Procter & Gamble Ελλάς: Πού ποντάρει για την περαιτέρω ανάπτυξή της - Η άνοδος του τζίρου και το μέρισμα των 5 εκατ. ευρώ

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Procter & Gamble Ελλάς: Πού ποντάρει για την περαιτέρω ανάπτυξή της - Η άνοδος του τζίρου και το μέρισμα των 5 εκατ. ευρώ
Πού στηρίζει την αναπτυξιακή της πολιτική η ελληνική θυγατρική του πολυεθνικού κολοσσού. Η άνοδος του τζίρου και η υποχώρηση της κερδοφορίας λόγω του υψηλού κόστους. Το πρόστιμο του ΥΠΑΝ και η διανομή μερίσματος.

Σε αύξηση των πωλήσεών της με ταυτόχρονη διεύρυνση του μεριδίου της στην αγορά στοχεύει η Procter & Gamble Ελλάς, λαμβάνοντας υπόψη τις εκτιμήσεις για την πορεία της εσωτερικής κατανάλωσης, σε συνδυασμό με την ελκυστικότητα των προϊόντων της στους καταναλωτές.

Στις προτεραιότητες άλλωστε της ελληνικής θυγατρικής του πολυεθνικού κολοσσού για τη νέα χρηματοοικονομική χρήση 2023 - 2024, περιλαμβάνονται η ικανοποίηση των αναγκών των ανθρώπων που επιλέγουν τα προϊόντα της για την καθημερινή φροντίδα του σπιτιού και της οικογένειάς τους, εστιάζοντας στη δημιουργία καινοτομίας στη σωστή αξία, η εξασφάλιση της διαθεσιμότητας των προϊόντων μέσα από μια ανθεκτική και ευέλικτη εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς και η ανταπόκριση στις ανάγκες της κοινωνίας και του περιβάλλοντος στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις της Procter & Gamble Ελλάς που καταχωρήθηκαν στο ΓΕΜΗ πριν από μερικά 24ωρα, η εταιρεία συνέχισε να επενδύει στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου των προϊόντων της, παραμένοντας εστιασμένη σε κατηγορίες προϊόντων καθημερινής χρήσης «σε μία περίοδο συνεχιζόμενων γεωπολιτικών προκλήσεων και πρωτοφανών δυσχερειών για την παγκόσμια οικονομία όπου οι επιχειρήσεις κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες λειτουργίας και κόστους».

Στα 324 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις

Ειδικότερα για τη χρήση 2022 – 2023 (1/7/2022 – 30/6/2023), οι καθαρές πωλήσεις ανήλθαν σε 324 εκατ. ευρώ -συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων προς την αγορά της Κύπρου -έναντι πωλήσεων ύψους 276 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση (01/07/2021 έως 30/06/2022), «ως αποτέλεσμα της συνεχούς επένδυσης της εταιρείας στην ανάπτυξη και προώθηση των προϊόντων της μέσα από ένα ενισχυμένο πλάνο επικοινωνίας». Το πλάνο αυτό όπως φαίνεται από το συνολικό ύψος των δαπανών για προβολή και διαφήμιση διαμορφώθηκε στα 65 εκατ. ευρώ στη χρήση που έληξε στις 30/6/2023 έναντι 51,8 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση, «αντανακλώντας τη σταθερή προσήλωση της εταιρείας στην προβολή και υποστήριξη της καινοτομίας των προϊόντων της».

Τα προ φόρων κέρδη ανήλθαν σε 15,80 εκατ. ευρώ έναντι 15,50 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στα 11,84 εκατ. ευρώ έναντι 14,16 εκατ. ευρώ. Όπως υποστηρίζει η διοίκηση της εταιρείας στην οικονομική έκθεση «τα καθαρά κέρδη προ φόρων μειώθηκαν κατά 14,6% αντανακλώντας την αύξηση του κόστους, τη συνεχή επένδυση της εταιρείας στη δημιουργία αξίας για τους καταναλωτές και το εμπόριο και την υποστήριξη των αναγκών της τοπικής κοινωνίας μέσα από τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές δράσεις Εταιρικής Ευθύνης.

«Η εταιρεία συνέχισε να βελτιώνει την παραγωγικότητά της στοχεύοντας στον εντοπισμό και περιορισμό περιττών δαπανών που δεν προσθέτουν αξία στους καταναλωτές. Βελτιώνοντας τις εσωτερικές διαδικασίες και επενδύοντας σε νέες τεχνολογίες, τα έξοδα διοικητικής λειτουργίας (εξαιρουμένων των προβλέψεων) μειώθηκαν σε 6,1 εκατ. ευρώ στην χρήση που έληξε στις 30/6/2023 έναντι 7,4 εκατ. ευρώ πέρυσι», τονίζεται επίσης.

Διάθεση κερδών

Σύμφωνα πάντα με τη διοίκηση «η εταιρεία εκτιμώντας το ύψος των αδιανέμητων κερδών, την κερδοφορία της παρούσας χρήσης αλλά και τις θετικές προοπτικές για την επόμενη χρήση προτείνει τη διανομή μερίσματος προς τον εταίρο. Το ύψος του προτεινόμενου μερίσματος είναι 5 εκατ. ευρώ ή αλλιώς 67,65 ευρώ ανά εταιρικό μερίδιο. Ποσό ύψους 281.799,87 ευρώ προέρχεται από κέρδη προηγουμένων χρήσεων, ενώ ποσό 4.718.200,13 ευρώ από τα κέρδη της παρούσας χρήσης», σημειώνεται.

Καταβλήθηκε ολοσχερώς το πρόστιμο του 1 εκατ. ευρώ

Υπενθυμίζεται εδώ ότι τον περασμένο Νοέμβριο, ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, επέβαλε το ανώτατο πρόστιμο ύψους 1 εκατ. ευρώ που προβλέπει η διάταξη για το πλαφόν στα περιθώρια κέρδους σε βασικά καταναλωτικά είδη, σε δύο πολυεθνικές, την Procter & Gamble Ελλάς και την Ελαϊς Unilever Hellas. Τα πρόστιμα που επέβαλε το υπουργείο αφορούσαν στην παραβίαση του άρθρου 54 του ν. 5045/29-07-2023, σχετικά με την περιστολή φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας.

Όπως επισημαίνει στην οικονομική έκθεση η Procter & Gamble Ελλάς «Την 1 Νοεμβρίου 2023, με απόφαση με αριθμό πρωτοκόλλου 101851-01-11-2023 από τη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), αποφασίστηκε η επιβολή διοικητικού προστίμου στην εταιρεία «ΠΡΟΚΤΕΡ & ΓΚΑΜΠΛ ΕΛΛΑΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ε.Π.Ε.», ποσού ύψους 1.000.000 ευρώ, δυνάμει του άρθρου 54 του ν. 5045/2023 (ΦΕΚ Α’136) και της υπ. Αριθ. 72820/2023 (Β’ 5058) απόφασης του υπουργού Ανάπτυξης, το οποίο καταβλήθηκε ολοσχερώς από την εταιρεία εντός του Νοεμβρίου 2023». Να σημειωθεί εδώ ότι η P&G αγγίζει καθημερινά με τα προϊόντα της 5 δισ. ανθρώπους παγκοσμίως και στην Ελλάδα 3 εκατ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Αέριο: Νέες επενδύσεις έως 570 εκατ. στο σύστημα μεταφοράς – Τι θα κρίνει την υλοποίηση

Η πρωτοπορία της ΔΕΗ – Η... έκπληξη – Η κομβική για την ΕΕ διασύνδεση

Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Τα δυνατά «χαρτιά» στην κατανάλωση μπύρας – Οι επενδύσεις και η ψήφος εμπιστοσύνης στη Νήσος

gazzetta
gazzetta reader insider insider