Στον Αλέξανδρο Κατσιώτη της ΕΛΓΕΚΑ τα «Παγωτά Δωδώνη» - Οι ευκαιρίες ανάπτυξης την επόμενη μέρα

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στον Αλέξανδρο Κατσιώτη της ΕΛΓΕΚΑ τα «Παγωτά Δωδώνη» - Οι ευκαιρίες ανάπτυξης την επόμενη μέρα
Λευκός καπνός στη διαγωνιστική διαδικασία για τη διάσωση μιας εταιρείας - συνώνυμο με το παγωτό στην Ελλάδα. Οι προηγούμενοι διαγωνισμοί και η επόμενη μέρα.

Έτοιμη να γυρίσει σελίδα στην επιχειρηματική της διαδρομή, μακριά από τα βάρη του παρελθόντος, είναι η εταιρεία «Παγωτά Δωδώνη», καθώς μετά από μια σειρά άκαρπων προσπαθειών πώλησής της, προτιμητέος επενδυτής στην τελευταία διαγωνιστική διαδικασία αναδείχθηκε τελικά ο επικεφαλής της εταιρείας ΕΛΓΕΚΑ, Αλέξανδρος Κατσιώτης.

Μετά από μια ταραχώδη πενταετία, η «Παγωτά Δωδώνη» - μια εταιρεία συνώνυμο της εγχώριας αγοράς παγωτού - μπορεί να κοιτάξει με μεγαλύτερη αισιοδοξία το μέλλον, αναζητώντας ακόμη μεγαλύτερες ευκαιρίες ανάπτυξης στον κλάδο του horeca. Με σύμμαχο το ισχυρό τους εμπορικό σήμα τα… θεϊκά «Παγωτά Δωδώνη» περνούν το κατώφλι μιας νέας εποχής, τερματίζοντας μια διαδικασία διάσωσης που ξεκίνησε το 2017, υπό το βάρος σημαντικών οικονομικών προβλημάτων και αυξημένων δανειακών υποχρεώσεων. Στην επόμενη μέρα, καθοριστικό ρόλο δεν αποκλείεται να διαδραματίσει το ισχυρό δίκτυο της ΕΛΓΕΚΑ, μιας εταιρείας που πρωταγωνιστεί στον κλάδο των τροφίμων από το 1974.

Οι προσφορές στον διαγωνισμό

Προσφορές στη διαγωνιστική διαδικασία είχαν καταθέσει επίσης οι εταιρείες ΚΡΙ ΚΡΙ και Βενέτη, ωστόσο «το νήμα έκοψε» τελικά ο Αλέξανδρος Κατσιώτης. Κατά τις πληροφορίες, οι προσφορές που είχαν κατατεθεί στον τελευταίο διαγωνισμό δεν ξεπερνούσαν τα 3-4 εκατ. ευρώ, τίμημα σημαντικά χαμηλότερο έναντι των προσφορών ύψους 8-9 εκατ. ευρώ που είχαν κατατεθεί τα προηγούμενα χρόνια.

Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές της καταστάσεις, η «Παγωτά Δωδώνη» το 2020 εμφάνισε συσσωρευμένες ζημιές ύψους 30 εκατ. ευρώ, αρνητικά ίδια κεφάλαια 21,25 εκατ. ευρώ και συνολικό δανεισμό 36,12 εκατ. ευρώ. Το ξέσπασμα της πανδημίας έπληξε αισθητά την κατανάλωση, συμπαρασύροντας όπως ήταν φυσικό και την αγορά παγωτού, με την εταιρεία να καταγράφει συρρίκνωση των πωλήσεών της σε ποσοστό άνω του 40% έναντι του 2019. Μεσούσης μάλιστα της πανδημίας, η εταιρεία σταμάτησε τη συνεργασία της με τις Chillbox A.E. και Chillbox Global A.E., γεγονός που της στέρησε έσοδα από την αγορά του παγωμένου γιαουρτιού.

Οι άκαρπες προσπάθειες πώλησής της στο παρελθόν

Άκαρπη απέβη κατά το πρόσφατο παρελθόν η προσπάθεια πώλησης της εταιρείας. Ήταν πριν από περίπου 4 χρόνια όταν δεν τελεσφόρησαν οι διαπραγματεύσεις των εταιρειών Γιώτης και Γρηγόρης Μικρογεύματα, αλλά και της Switz Group του Ινδού επιχειρηματία Taizoon Khorakiwala. Λίγο καιρό αργότερα το ενδιαφέρον για την απόκτηση της εταιρείας παρέμενε ζωντανό, ενώ «στο παιχνίδι» είχαν μπει κι άλλες εταιρείες ως υποψήφιοι αγοραστές, όπως η ΔΩΔΩΝΗ, η ΚΡΙ ΚΡΙ, η Βενέτη και η Kayak. Ωστόσο καμία συζήτηση δεν είχε ευοδωθεί.

Μια «δροσερή» ιστορία 55 χρόνων

Ήταν το 1967 όταν στο κέντρο των Αθηνών και συγκεκριμένα στην Κυψέλη ξεκίνησε η δραστηριότητα της εταιρείας, με τη λειτουργία του πρώτου γαλακτοπωλείου. Τρία χρόνια αργότερα, το 1970 άρχισε η παραγωγή και διάθεση παγωτού σε μικρή κλίμακα.

Την περίοδο 1984-1986 άνοιξε το πρώτο εταιρικό κατάστημα με τη μορφή τζελατέριας στην Κηφισιά και το πρώτο κατάστημα franchise στο Χαλάνδρι, ενώ την πενταετία 1991-1995 καταγράφηκε δυναμική επέκταση του δικτύου μέσω franchise με το άνοιγμα 17 καταστημάτων.

Το 1999 η εταιρεία εξαγοράζεται από το επενδυτικό σχήμα Valtop Holdings Limited, ενώ λανσάρεται στην αγορά το συσκευασμένο παγωτό. Παράλληλα το δίκτυο ξεπερνά τα 80 καταστήματα. Το 2007 η εταιρεία εξαγοράζεται από νέο επενδυτικό σχήμα - στο οποίο συμμετέχει κατά 90% το NBGI ενώ το 10% βρίσκεται στα χέρια άλλων μετόχων - ενώ το δίκτυο της εταιρείας ξεπερνάει τα 150 καταστήματα.

Την περίοδο 2008-2011 η εταιρεία εξαπλώνει τις δραστηριότητες της παράγοντας ευρεία γκάμα γλυκών και σνακ, ενώ παράλληλα τα καταστήματα ανανεώνονται σε Δωδώνη Café προσφέροντας επιπλέον πλήρη γκάμα καφέ και ροφημάτων.

Το 2012 ξεσπά πυρκαγιά η οποία καταστρέφει την παραγωγική μονάδα της εταιρείας, με την παραγωγή να μεταφέρεται τελικώς σε άλλες μονάδες, ενώ τον επόμενο χρόνο ανακαινίζεται το εργοστάσιο – μια επένδυση που έφτασε τα 2 εκατ. ευρώ. Την εποχή εκείνη ξεκινούν νέες συνεργασίες και λανσάρονται καινοτόμα προϊόντα. Ήταν, όμως, το 2016 όταν η Εθνική Τράπεζα προχώρησε στην πώληση του NBGI, με την «Παγωτά Δωδώνη» να περνά σε εταιρεία ειδικού σκοπού. Ήταν τότε που οι οφειλές ξεκίνησαν να φουσκώνουν…

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Carrefour: Έρχονται νέα καταστήματα σε τουριστικές περιοχές - Οι πωλήσεις «που έχουν ξεπεράσει τους στόχους» και το πλάνο επέκτασης

3αλφα: Με επενδύσεις σε τεχνολογικό εξοπλισμό και νέα προϊόντα «ξορκίζει» την αρνητική συγκυρία – Οι στόχοι

gazzetta
gazzetta reader insider insider