ΟΠΑΠ: Στα 259,4 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα καθαρά κέρδη το 2021 - Αύξηση 111,1% στα EBITDA

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΟΠΑΠ: Στα 259,4 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα καθαρά κέρδη το 2021 - Αύξηση 111,1% στα EBITDA
Αυξημένα καθαρά κέρδη αλλά και EBITDA εμφάνισε ο όμιλος του ΟΠΑΠ το 2021, με τα έσοδα να ενισχύονται κατά 36,2%.

Αυξημένα καθαρά κέρδη αλλά και EBITDA εμφάνισε ο όμιλος του ΟΠΑΠ το 2021, με τα έσοδα να ενισχύονται κατά 36,2% και με το διοικητικό συμβούλιο να προτείνει στην τακτική γενική συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί στις 9 Ιουνίου 2022 επιπλέον μεικτό μέρισμα ανά μετοχή για τη χρήση 2021 ύψους 0,5 ευρώ καθώς και επιστροφή κεφαλαίου ύψους 0,9 ευρώ ανά μετοχή.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) χρήσης 2021 διαμορφώθηκαν στα 1.538,8 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 36,2% σε ετήσια βάση ως αποτέλεσμα της σημαντικής συνεισφοράς του online, καθώς και της ανάκαμψης των retail δραστηριοτήτων με τα καταστήματα μας να λειτουργούν για περισσότερες ημέρες μέσα στο 2021 σε σύγκριση με το 2020. Το δ’ τρίμηνο 2021 τα καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 498,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 115,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, αντικατοπτρίζοντας την ανθεκτική επίδοση του retail και την ισχυρή συνεισφορά του online.

Το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) αυξήθηκε το 2021 κατά 47,5% και διαμορφώθηκε σε 605,8 εκατ. ευρώ (FY 2020: 410,8 εκατ. ευρώ). Το δ’ τρίμηνο 2021 το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) ανήλθε σε 195,3 εκατ. ευρώ (δ’ τρίμηνο 2020: 77,7 εκατ. ευρώ) αυξημένο κατά 151,4% σε ετήσια βάση εξαιτίας της αύξησης του GGR, που αντισταθμίστηκε μερικώς από τη δυσανάλογη εισφορά επί του GGR της «Ελληνικά Λαχεία» ώστε να πληροί το ελάχιστο συμβατικό όριο των 50 εκατ. ευρώ.

Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το 2021 αυξήθηκαν κατά 111,1% στα 550,3 εκατ. ευρώ (FY 2020: 260,7 εκατ. ευρώ), ή κατά 96% σε επαναλαμβανόμενη βάση, ενισχυμένα πρόσθετα και από την αναγνώριση εσόδου ύψους 217,4 εκατ. ευρώ που σχετίζεται με την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης. Τα EBITDA δ’ τριμήνου 2021 ανήλθαν σε 170,4 εκατ. ευρώ (δ’ τρίμηνο 2020: 53,1 εκατ. ευρώ) αυξημένα κατά 220,7% ή κατά 187,2% σε επαναλαμβανόμενη βάση μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια και στα δύο έτη.

Τα λειτουργικά έξοδα χρήσης 2021 στα 321,8 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 25,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, ενώ τα λειτουργικά έξοδα το δ’ τρίμηνο 2021 ανήλθαν σε 93,2 εκατ. ευρώ υψηλότερα κατά 17% σε ετήσια βάση. Μη συμπεριλαμβάνοντας την επίδραση από την πλήρη ενοποίηση της Stoiximan και έκτακτα κονδύλια, τα λειτουργικά έξοδα της χρήσης 2021 και του δ’ τριμήνου 2021 αυξήθηκαν κατά 2% και 14,6% αντίστοιχα σε ετήσια βάση, για να υποστηρίξουμε τις διευρυμένες δραστηριότητές μας.

Τα καθαρά κέρδη χρήσης 2021 διαμορφώθηκαν στα 259,4 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 26,4% (FY 2020: 205,2 εκατ. ευρώ) ή κατά 151,3% σε επαναλαμβανόμενη βάση, ως αποτέλεσμα της ενισχυμένης λειτουργικής κερδοφορίας και του χαμηλότερου εταιρικού φορολογικού συντελεστή. Στο δ’ τρίμηνο 2021 τα επαναλαμβανόμενα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 86,2 εκατ. ευρώ (δ’ τρίμηνο 2020: 18 εκατ. ευρώ), 5 φορές υψηλότερα από την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.

Ο κ. Jan Karas, Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΑΠ, δήλωσε: «Ο ΟΠΑΠ επιβεβαίωσε τη δυναμική του επιχειρηματικού μοντέλου του, επιτυγχάνοντας σημαντικά αποτελέσματα και ισχυρή οικονομική θέση το 2021, παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις της πανδημίας. Συνολικά, το τέταρτο τρίμηνο του 2021 ήταν ιστορικά μεταξύ αυτών με τις καλύτερες επιδόσεις, σε όρους GGR, και τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας ενισχύθηκαν περαιτέρω.

Οι retail δραστηριότητες μας επέδειξαν υψηλές αντοχές, με την ανάκαμψη να επιταχύνεται, παρότι τα καταστήματα μας έπρεπε να αναστείλουν τις δραστηριότητες τους για αρκετούς μήνες και να προσαρμοστούν σε αυστηρούς υγειονομικούς περιορισμούς μετά την επαναλειτουργία τους. Το ολοκληρωμένο εμπορικό πλάνο μας και τα προγράμματα loyalty, που έχουν γνωρίσει μεγάλη αποδοχή, έπαιξαν σημαντικό ρόλο σε αυτή την κατεύθυνση.

Οι online δραστηριότητες συνέχισαν να αποτελούν βασικό μοχλό ανάπτυξης για τον ΟΠΑΠ, ακόμη και μετά την επαναλειτουργία του retail δικτύου. Η βάση των online πελατών μας αναπτύχθηκε περαιτέρω, χάριν στα αναβαθμισμένα front-end περιβάλλοντα και τις στοχευμένες δραστηριότητες CRM. Επίσης, η διττή στρατηγική μας συνέχισε να αποδίδει καρπούς, με την πλήρη ενοποίηση της Stoiximan να συνδράμει ξεκάθαρα στις επιδόσεις μας.

Επιπλέον, η δέσμευση μας στην κοινωνική προσφορά παραμένει ιδιαίτερα ισχυρή. Σύντομα, θα ολοκληρώσουμε την ανακαίνιση των δύο μεγαλύτερων παιδιατρικών νοσοκομείων της Ελλάδας – ένα μακρόπνοο έργο, που αναδεικνύει έμπρακτα την εστίαση μας στη δημιουργία αξίας για όλους τους κοινωνικούς εταίρους μας.

Κοιτώντας στο μέλλον, παραμένουμε προσηλωμένοι στην παροχή κορυφαίας στο είδος της διασκέδασης, δίνοντας έμφαση στην πελατοκεντρική προσέγγιση μας και στην ψηφιοποίηση, με γνώμονα την υλοποίηση των φιλοδοξιών της στρατηγικής Fast Forward του ΟΠΑΠ».

Τέλος, σημειώνεται πως το ΔΣ θα προτείνει προς τη Γενική Συνέλευση Μετόχων στις 9 Ιουνίου υπόλοιπο μεικτό μέρισμα ανά μετοχή για τη χρήση 2021 στα 0,50 ευρώ, το οποίο μαζί με το ήδη διανεμηθέν προμέρισμα των 0,10 ευρώ οδηγούν στο συνολικό ποσό μερίσματος ύψους 0,60 ευρώ. Ημερομηνία αποκοπής μερίσματος 18 Ιουλίου 2022. Επιπρόσθετη πρόταση προς τη Γενική Συνέλευση Μετόχων για επιστροφή κεφαλαίου ύψους 0,90 ευρώ ανά μετοχή. Ημερομηνία αποκοπής 29 Ιουλίου 2022.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Fourlis: Στα 11,5 εκατ. ευρώ τα κέρδη μετά από φόρους - Προτεινόμενο μέρισμα 0,11 ευρώ ανά μετοχή

Πετρόπουλος: Σε ιστορικά υψηλά ο κύκλος εργασιών και τα κέρδη το 2021

Prodea: Κέρδη από συνεχιζόμενες δραστηριότητες στα 175,1 εκατ. ευρώ για το 2021

gazzetta
gazzetta reader insider insider