Ελλάδα
28-06-2021 | 08:10

Έρχονται εξελίξεις για το πολύπαθο οδικό έργο Πάτρα - Πύργος

Έρχονται εξελίξεις για το πολύπαθο οδικό έργο Πάτρα - Πύργος
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Περίοδος εξελίξεων αναμένεται να είναι το δεύτερο εξάμηνο του 2021 αναφορικά με την «τύχη» ενός έργου… «φαντάσματος», δηλαδή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος.

Συγκλίνουσες εκτιμήσεις και πληροφορίες αναφέρουν ότι τόσο στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όσο και σε στελέχη της κοινοπραξίας Ολυμπία Οδός (αυτοκινητόδρομος Κόρινθος - Πάτρα) στην οποία έχει «επιστρέψει» το τμήμα Πάτρα-Πύργος, εκφράζουν την αισιοδοξία τους ότι μέσα στους επόμενους μήνες θα έχουμε σημαντικές εξελίξεις. Αυτές αναμένονται τόσο σε επίπεδο λήψης τελικών εγκρίσεων από την Ε.Ε. όσο και σε σχέση με την έναρξη των εργασιών.

Πρόσφατα μόλις, για ακόμα μία φορά, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, στο περιθώριο εκδήλωσης για την υπογραφή της σύμβασης για τον Ε 65 (βόρειο κομμάτι) έκανε μια αναφορά και στο έργο της Δυτικής Πελοποννήσου, σημειώνοντας ότι «πρόσφατα, υπογράψαμε τη σύμβαση για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Σήμερα, υπογράφουμε για το Βόρειο Τμήμα του Ε65. Και στα δύο έργα, μέσα στο έτος θα δούμε εργοτάξια. Το ίδιο πιστεύω ότι θα γίνει και στον άλλον πολύπαθο οδικό άξονα, Πάτρα – Πύργος». Προϊδεάζοντας έτσι για επικείμενες εξελίξεις.

Αλλά και η διοίκηση της ΑΒΑΞ, στο πλαίσιο της τακτικής γενικής συνέλευσης του κατασκευαστικού ομίλου, έκανε μια μικρή αναφορά στο έργο εκτιμώντας ότι στο προσεχές χρονικό διάστημα αναμένεται εξελίξεις ως προς την κατασκευή του οδικού τμήματος Πάτρα-Πύργος που επανήλθε στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού.

Όπως και άλλες φορές έχει επισημανθεί, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών περιμένουν το τελικό «πράσινο φως» από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δηλαδή την περίφημη DG COMP, ώστε να κλείσει μια βασική εκκρεμότητα και να γίνει επιτέλους πράξη η προώθηση της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος.

Όπως έχει δηλώσει ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας κατάφερε να μεταστρέψει τη στάση της Κομισιόν και να την κάνει να δεχθεί την ένταξη του έργου ως «γέφυρα» στη νέα Προγραμματική Περίοδο (ΕΣΠΑ 2021-2027).

Πρόσφατα μάλιστα, ο κ. Καραμανλής είχε σημειώσει ότι «πετύχαμε τη συνεννόηση με τη Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Ανάπτυξης (DG REGIO) της Επιτροπής, εξασφαλίζοντας τη χρηματοδότηση του έργου από το ΕΣΠΑ, στη συνέχεια προχωρήσαμε στην επανένταξη του έργου στη Σύμβαση Παραχώρησης της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ. Τώρα, αναμένουμε το σχετικό πράσινο φως από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, την DG COMP, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής». Επομένως, παρά και την κρίση του κορονοϊού, το χρονοδιάγραμμα δεν έχει μεταβληθεί και είναι εφικτός ο στόχος υλοποίησης του έργου το 2024. 

Εφόσον επιτευχθεί σύντομα η ολοκλήρωση των διαδικασιών από πλευράς Ε.Ε., βάσει παλιότερου σχεδιασμού προγραμματίζονταν: μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2022 να έχει κατασκευαστεί το κομμάτι Μιντιλόγλι - Κάτω Αχαΐα, μέχρι τον Μάρτιο του 2023 να είναι έτοιμο το κομμάτι Κάτω Αχαΐα – Πύργος και το πρώτο εξάμηνο του 2024 να έχει ολοκληρωθεί ο δρόμος.

Με το νέο σχεδιασμό, το υπουργείο έχει προτείνει η χρηματοδοτική συμμετοχή του Δημοσίου και της ΕΕ να ανέλθει στα επίπεδα λίγο πάνω από τα 220 εκατ. ευρώ και της Ολυμπίας Οδού σε 80 εκατ. ευρώ, άρα το συνολικό κόστος θα ανέλθει σε λίγο άνω των 300 εκατ. ευρώ, χαμηλότερο κατά 150-200 εκατ. ευρώ -κατά το υπουργείο- από τον προηγούμενο σχεδιασμό.

Υπενθυμίζεται ότι στην προηγούμενη… βερσιόν του ο διαγωνισμός για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, συνολικού ύψους σχεδόν 470 εκατ. ευρώ, είχε «σπάσει» σε 8 εργολαβίες. Το αποτέλεσμα ήταν πως το έργο έμπλεξε, με κίνδυνο να μην έχει χρηματοδότηση και δεν θα γινόταν ποτέ πραγματικότητα καθώς προέκυψε πλήθος προβλημάτων με τα γνωστά ατυχή αποτελέσματα (καθυστερήσεις, προβλήματα με μελέτες, χρηματοδότηση, εγγυητικές, ομίλους που κηρύχθηκαν έκπτωτοι κ.λπ.).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.