Στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό επενδύουν όλο και περισσότερες επιχειρήσεις εστίασης

Νίκη Παπάζογλου
Μοιράσου το
Στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό επενδύουν όλο και περισσότερες επιχειρήσεις εστίασης
Πόσο αυξήθηκαν οι επενδύσεις σε ψηφιακά εργαλεία - Πόσες επιχειρήσεις εμπιστεύονται τις ψηφιακές πλατφόρμες παραγγελιών και πόσο έχει αυξηθεί ο ψηφιακός τους τζίρος.

Τον βηματισμό του προς την ψηφιοποίηση φαίνεται να βρίσκει σιγά σιγά και ο κλάδος της εστίασης, με την δυσμενή συγκυρία που του επιφύλαξε η υγειονομική κρίση να τον ωθεί σε ψηφιακές λύσεις, βάζοντας σε πρώτο πλάνο τον ψηφιακό του μετασχηματισμό.

Αξιοσημείωτο είναι μάλιστα το γεγονός ότι τους τελευταίους 12 μήνες, εν μέσω μεγάλης κρίσης στον κλάδο, μια στις τρεις επιχειρήσεις της εστίασης στην Ελλάδα πραγματοποίησε επενδύσεις σε ψηφιακές τεχνολογίες.

Οι επενδύσεις σε ψηφιακές υποδομές

Όπως προκύπτει από έρευνα, που διεξήχθη από το ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ και αναδημοσιεύει ο ΣΕΠΕ, σε 206 μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις εστίασης, το ένα τρίτο (το 33,2%) των εταιρειών του κλάδου πραγματοποίησε επενδύσεις σε τεχνολογικό εξοπλισμό και ψηφιακές τεχνολογίες, όπως λογισμικό, ψηφιακές συσκευές και εφαρμογές, σύστημα ψηφιακών παραγγελιών, ψηφιακό μάρκετινγκ.

Μάλιστα περισσότερες από 1 στις 2 επιχειρήσεις του δείγματος πραγματοποίησαν κάποιου είδους επένδυση κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Χαρακτηριστικό της ψηφιοποίησης του κλάδου είναι και το γεγονός ότι οι επενδύσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό και σε κτηριακές εγκαταστάσεις, οι οποίες παραδοσιακά αποτελούν προτεραιότητα για τον κλάδο, πραγματοποιήθηκαν σε παρόμοιο ή και λίγο μικρότερο ποσοστό. Για την ακρίβεια το 32,4% των επιχειρήσεων του δείγματος πραγματοποίησε επενδύσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό και λοιπά μηχανήματα (π.χ. οχήματα), ενώ το 35,3% επένδυσε σε κτιριακές εγκαταστάσεις και λοιπό εξοπλισμό.

Ως προς το ύψος των επενδύσεων, για 1 στις 2 επιχειρήσεις του δείγματος δεν ξεπερνούσαν τα €10.000. Σε επιμέρους κατηγορίες, καταγράφεται ότι ποσοστό 37% των επιχειρήσεων πραγματοποίησε επενδύσεις έως €5.000, ενώ το 12% πραγματοποίησε επενδύσεις μεταξύ €20.000 και €30.000 και 17% καταγράφει επενδύσεις σε ποσά άνω των €30.000.

Αναφορικά με τη χρηματοδότηση της επένδυσης, το 65,1% των επιχειρήσεων, που πραγματοποίησε επενδύσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τις χρηματοδότησε με ίδια κεφάλαια, ενώ το 20,8% με δανεισμό από φίλους και μέλη της οικογένειας.

Η στροφή σε ψηφιακές πλατφόρμες παραγγελιών

Εξίσου ενδεικτικό των ψηφιακών αντανακλαστικών που έδειξε ο κλάδος για να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες είναι και ο αριθμός των επιχειρήσεων που συμμετέχουν σε κάποια ψηφιακή πλατφόρμα. Για την ακρίβεια σύμφωνα με την έρευνα, περίπου 4 στις 10 επιχειρήσεις του δείγματος συμμετέχουν πλέον σε κάποια ψηφιακή πλατφόρμα (για παράδειγμα e-fοοd, Wolt, Box, κ.λπ.). Ειδικότερα, το 59,6% των επιχειρήσεων του κλάδου της εστίασης δήλωσε ότι δεν συμμετέχει σε καμία ψηφιακή πλατφόρμα, ενώ το 10,1% ότι συμμετέχει σε μια. Επιπλέον, το 19,2% των εταιρειών του κλάδου απάντησε ότι συμμετέχει σε δύο ψηφιακές πλατφόρμες και το 10,1% ότι συμμετέχει σε τρεις ή και περισσότερες ψηφιακές πλατφόρμες.

Μάλιστα οι μισές εκ των επιχειρήσεων αυτών, συγκεκριμένα το 50,1%, δήλωσαν ότι δραστηριοποιήθηκαν πρώτη φορά σε ψηφιακές πλατφόρμες κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19.

Αυξάνεται ο ψηφιακός τζίρος

Λογικό επόμενο της ψηφιακής στροφής των εν λόγω επιχειρήσεων, ήταν και η αύξηση του μέρους του τζίρου τους που προέρχεται από αυτά τα ψηφιακά κανάλια. Ειδικότερα, από τις επιχειρήσεις που συμμετέχουν σε κάποια ψηφιακή πλατφόρμα, το ποσοστό του κύκλου εργασιών που προέρχεται από αυτή, φτάνει πλέον στο 5% για το 23,1% των επιχειρήσεων του δείγματος και στο 6% έως 10% για το 15,4% των επιχειρήσεων του δείγματος.

Επιπλέον, το 21,8% των επιχειρήσεων του δείγματος ανέφερε ότι το 11% έως και 20% του τζίρου του προέρχεται από τα ψηφιακές πλατφόρμες, ένα ακόμα 15,4% των επιχειρήσεων το μερίδιο του τζίρου του που αποκτάται ψηφιακά φτάνει από 21% έως 30%, ενώ υπάρχουν και οι επιχειρήσεις εκείνες (το 24% περίπου του δείγματος) που αποκτούν από 31% έως και πλέον του 40% του τζίρου τους, ψηφιακά. Μάλιστα εξ αυτών το 12,8% δηλώνει ότι άνω του 40% του τζίρου προέρχεται από ψηφιακά κανάλια.

Μεσοσταθμικά το ποσοστό του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων του δείγματος, που προέρχεται από την συμμετοχή σε ψηφιακή πλατφόρμα, ανέρχεται στο 23,1%.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Δεν... στερεύουν οι εξελίξεις στον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού - Οι κινήσεις των μεγάλων «παικτών»

Coca Cola 3E: Στοχεύει σε επιπλέον ενίσχυση πωλήσεων παρά τις «σκιές» πανδημίας, πληθωρισμού και πολέμου – Η εικόνα της κερδοφορίας

Όλες οι ειδήσεις

15:16

HSBC: Στα τέλη του έτους θα σταματήσουν οι αυξήσεις επιτοκίων από την ΕΚΤ

15:04

Πέντε κινεζικοί όμιλοι αποσύρονται από το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης

14:54

Attica Group: Διπλή Πιστοποίηση κατά το διεθνές πρότυπο ISO 45001:2018

14:34

ΔΥΠΑ: Από 1/9 οι εγγραφές επιτυχόντων υποψηφίων στα ΙΕΚ - Τα δικαιολογητικά

14:27

Ιράν: Η πρόταση της ΕΕ για τα πυρηνικά «θα μπορούσε να γίνει αποδεκτή»

14:24

Mercedes - CATL: Deal 7,3 δισ. ευρώ στην ηλεκτροκίνηση - Δημιουργούν εργοστάσιο μπαταριών στην Ευρώπη

14:20

Γερμανία: Εντός του Σεπτεμβρίου τα προσαρμοσμένα εμβόλια κατά των παραλλαγών ΒΑ.1 και ΒΑ.5

14:15

Βρετανία: Σε «κατάσταση ξηρασίας» τμήματα της χώρας - Στέρεψε η πηγή του Τάμεση, περιορισμοί στη χρήση νερού

13:59

Ισπανία: Σε ρεκόρ από το 1984 οι τιμές καταναλωτή τον Ιούλιο - Ανήλθαν στο 10,8%

13:45

Eurostat: Οι εμπορικές πτήσεις στην ΕΕ μειώθηκαν τον Ιούλιο, με εξαίρεση την Ελλάδα που αυξήθηκαν

13:35

Χατζηδάκης: Σε ποιους θα γίνει παραγραφή χρεών προς τον ΕΦΚΑ - Στην τελική ευθεία οι κύριες συντάξεις

13:33

Σταϊκούρας: Πότε θα πληρωθούν οι εκκρεμείς αιτήσεις Power Pass και Fuel Pass 2

13:26

Σε «παροξυσμό» Τσαβούσογλου και Ακάρ κατηγορούν την Ελλάδα για «επεκτατισμό»

13:12

H ΕΚΤΕΡ ανέλαβε έργο αξίας 1,22 εκατ. ευρώ στην Τζια

13:08

Αύξηση του δείκτη τιμών εκροών στη γεωργία-κτηνοτροφία τον Ιούνιο κατά 9,8%

13:07

Domino's: Έκλεισε και το τελευταίο κατάστημα στην Ιταλία

13:07

Γκουτέρες (ΟΗΕ) από Σεούλ: Θα στηρίξουμε πλήρως τις προσπάθειες για αποπυρηνικοποίηση της Β. Κορέας

12:59

Τσίπρας: Δεν αρκεί η απλή εναλλαγή στην εξουσία - «Πυρά» σε Μητσοτάκη

12:44

Έρευνα: Δεν σχετίζεται ο κορονοϊός με εμφάνιση σακχαρώδη διαβήτη στα παιδιά

12:32

Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών: Οδηγός για ασφαλείς διακοπές

12:24

Μπερλουσκόνι: Αν ψηφιστεί το προεδρικό σύστημα, ο Ματαρέλα πρέπει να παραιτηθεί

12:23

Τράπεζες: Ικανοποιητική επάρκεια κεφαλαίων παρά τη δραστική μείωση των κόκκινων δανείων

12:18

Ετήσια αύξηση 32,8% στις τιμές βιομηχανίας τον Ιούνιο

12:17

Langya: Τι αναφέρει ο ΕΟΔΥ για την ανίχνευση του νέου ιού στην Κίνα

12:11

Johnson & Johnson: Σταματάει την πώληση του ταλκ σε όλο τον κόσμο από το 2023

12:05

Πτώση στις τιμές των βασικών αγροτικών προϊόντων έως και 43%

11:48

Βενεζουέλα και Κολομβία ξαναρχίζουν τις διπλωματικές σχέσεις μετά από διακοπή τριών ετών

11:45

Πετρέλαιο: Ολοταχώς για εβδομαδιαία άνοδο παρά την «ασάφεια» γύρω από την ζήτηση

11:44

Huawei: Ήπια άνοδος 1,4% στα έσοδα του β΄τριμήνου

11:29

Οι ενέργειες της Coca-Cola HBC στη σκιά του πολέμου της Ουκρανίας – Το χρονικό των εξελίξεων