαστεί με στόχο τη δημιουργία μιας ζεστής, οικείας ατμόσφαιρας. Επιλεγμένα αντικείμενα αντίκας και διακοσμητικά στοιχεία, ενσωματώνονται αρμονικά με παλαιωμένο ξύλο και σύγχρονες επιφάνειες από ανοξείδωτο ατσάλι, διαμορφώνοντας έναν χώρο όπου η διαχρονική κομψότητα συναντά τη μοντέρνα φινέτσα.

Στο ισόγειο και τον πρώτο όροφο, οι επισκέπτες θα βρουν τις γυναικείες συλλογές, συνοδευόμενες από μια επιλεγμένη γκάμα υποδημάτων και αξεσουάρ, τα οποία παρουσιάζονται σε έναν αποκλειστικό χώρο Shoes & Bags. Στο υπόγειο στεγάζεται η παιδική συλλογή, η οποία περιλαμβάνει και ένα ξύλινο σπιτάκι παιχνιδιού, ειδικά σχεδιασμένο για τους μικρότερους επισκέπτες. Ο δεύτερος όροφος είναι αφιερωμένος στην ανδρική μόδα, μέσα σε ένα κομψό και εκλεπτυσμένο περιβάλλον, με ειδικά διαμορφωμένους χώρους που φιλοξενούν επιλεγμένες σειρές της εταιρείας, όπως η Zara Origins και η Zara Athleticz, η συλλογή αθλητικής ένδυσης.

Στο μεταξύ, ακριβώς πριν από έναν χρόνο, η Zara εγκαινίασε στον Πύργο του Πειραιά το προηγμένο τεχνολογικά κατάστημά της στην Ελλάδα και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Πρόκειται για κατάστημα συνολικού εμβαδού 5.000 τμ που φιλοξενεί τις πλήρεις συλλογές ενδυμάτων, υποδημάτων και αξεσουάρ για γυναίκες, άνδρες και παιδιά, καθώς επίσης και την πιο εκτενή συλλογή επίπλων και ειδών οικιακού εξοπλισμού της Zara Home, σε τρεις ορόφους.

Τα σχέδια των low cost αλυσίδων Pepco και Sinsay

Την ίδια στιγμή, ακάθεκτοι συνεχίζουν τα σχέδια επέκτασής τους στην ελληνική αγορά οι πολωνικές αλυσίδες Pepco και Sinsay, ανοίγοντας διαρκώς νέα καταστήματα σε κάθε γειτονιά της Αθήνας, αλλά και της χώρας.

Η πολωνική αλυσίδα ένδυσης και ειδών σπιτιού Pepco - γνωστή σε πολλούς ως το αντίπαλο δέος της Jumbo - θέτει ακόμη πιο ψηλά τον πήχη της ανάπτυξής της. Έχοντας συμπληρώσει 2,5 περίπου χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, η Pepco διατηρεί αισίως περισσότερα από 40 καταστήματα στη χώρα μας, ενώ στόχος της είναι έως το τέλος του 2025 να διαθέτει ένα δίκτυο συνολικά 60 καταστημάτων στην Ελλάδα. Τον περασμένο Μάρτιο άνοιξε δύο νέα καταστήματα στην Αθήνα και δη στον Ταύρο (25ης Μαρτίου 26) και στη Λεωφόρο Θηβών (Λ. Θηβών 274), αντίστοιχα.

Ήταν Οκτώβριος του 2022 όταν το πρώτο κατάστημα Pepco άνοιξε τις πύλες του στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο Piraeus Retail Park της Trade Estates ΑΕΕΑΠ του ομίλου Fourlis.
Η πολωνική αλυσίδα εκπτωτικών καταστημάτων με έδρα το Πόζναν, μέσα σε μόλις 21 χρόνια κατάφερε να κατακτήσει την Ευρώπη, διαθέτοντας πλέον ένα δίκτυο περισσότερων από 3.800 καταστημάτων. Ο όμιλος ιδρύθηκε το 1999, ενώ τα πρώτα καταστήματα Pepco - 14 συνολικά - έκαναν την εμφάνισή τους το 2004 στις μεγαλύτερες πόλεις της Πολωνίας. Από τότε η ανάπτυξη είναι συνεχής, με την εταιρεία να συμπληρώνει μέσα σε μόλις τρία χρόνια (2007) 100 καταστήματα. Το μοντέλο λειτουργίας ξεπέρασε αρκετά σύντομα τα πολωνικά σύνορα, καθώς το 2013 ανοίγουν καταστήματα Pepco σε Τσεχία και Σλοβακία. Ένα χρόνο αργότερα, τα 500 καταστήματα είναι γεγονός, ενώ το 2015 η εταιρεία επεκτείνεται σε Ρουμανία και Ουγγαρία. Το 2016 το δίκτυο φτάνει τα 1.000 καταστήματα ενώ την περίοδο 2017-2019 τα Pepco ταξιδεύουν σε Κροατία, Σλοβενία, Λιθουανία, Λετονία, Εσθονία και Βουλγαρία. Το 2020 η «απόβαση» συνεχίζεται σε Ιταλία και Σερβία, με την εταιρεία να γιορτάζει ταυτόχρονα τα εγκαίνια του χιλιοστού καταστήματός της στην Πολωνία. Ακολούθησε η επέκταση του δικτύου σε Ισπανία, Αυστρία, Γερμανία, Πορτογαλία, ενώ το 2022 η αλυσίδα έκανε την εμφάνισή της και στην Ελλάδα.

Επί του παρόντος, ο όμιλος Pepco απασχολεί πάνω από 31.000 εργαζόμενους σε 18 ευρωπαϊκές χώρες, ενώ είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Βαρσοβίας από τον Μάιο του 2021. Πλέον τα καταστήματα Pepco επισκέπτονται πελάτες που πραγματοποιούν 30 εκατ. συναλλαγές κάθε μήνα.
Έχοντας συμπληρώσει δύο χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, η πολωνική αλυσίδα ένδυσης και ειδών σπιτιού Sinsay βάζει πλώρη για ακόμη μεγαλύτερα μερίδια αγοράς. Διαθέτοντας ένα δίκτυο που ξεπερνά τα 20 σημεία πώλησης στην Ελλάδα, η Sinsay ποντάρει σε ακόμη πιο δυναμική επέκτασή της στην αγορά το προσεχές διάστημα, ενώ πολλά από τα καταστήματά της βρίσκονται στην Αθήνα. Δάφνη, Άλιμος, Πετρούπολη, Βριλήσσια είναι μερικές μόνο από τις περιοχές που απέκτησαν κατάστημα Sinsay τους τελευταίους μήνες.

Το πρώτο φυσικό κατάστημα της αλυσίδας Sinsay άνοιξε τις πύλες του στο ελληνικό κοινό τον Ιανουάριο του 2023, κάνοντας «πρεμιέρα» στην Ελλάδα από το Ηράκλειο της Κρήτης, ενώ στην Αθήνα η αλυσίδα έκανε το «ντεμπούτο» της το 2024, ανοίγοντας δύο καταστήματα, τον Ιανουάριο, στο Renti Park επί της Πέτρου Ράλλη και στο λιμάνι του Πειραιά επί της Αγίου Διονυσίου, αντίστοιχα.

Με δέκα χρόνια παρουσίας στον κλάδο του λιανικού εμπορίου, η Sinsay ακολουθεί τις επιταγές της προσέγγισης fast - fashion (γρήγορη μόδα) και για αυτό το λόγο χαρακτηρίζεται από πολλούς ως η «πολωνική Zara». Το καταναλωτικό κοινό μπορεί να βρει στα καταστήματά της ένα ευρύ φάσμα κατηγοριών όπως είδη ένδυσης, υπόδησης, αξεσουάρ, εσώρουχα για τη γυναίκα, τον άντρα, τα παιδιά και τα βρέφη, καθώς και είδη ομορφιάς. Ταυτόχρονα, διαθέτει μεγάλη ποικιλία σε είδη σπιτιού και διακόσμησης, καθώς και σε αξεσουάρ για κατοικίδια ζώα.

Η Sinsay είναι μέλος του μεγαλύτερου ομίλου μόδας της Πολωνίας LPP. Εκτός της Sinsay ο όμιλος LPP - με 30 χρόνια παρουσίας στην αγορά - αναπτύσσει ακόμη τέσσερα brands μόδας και συγκεκριμένα τα Reserved, House, Mohito και Cropp, με περισσότερα από 1.500 καταστήματα σε περισσότερες από 35 χώρες διεθνώς. Μόνο το brand Sinsay αναπτύσσεται online σε 16 χώρες, ενώ έχει φυσική παρουσία σε 18 χώρες με περισσότερα από 520 καταστήματα και 11.000 υπαλλήλους.

Το απόλυτο brand πολυτελείας εκ Τουρκίας ορμώμενο

Όπως ανακοινώθηκε τον περασμένο Μάρτιο, η τουρκική αλυσίδα Vakko, με ιστορία που ξεπερνά τα 91 χρόνια, άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην Αθήνα και δη στην καρδιά του Κολωνακίου, σηματοδοτώντας την άφιξή της στην Ελλάδα. Με ιστορία που κρατά από το 1934, πρόκειται για μια κορυφαία μάρκα πολυτελείας, γνωστή για μια ευρεία γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών.

Στεγασμένο στο ιστορικό κτήριο του Κολωνακίου όπου έζησε η αείμνηστη ηθοποιός Μαρίκα Κοτοπούλη τα τελευταία χρόνια της ζωή της, στην οδό Ηρακλείτου 9, το κατάστημα Vakko Athens εκτείνεται σε πέντε επίπεδα, φιλοξενώντας τις γυναικείες και ανδρικές συλλογές prêt-à-porter, παπούτσια, τσάντες, φουλάρια και καλλυντικά. Το ισόγειο προσφέρει μια κομψή αλληλουχία χώρων, παρουσιάζοντας τη συλλογή από eau de parfums και κολόνιες, τη σειρά ειδών σπιτιού -από σερβίτσια μέχρι λευκά είδη- καθώς και τη χειροποίητη σειρά Vakko Chocolate. Οι δύο πρώτοι όροφοι είναι αφιερωμένοι στη γυναικεία μόδα και τα αξεσουάρ, ενώ ο τρίτος και ο τέταρτος όροφος φιλοξενούν τις συλλογές ένδυσης, αξεσουάρ και υποδημάτων για άνδρες.

Η Vakko ιδρύθηκε το 1934 στην Κωνσταντινούπολη από τον Vitali Hakko, έναν αληθινό οραματιστή με τολμηρό, ελεύθερο πνεύμα και σκέψη μπροστά από την εποχή του. Σήμερα, η εταιρεία αναγνωρίζεται ως κορυφαίος πολυτελής οίκος μόδας και lifestyle, συνεχίζοντας να ενστερνίζεται το όραμα του ιδρυτή υπό τη διεύθυνση του γιου του, Cem Hakko. Από τότε που ανέλαβε ο Cem Hakko έχει επεκτείνει τη μάρκα σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένης της φιλοξενίας.

H επιτομή της πολυτέλειας από τον όμιλο Φάις

Σε δυο στρατηγικές κινήσεις στον χώρο των luxury brands προχώρησε πρόσφατα και ο όμιλος Φάις, ένας από τους κορυφαίους ομίλους λιανικής και χονδρικής στην Ελλάδα με ένα χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει περισσότερα από 100 διεθνή brands.

Ήδη, μέσω της εταιρείας του, Καλογήρου ΑΕ, ο όμιλος ανακοίνωσε πρόσφατα μια νέα στρατηγική συνεργασία με τον εμβληματικό γαλλικό οίκο μόδας Chloé, σηματοδοτώντας το άνοιγμα της πρώτης monobrand boutique Chloé στην Ελλάδα. Το κατάστημα αναμένεται να ανοίξει στο εμβληματικό City Link στο κέντρο της Αθήνας κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2025, αποτελώντας μία σημαντική άφιξη στον κόσμο της πολυτελούς μόδας. Η νέα boutique θα αποτελέσει έναν χώρο αφιερωμένο στην υψηλή αισθητική, φιλοξενώντας τις συλλογές ready-to-wear, υποδημάτων και αξεσουάρ του οίκου, υπό τη δημιουργική διεύθυνση της Chemena Kamali. Με την ένταξη της Chloé στο ήδη ισχυρό portfolio του, ο Όμιλος Φάις ενισχύει περαιτέρω τη θέση του στο premium fashion segment της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

O οίκος Chloé, που ιδρύθηκε το 1952 από τη Gaby Aghion, είναι ένας κορυφαίος γαλλικός οίκος μόδας, γνωστός για τη free-spirited θηλυκότητα και την ανεπιτήδευτη κομψότητά του. Η φιλοσοφία του, εμπνευσμένη από το πρωτοποριακό όραμα της ιδρύτριας του, συνεχίζει να αντανακλάται στη σύγχρονη, γεμάτη αυτοπεποίθηση ταυτότητα της γυναίκας της Chloé.

Παράλληλα, ο όμιλος Φάις προχώρησε στη σύναψη στρατηγικής συνεργασίας και με τον διεθνώς αναγνωρισμένο οίκο Jimmy Choo. Βάσει της συμφωνίας, το πρώτο φυσικό κατάστημα του Jimmy Choo στην ελληνική αγορά θα ανοίξει επίσης στο City Link στην Αθήνα, κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2025. Η εν λόγω επένδυση ευθυγραμμίζεται με την στρατηγική του ομίλου Φάις για τη διαρκή ενίσχυση του χαρτοφυλακίου εμπορικών σημάτων στον κλάδο της πολυτελούς λιανικής και την επέκταση των δραστηριοτήτων με υψηλή προστιθέμενη αξία καθώς και με το μακροπρόθεσμο πλάνο του ομίλου για την περαιτέρω ανάπτυξη του retail δικτύου του μέσω συνεργασιών με κορυφαία διεθνή brands. Παράλληλα, εδραιώνει ακόμα περισσότερο τη θέση του ομίλου Φάις στην εγχώρια και διεθνή αγορά πολυτελών ειδών, αναδεικνύοντας τον ως έναν από τους κορυφαίους retailers στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης στον τομέα του premium fashion retail. Ο οίκος Jimmy Choo, μέλος του ομίλου Capri Holdings Limited, διαθέτει ένα παγκόσμιο δίκτυο άνω των 200 σημείων πώλησης και ισχυρή παρουσία σε στρατηγικές αγορές πολυτελείας διεθνώς.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι η Καλογήρου Α.Ε. αποτελεί θυγατρική εταιρεία του ομίλου Φάις και έναν από τους πλέον δυναμικούς retail operators στον χώρο της πολυτελούς μόδας στην Ελλάδα. Με ιστορία που εκτείνεται για περισσότερες από 13 δεκαετίες, η Καλογήρου Α.Ε. έχει εξελιχθεί σε μία ισχυρή εταιρική οντότητα με πολυεπίπεδη δραστηριότητα στον κλάδο του luxury retail και του fashion wholesale. Στο επιχειρηματικό της portfolio περιλαμβάνονται τα καταστήματα Kalogirou, καθώς και ένα σημαντικό δίκτυο μονοθεματικών boutiques διεθνών οίκων, όπως Ferragamo, Tod’s και Hogan. Παράλληλα, η εταιρεία αναπτύσσει δίκτυο χονδρικής για επιλεγμένα luxury fashion brands, ενισχύοντας την παρουσία της σε πολλαπλά κανάλια διανομής.

Οι άλλοι «παίκτες»

Το χαλί για την είσοδό του στην Ελλάδα στρώνει και ο γερμανικός «γίγαντας» της μόδας New Yorker, χωρίς όμως να μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι θα ανοίξει στην Αθήνα το πρώτο του κατάστημα. Στις 29 Απριλίου γνωστοποιήθηκε στο ΓΕΜΗ η ίδρυση, μέσω της υπηρεσίας μιας στάσης, της εταιρείας New Yorker Greece Μονοπρόσωπη ΙΚΕ, με έδρα τον δήμο Αθηναίων (Ιπποκράτους 7) και αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 100.000 ευρώ.

Η ιστορία της γερμανικής αλυσίδας ένδυσης ξεκινά το 1971, όταν οι Tilmar Hansen και Michael Simson αποφάσισαν να ανοίξουν ένα κατάστημα με τζιν στο Φλενμπουργκ. Λίγο καιρό αργότερα μπήκε στην εταιρεία και ο Friedrich Knapp, ο οποίος αργότερα ανέλαβε καθήκοντα managing director. Οι τρεις άντρες προχώρησαν στην ίδρυση της SHK-Jeans GmbH, ανοίγοντας τα πρώτα καταστήματα στη Γερμανία τις δεκαετίες ‘70 και ‘80. Το δε πρώτο κατάστημα με την επωνυμία New Yorker άνοιξε το 1982 στο Κίελο, ενώ το 1994 η εταιρεία πραγματοποίησε το πρώτο βήμα διεθνοποίησής της, επεκτείνοντας το δίκτυο καταστημάτων της στην Αυστρία. Τα επόμενα χρόνια η εξέλιξη της εταιρείας κρίνεται εντυπωσιακή, με την επέκτασή της να αποκτά σχεδόν πανευρωπαϊκό χαρακτήρα. Η μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας, όπως είναι φυσικό, είναι η γερμανική, με ένα δίκτυο που προσεγγίζει τα 300 καταστήματα, ενώ πολύ σημαντικές αγορές χαρακτηρίζονται η πολωνική και η αυστριακή, με πλέον των 80-90 καταστημάτων έκαστη.

Μέσα σε 54 χρόνια επιχειρηματικής διαδρομής, η New Yorker διατηρεί σήμερα περισσότερα από 1.200 καταστήματα σε 47 χώρες και 3 ηπείρους του κόσμου, απασχολώντας πάνω από 23.000 υπαλλήλους. Μότο της; «Ντύσου για τη στιγμή», με το οποίο φιλοδοξεί σύντομα να κερδίσει και την ελληνική αγορά…

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider