Πώς εξελίχθηκαν οι online πωλήσεις για τα Mothercare

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πώς εξελίχθηκαν οι online πωλήσεις για τα Mothercare
Το e-shop της Mothercare, όταν επιβλήθηκαν τα πρώτα περιοριστικά μέτρα μετρούσε μόλις 9 μήνες λειτουργίας και μέσα σε λίγο διάστημα, από τις 100 παραγγελίες ημερησίως, κλήθηκε να εξυπηρετεί 1.000 μέσα σε μία μέρα.

Οnline και φυσικά καταστήματα την επόμενη μέρα της πανδημίας αναμένεται να λειτουργούν ως συμπληρωματικά κανάλια στο λιανεμπόριο, με τα όρια τους να μην είναι απολύτως διακριτά. Στην παραπάνω εκτίμηση προχώρησε η CEO της Ι. ΚΛΟΥΚΙΝΑΣ-Ι. ΛΑΠΠΑΣ Α.Ε, Βιολέτα Λάππα κατά τη διάρκεια διαδικτυακής εκδήλωσης της ΕΣΕΕ, παραθέτοντας την πορεία των Online πωλήσεων της εταιρείας από τον Μάρτιο του 2020 που έκλεισαν για πρώτη φορά τα καταστήματα έως σήμερα και την προσαρμοστικότητα που λόγω συνθηκών κλήθηκε να δείξει η εταιρεία.

«Αυτό που τον Μάρτιο του 2020 είχαμε θεωρήσει ότι είναι μία προσωρινή κατάσταση μηνών, εξελίχθηκε να είναι η νέα πραγματικότητα για τους επόμενους 12 μήνες» σημείωσε χαρακτηριστικά η κ. Λάππα εξηγώντας ότι σχεδόν έναν χρόνο μετά, οι εταιρείες και οι καταναλωτές έχουν εξοικειωθεί με τα νέα δεδομένα και οι αλλαγές που συντελέστηκαν, ήρθαν για να μείνουν. Η ίδια εκτιμά ότι τα δύο κανάλια (φυσικά καταστήματα και e-shop) συμπληρώνουν το ένα το άλλο και αναμένεται να αλλάζει η πορεία τους ανάλογα με τις συνθήκες. Για παράδειγμα, οι καταναλωτές μπορεί να ψάχνουν τα προϊόντα διαδικτυακά και να πηγαίνουν στο φυσικό κατάστημα για να ψωνίσουν ή το αντίστροφο, τη Black Friday θα συνεχίσει να εκτοξεύεται ο ηλεκτρονικός τζίρος ενώ τα Χριστούγεννα οι περισσότεροι θα επιλέγουν να βγαίνουν στην αγορά για ψώνια από τα φυσικά καταστήματα.

Από τις 100 στις 1.000 παραγγελίες τη μέρα

Το e-shop της Mothercare, όταν επιβλήθηκαν τα πρώτα περιοριστικά μέτρα μετρούσε μόλις 9 μήνες λειτουργίας και μέσα σε λίγο διάστημα, από τις 100 παραγγελίες ημερησίως, κλήθηκε να εξυπηρετεί 1.000 μέσα σε μία μέρα. «Εκείνους τους πρώτους μήνες καταφέραμε να κρατήσουμε το 51% των πωλήσεων και μάλιστα σε σημαντική περίοδο για τον δικό μας κλάδο, το Πάσχα» σημειώνει η κ. Λάππα. Παράλληλα εκτός από την αύξηση της κίνησης στο e-shop,παρατηρήθηκε και αύξηση της κίνησης και διάδρασης των χρηστών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τους πελάτες, έχοντας χάσει την επαφή με το φυσικό κατάστημα, να επιδιώκουν με κάθε τρόπο να επικοινωνήσουν. «Σε μία νύχτα αναγκαστήκαμε να λειτουργήσουμε από μία επιχείρηση με φυσικά καταστήματα ως call center» σημειώνει χαρακτηριστικά.

Το καλοκαίρι με το άνοιγμα των καταστημάτων και χωρίς να γνωρίζει κανείς πως ακριβώς θα εξελιχθεί η πανδημία τους επόμενους μήνες, η εταιρεία προχώρησε σε αναβάθμιση της πλατφόρμας και μία σειρά από αλλαγές με τη χρήση της τεχνολογίας στα φυσικά καταστήματα. Το αποτέλεσμα, σύμφωνα με την κ. Λάππα, ήταν στο δεύτερο lockdown, επιχειρήσεις και καταναλωτές να εμφανίζονται περισσότερο προετοιμασμένοι. «Τελικά τους τελευταίους μήνες καταφέραμε να συγκρατήσουμε το 75% των πωλήσεών μας ενώ και το click away τις τελευταίες δύο εβδομάδες του έτους βοήθησε να αποφορτιστεί το e-shop εξηγεί.

Μετά και το νέο άνοιγμα των καταστημάτων ο ρυθμός ανάπτυξης των Οnline πωλήσεων που είχε φτάσει στην αρχή της πανδημίας το 1.000% σαφώς υποχώρησε αλλά και σε αυτή την περίπτωση η αύξηση που καταγράφηκε ήταν της τάξεως του 100-200% σε σχέση με τα επίπεδα προ πανδημίας. Ο στόχος πλέον για το έτος, σύμφωνα με την CEO της Ι. ΚΛΟΥΚΙΝΑΣ-Ι. ΛΑΠΠΑΣ είναι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις να αποτελούν το 12-15% του συνόλου, σε κανονικές συνθήκες λειτουργίας της αγοράς.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider