Στην αντεπίθεση στη συνδρομητική περνά η Vodafone - Νέες συμφωνίες στα σκαριά

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στην αντεπίθεση στη συνδρομητική περνά η Vodafone - Νέες συμφωνίες στα σκαριά
Σε προχωρημένες συζητήσεις με HBO Max. Συνομιλίες και με Disney Plus. Πώς θα γίνεται η διάθεση περιεχομένου.

Στην αντεπίθεση περνά η Vodafone στο τηλεοπτικό περιεχόμενο με στόχο να κερδίσει μερίδιο από την πίτα του 1,1 και πλέον εκατ. συνδρομητών που εκτιμάται σήμερα ότι υπάρχουν στην ελληνική αγορά. Υιοθετώντας ένα διαφορετικό μοντέλο σε σχέση με τους ανταγωνιστές, η εταιρεία φέρεται να βρίσκεται σε προχωρημένες συνομιλίες με το HBO MAX για προνομιακή διάθεση μέσω της πλατφόρμας της, ενώ αντίστοιχες συμφωνίες διερευνά και με το Disney Plus, που αναμένεται να ξεκινήσει την λειτουργία του το καλοκαίρι του 2022.

Μετά την απώλεια του αθλητικού περιεχομένου της Nova (σ.σ. η συμφωνία αναμετάδοσης των αγώνων με την Nova δεν ανανεώθηκε), η εταιρεία ρίχνει το βάρος της στην ενίσχυση του ψυχαγωγικού περιεχομένου και επιδιώκει μέσα από συνέργειες να αυξήσει την συνδρομητική της βάση από τις 140.000 χιλιάδες συνδρομητές που είναι σήμερα σε 200.000 που ήταν και ο αρχικός στόχος.

Έρχεται συμφωνία με HBO Max - Σε συζητήσεις με Disney Plus

Η λογική κινείται στην κατεύθυνση της συγκέντρωσης περιεχομένου από πολλές διαφορετικές πλατφόρμες ώστε να προσφέρεται στον καταναλωτή ένα εξατομικευμένο εκπτωτικό πακέτο, το οποίο θα παρέχεται με ακόμα μεγαλύτερη έκπτωση αν συνδυαστεί με τις αμιγώς τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες. Οι συμφωνίες που αν προχωρήσουν θα προϋποθέτουν την ενσωμάτωση των νέων πλατφορμών στην Over The Top συνδρομητική υπηρεσία τηλεόρασης της Vodafone, θα προσέφεραν για παράδειγμα στον καταναλωτή Vodafone TV και HBO Max σε προνομιακή τιμή, η οποία θα μειωνόταν ακόμα περισσότερο, ή και θα μηδενιζόταν για κάποιο χρονικό διάστημα, αν συνδυαζόταν με σταθερή τηλεφωνία και Internet υψηλών ταχυτήτων.

Οι κινήσεις έρχονται σε μια περίοδο που η μάχη στην συνδρομητική τηλεόραση, η οποία ξεκίνησε μεταξύ Cosmote TV και Nova για το αθλητικό περιεχόμενο, αναμένεται να κορυφωθεί, επικεντρωμένη πλέον στην ψυχαγωγία. «Στις ημέρες μας δεν μπορεί να υπάρχει εμπορικό πακέτο υπηρεσιών χωρίς υπηρεσίες τηλεόρασης. Γι αυτό και θα στηρίξουμε μεγάλο τμήμα της εμπορικής μας πολιτικής στις υπηρεσίες τηλεοπτικού περιεχομένου με κύριο πυλώνα το entertainment και όχι τα αθλητικά, όπου τα κόστη είναι τέτοια που είναι δύσκολο να παράξουν αξία» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, κ. Χάρης Μπρουμίδης σε σχετική συνέντευξη Τύπου για τον απολογισμό της χρονιάς. «Όταν έληξε η προηγούμενη συμφωνία μας με την Nova το συμβόλαιο που μας πρότειναν δεν παρήγαγε αξία οπότε προτιμήσαμε να κρατήσουμε αυτά τα κεφάλαια για να επενδυθούν μελλοντικά στο entertainment. Όπου υπάρχει καλό περιεχόμενο θα είμαστε εκεί κι αν παρουσιαστεί η ευκαιρία να έχουμε συμφωνίες για premium content θα το κάνουμε» σημείωσε εμφατικά.

Η συνδρομητική τηλεόραση βέβαια δεν είναι το μόνο πεδίο στο οποίο θα υπάρξουν εξελίξεις την νέα χρονιά. Σύμφωνα με τα στελέχη της Vodafone το 2022 θα είναι μια χρονιά έντονων διεργασιών για τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών γενικότερα με την επέκταση των δικτύων σταθερής και κινητής αλλά και τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης να βρίσκονται στο επίκεντρο.

Aύξηση εσόδων και πελατειακής βάσης για το 2021

Στην ανασκόπηση της μέχρι τώρα χρονιάς αλλά και στις εκτιμήσεις για την πορεία του τρέχοντος οικονομικού έτους (σ.σ το οικονομικό έτος για την Vodafone κλείνει τον Μάρτιο του 2022) ο κ. Μπρουμίδης προέβλεψε μια αύξηση εσόδων της τάξης του 4% κάτι που παρατηρήθηκε ήδη στο πρώτο εξάμηνο του 2021, αλλά και συνέχιση της ανοδικής πορείας των συνδρομητών.

Σημειωτέον ότι κατά το α’ εξάμηνο του έτους η εταιρεία κατέγραψε κύκλο εργασιών ύψους 468 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 4% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (452 εκατ.) ενώ τα έσοδα από υπηρεσίες γνώρισαν αντίστοιχη άνοδο (4%) και ανήλθαν σε 436 εκατ. ευρώ, αντί 421 εκατ. ευρώ πέρυσι. Τα προσαρμοσμένα EBITDA έφτασαν τα 132 εκατ. ευρώ ενώ η πελατειακή βάση της κινητής έφτασε τους 4,178 εκατ. πελάτες, αυξημένη κατά 107.000 πελάτες (εκ των οποίων 82.000 αφορούσαν καρτοκινητά και 25.000 συμβόλαια), με το ποσοστό των πελατών συμβολαίου να προσεγγίζει το 40%. Στη σταθερή, οι ευρυζωνικοί πελάτες παρέμειναν στα ίδια περίπου επίπεδα με πέρυσι (962.000).

Επενδύσεις 600 εκατ. σε 5G και NGA

Παράλληλα η Vodafone θα συνεχίσει απρόσκοπτα το επενδυτικό πλάνο που έχει ανακοινώσει, επενδύοντας περί τα 600 εκατ. ευρώ την επόμενη πενταετία. Μέσω των επενδύσεων αυτών θα συνεχιστεί η επέκταση των δικτύων πέμπτης γενιάς (5G) με στόχο να είναι μπροστά από τις δεσμεύσεις που ανέλαβε κατά την υπογραφή της σύμβασης για το φάσμα. Μέχρι το τέλος του έτους μάλιστα το 5G το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο σε 23 πόλεις της χώρας, θα ξεπεράσει το 40% πανελλαδικής κάλυψης.

Στην δεύτερη φάση, περνά και η επέκταση στην σταθερή, οι επενδύσεις στην οποία ξεκίνησαν το 2017 όταν και καταργήθηκε το μονοπώλιο του ΟΤΕ στο δίκτυο χαλκού, όπως επεσήμανε ο κ. Μπρουμίδης. Στόχος της δεύτερης φάσης επέκτασης του δικτύου οπτικών ινών στη σταθερή είναι να κατασκευαστούν 150.000 νέες γραμμές Fiber to the Home (FTTH) στην επόμενη τριετία, επεκτείνοντας το Vodafone Giga Network σε νέες περιοχές, που μέχρι σήμερα δεν διέθεταν υποδομές οπτικών ινών. Έτσι, στο τέλος του επενδυτικού προγράμματος, η Vodafone θα διαθέτει 650.000 με 700.000 γραμμές νέας γενιάς ικανές να προσφέρουν ταχύτητες πάνω από 100 Mbps. Σημειωτέον ότι σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο επικεφαλής της Vodafone, η εταιρεία πρωτοπορεί στην υιοθέτηση προϊόντων σταθερής νέας γενιάς και πλέον είναι «η πρώτη ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία στην αγορά(ρυθμός ανάπτυξης NGA διείσδυσης στην βάση) στο fiber, έχοντας 39% των πελατών σταθερής σε υπηρεσίες νέας γενιάς».

Όσον αφορά στην εμπορική στρατηγική της, ακόμα μεγαλύτερη ώθηση αναμένεται να δοθεί στα unlimited προγράμματα, τα συμβόλαια δηλαδή με απεριόριστα δεδομένα, τα οποία και λάνσαρε πρώτη επί ελληνικού εδάφους. «Στα unlimited προγράμματα βλέπουμε ήδη αποδοχή και οι εκτιμήσεις μας είναι ότι την επόμενη χρονιά ένας στους τέσσερις πελάτες θα έχει συμβόλαιο με απεριόριστα δεδομένα». Χάρη και στα unlimited προγράμματα άλλωστε η Vodafone στο α’ εξάμηνο του τρέχοντος έτους κατέγραψε θεαματική άνοδο στη χρήση data, η οποία αυξήθηκε κατά 72% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και οριακά δεν έσπασε το φράγμα των 100.000 ΤΒ (96.758 ΤΒ), που αποτελεί ιστορική επίδοση, (πέρυσι 56.164 ΤΒ).

Ευκαιρία με μεγάλες προκλήσεις το Ταμείο Ανάκαμψης

Πέρα από τις αμιγώς τηλεπικοινωνιακές δραστηριότητες η εταιρεία βάζει στο επίκεντρο και τις ευκαιρίες που αναδύονται μέσα από τα σχεδιαζόμενα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης, με τους τομείς της υγείας, της εκπαίδευσης και της ψηφιοποίησης των επιχειρήσεων να υπερτερούν έναντι άλλων. Στην περίπτωση της υγείας άλλωστε η Vodafone έχει ήδη κάνει σημαντικά βήματα - το 15% και πλέον του ΙοΤ business του Ομίλου Vodafone να συνδέεται με τις υπηρεσίες Υγείας, όπως σημείωσε ο κ. Μπρουμίδης.

«Το ταξίδι της χώρας προς ένα ψηφιακό, πράσινο και χωρίς αποκλεισμούς μέλλον έχει επιταχυνθεί σημαντικά, αλλά απαιτεί επιπλέον και –ακόμη πιο τολμηρές– μεταρρυθμίσεις που θα μας επιτρέψουν να αναδιαρθρώσουμε το παραγωγικό μοντέλο της Ελλάδας και να ξαναχτίσουμε μια βιώσιμη οικονομία» ανέφερε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της Vodafone Ελλάδος. Τόνισε ωστόσο ότι η επιτυχής υλοποίηση του σχεδίου Ελλάδα 2.0 και η αποδοτική εκμετάλλευση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες που ξεπερνούν κατά πολύ το χρονοδιάγραμμα και τη μεθοδολογία κατά την οποία θα διατεθούν τα κεφάλαια στην πραγματικότητα.

«Μια πρώτη και πολύ βασική πρόκληση που θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε είναι το μέγεθος του επενδυτικού “κύματος” που θα χτυπήσει την αγορά – λόγω του ύψους της χρηματοδότησης, καθώς και της ανάγκης για ταυτόχρονη ανάπτυξη έργων που μπορεί να αποδειχθούν δυσανάλογα μεγάλα σε σύγκριση με το μέγεθος της εγχώριας αγοράς». Για το λόγο αυτό σύμφωνα με τον ίδιο θα πρέπει να διασφαλιστεί ο υγιής και με θεμιτούς όρους ανταγωνισμός αλλά και η κατανομή των κεφαλαίων και η λειτουργία των παραγόντων της αγοράς σε ένα πλαίσιο ίσων ευκαιριών.

Η ψηφιακή στροφή πρέπει να είναι και πράσινη

Μεταξύ των βασικών πυλώνων στους οποίους διαρθρώνει την στρατηγική της η Vodafone περιλαμβάνεται και η πράσινη ανάπτυξη. Η εταιρεία που έχει ήδη επιτύχει το δίκτυό της να είναι πράσινο, καταναλώνοντας αποκλειστικά ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, έχει μειώσει κατά 14% την κατανάλωση ενέργειας στους Σταθμούς Βάσης, ανά σημείο δικτύου (2G ή 3G ή 4G) σε σύγκριση με το έτος 2018-2019 και επιπλέον 4% σε σχέση με το 2019-2020.

Για το μέλλον μάλιστα σχεδιάζει να μειώσει ακόμα περισσότερο την εκπομπή CO2e μέσω της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας από 100% πιστοποιημένες ΑΠΕ (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας) και μέσω των προγραμμάτων εξοικονόμησης ενέργειας που εφαρμόζει (σ.σ. η εταιρεία έχει ήδη μειώσει το αποτύπωμα CO2e πάνω από 300.000 τόνους).

«Η ψηφιακή στροφή πρέπει να είναι και πράσινη» επεσήμανε ο κ. Μπρουμίδης εξηγώντας ότι αυτός ήταν και ο λόγος που η Vodafone επένδυσε στο project GR-eco του υπουργείου Περιβάλλοντος στη Χάλκη. «Δημιουργήσαμε έναν πιλότο ψηφιακής – απομακρυσμένης – κοινωνίας. Για εμάς η Χάλκη λειτουργεί ως μοντέλο – Lighthouse project, από το οποίο τόσο εμείς όσο και η πολιτεία μπορούμε να μάθουμε πολλά. Μέσα από το πρότζεκτ της Χάλκης δίνουμε ένα απτό παράδειγμα του πού μπορεί να οδηγήσει η δίδυμη πράσινη και ψηφιακή μετάβαση και τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει η κοινωνία, η οικονομία και ο ίδιος ο πολίτης στην καθημερινότητά του. Όλη η αξία έρχεται από το γεγονός ότι η προσέγγιση ήταν πολύ ολοκληρωμένη και συμπεριέλαβε – από την δική μας πλευρά της ψηφιοποίησης, αναβαθμισμένο δίκτυο, εφαρμογές IoT στο πεδίο των έξυπνων πόλεων συμπεριλαμβανομένων και ψηφιακών υπηρεσιών υγείας έως και upskilling» κατέληξε.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Πάνω από τα 22 δισ. ευρώ τα έσοδα της Vodafone

Το Vodafone Green Giga Network οδηγεί την ψηφιακή και πράσινη μετάβαση της Χάλκης

Νέες αλλαγές στη συνδρομητική - Χωρίς Novasports η Vodafone TV

gazzetta
gazzetta reader insider insider