Ποιο νέο οδικό τμήμα στην Πελοπόννησο είναι στα «σκαριά» από το υπ. Υποδομών

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ποιο νέο οδικό τμήμα στην Πελοπόννησο είναι στα «σκαριά» από το υπ. Υποδομών
Πρόκειται για την «Παράκαμψης Γιάλοβας της 9ης Εθνικής Οδού Κυπαρισσία – Φιλιατρά - Πύλος», το οποίο θα δημοπρατηθεί με το σύστημα μελέτης-κατασκευής.

Ένα οδικό τμήμα στην περιοχή της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου έλαβε επισήμως τον χαρακτηρισμός ως «έργου Εθνικού Επιπέδου» από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλή, ο οποίος παράλληλα «άναψε πράσινο φως» για την ένταξή του στον προγραμματικό σχεδιασμό της Γενικής Γραμματείας Υποδομών και βέβαια, σε επόμενο στάδιο, για τη δημοπράτησή του.

Πρόκειται για το έργο «Κατασκευή Παράκαμψης Γιάλοβας της 9ης Εθνικής Οδού Κυπαρισσία – Φιλιατρά - Πύλος», το οποίο θα δημοπρατηθεί με το σύστημα που περιλαμβάνει μελέτη και κατασκευή.

Όπως σχετικά αναφέρεται από το υπουργείο, το έργο της κατασκευής του τμήματος της Παράκαμψης Γιάλοβας, μήκους περίπου 7,7 χλμ., αποτελεί συνέχεια του εθνικού δρόμου Κυπαρισσία – Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι – Ρωμανού ήτοι του Εθνικού Οδικού Δικτύου Πάτρα – Πύργος – Πύλος – Μεθώνη.

Στα πρώτα 3,5 χλμ., η χάραξη κινείται στην παλαιά χάραξη της Ε.Ο. Κυπαρισσίας – Πύλου, ενώ τα υπόλοιπα 4,2 χλμ. αποτελούν κυρίως νέα χάραξη. Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του υπόψη τμήματος θα βελτιωθούν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της υφιστάμενης Εθνικής Οδού.

Με βάση την εγκεκριμένη από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Πελοποννήσου οριστική μελέτη οδοποιίας προβλέπεται:

· Η κατασκευή αρτηρίας δίιχνης διατομής με πλάτος οδού 11 μέτρα, με ενιαίο οδόστρωμα και μήκος περίπου 7,7 χιλιομέτρων.

· Η κατασκευή πέντε (5) ισόπεδων κυκλικών κόμβων.

· Η αποκατάσταση του τοπικού οδικού δικτύου καθώς και κατασκευή παράπλευρων και εγκάρσιων οδών μήκους περίπου 10,7 χιλιομέτρων.

· Η κατασκευή 2 τεχνικών με εκσκαφή και επανεπίχωση (cut and cover) συνολικού μήκους περίπου 200 μέτρων.

· Η κατασκευή σημαντικών έργων αντιστήριξης πρανών – οπλισμένων επιχωμάτων, μήκους περίπου 2 χιλιομέτρων.

· Η κατασκευή μιας άνω διάβασης υφιστάμενης οδού.

· Η κατασκευή έργων αποχέτευσης – αποστράγγισης αρτηρίας, παράπλευρου και εγκάρσιου δικτύου και κόμβων.

· Η εγκατάσταση ηλεκτροφωτισμού σε όλους τους ισόπεδους κόμβους και στα υπόγεια έργα cut and cover.

· Η διευθέτηση απορροής όμβριων υδάτων και κατασκευή κατάλληλων τεχνικών εξόδου έως τον πλησιέστερο φυσικό αποδέκτη.

Όπως προκύπτει, έχει προηγηθεί Απόφαση Ανανέωσης ισχύος και κωδικοποίηση της με αρ. πρ. 109731/22-10-2001 ΚΥΑ «Έγκριση περιβαλλοντικών όρων για το έργο Ενιαία Παράκαμψη Γιάλοβας – Πύλου της Ε.Ο. Κυπαρισσίας – Φιλιατρών – Πύλου της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας», υποβληθέν Τεχνικό Δελτίο στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών από την Περιφέρεια Πελοποννήσου για τη χρηματοδότηση του έργου παράκαμψης της Γιάλοβας, προϋπολογισμού 45.000.000 ευρώ, απόφαση της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Πελοποννήσου σύμφωνα με την οποία εγκρίθηκαν οι επιμέρους οριστικές μελέτες για το έργο, ενώ στις αρχές Φεβρουαρίου υποβλήθηκε στο Υπουργείο ΥΠΟ.ΜΕ. η οριστική μελέτη του έργο. Κατά την προπαρασκευαστική διαδικασία που απαιτείται για τη δημοπράτηση και την ανάθεση του έργου η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών (ως αρμόδια υπηρεσία) μπορεί να υποστηριχθεί από συμβούλους που θα προσληφθούν.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider