Ελλάκτωρ: Restart για την ΑΚΤΩΡ, σε λειτουργική κερδοφορία το 2022

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ελλάκτωρ: Restart για την ΑΚΤΩΡ, σε λειτουργική κερδοφορία το 2022
Μήνυμα αισιοδοξία από τον νέο CEO του ομίλου, Ευθ. Μπουλούτα. Η κεφαλαιακή ενίσχυση, η αναδιοργάνωση και το ανεκτέλεστο.

Κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2021 αναμένεται να έρθει σε break even ο τομέας κατασκευής του ομίλου Ελλάκτωρ, δηλαδή η θυγατρική ΑΚΤΩΡ, σε επίπεδο EBITDA, με τη διοίκηση της εισηγμένης να προσδοκά ότι ο κατασκευαστικός βραχίονας θα «γυρίσει» σε κερδοφορία μέσα στο 2022, αφήνοντας πίσω του μια περίοδο ζημίων και εσωστρέφειας.

Αυτό ανέφερε το μεσημέρι της Πέμπτης, μεταξύ πολλών άλλων, σε σχετική διαδικτυακή συνάντηση με εκπροσώπους του Τύπου, ο νέος διευθύνων σύμβουλος του Ελλάκτωρ, κ. Ευθ. Μπουλούτας, που έσπευσε να στείλει ένα σαφώς πιο αισιόδοξο μήνυμα για την «επόμενη μέρα» τόσο στην Κατασκευή, όσο και ευρύτερα στον όμιλο, εκτιμώντας ότι με την πάροδο του χρόνου θα έρθει η άνοδος των μεγεθών συνολικά.

Ως βασικοί επιχειρησιακοί στόχοι του ομίλου Ελλάκτωρ έχουν τεθεί από την πρώτη στιγμή η αλλαγή/βελτίωση της δομής του ισολογισμού, κάτι που επιτυγχάνεται και με την αύξηση κεφαλαίου των 120,5 εκατ. ευρώ που δρομολογείται, η επαναφορά της εισηγμένης σε μοντέλο ανάπτυξης αλλά και ανάκτησης της αξιοπιστίας της, ο εκσυγχρονισμός των δομών της, η ενίσχυση σε έμπειρο προσωπικό τόσο μέσω αναζήτησης προσώπων εκτός του γκρουπ όσο και με αξιοποίηση υφιστάμενων στελεχών.

Ως γνωστόν, η Ελλάκτωρ προωθεί ΑΜΚ ύψους 120,5 εκατ. ευρώ (έως τότε οι άμεσες ανάγκες έχουν καλυφθεί με ομολογιακό ύψους 50 εκατ.), εκ των οποίων 100 εκατ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν για να καλύψουν ζημίες και «τρύπες» της ΑΚΤΩΡ από το παρελθόν και τα υπόλοιπα για ανάπτυξη εργασιών σε Παραχωρήσεις και ΑΠΕ. Εως το τέλους Ιουνίου αναμένεται η έγκριση του ενημερωτικού δελτίου από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ώστε να «τρέξει» η ΑΜΚ με σκοπό να έχει ολοκληρωθεί μέσα στον Ιούλιο, υπό την αίρεση των εγκρίσεων σε σύντομο χρονικό ορίζοντα. Το ύψος αυτής της κεφαλαιακής ενίσχυσης κρίθηκε ότι μπορεί στην παρούσα φάση να καλύψει τις λειτουργικές ζημίες και τις «τρύπες» της κατασκευής, με τη διοίκηση της Ελλάκτωρ να εκτιμά ότι οι ζημίες θα ελαχιστοποιηθούν εντός του 2021.

Μάλιστα, ο κ. Μπουλούτας σημείωσε ότι «δεν περιμένει προσεχώς αρνητικές εκπλήξεις για την ΑΚΤΩΡ, άρα και ανάγκη για νέα ενίσχυση, ενώ οι ταμειακές ροές από άλλους τομείς, που υπερβαίνουν τα 150 εκατ. ευρώ, μπορούν να καλύψουν ανάγκες αν χρειαστεί κάτι τέτοιο». Αναφορικά δε με την ΑΜΚ δήλωσε ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχει έγγραφη δέσμευση από την πλευρά της Greenhill για συμμετοχή σε αυτήν «παρά μόνο όσα διαβάζουμε σε δηλώσεις ή σε μέσα ενημέρωσης». Πάντως, επανάλαβε για ακόμα μια φορά τη δέσμευση της Reggeborgh για κάλυψη του ποσού που της αναλογεί αλλά και για επιπλέον αδιάθετα, έως το συνολικό ποσό των 50 εκατ. ευρώ.

Η ολοκλήρωση της ΑΜΚ θα επιτρέψει στην Ελλάκτωρ, ιδίως στην ΑΚΤΩΡ, να μπει σε φάση επανεκκίνησης στην κατασκευή αλλά και ως προς τα έργα ανάπτυξης σε όλους τους άλλους τομείς. Στόχος της διοίκησης είναι να μειώσει κατά 1%, σε βάθος 12μήνου, το κόστος κεφαλαίων ώστε η Ελλάκτωρ να γίνει και πιο ανταγωνιστική λειτουργικά. Αυτό μπορεί να προκύψει και «μέσω της βελτίωσης του πιστωτικού προφίλ του ομίλου, μετά την ΑΜΚ, άρα και των καλύτερων όρων δανεισμού που μπορεί να εξασφαλίσει από εγχώριες τράπεζες οι οποίες θα είναι σε θέση να προσφέρουν χαμηλότερα επιτόκια σε σχέση με τώρα», σημείωσε ο CEO της Ελλάκτωρ. Γενικότερα πάντως, το κόστος δανεισμού σχετίζεται όχι μόνο με τα δάνεια αλλά και τις εγγυητικές.

«Κλείνουμε έναν κύκλο εσωστρέφειας, περνάμε σε φάση ανάπτυξης μετά και την ΑΜΚ, διεκδικούμε έργα σε κατασκευή, παραχωρήσεις, ΑΠΕ που θέλουν κεφάλαια. Η Ελλάκτωρ ενισχυμένη κεφαλαιακά δεν σχεδιάζει αναδιάρθρωση υφιστάμενου δανεισμού σε αυτή τη συγκυρία. Αντιθέτως, για κάθε έργο που διεκδικεί, βάζοντας μέρος των κεφαλαίων, θα απευθύνεται στις τράπεζες ζητώντας δάνειο επί τη βάσει των μελλοντικών ροών, ως project finance.

Ο όμιλος ήδη έχει «γυρίσει σελίδα», με την ΑΜΚ εισέρχεται σε αναπτυξιακή πορεία αλλά και επιστρέφει δυναμικότερα στη διεκδίκηση μεγάλων έργων, σε κάθε τομέα (κατασκευή, παραχωρήσεις, ανανεώσιμες πηγές). Μέσα στη χρονιά ήδη ο όμιλος έχει υπογράψει συμβάσεις περίπου 165 εκατ. ευρώ συνολικά (113 εκατ. ευρώ για την Εγνατία Οδό, 32 εκατ. ευρώ για το ετήσιο συμβόλαιο ΚΕΛ Ψυττάλειας, 17 εκατ. ευρώ για με τη ΔΕΔΑ Ξάνθης). Ωστόσο, ήδη το ανεκτέλεστο του γκρουπ είχε μειωθεί καθώς υποχώρησε σταδιακά στα 1,799 δις στα τέλη 2020 και στα 1,688 δις ευρώ στο τέλος του πρώτου τριμήνου 2021 (από 2,06 δις ευρώ στα τέλη 2019), από το οποίο 686 εκατ. ευρώ αφορούσε σε εγχώρια έργα. Αναφορικά με το ανεκτέλεστο, ο κ. Μπουλούτας σημείωσε ότι «από τον Σεπτέμβριο πιστεύουμε ότι θα υπάρχει πιο σαφής αντιστροφή της τάσης, τόσο με παλιότερα έργα που ωριμάζουν και θα υπογραφούν όσο και με νέα ιδιωτικά».

Η Ελλάκτωρ, στο πλαίσιο του ανασχεδιασμού και των δραστηριοτήτων της, αναμένεται να εστιάσει στη διεκδίκηση έργων εντός Ελλάδας (ΒΟΑΚ, Πολιτεία Καινοτομία, άλλοι οδικοί άξονες, τα υποέργα στο Ελληνικό για τα οποία εκτιμά ότι σύντομα η Lamda θα προχωρήσει το πρόγραμμα καθώς ήδη γίνονται επαφές κ.α.) είτε σε κοντινές αγορές, όπως η Ρουμανία και γενικότερα τα Βαλκάνια, ενώ ως γνωστόν είναι σε φάση αποχώρησης από άλλες διεθνείς αγορές, με στόχο και την εξοικονόμηση κεφαλαίων.

Όπως όμως ειπώθηκε, «η Ελλάκτωρ εστιάζει σε έργα με προστιθέμενη αξία, σε κερδοφόρα έργα. Αρα, το θέμα μας δεν είναι να είμαστε ηγέτες σε επίπεδο ανεκτέλεστου αλλά να έχουμε υγιές ανεκτέλεστο και κερδοφορία».

Επίσης, το γκρουπ δείχνει πρόθυμο και έτοιμο να «χτυπήσει» όλα τα μεγάλα έργα στις Παραχωρήσεις (που είχαν μείωση μεγεθών στο τρίμηνο) αλλά και στις ΑΠΕ όπου πάντως η συνεργασία με την EDPR (για την ανάπτυξη πάρκων συνολικής ισχύος 900 MW) μάλλον φαίνεται να έχει λίγο πιο μακρινό ορίζοντα (τέλος 2022 με μέσα 2023 για μονάδες σε παραγωγή). Μάλιστα, για τις ΑΠΕ ο κ. Μπουλούτας σημείωσε ότι ο όμιλος επιθυμεί τη διεύρυνσή του αλλά σε όρους αγοράς βάσει IRR.

Αναφορικά με την Αττική Οδό (για την οποία ανέφερε, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ότι δεν σχεδιάζεται κάποια αύξηση τιμής στα διόδια), σημείωσε ότι επίσης υποχώρησε η κίνηση λόγω πανδημίας, αλλά το δίμηνο Απριλίου-Μαΐου καταγράφεται ανάκαμψη (πάνω από 200 χιλ. διελεύσεις εβδομαδιαίως, νούμερο πάνω από το αντίστοιχο του 2020, και κοντά στις 240 χιλ. του 2019). Πάντως, στον τομέα αυτόν αναμένεται αρνητικό πρόσημο φέτος αλλά σε μονοψήφιο ποσοστό.

Αναφερόμενος στο ομολογιακό των 670 εκατ. ευρώ, με επιτόκιο 6,375% (ανέφερε ο. κ. Μπουλούτας ότι διαπραγματεύονταν στην τιμή των 96,5, άρα με yield 7,7%), σημείωσε ότι για την ώρα ο το γκρουπ βρίσκεται μακριά από τους όρους που επιτρέπουν στην Ελλάκτωρ να προχωρήσει σε αλλαγές. Ωστόσο, ξεκαθάρισε ότι ανάμεσα στους όρους υπάρχει ένας που επιτρέπει το 50% των συνολικών καθαρών κερδών (μετά φόρους) από άλλους τομείς (π.χ. Παραχωρήσεις, ΑΠΕ) να μεταφερθούν προς στήριξη προβληματικών εργασιών (π.χ. αν χρειαστεί για την ΑΚΤΩΡ).

Επίσης, ο CEO της Ελλάκτωρ σημείωσε ότι στο πλαίσιο και της βελτίωσης του προφίλ εταιρικής διακυβέρνησης του γκρουπ, στην προσεχή Γ.Σ. θα τεθεί θέμα διεύρυνσης του Διοικητικού Συμβουλίου, χωρίς να δώσει περαιτέρω διευκρινήσεις για τον τελικό αριθμό μελών αλλά και αν σε αυτό εισέλθουν άνθρωποι κοντά στους εφοπλιστές Μπάκο-Καϋμενάκη.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ελλάκτωρ: Στο 24,294% το ποσοστό της Reggerborgh

gazzetta
gazzetta reader insider insider