Ο Έλον Μασκ προσπαθεί να ρίξει αλλού τις ευθύνες για την «συντριβή» της Tesla

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ο Έλον Μασκ προσπαθεί να ρίξει αλλού τις ευθύνες για την «συντριβή» της Tesla
Παντού φταίχτες εκτός από τον... καθρέφτη του «βλέπει» ο επικεφαλής της Tesla.

Στην γενικότερη εικόνα που επικρατεί στις διεθνείς χρηματιστηριακές αγορές προσπαθεί να μετακυλίσει την ευθύνη για το «γκρέμισμα» της αξίας της μετοχής της Tesla, ο ιδρυτής της αυτοκινητοβιομηχανίας και δισεκατομμυριούχος Έλον Μασκ, προσπαθώντας να πείσει μετόχους, κοινό και επενδυτές πως οι προσωπικές του αποφάσεις δεν παίζουν σημαντικό ρόλο στην καταβαράθρωση της μετοχής της εταιρείας παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων.

Την Τετάρτη στη συνεδρίαση του αμερικανικού χρηματιστηρίου, η μετοχή της Tesla έκλεισε με μία «βουτιά» σχεδόν 8% και βρέθηκε στα χαμηλότερα επίπεδά της σε ετήσια κλίμακα. Πλέον, ο τίτλος της εταιρείας διαπραγματεύεται στα 138 δολάρια, έχοντας υποχωρήσει κατά περίπου 60% από την στιγμή που ο Έλoν Μασκ ανακοίνωσε την πρόθεσή του να αποκτήσει την Twitter, τον περασμένο Απρίλιο.

Σύμφωνα με το νέο αφεντικό της Twitter, όμως, η «βουτιά» της αξίας της μετοχής δεν βασίζεται ούτε στις κατά καιρούς αμφιλεγόμενες αναρτήσεις του Μασκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ούτε σε κάποιον λάθος σχεδιασμό, αλλά στην «γενικότερη κατάσταση» που επικρατεί στις χρηματοπιστωτικές αγορές διεθνώς.

«Καθώς τα επιτόκια των καταθέσεων -τα οποία είναι πλήρως εγγυημένα- αρχίζουν να πλησιάζουν τις αποδόσεις των μετοχών, οι οποίες δεν είναι εγγυημένες, αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι άνθρωποι θα μετακινούν όλο και περισσότερο τα χρήματα από τις μετοχές σε μετρητά, προκαλώντας έτσι πτώση της αξίας των μετοχών», ανέφερε σε ανάρτησή του ο Μασκ, προσπαθώντας να διασκεδάσει τις εντυπώσεις και να απαντήσει στις φωνές των επικριτών του, οι οποίες γίνονται ολοένα και δυνατότερες.

«Η τρέχουσα αξία της μετοχής της Tesla αντικατοπτρίζει την αξία μίας εταιρείας χωρίς CEO», ανέφερε ο επενδυτής Ross Gerber, αφήνοντας σαφείς αιχμές εναντίον του Μασκ, ο οποίος κατηγορείται πως άφησε σε δεύτερη μοίρα την διαχείριση της εταιρείας παραγωγής EV μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Twitter.

Και πιθανότατα δεν έχει άδικο, καθώς παρά την γενικευμένη αβεβαιότητα που επικρατεί στα χρηματιστήρια, εξαιτίας της εκτόξευσης του πληθωρισμού και της επιφυλακτικής στάσης των επενδυτών εν μέσω σύσφιξης της νομισματικής πολιτικής των Κεντρικών Τραπεζών και του τεταμένου γεωπολιτικού κλίματος, ο διευρυμένος S&P 500 βρίσκεται μόλις 14% χαμηλότερα σε σχέση με τον Απρίλιο του 2022, όταν ο Μασκ αποφάσισε να ταράξει τα νερά της αμερικανικής αγοράς.

Αντίστοιχη εικόνα καταγράφουν και οι υπόλοιπες μετοχές των κολοσσών του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας στις ΗΠΑ, με την Ford να υποχωρεί κατά 26% και την GM κατά 12%, ποσοστά που καταδεικνύουν πως το πρόβλημα της Tesla δεν εντοπίζεται μόνο εκεί που συμφέρει το «αφεντικό» της αλλά στην γενικότερη κατάσταση της εταιρείας, η οποία αγκομαχά για να διατηρήσει σε ικανοποιητικά επίπεδα τις πωλήσεις οχημάτων στην Κίνα, ενώ παράλληλα προσπαθεί να βάλει στις ράγες την ολοκλήρωση των εργασιών και την έναρξη της παραγωγής στα δύο νέα Mega factories που κατασκευάζει στο Όστιν του Τέξας και στο Βρανδεμβούργο της Γερμανίας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Έλον Μασκ: Θα παραιτηθώ όταν βρω κάποιον αρκετά παλαβό για να με αντικαταστήσει

Οι χρήστες του Twitter αποφάνθηκαν: Ο Μασκ πρέπει να παραιτηθεί από CEO - Θα τηρήσει την δέσμευση του;

H Tesla μειώνει την παραγωγή οχημάτων στο mega εργοστάσιο της Σαγκάης για τον Δεκέμβριο

gazzetta
gazzetta reader insider insider