ΤΑΙΠΕΔ: Ισχυρό ενδιαφέρον για τις μαρίνες – Το δίκτυο assets στο Ιόνιο και το «μέτωπο» των ακινήτων

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
ΤΑΙΠΕΔ: Ισχυρό ενδιαφέρον για τις μαρίνες – Το δίκτυο assets στο Ιόνιο και το «μέτωπο» των ακινήτων
Ποια επιχειρηματικά σχήματα ακούγονται μεταξύ των πιθανών ενδιαφερομένων για την μαρίνα Αργοστολίου. Πώς «χτίζεται» δίκτυο στη Δυτική Ελλάδα. CVC, Lamda, ΤΕΜΕΣ, ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ έχουν δώσει παρών σε Κέρκυρα και Πύλο. Τι «παίζει» με τα ακίνητα και το λιμάνι Ηρακλείου.

Ισχυρό ενδιαφέρον φαίνεται να καταγράφεται στον διαγωνισμό που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση της Μαρίνας Αργοστολίου στην Κεφαλονιά, για τον οποίο σήμερα αναμένονται οι αρχικές προσφορές από τους υποψήφιους «μνηστήρες» (εκδήλωση ενδιαφέροντος).

Μάλιστα, πληροφορίες της αγοράς κάνουν λόγο για αρχικό ενδιαφέρον από τουλάχιστον 5 επενδυτικά σχήματα, εγχώρια και διεθνή, ανάμεσα στα οποία είναι και γνωστά ονόματα όπως η D MARINAS HELLAS, που συνδέεται με το μεγάλο fund CVC (το fund την έχει εξαγοράσει από την τουρκική Dogus) αλλά και η Lamda Marinas, θυγατρική της Lamda Development, η οποία ελέγχει τη μαρίνα του Φλοίσβου και μελλοντικά και αυτήν του Αγίου Κοσμά στο Ελληνικό. Σε κάθε περίπτωση πάντως, προσεχώς αναμένονται οι επίσημες ανακοινώσεις του ΤΑΙΠΕΔ που θα επιβεβαιώσουν ή όχι τα σενάρια, κυρίως όμως αν οι υποψήφιοι επενδυτές τελικά δώσουν το παρών.

Σε αυτό το ενδιαφέρον των γκρουπ οφείλεται και το γεγονός ότι το Ταμείο είχε δώσει παράταση ενός μήνα (για σήμερα 16/12) η καταληκτική ημερομηνία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος στον διαγωνισμό για την αξιοποίηση της Μαρίνας Αργοστολίου στην Κεφαλονιά. Η χορήγηση παράτασης κρίθηκε σκόπιμη κατόπιν αιτημάτων ενδιαφερόμενων επενδυτών για λόγους διευκόλυνσης της διαδικασίας προετοιμασίας και μεγιστοποίησης του ανταγωνισμού.

Ο διαγωνισμός αφορά στην παραχώρηση υπηρεσιών λειτουργίας λιμένος (υπηρεσίες ελλιμενισμού και άλλες υπηρεσίες) και του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης των περιουσιακών στοιχείων εντός της χερσαίας και της θαλάσσιας ζώνης της Μαρίνας Αργοστολίου. Η διάρκεια της παραχώρησης ανέρχεται σε τουλάχιστον 35 έτη, ενώ δύναται να θεσπιστεί δικαίωμα προαίρεσης του Ταμείου για την περαιτέρω παράταση της διάρκειας παραχώρησης για επιπλέον 10 έτη, κατά το μέγιστο.

Το «δίκτυο» υποδομών στο Ιόνιο και οι ισχυροί διεκδικητές

Αυτό που πάντως έχει ενδιαφέρον είναι ότι για τις μαρίνες που «βγάζει» προς αξιοποίηση το ΤΑΙΠΕΔ στο Ιόνιο, που αποτελούν, όπως έχει αναφέρει το insider.gr κάτι σαν «δίκτυο μαρίνων – υποδομών» στην περιοχή, έχει εκφραστεί ενδιαφέρον από ισχυρά ονόματα. Για παράδειγμα, για την αξιοποίηση της μαρίνας Πύλου (για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας Πύλου για 40 χρόνια) το παρών είχε δώσει και η κοινοπραξία D MARINAS HELLAS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε. – ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, δηλαδή η συνεργασία των CVC και ΤΕΜΕΣ του ομίλου Κωνσταντακόπουλου.

Στον ακόμα μεγαλύτερο διαγωνισμό για την παραχώρηση της νέας μαρίνας mega yacht στην Κέρκυρα, όπως έχουμε αναφέρει, ενδιαφέρον είχαν δείξει 4 σχήματα. Σε αυτά ήταν οι κατασκευαστικές ΑΒΑΞ - ΑΚΤΩΡ σε κοινοπραξία (η πρώτη να ελέγχει τη μαρίνα Αθηνών στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας και η δεύτερη έχει αναλάβει την παραχώρηση της μαρίνας του Αλίμου), η θυγατρική του αμερικανικού επενδυτικού κεφαλαίου CVC Capital, D Marinas Hellas, η Lamda Marinas, θυγατρική της Lamda Development, αλλά και η ΤΕΚΑΛ, εταιρεία η οποία τελευταία χρόνια είναι ο βασικός κατασκευαστής λιμενικών υποδομών στο λιμάνι του Πειραιά. Το master plan του λιμένα Κέρκυρας περιλαμβάνει την ανάπτυξη μιας μη αξιοποιημένης μαρίνας μεγάλων σκαφών τύπου mega yacht, θα «φιλοξενεί» σκάφη μήκους από 30 έως και 140 μέτρων (συνολικά 98 θέσεις). Όπως είναι αντιληπτό, πρόκειται για ένα «σύμπλεγμα» assets (μαρίνες) στη Δυτική Ελλάδα και το Ιόνιο, με το ΤΑΙΠΕΔ να επιχειρεί να εκμεταλλευθεί αυτή την «θαλάσσια τουριστική αγορά» προς όφελος και των τοπικών κοινωνιών, με το Ταμείο βέβαια να γνωρίζει ότι αφενός πρέπει να «βάλει στο παιχνίδι» συμπληρωματικές δράσεις (εμπορικές, καταλύματα, καταστήματα, εστίαση, γραφεία, τουρισμό κ.α.) ώστε να προσελκύσει επενδυτικό ενδιαφέρον, αφετέρου, να «ζυγίσει» τις τοπικές ιδιαιτερότητες και τις τυχόν προθέσεις ή αντιδράσεις Δήμων, φορέων και πολιτών. Βέβαια, αξίζει να αναφέρουμε ότι το ΤΑΙΠΕΔ δεν προωθεί μόνο τις παραπάνω περιπτώσεις αξιοποίησης, αλλά προσδοκά οφέλη από ανάλογα assets (μαρίνες) τόσο στο νησί της Κέρκυρας (Λευκίμμη), όσο και στη Ζάκυνθο.

Τα ακίνητα και ο λιμένας Ηρακλείου

Πέραν αυτών το Ταμείο προωθεί και τις διαδικασίες στο μέτωπο της αξιοποίησης ακινήτων που είναι στο χαρτοφυλάκιό του. Στο ΤΑΙΠΕΔ επιχειρούν να «κλείσουν» τις συναλλαγές εντός του 2022 για τα ακίνητα σε Γούρνες (με REDS) και Ταύρο (Ολλανδός επενδυτής), να προωθήσουν περαιτέρω τις διαδικασίες για Πόρτο Χέλι, το ακίνητο στο Μαρκόπουλο (590 στρέμματα, σενάρια για αρχικό ενδιαφέρον από Γ. Μυτιληναίο και Γ. Μελισανίδη) κ.α. Οσον αφορά σε λιμενικές υποδομές, έχουν εκκινήσει διαδικασίες για τον Βόλο, ενώ για την αξιοποίηση του λιμένα Ηρακλείου (8 σχήματα – διεκδικητές), βάσει του χρονοδιαγράμματος οι προσφορές αναμένονται εντός α’ τριμήνου 2023.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΤΑΙΠΕΔ: «Ναι» σε ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για ΛΑΡΚΟ, επίσημη ματαίωση για Λιμένα Αλεξανδρούπολης

ΤΑΙΠΕΔ: 5 προσφορές για τον πρώην εργοταξιακό χώρο του έργου ζεύξης Ρίo – Αντίρριο

gazzetta
gazzetta reader insider insider