Ελλάδα
29-05-2021 | 09:22

Στην «τελική ευθεία» μεγάλα έργα υποδομών στον Πειραιά

Στην «τελική ευθεία» μεγάλα έργα υποδομών στον Πειραιά
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Στην «τελική ευθεία» φαίνεται να εισέρχονται μεγάλα έργα υποδομών και μεταφορών στον Πειραιά που θα προσδώσουν δυναμική σε επιχειρηματικό επίπεδο στον ευρύτερο πειραϊκό χώρο. Η ολοκλήρωση της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά, η εκκίνηση της λειτουργικής φάσης του ΤΡΑΜ, η υπογειοποίηση των γραμμών του ηλεκτρικού ακόμα και οι βλέψεις για την υλοποίηση της υποθαλάσσιας ζεύξης Περάματος-Σαλαμίνας φαίνεται να αποτελούν κομβικά projects για την επόμενη μέρα στον χώρο των υποδομών στην ευρύτερη περιοχή του μεγάλου λιμανιού της χώρας.

Η κυβέρνηση δίνει ιδιαίτερη έμφαση και στην κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών που θα δημιουργηθεί από το real estate και τις επενδύσεις που έχει προσελκύσει ο Πειραιάς και οι οποίες θα μεταμορφώσουν ουσιαστικά την πόλη. Φιλοδοξία των συναρμόδιων υπουργείων είναι ο Πειραιάς να γίνει ένα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο για όλα τα μέσα μεταφοράς (πλοίο, μετρό, σύνδεση με αεροδρόμιο, τραμ, προαστιακός σιδηρόδρομος, λεωφορεία) που θα παρέχει πρόσθετες αναπτυξιακές δυνατότητες σε όλη την Αττική. 

Όπως τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στο πλαίσιο πρόσφατης τηλεδιάσκεψης/συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, στην οποία έλαβε μέρος επίσης η αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Σταυρούλα Αντωνάκου και ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, το λιμάνι του Πειραιά επίσης αναβαθμίζεται συγκοινωνιακά και το επόμενο καλοκαίρι θα δημιουργηθούν 3 νέοι σταθμοί του Μετρό. Το 2022, η διαδρομή Πειραιάς - αεροδρόμιο θα καλύπτεται σε 45 λεπτά, γεγονός ιδιαίτερης σημασίας για τη διακίνηση επιβατών με προορισμό τα κρουαζιερόπλοια, αλλά και τα πλοία της ακτοπλοΐας, από και προς αεροδρόμιο.

Μάλιστα, αναφορικά με τη Γραμμή 3 προς Πειραιά, όπως πρόσφατα είχε δηλώσει ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γ. Καραγιάννης, ήδη με την παράδοση σε λειτουργία των 3 πρώτων σταθμών της επέκτασης, «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» τον προηγούμενο Ιούλιο, προστέθηκαν περίπου 63.000 επιβάτες  ημερησίως συνολικά στο δίκτυο του Μετρό. Επίσης μειώθηκαν αφενός κατά περίπου 68 τόνους ημερησίως οι εκπομπές CO2 και αφετέρου 11.100 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ημερήσια στην πόλη.

Αντίστοιχα για τους 3 επόμενους σταθμούς, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» & «Δημοτικό Θέατρο», που θα δοθούν σε εμπορική λειτουργία το καλοκαίρι του 2022, θα πραγματοποιούνται περίπου 50.000 πρόσθετες επιβιβάσεις ημερησίως συνολικά στο δίκτυο του Μετρό και θα μειωθούν κατά περίπου 52 τόνους ημερησίως οι εκπομπές CO2 με αντίστοιχη μείωση περίπου 8.800 αυτοκινήτων που κυκλοφορούν ημερήσια στην πόλη. «Υπολογίζουμε ότι θα έχουμε περίπου 20 χιλιάδες αυτοκίνητα λιγότερα στους δρόμους της πόλης, γεγονός που θα αφήσει ένα θετικό αποτύπωμα και στο περιβάλλον. Επίσης ο Πειραιάς θα γίνει ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο για όλα τα μέσα μεταφοράς (πλοίο, μετρό, σύνδεση με αεροδρόμιο, τραμ, προαστιακός σιδηρόδρομος, λεωφορεία) και θα παρέχει πρόσθετες αναπτυξιακές δυνατότητες σε όλη την Αττική», είχε αναφέρει ο κ. Καραγιάννης. Οι τρεις νέοι σταθμοί: «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» θα αλλάξουν το χαρακτήρα και την καθημερινότητα της πόλης. Ο κάθε σταθμός θα έχει το δικό του αρχιτεκτονικό χαρακτήρα, με το «Δημοτικό Θέατρο» να αποτελεί έναν ιδιαίτερο σταθμό στο δίκτυο μετρό, λόγω του Μουσειολογικού του χαρακτήρα με την προβολή αρχαιοτήτων που βρέθηκαν κατά την ανασκαφή του σταθμού. 

Οσον αφορά στο Τραμ, μέσα στο επόμενο διάστημα, ειδικότερα τον Ιούνιο, θα ξεκινήσουν και οι δοκιμαστικές λειτουργίες του τραμ στον Πειραιά. Στη συνέχεια, αναμένεται η κανονική λειτουργία της επέκτασης των 5,4 χλμ. με νέα μονή κυκλική γραμμή και 12 στάσεις στο κέντρο του Πειραιά, κλείνοντας μια εκκρεμότητα που χρονίζει. Μάλιστα, σε προ ημερών συνάντηση του Υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Κώστα Κατσαφάδου, με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κ. Καραμανλή και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. κ. Ν. Κουρέτα, ειπώθηκε ότι το φυσικό αντικείμενο του έργου έχει ολοκληρωθεί και είναι έτοιμο να το παραδώσει σε πιλοτική εμπορική λειτουργία, μόλις η Τροχαία Πειραιά επιτρέψει τη διέλευση στη δεξιά λωρίδα της οδού Ομηρίδου Σκυλίτση, στο διατηρητέο κτίριο που πρόσφατα ξαναπήρε φωτιά.

Ο υπουργός Υποδομών, Κ. Καραμανλής, στην προ ημερών τηλεδιάσκεψη επιβεβαίωσε επίσης πως το έργο της υπογειοποίησης των γραμμών του ηλεκτρικού βρίσκεται στις επιλογές της κυβέρνησης για υλοποίηση μέσω ΕΣΠΑ 2021-27 και εκτιμάται από την αναθέτουσα αρχή του έργου ΣΤΑΣΥ σε 100 εκατ. ευρώ. Το έργο αυτό θεωρείται από τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης του Πειραιά ως ιδιαίτερης σημασίας τόσο για τον επιχειρηματικό κόσμο όσο και για την ποιότητα ζωής των κατοίκων, καθότι θα επιτρέψει την αναβάθμιση κεντρικών οδικών αξόνων και την ανάπλαση την ευρύτερης περιοχής, μια και θα απελευθερωθεί σημαντική έκταση, ενισχύοντας έτσι και το κομμάτι του real estate.

Επιπρόσθετα, για το θέμα της υποθαλάσσιας σύνδεσης Σαλαμίνας-Περάματος τέθηκε από το ΕΒΕΠ θέμα για την επανεξέταση ορισμένων παραμέτρων της υποθαλάσσιας ζεύξης Περάματος -Σαλαμίνας και των πιθανών επιπτώσεων στα πλεονεκτήματα της νησιωτικότητας, αλλά και μελλοντικής απασχόλησης του στόλου των ferry boat που καλύπτουν σήμερα το πορθμείο. Ο υπουργός ανέφερε ότι μέσα από ένα σοβαρό διάλογο μπορούν να δοθούν απαντήσεις στα θέματα που έχουν εγερθεί για ένα θέμα που θα προχωρήσεις με ορίζοντα πενταετίας. Για το θέμα αυτό αξίζει να υπενθυμίζουμε ότι, αν και ακόμα υπάρχει αρκετός δρόμος να διανύσουμε μέχρι να ωριμάσουν περαιτέρω οι διαδικασίες για το έργο της υποθαλάσσιας οδικής ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος, ένα project 350 εκατ. ευρώ, εντούτοις, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών από την πλευρά του «έχει ανοίξει το βήμα του» καθώς προ διμήνου κατέθεσε τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.