ΕΡΓΟΣΕ: Άμεσα η «πρόσκληση» σε ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, Intrakat, Μυτιληναίο για τα έργα των 4 δισ. ευρώ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΕΡΓΟΣΕ: Άμεσα η «πρόσκληση» σε ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, Intrakat, Μυτιληναίο για τα έργα των 4 δισ. ευρώ
Το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ, στο πλαίσιο του ανταγωνιστικού διαλόγου, θα καλέσει προσεχώς τις κατασκευαστικές κοινοπραξίες να ετοιμάσουν, και στη συνέχεια να υποβάλουν, τους «φακέλους» με τα στοιχεία που θα καθορίσουν τη βέλτιστη τεχνική λύση, με αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων μελετών, στα 6 σιδηροδρομικά έργα.

Μέσα στις επόμενες μέρες αναμένεται να εισέλθει σε πιο ουσιαστικό στάδιο η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για τα σιδηροδρομικά έργα συνολικού ύψους 4 δισ. ευρώ που προωθούν υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ΕΡΓΟΣΕ. Την προσεχή Παρασκευή θα «περάσει» από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ η έγκριση της εκκίνησης της διαδικασίας βάσει της οποίας θα κληθούν ενδιαφερόμενοι όμιλοι να συμμετάσχουν στον ανταγωνιστικό διάλογο για τα έργα που θα ενώσουν βασικά λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ θα καλέσει τους ΑΒΑΞ – Alstom, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat, ΕΛΛΑΚΤΩΡ – Μυτιληναίος να αρχίσουν να ετοιμάζουν, και στη συνέχεια να υποβάλουν τους «φακέλους» με τα στοιχεία που θα καθορίσουν τη βέλτιστη τεχνική λύση, με αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων μελετών. Σχετική αναφορά έκανε και ο επικεφαλής του φορέα, Χρ. Βίνης, μιλώντας για τα έργα του σιδηρόδρομου στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα, ο κ. Χρήστος Βίνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, ανέφερε πως σε περίπου 15 ημέρες θα ξεκινήσει ο ανταγωνιστικός διάλογος μεταξύ των οικονομικών φορέων, ενώ σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα εντός του Α' τριμήνου του 2023 θα προκύψει και ο ανάδοχος των έργων.

Άμεσα, λοιπόν, επίκειται η έναρξη διενέργειας του διαλόγου με τους συμμετέχοντες για τα έξι κομβικά έργα που δημοπρατούνται από την ΕΡΓΟΣΕ με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, ενώ μέσα στο καλοκαίρι θα ξεκινήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες των επτά συμβούλων, που θα ενισχύσουν την ικανότητα υλοποίησης των έργων. «Η στρατηγική μας βασίστηκε σε τρεις κύριους άξονες: στην επίλυση των προβλημάτων που εντοπίσαμε στις υφιστάμενες συμβάσεις έργων και μελετών, στην άμεση προώθηση των δημοπρατήσεων των μειοδοτικών διαγωνισμών, στην κατάρτιση ενός τολμηρού και πρωτόγνωρου για τα δεδομένα του ελληνικού σιδηροδρόμου προγράμματος δημοπρατήσεων με Ανταγωνιστικό Διάλογο, για την σύνδεση των κομβικών λιμένων της χώρας», σημείωνε πρόσφατα ο κ. Βίνης.

Υπενθυμίζεται ότι το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε στις 20 Απριλίου 2022 τα Πρακτικά των έξι έργων, όπου επικυρώνεται ο κατάλογος συμμετεχόντων στον Ανταγωνιστικό Διάλογο και η διαγωνιστική διαδικασία εισέρχεται στο επόμενο στάδιο, τον διάλογο με τους συμμετέχοντες οικονομικούς φορείς.

Πρόκειται κατά βάση για 3 κοινοπραξίες, τις ΑΒΑΞ – Alstom, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat και ΕΛΛΑΚΤΩΡ – Μυτιληναίος, και στα 6 projects, αν και στο μικρότερο (σύνδεση ΟΛΘ), είχαν δώσει το παρών 4 σχήματα καθώς ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Intrakat συμμετείχαν αυτόνομα.

Ταυτόχρονα, στην ίδια συνεδρίαση του Δ.Σ. εγκρίθηκε και η δημοπράτηση του Τεχνικού Συμβούλου που θα υποβοηθά την ΕΡΓΟΣΕ κατά τη διενέργεια του Ανταγωνιστικού Διαλόγου. Οι υπηρεσίες που θα παράσχει θα αφορούν σε θέματα αξιολόγησης μελετών, επιλογής τεχνικών μελετητικών λύσεων και σύνθεσης αυτών σε μια τελική βέλτιστη λύση, καθώς και στην υποστήριξη στην εκπόνηση των απαιτούμενων υποστηρικτικών μελετών κ.ά.

Η δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας περιλαμβάνει δύο στάδια, τη διενέργεια διαλόγου που αναμένεται να κρατήσει μερικούς μήνες και εν συνεχεία την υποβολή προσφορών.

Όπως πολλές φορές έχει αναφέρει το insider.gr, και για τα έξι σιδηροδρομικά έργα, η βέλτιστη τεχνική λύση θα καθοριστεί κατά τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου και ειδικότερα στο στάδιο διενέργειας διαλόγου με τους συμμετέχοντες υποψηφίους Αναδόχους των έργων, κατά το οποίο θα ληφθούν υπόψη και θα αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες μελέτες. Η εκπόνηση των απαιτούμενων οριστικών μελετών ή/ και μελετών εφαρμογής θα ολοκληρωθεί από τον Ανάδοχο που θα επιλεγεί για την κατασκευή του κάθε έργου.

Σημειώνεται ότι η συμμετοχή στον διάλογο αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για τη συμμετοχή των προεπιλεγέντων στο επόμενο στάδιο, το οποίο αφορά την υποβολή δεσμευτικών προσφορών.

Η ΕΡΓΟΣΕ, αφού επιλέξει τις λύσεις που ανταποκρίνονται κατά τον βέλτιστο τρόπο στις ανάγκες του κάθε έργου, θα εκκινήσει το επόμενο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών, μάλλον προς τα τέλη του 2022 με αρχές 2023, ώστε στο Q1 της επόμενης χρονιάς, εφόσον όλα πάνε καλά, να έχουμε αρχικούς αναδόχους. Τα έργα εκτιμάται ότι έχουν ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2027.

Κριτήριο ανάθεσης των συμβάσεων αποτελεί η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση τη βέλτιστη σχέση ποιότητας – τιμής, η οποία εκτιμάται βάσει κριτηρίων, που συνδέονται με το αντικείμενο της υπό ανάθεσης σύμβασης.

Τα έξι έργα αφορούν:

  • Τη σύνδεση με τον σιδηρόδρομο του λιμένα της Πάτρας, ύψους 477 εκατ. Ευρώ.
  • Τη σύνδεση με τον σιδηρόδρομο του λιμένα του Λαυρίου, ύψους 391 εκατ. Ευρώ.
  • Τη σύνδεση με τον σιδηρόδρομο του λιμένα Ραφήνας ύψους 309 εκατ. Ευρώ.
  • Τη σύνδεση με τον σιδηρόδρομο του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης, ύψους 53,5 εκατ. Ευρώ.
  • Την κατασκευή της νέας γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες, ύψους 1,68 δισ. Ευρώ.
  • Την αναβάθμιση της σύνδεσης της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο, ύψους 1,07 δισ. ευρώ.

Να σημειωθεί ότι προ ημερών, ο Δ. Κούτρας, αντιπρόεδρος της Intrakat, μιλώντας σε συνέδριο για της υποδομές αναφέρθηκε και στα έργα αυτά όπως και στο μοντέλο του ανταγωνιστικού διαλόγου, σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, ότι οι «διαγωνισμοί που ανακοινώθηκαν από την ΕΡΓΟΣΕ, είναι στη σωστή κατεύθυνση αν και ο Ανταγωνιστικός Διάλογος δε ξέρουμε ακόμη πως θα περπατήσει. Γιατί και αυτόνομες γεωγραφικές ενότητες προβλέπονται και μέσα σε μια ενιαία εργολαβία όλες οι απαιτούμενες εργασίες προβλέπονται και τέλος ένας ανάδοχος θα έχει την ευθύνη και της μελέτης και της κατασκευής στη βάση μιας προχωρημένης προμελέτης της ΕΡΓΟΣΕ. Θα πρέπει κατά τη γνώμη μου να προστεθεί στις συμβάσεις και πενταετής συντήρηση με υποχρεωτικά παρόντα συγκεκριμένο προσωπικό με ξεχωριστή μηναία αμοιβή, για να αποφευχθούν παρατράγουδα και κενά, έως ότου αναληφθεί πλήρως το έργο από τον οποιοδήποτε λειτουργό».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ελληνικό: «Yacht Club» και exclusive κατοικίες στον Αγ. Κοσμά «φέρνει» το deal 70 εκατ. ευρώ των Lamda - Orilina Properties

Ύδρευση Κέρκυρας: Ποια τεχνική εταιρεία κέρδισε τη σύμβαση 29 εκατ. ευρώ – Εν αναμονή της ΣΔΙΤ των 250 εκατ. ευρώ

Ενημέρωση στη Βουλή για δύο έργα κρίσιμης σημασίας για τον ελληνικό σιδηρόδρομο

gazzetta
gazzetta reader insider insider