Ελληνικό-Lamda: Σε «θέση μάχης» οι ισχυροί κατασκευαστές για τις πρώτες δημοπρατήσεις

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ελληνικό-Lamda: Σε «θέση μάχης» οι ισχυροί κατασκευαστές για τις πρώτες δημοπρατήσεις
Ετοιμάζονται, ήδη, οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι για το πρώτο «πακέτο» έργων που «βγάζει» η Lamda Development. Ζυμώσεις και «προσκλήσεις» συμμετοχής. Διαγωνισμοί εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, αναμένονται εξελίξεις από τον Οκτώβριο και μετά.

Σε ετοιμότητα και… «θέση μάχης» βρίσκονται οι ισχυροί κατασκευαστικοί όμιλοι διεκδικώντας τις συμβάσεις για τα πρώτα μεγάλα έργα που θα υλοποιηθούν προσεχώς στην mega επένδυση που προωθεί η Lamda Development στην έκταση του παλαιού αεροδρομίου στο Ελληνικό.

Όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, ήδη σε μεγάλα κατασκευαστικά σχήματα έχουν φτάσει εδώ και καιρό οι σχετικές «προσκλήσεις» συμμετοχής για δημοπρατήσεις έργων. Με την υποσημείωση βέβαια ότι έχουμε να κάνουμε με ιδιωτικά projects που δεν ακολουθούν απαραίτητα ακριβώς τις ίδιες διαδικασίες με τους δημόσιους διαγωνισμούς. Δηλαδή, για παράδειγμα, οι ιδιώτες, στην περίπτωσή μας η Lamda Development, μπορούν να επιλέξουν να μην προχωρήσουν σε ανοιχτούς διαγωνισμούς, αλλά κλειστούς, υπό την έννοια ότι απευθύνουν πρόσκληση στους μεγάλους του εργοληπτικού χώρου οι οποίοι υποβάλουν τις σχετικές οικονομικές προσφορές. Μάλιστα, σχετικές πληροφορίες αναφέρουν ότι εντός του προσεχώς διμήνου λίγο ως πολύ θα ξεκαθαρίσει ποιοι όμιλοι θα «είναι εντός παιχνιδιού», θα διεκδικήσουν δηλαδή τα πρώτα συμβόλαια του εμβληματικού project.

Να σημειωθεί ότι δεν γίνεται λόγος για ιδιωτικά έργα που θα υλοποιηθούν από ιδιώτες και «τρίτους» (π.χ. για το Καζίνο, τα εμπορικά κέντρα άλλων ομίλων κ.α.) αλλά για τις εργασίες και τις προκηρύξεις που έχει προαναγγείλει η Lamda Development ως «πρώτο πακέτο», σχεδόν 500 εκατ. ευρώ, μέρος του οποίου θα «βγει» εντός του 2021. Το οποίο αποτελεί τμήμα των έργων ύψους 1,5-2 δις ευρώ που αναμένεται να «χτυπήσουν» τα ισχυρά κατασκευαστικά σχήματα.

Μένει να φανεί βέβαια «που θα κάτσει η μπίλια των προσφορών». Δηλαδή ποιες θα είναι οι οικονομικές προτάσεις που υποβάλλουν οι κατασκευαστές δεδομένου ότι σε αυτά τα ιδιωτικά έργα πέρα του ότι μπορούν να προκύψουν «σφιχτότερα» χρονοδιαγράμματα σε σχέση με τα δημόσια, βασικό ζήτημα παραμένει το ύψος της έκπτωσης που θα δώσουν οι όμιλοι για τις πρώτες εργασίες του μεγαλύτερου ιδιωτικού project στη χώρα. Δεδομένης της τεχνικής επάρκειας των ισχυρών ομίλων, βασικό ρόλο θα παίξει το κατά πόσο οι προσφορές θα είναι υψηλές ή χαμηλές, ώστε να ικανοποιηθεί τόσο ο ιδιώτης, δηλαδή η Lamda που επιθυμεί να προχωρήσουν τα έργα με ομαλό τρόπο, δίχως καθυστερήσεις και με καλό τίμημα, όσο και οι κατασκευαστές που λογικό είναι να μην επιθυμούν μεγάλες εκπτώσεις και «χτυπημένα» έργα.

Τόσο σε παρουσιάσεις της εταιρείας που πραγματοποιηθήκαν το καλοκαίρι, υπό τον CEO του ομίλου κ. Οδυσσέα Αθανασίου, όσο και στο πλαίσιο επενδυτικής ημερίδας που διοργάνωσε η Goldman Sachs με τις τέσσερις συστημικές τράπεζες, είχε γίνει αναφορά για έργα σχεδόν 1,5-2 δις ευρώ μέσα στην 5ετία.

Σε πρώτη φάση, για τις γενικότερες υποδομές μέσα στην έκταση και το μητροπολιτικό πάρκο, είχαν ξεχωρίσει έργα όπως η υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος το κόστος της οποίας υπολογίζεται μεταξύ 70- 85 εκατ. ευρώ, τα έργα για την πρώτη φάση του μητροπολιτικού πάρκο ύψους από 50- 60 εκατ. ευρώ, το οδικό δίκτυο και η υπόγεια διάβαση στο Μall του Ελληνικού ύψους 45- 57 εκατ. ευρώ, τα έργα κοινής ωφέλειας με 44- 54 εκατ. ευρώ, το έργο για το ΤΡΑΜ με προϋπολογισμό 40- 50 εκατ. ευρώ. Επίσης, η «λίστα» περιλαμβάνει επιμέρους μικρότερα έργα (π.χ. κατεδαφίσεις, έρευνες στα οικόπεδα, θέματα ασφάλειας και περιβάλλοντος) 35-42 εκατ. ευρώ, εργασίες σε κοινόχρηστους χώρους 32- 40 εκατ. ευρώ, χωματουργικές εργασίες στα 32-40 εκατ. ευρώ, για το δίκτυο εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων διαχείρισης υδάτινων πόρων έχει προϋπολογιστεί κονδύλι μεταξύ 22- 27 εκατ. ευρώ, ενώ για τα πρώτα έργα στη μαρίνα από 20 έως 25 εκατ. ευρώ.

Από κει και πέρα βέβαια θα «βγούνε» δημοπρατήσεις και συμβόλαια επιπλέον 1,5-1,8 δις ευρώ, έως το 2025, που θα σχετίζονται με το νέο εμπορικό κέντρο κοντά στη λεωφόρο Βουλιαγμένης (300 έως τα 400 εκατ. ευρώ), τον Πύργο Κατοικιών (Marina Tower, άλλα τόσα κεφάλαια), οι κατοικίες στο πάρκο και την παραλία, η «Marina Galleria» (σχεδόν 100 εκατ. ευρώ), χώροι γραφείων, ξενοδοχεία, επιμέρους κτιριακά έργα, υποδομές για άλλες υπηρεσίες και χρήσεις (σχολεία, υγεία κ.α.).

Τα έργα της πρώτης πενταετίας καλύπτουν όλη την ακτογραμμή και το εμπορικό τμήμα στην Λεωφόρο Βουλιαγμένης, τα οποία θεωρούνται ότι θα προσφέρουν και ευρύτερα στον τουρισμό και την οικονομία. Αν σε αυτά προστεθούν τα ποσά που θα επενδύσουν τα τρίτα μέρη, τότε γίνεται αντιληπτό ότι οι συνολικές επενδύσεις θα είναι κατά πολύ μεγαλύτερες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider