Εντός 2021 η δημοπράτηση της Λεωφόρου Κύμης

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Εντός 2021 η δημοπράτηση της Λεωφόρου Κύμης
Σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για το οδικό έργο των 300 εκατ. ευρώ, επέκταση της Αττικής Οδού. Με δημόσια κονδύλια, χωρίς διόδια. Τα οφέλη.

Μέχρι το τέλος του 2021 αναμένονται εξελίξεις για ένα μεγάλο ακόμα δημόσιο έργο. Ο λόγος για την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού, που είναι η διάνοιξη της Λ. Κύμης και η επέκταση της μέχρι την Εθνική Οδό, καθώς, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εκτιμούν ότι το project θα δημοπρατηθεί μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Ο νέος αυτός οδικός άξονας θα κατασκευαστεί με κρατικά κονδύλια, καθώς το έργο αποσυνδέθηκε από την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης. Δεδομένου ότι πρόκειται να δημοπρατηθεί ως δημόσιο έργο από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σημαίνει ότι στο τμήμα αυτό δεν πρόκειται να τοποθετηθούν διόδια.

Ο οδικός άξονας θα αποσυμφορήσει τον κόμβο Μεταμόρφωσης της Αττικής Οδού όπου ταλαιπωρούνται καθημερινά χιλιάδες οδηγοί. Υπολογίζεται ότι χιλιάδες αυτοκίνητα καθημερινά θα χρησιμοποιούν την επέκταση της Λ. Κύμης. Μάλιστα ο Γ.Γ. Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ανακοίνωσε ότι «θα δημοπρατηθεί μέσα στο 2021 το οδικό έργο της Λεωφόρου Κύμης μέσω ΠΑΘΕ, όπου θα εξυπηρετούνται 30.000-35.000 οχήματα, ένα έργο για το οποίο ακούμε εδώ και 20 χρόνια».

Το κόστος του έργου εκτιμάται σε 300 εκατομμύρια ευρώ. Η επέκταση θα ξεκινάει από τον κόμβο της Αττικής Οδού και θα καταλήγει μετά 3,8 χλμ. στην Εθνικό Οδό, στον κόμβο Καλυφτάκη (Κάτω Κηφισιά). Περιλαμβάνει:

  • Την επέκταση που θα ξεκινάει από τον κόμβο της Αττικής Οδού και θα καταλήγει στον κόμβο Καλυφτάκη στην Κάτω Κηφισιά.
  • Μια σήραγγα υπόγειας εξόρυξης μήκους 1.260 μέτρων και μια σήραγγα 1.160 μέτρων, με ανοικτή εκσκαφή τύπου Cut & Cover.

Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί προτεραιότητα για το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και για αυτό το λόγο αποφασίστηκε η απεμπλοκή της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης, από την ευρύτερη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, την οποία χειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ. Δηλαδή το έργο έγινε δημόσιο και όχι μέρος της παραχώρησης. Έτσι η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης θα μπορέσει να δημοπρατηθεί εντός του 2021, ενώ η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού λήγει το 2024.

Ο κ. Καραμανλής έχει κάνει λόγο για ένα «έργο πνοής», το οποίο θα αναβαθμίσει τη Βόρεια Αθήνα και θα αναμορφώσει ολόκληρη την Βορειο-Ανατολική Αττική, θα αποσυμφορήσει την ήδη βεβαρυμμένη κυκλοφορία εντός του Λεκανοπεδίου, αλλά θα δώσει και μια λύση στο θέμα της κυκλοφορίας του Κόμβου Μεταμόρφωσης.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει περιλάβει το έργο της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης τόσο στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών (ΕΣΣΜ), όσο και - κυρίως – στο σχεδιασμό για τη νέα Προγραμματική Περίοδο 2021-2027.

Στο υπουργείο Υποδομών έχουν ξεκινήσει την προετοιμασία του διαγωνισμού με την πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου θα βοηθήσει τις υπηρεσίες μέχρι και στην σύνταξη των τευχών δημοπράτησης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider