Τζαννετάκης (Motor Oil): Θετικό και το 1o τρίμηνο του 2022 – Προχωρά το FSRU

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τζαννετάκης (Motor Oil): Θετικό και το 1o τρίμηνο του 2022 – Προχωρά το FSRU
Το αργότερο από τις αρχές του τετάρτου τριμήνου, το νέο συγκρότημα κατεργασίας νάφθας θα αρχίσει να εισφέρει στα έσοδα του Ομίλου.

Θετικά κινήθηκε η Motor Oil το πρώτο τρίμηνο του 2022, αξιοποιώντας το ευνοϊκό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί για τον κλάδο από τις αρχές του έτους, όπως ανέφερε χθες ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Motor Oil, Πέτρος Τζαννετάκης, στο χθεσινό conference call με αναλυτές, για τα οικονομικά αποτελέσματα του περασμένου έτους, καθώς και του 4ου τριμήνου του 2021.

Περιγράφοντας τις τρέχουσες συνθήκες, ο κ. Τζαννετάκης σημείωσε πως τα περιθώρια διύλισης έχουν εκτιναχθεί. Το ενεργειακό κόστος παραμένει υψηλό, ωστόσο το γεγονός αυτό αντισταθμίζεται από τα μακροοικονομικά μεγέθη του κλάδου. Την ίδια στιγμή, πολύ ισχυρή είναι η αύξηση των πωλήσεων καυσίμων στην εγχώρια αγορά, καθώς και αεροπορικών και ακτοπλοϊκών καυσίμων. Ωστόσο, όπως συμπλήρωσε, ελλοχεύει κίνδυνος τους επόμενους μήνες να υπάρξουν αρνητικές επιπτώσεις στη ζήτηση από τις πληθωριστικές πιέσεις.

Σε αυτό το πλαίσιο, το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους «παίρνει τη σκυτάλη» από την κατακόρυφη ενίσχυση των μεγεθών της Motor Oil το 2021, εντός του οποίου ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε στα 10,2 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 68%. Τα EBITDA του ομίλου ανήλθαν σε 490 εκατ. ευρώ, από 85 εκατ. την προηγούμενη χρονιά.

Επίσης, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν 202 εκατ. έναντι ζημιών 112 εκατ. ευρώ, απόρροια της αύξησης τόσο των τιμών όσο και των όγκων πωλήσεων. Η διοίκηση του Ομίλου έχει προτείνει τη διανομή μερίσματος ύψους 0,9 ευρώ ανά μετοχή, από το οποίο έχει ήδη δοθεί προμέρισμα 0,2 ευρώ.

Διακοπή κατανάλωσης αερίου

Όπως ανέφερε ο κ. Τζαννετάκης, από τα τέλη Οκτωβρίου του 2021 έχει διακοπεί πλήρως η κατανάλωση φυσικού αερίου στο διυλιστήριο, το οποίο έχει αντικατασταθεί από άλλα καύσιμα (μαζούτ, νάφθα και LPG). Όπως συμπλήρωσε, η αντικατάσταση συνεχίζεται έως και τώρα, με τον Όμιλο να αντιπαραβάλει σε εβδομαδιαία βάση το κόστος του αερίου με αυτό των εναλλακτικών καυσίμων, ώστε να προκρίνει την οικονομικότερη επιλογή.

Ως συνέπεια, το τέταρτο τρίμηνο του 2021 συγκρατήθηκε σε μόλις 8% η αύξηση του ενεργειακού κόστους ανά τόνο διύλισης, έναντι του αντίστοιχου τριμήνου του 2020. Οι αντίστοιχες αυξήσεις ήταν 29% το 1ο τρίμηνο, 12% το 2ο τρίμηνο και 22% το 3ο τρίμηνο.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τις επιπτώσεις για τον Όμιλο από τις κυρώσεις στη Ρωσία, επισήμανε ότι ήδη από το τέταρτο τρίμηνο του 2021 η Motor Oil είχε διακόψει τις αγορές ρωσικού αργού πετρελαίου (Ural). Όσον αφορά τις εν εξελίξει επενδύσεις του Ομίλου, το στέλεχος της Motor Oil τόνισε πως το νέο συγκρότημα κατεργασίας νάφθας θα αρχίσει να εισφέρει σε έσοδα, μπαίνοντας σε λειτουργία, προς το τέλος του 3ου τριμήνου με αρχές του 4ου τριμήνου του 2022. Επίσης, υπογράμμισε ότι εντός του 2023 θα υλοποιηθούν έργα ΑΠΕ συνολικής ισχύος 98 MW, τα οποία βρίσκονται ήδη υπό ανάπτυξη.

Για την περαιτέρω ενίσχυση του Ομίλου στις ΑΠΕ, ο κ. Τζαννετάκης σημείωσε πως ο Όμιλος διερευνά τις καλύτερες επενδυτικές ευκαιρίες, ανάμεσα στις άδειες παραγωγής που έχει ήδη εκδώσει, ενώ σχεδιάζει και την ανάπτυξη νέων έργων.

Το 4o τρίμηνο η επενδυτική απόφαση για το FSRU

Ο κ. Τζαννετάκης έκανε επίσης αναφορά στην έναρξη της κατασκευής εντός του 2022 στο διυλιστήριο μίας νέας μονάδας συμπαραγωγής ισχύος και θερμότητας υψηλής απόδοσης, ισχύος 57 MW. Απαντώντας σε ερώτηση αναλυτή, τόνισε ότι η νέα αυτή επένδυση χρειάζεται να προστεθεί τις υφιστάμενες μονάδες συμπαραγωγής, καθώς αυξάνονται οι ανάγκες του διυλιστηρίου σε ρεύμα, όσο επεκτείνονται οι δραστηριότητές του.

Όπως συμπλήρωσε, τα προηγούμενα χρόνια η ενεργειακή αυτονομία του διυλιστηρίου ως προς την ηλεκτρική ενέργεια έχει αποδειχθεί οικονομικά συμφέρουσα, καθώς η κάλυψη των αναγκών με ρεύμα μέσω αυτοπαραγωγής έχει μικρότερο κόστος. Επίσης, η ενεργειακή αυτονομία διασφαλίζει πως δεν θα υπάρξει διακοπή ηλεκτροδότησης της εγκατάστασης, στην περίπτωση που ανακύψει κάποιο πρόβλημα στο δίκτυο ηλεκτρισμού.

Το στέλεχος της Motor Oil ανέφερε επίσης πως αναμένεται βελτίωση των μεγεθών της NRG, με την αναμόρφωση των τιμολογίων. Παράλληλα, υπογράμμισε πως η Korinthos Power (στην οποία η Motor Oil συμμετέχει με 35%) θα είναι κερδοφόρος όσο παραμένουν υψηλά οι χονδρεμπορικές τιμές ηλεκτρικής ενέργεια, κάτι που αναμένεται να συμβεί το επόμενο χρονικό διάστημα.

Σχετικά με το FSRU «Διώρυγα Gas» στους Αγίους Θεοδώρους, είπε πως η Motor Oil βρίσκεται σε διαδικασία συζητήσεων και αναλύσεων με την ιαπωνική εταιρεία Mitsui, η οποία είναι σύμβουλος και στο διυλιστήριο. Ανέφερε πως περί τον Ιούνιο θα ξεκινήσει η δεύτερη φάση του market test, με βάση τα αποτελέσματα της οποίας η Τελική Επενδυτική Απόφαση για το έργο προγραμματίζεται για το τέταρτο τρίμηνο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Βελτίωση μεγεθών για τη Motor Oil το 2021

gazzetta
gazzetta reader insider insider