Ελλάδα
09-06-2021 | 07:57

ΕΛΠΕ: Πρωτοποριακή μονάδα ανανεώσιμου ντίζελ στη Θεσσαλονίκη για απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα

ΕΛΠΕ: Πρωτοποριακή μονάδα ανανεώσιμου ντίζελ στη Θεσσαλονίκη για απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα
live updates: Ανανεώθηκε πριν

«Όχημα» για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των παραγωγικών δραστηριοτήτων των Ελληνικών Πετρελαίων, στο πλαίσιο του σχεδίου «Vision 2025», αποτελεί και η χρήση εναλλακτικών καυσίμων από τον ίδιο τον Όμιλο, για την κάλυψη των ενεργειακών του αναγκών. Για τον σκοπό αυτό, τα Ελληνικά Πετρέλαια πρόκειται μεταξύ άλλων να δημιουργήσουν έως το 2014 μία πρωτοποριακή μονάδα παραγωγής ανανεώσιμου ντίζελ στις εγκαταστάσεις τους στη Θεσσαλονίκη, ώστε με το βιοκαύσιμο να περιορίσουν τις ποσότητες συμβατικού ντίζελ που καταναλώνουν. 

Αναφορά στην «εισαγωγή» του ανανεώσιμου υδρογόνου στην παραγωγική διαδικασία του Ελληνικών Πετρελαίων έκανε πριν από λίγες ημέρες ο Δρ. Σπύρος Κιαρτζής, Διευθυντής Νέων Τεχνολογιών και Εναλλακτικών Πηγών Ενέργειας του Ομίλου ΕΛΠΕ, από το βήμα του συνεδρίου Regional Growth Conference 2021. Όπως σημειώνει ο κ. Κιαρτζής στο Insider, η επένδυση θα αγγίξει τα 17 εκατ. ευρώ, ενώ θα έχει και θετικό οικονομικό αντίκτυπο για τα ΕΛΠΕ. 

Μικρή δαπάνη για καινούργιο εξοπλισμό 

«Η δημιουργία μονάδας παραγωγής HVO ανανεώσιμου ντίζελ στο διυλιστήριο Θεσσαλονίκης, είναι μία επένδυση ύψους 17 εκατ. ευρώ, που εκτιμάται ότι θα τεθεί σε λειτουργία μέχρι το 2024. Πρόκειται για ένα έργο αιχμής σε ότι αφορά στα βιοκαύσιμα, με θετικό οικονομικό αποτύπωμα για τον Όμιλο. Θα επιτρέψει την ένταξη βιοκαυσίμων στη βιομηχανική μας βάση και, επομένως, τη μείωση της εξάρτησης από εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα. Η συγκεκριμένη επένδυση θα επιτρέψει την αύξηση παραγωγικότητας βιοκαυσίμων με δυνατότητα αξιοποίησης υφιστάμενων εγκαταστάσεων, με συμβατές αλλαγές και περιορισμένη δαπάνη για καινούργιο εξοπλισμό», επισημαίνει το στέλεχος των ΕΛΠΕ. 

Το ανανεώσιμο ντίζελ είναι υδρογονακατεργασμένο φυτικό έλαιο (HVO) και αποτελεί ένα από τα κύρια βιοκαύσιμα 2ης γενιάς, έχοντας παρόμοια «συμπεριφορά» με το συμβατικό ντίζελ. Παράγεται από απόβλητα έλαια – μάλιστα μία «πρώτη ύλη» που θα χρησιμοποιείται στη μονάδα των ΕΛΠΕ στο διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης θα είναι χρησιμοποιημένα τηγανέλαια. Έτσι, προκαλεί έως και 90% λιγότερες εκπομπές CO2 από το ορυκτό καύσιμο που αντικαθιστά. 

Μείωση 50% των εκπομπών έως το 2030 

Υπενθυμίζεται ότι το σχέδιο «Vision 2025» προβλέπει τη μείωση των εκπομπών CO2 των ΕΛΠΕ κατά 50% έως το 2030, ώστε μακροπρόθεσμα μέχρι το 2050 να επιτευχθεί μηδενικό ισοζύγιο άνθρακα. Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο των ΕΛΠΕ, Α. Σιάμισιης, από το ποσοστό αυτό περίπου το 20% θα προέλθει μέσω της ενίσχυσης του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ, ενώ το 30% από τον περιορισμό του αποτυπώματος των βασικών δραστηριοτήτων του Ομίλου. 

Η μονάδα παραγωγής ανανεώσιμου υδρογόνου εντάσσεται σε αυτό τον δεύτερο «πυλώνα» περιορισμού των εκπομπών, για τον οποίο προορίζονται περίπου τα μισά κεφάλαια από τα 3,5-4 δισ. ευρώ επενδύσεων, που θα πραγματοποιήσουν τα Ελληνικά Πετρέλαια. Εκτός από τον τομέα των βιοκαυσίμων, για το «πρασίνισμα» της διύλισης προβλέπονται επίσης επενδύσεις για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των διυλιστηρίων. Παράλληλα, στα σκαριά βρίσκονται και πρότζεκτ «μπλε» και «πράσινου» υδρογόνου. 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.