Μετρό: Στις «ράγες» οι περιβαλλοντικές μελέτες για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μετρό: Στις «ράγες» οι περιβαλλοντικές μελέτες για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον
Η Αττικό Μετρό αναζητά σύμβουλο για τη σύνταξη, μεταξύ άλλων, μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το τμήμα Ανθούπολη - Ίλιον των 350 εκατ. ευρώ.

«Πυκνώνουν» οι διεργασίες από πλευράς Αττικού Μετρό και υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προώθηση ενός διαγωνισμού που θα επεκτείνει το Μετρό της Αθήνας προς τα δυτικά της πόλης και ειδικότερα τη Γραμμή 2 προς το Ίλιον με 3 επιπλέον σταθμούς.

Χτες η Αττικό Μετρό προχώρησε σε πρόσκληση υποβολής προσφορών αναζητώντας σύμβουλο ο οποίος, μεταξύ άλλων, θα συνδράμει τον φορέα και στη σύνταξη μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων που είναι απαραίτητα για τέτοιου είδους έργα. Ειδικότερα, η Αττικό Μετρό «έβγαλε» διαγωνισμό για «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΜΕΛΕΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗΣ ΕΔΑΦΟΜΕΤΑΦΕΡΟΜΕΝΟΥ ΘΟΡΥΒΟΥ & ΔΟΝΗΣΕΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 2 ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ-ΙΛΙΟΝ».

Όπως σημειώνεται, και είναι γνωστό, η Αττικό Μετρό προτίθεται να δημοπρατήσει το έργο «Επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό στο τμήμα Ανθούπολη– Ίλιον». Θα περιλαμβάνει 3 υπόγειους σταθμούς (Παλατιανή, Ιλιον, Αγ. Νικόλαος), σήραγγα διπλής τροχιάς συνολικού μήκους 4,1 χλμ. κ.α. Η χωροθέτηση προβλέπεται στο εγκεκριμένο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας-Αττικής (2014) και θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες για μετακίνηση κατοίκων στις βορειοδυτικές συνοικίες της πόλης με εκτιμώμενη ημερήσια κίνηση άνω των 50.000 επιβατών. Η κατασκευή των σταθμών και των σηράγγων θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά τεχνικά μέσα.

Ο τεχνικός σύμβουλος θα συνδράμει και στη σύνταξη της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, στις εκτιμήσεις εκπομπής αέριων ρύπων, του θορύβου, τις επιπτώσεις στην φάση κατασκευής του έργου, του θορύβου και των δονήσεων κατά τη λειτουργία της επέκτασης κ.α. Οι ενδιαφερόμενοι έχουν προθεσμία έως τις 22 Ιουνίου για να υποβάλουν προσφορές. Η προθεσμία περαίωσης του αντικειμένου ορίστηκε σε 120 ημέρες από τότε που θα δοθεί η σχετική εντολή από την Αττικό Μετρό.

Πρόθεση της κυβέρνησης είναι εντός του 2022 (έστω αρχές 2023), εκτός απροόπτου, να υπάρξουν εξελίξεις όσον αφορά στη δημοπράτηση της επέκτασης της γραμμής 2 προς Ίλιον με προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ, ενώ μελλοντικά η Αττικό Μετρό επεξεργάζεται σχέδιο επέκτασης προς περιοχές όπως το Καματερό, τα Νέα Λιόσια, το Μενίδι – Αχαρνές. Η πρώτη στάση θα είναι ο σταθμός ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ στη συμβολή των οδών Θηβών και Καππαδοκίας και ο δεύτερος είναι ο σταθμός ΙΛΙΟΝ στη συμβολή των οδών Θηβών και Ελαιών. Ο νέος τερματικός σταθμός θα ονομάζεται ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ και θα κατασκευαστεί στη συμβολή των οδών Αγίου Νικολάου και Παραμυθιάς στα σύνορα Ιλίου και Καματερού.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Καραγιάννης: Προτεραιότητές μας η Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας και ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη

Καραμανλής: Χρειάστηκαν 28 χρόνια για να ξεκινήσει πάλι ο μετροπόντικας στη νέα Γραμμή 4 του Μετρό

Μετρό Θεσσαλονίκης: Στην ΑΚΤΩΡ «κλείδωσαν» οι πρόδρομες εργασίες για τη βορειοδυτική επέκταση

gazzetta
gazzetta reader insider insider