O Μαρινάκης, οι Αλαφούζοι και οι υπόλοιποι «billionaires» Έλληνες εφοπλιστές – Πώς εκτινάχθηκαν τα κέρδη τους

Viber Whatsapp Μοιράσου το
O Μαρινάκης, οι Αλαφούζοι και οι υπόλοιποι «billionaires» Έλληνες εφοπλιστές – Πώς εκτινάχθηκαν τα κέρδη τους
Τουλάχιστον 12 δισεκατομμυριούχους Έλληνες εφοπλιστές εντοπίζει το Forbes, περισσότερους από ποτέ.

Τουλάχιστον 12 δισεκατομμυριούχους Έλληνες εφοπλιστές εντοπίζει το Forbes, περισσότερους από ποτέ στην ιστορία, καθώς τα προηγούμενα χρόνια και ειδικά μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τα κέρδη τους κυρίως από τη μεταφορά πετρελαίου εκτινάχθηκαν.

Η χώρα μας έχει πλούσια εφοπλιστική παράδοση με ισχυρούς άνδρες όπως ο Αριστοτέλης Ωνάσης και ο Σταύρος Νιάρχος να έχουν αφήσει το στίγμα τους στην παγκόσμια οικονομική ιστορία. Όμως δεν είχε ποτέ τόσους πολλούς δισεκατομμυριούχους εφοπλιστές.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Forbes υπάρχουν τουλάχιστον 12 δισεκατομμυριούχοι Έλληνες εφοπλιστές, με τους επτά από αυτούς να κάνουν το ντεμπούτο τους στη λίστα του αμερικανικού περιοδικού με τους πλουσιότερους ανθρώπους του πλανήτη.

Συνολικά η αξία των περιουσιών των 12 Ελλήνων δισεκατομμυριούχων εφοπλιστών φτάνει τα 32 δισ. δολάρια, ποσό που ισούται με περίπου το 12% του ελληνικού ΑΕΠ. Μεταξύ αυτών η περιουσία του Βαγγέλη Μαρινάκη υπολογίζεται στα 3,6 δισ. δολάρια, του Γιώργου Προκοπίου στα 2,6 δισ. δολάρια, οι αδελφοί Θέμης και Γιάννης Αλαφούζος υπολογίζεται ότι έχουν περιουσία που συνδυαστικά ξεπερνά το 1 δισ. δολάρια, ενώ τα αδέρφια Ανδρέας, Αθανάσιος και Κωνσταντίνος Μαρτίνου έχουν ο καθένας περιουσία άνω των 1 δισ. δολαρίων. Στη λίστα βρίσκεται και άλλη τρανταχτά ονόματα του ελληνικού εφοπλισμού όπως ο Γιώργος Οικονόμου, και βέβαια η Μαρία Αγγελικούση που με περιουσία άνω των 5 δισ. δολαρίων είναι η πλουσιότερη Ελληνίδα.

Τα μεγάλα κέρδη, σύμφωνα με το αφιέρωμα του Forbes ήρθαν με το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία. Μετά από της κυρώσεις που επέβαλαν οι ΗΠΑ και η ΕΕ στη Ρωσία, σημαντικό κομμάτι του ρωσικού πετρελαίου ξεκίνησε να κατευθύνεται από την Ευρώπη στην Ινδία και την Κίνα. Και αυτό σημαίνει μεγαλύτερα ταξίδια και άρα σημαντικά υψηλότερα έσοδα για τους εφοπλιστές.

Σύμφωνα με το Forbes η αξία των στόλων τους και ειδικά των πετρελαιοφόρων που αυξήθηκε κατά πολλά δισεκατομμύρια δολάρια τα τελευταία δύο χρόνια, καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία προκάλεσε τριγμούς στην παγκόσμια αγορά. Κάπως έτσι, εκτός από τα υψηλότερα λειτουργικά κέρδη οι Έλληνες εφοπλιστές αποκόμισαν υψηλά κέρδη από την πώληση παλαιών πλοίων που κανονικά θα όδευαν για… παλιοσίδερα.

Οι αριθμοί προκαλούν… ίλιγγο. Οι εταιρείες που ελέγχονται από Έλληνες εφοπλιστές έχουν παραγγείλει τα τελευταία δύο χρόνια (Ιανουάριος 2022-Μάρτιος 2024) καινούργια πλοία συνολικής αξίας σχεδόν 200 δισ. δολαρίων και έχουν πουλήσει 68 παλαιότερα πλοία αξίας περίπου 3 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας δεδομένων για το χώρο της ναυτιλίας VesselsValue που επικαλείται το Forbes.

Τα περισσότερα από τα πλοία αυτά πωλήθηκαν στον λεγόμενο «ρωσικό σκιώδη στόλο» ο οποίος δημιουργήθηκε από την ανάγκη μεταφορά πετρελαίου πάνω από την ανώτατη τιμή που έχει θέσει ως πλαφόν η ΕΕ (60 δολάρια ανά βαρέλι). Σε κάθε περίπτωση μεγάλο κομμάτι του ρωσικού πετρελαίου διακινείται από Ελληνικών συμφερόντων πλοία χωρίς να έχει αποδειχτεί ποτέ ότι ελληνικών συμφερόντων πλοία σπάνε το εμπάργκο, αναφέρει το δημοσίευμα του Forbes.

Φοροαπαλλαγές και ακίνητα

Στο αφιέρωμα του Forbes γίνεται ειδική αναφορά στο ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς των Ελλήνων εφοπλιστών αλλά και στα ουσιαστικά αφορολόγητα κέρδη τους που εκτός από τις αγορές νέων πλοίων οδεύουν σε άλλες δραστηριότητες όπως οι ποδοσφαιρικές ομάδες, τα κανάλια και τα media και βέβαια το real estate. O Διαμαντής Διαμαντίδης νεοεισερχόμενος στη λίστα των δισεκατομμυριούχων του Forbes έχει διάφορες βίλες στον Αστέρα Βουλιαγμένης, ενώ στη Βουλιαγμένη πολυτελείς κατοικίες έχει και ο Γιώργος Οικονόμου που επέστρεψε στη λίστα του Forbes μετά από 16 χρόνια. Μεγάλη ακίνητη περιουσία εκτιμάται ότι διαθέτει και ο Γιώργος Προκοπίου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Αντωνίου (Neptune): Μονόδρομος η συνεχιζόμενη άνοδος του leasing στον ναυτιλιακό κλάδο

gazzetta
gazzetta reader insider insider