Τι «παίζει» με τον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής Οδού

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τι «παίζει» με τον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής Οδού
Στις προτεραιότητες του ΥΠΟΙΚ η προετοιμασία του διαγωνισμού. Τι συμβαίνει με το χρονοδιάγραμμα και τους συμβούλους.

Στην προ ημερήσιας διάταξης παρουσίαση που έκανε κατά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου της Δευτέρας ο Υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας για την επανεκκίνηση της Ελληνικής Οικονομίας, και ειδικότερα στο «κομμάτι» για τη συνέχιση του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων (και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας) γίνεται αναφορά, μεταξύ άλλων, και στην προετοιμασία του διαγωνισμού για την παραχώρηση της Αττικής Οδού, η σύμβαση της οποίας λήγει το φθινόπωρο του 2024.

Με τα μέχρι πρότινος δεδομένα, αν και αρχικά είχε προγραμματιστεί η εκκίνηση του διεθνούς διαγωνισμού να γίνει μέσα στο 2021, οι διαδικασίες ίσως χρειαστούν περισσότερο χρονικό διάστημα. Με παράγοντες της αγοράς να εκτιμούν ότι έχουν στενέψει κάπως τα περιθώρια για το ΤΑΙΠΕΔ ώστε να προκηρύξει άμεσα τον διαγωνισμό και λογικά θα «κάνει το μεγαλύτερο βήμα» το 2022. Ωστόσο, αυτό μένει να επιβεβαιωθεί γιατί πρόκειται για ένα κομβικό και εμβληματικό project, στην κυβέρνηση θα ήθελαν εξελίξεις μέσα στο 2021, παλιότερα υπήρχαν προσδοκίες για έναρξη του διαγωνισμού εντός του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους, πλην όμως, απαιτούνται αρκετές διαδικασίες.

Στην παρούσα φάση, ολοκληρώνονται οι διαδικασίες αναφορικά με τους συμβούλου που «τρέχουν» τον διαγωνισμό (τεχνικό, χρηματοοικονομικό και νομικό). Ο διαγωνισμός για τη σύμβαση παραχώρησης είναι ανεξάρτητος των επεκτάσεων, θεωρείται «χρυσάφι» και προφανώς θα προσελκύσει το ενδιαφέρον όλων των ισχυρών ονομάτων. Το σημείο-κλειδί όμως, που «κουμπώνει» με τις κινήσεις του ΤΑΙΠΕΔ, είναι η μελέτη που κάνει η Hill International για λογαριασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το πόρισμα της οποίας θα κρίνει πολλά ζητήματα.

Το υπουργείο Υποδομών έχει αναθέσει σε δικό του σύμβουλο, τη Hill International, να κάνει τη δική της «δουλειά» για λογαριασμό του υπουργείου. Αυτό που έχει κληθεί, μεταξύ άλλων, να εξετάσει η αμερικανικών συμφερόντων εταιρεία, είναι με βάση την σύμβαση παραχώρησης καταρχάς αν το 2024 θα έχουν εκπληρωθεί στο σύνολο τους οι όροι που αφορούν τόσο την κερδοφορία, την συντήρηση και κατ` επέκταση την κάλυψη όλων των τεχνικών και οικονομικών παραμέτρων οι οποίοι συνδέονται με πρόβλεψη εκπλήρωσης συγκεκριμένων υποχρεώσεων εκ μέρους του Παραχωρησιούχου. Επί της ουσίας, θα προετοιμάσει το έδαφος για τον νέο διαγωνισμό μέσω αποτύπωσης της κατάστασης με την υφιστάμενη σύμβαση, ώστε να ρυθμιστούν τυχόν εκκρεμότητες και απαιτήσεις.

Σε κάθε περίπτωση, το συγκεκριμένο έργο (η επέκταση του οδικού άξονα) αποτελεί προτεραιότητα για το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και για αυτό το λόγο αποφασίστηκε και η ανεξάρτητη προώθηση της επέκτασης προς τη Λεωφόρο Κύμης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider