Ναυτιλία: Χρυσές δουλειές για τα πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ναυτιλία: Χρυσές δουλειές για τα πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου
Tο πρώτο τρίμηνο του 2024 που ολοκληρώνεται αυτόν τον μήνα, είναι το ισχυρότερο πρώτο τρίμηνο της Capesize αγοράς από το 2011.

Χρυσές δουλειές κάνουν οι εταιρείες των πολύ μεγάλων πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (bulkers) λόγω και των αναταραχών που καταγράφονται στο θαλάσσιο εμπόριο λόγω των επιθέσεων των Χούθι σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα αλλά και των προβλημάτων που καταγράφονται στη Διώρυγα του Παναμά.

Χαρακτηριστική ήταν η τοποθέτηση του Σταμάτη Τσαντάνη προέδρου και CEO της Seanergy Maritime ο οποίος κατά το σχολιασμό των αποτελεσμάτων της εταιρείας για το 2023, ανέφερε πως το πρώτο τρίμηνο που ολοκληρώνεται αυτόν τον μήνα, είναι το ισχυρότερο πρώτο τρίμηνο της Capesize αγοράς (σ.σ. τα μεγαλύτερα bulkers) από το 2011.

«Αναμένουμε το ημερήσιο TCE (σ.σ. ουσιαστικά τα ημερήσια μεικτά κέρδη των μισθωμένων πλοίων) του στόλου μας να ανέλθει περίπου στα 23.219 δολάρια για το πρώτο τρίμηνο του 2024», ανέφερε ο κ. Τσαντάνης, όταν κατά τη διάρκεια του 2023 το ημερήσιο TCE ήταν στα 17.501 δολάρια.

Ακόμη καλύτερο αναμένεται το β΄ τρίμηνο καθώς όπως δήλωσε ο CEO της Seanergy Maritime «αξιοποιώντας την πρόσφατη άνοδο στις τιμές των ναύλων, κλειδώσαμε περίπου το 50% των ημερών του δεύτερου τριμήνου του 2024 στα 28.300 δολάρια την ημέρα».

Αναφορικά με τις προοπτικές της dry bulk αγοράς, ο ίδιος αναμένει ότι η αύξηση της ζήτησης για μεταφορά πρώτων υλών θα είναι υψηλότερη από την αύξηση του στόλου τα επόμενα δύο χρόνια, καθώς η παγκόσμια βιομηχανική παραγωγή έχει επανέλθει σε ανοδική πορεία.

Όσον αφορά την προσφορά, οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων παραμένουν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, ενώ οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί καθιστούν πλέον ένα κομμάτι του υπάρχοντος στόλου παρωχημένο. Τέλος, γεωπολιτικά γεγονότα όπως η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα και κλιματικά φαινόμενα όπως η υποχώρηση της στάθμης των υδάτων στη Διώρυγα του Παναμά ενδέχεται να ωφελήσουν τη dry bulk αγορά περαιτέρω.

«Συνοψίζοντας, παραμένουμε σημαντικά αισιόδοξοι για τις οικονομικές μας επιδόσεις το 2024, καθώς και για την δυνατότητά μας να δημιουργήσουμε αξία για τους μετόχους μας. Η Seanergy είναι βέλτιστα τοποθετημένη ώστε να επωφεληθεί από τις ανοδικές τάσεις της Capesize αγοράς διατηρώντας ένα ποιοτικό στόλο και έναν ισχυρό ισολογισμό», ανέφερε ο κ. Τσαντάνης.

Όπως ανακοίνωσε η Seanergy Maritime, για το 2023, ο καθαρός κύκλος εργασιών ήταν 110,2 εκατ. δολάρια, έναντι 125,0 εκατ. δολαρίων για το 2022. Τα καθαρά κέρδη και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη του δωδεκαμήνου ήταν 2,3 εκατ. δολάρια και 11,9 εκατ. δολάρια, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα καθαρά κέρδη ύψους 17,2 εκατ. δολαρίων και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους 23,3 εκατ. δολαρίων για το 2022.

Το προσαρμοσμένο EBITDA για το δωδεκάμηνο ανήλθε σε 53,0 εκατ. δολάρια έναντι 66,6 εκατ. δολαρίων για την ίδια περίοδο το 2022.Το ημερήσιο TCE του στόλου ανήλθε στα 17.501 δολάρια για το 2023, σε σύγκριση με τα 20.040 δολάρια για το 2022. Ο μέσος όρος ημερήσιων λειτουργικών εξόδων του στόλου (OPEX) ανήλθε σε 6.879 δολάρια έναντι 6.819 δολαρίων για το 2022.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider