Ελλάδα
26-04-2021 | 02:24

Ο ΟΛΘ, η ΑΚΤΩΡ, η «διπλή» σύνδεση και το δίκτυο των συνδυασμένων μεταφορών

Ο ΟΛΘ, η ΑΚΤΩΡ, η «διπλή» σύνδεση και το δίκτυο των συνδυασμένων μεταφορών
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Η προώθηση του μεγάλου έργου της κατασκευής της 6ης προβλήτας αναμφίβολα αποτελεί κομβικό σημείο για την ανάπτυξη του λιμένα Θεσσαλονίκης. Ωστόσο, ο ΟΛΘ έχει να «κερδίσει δύο νέα ακόμα στοιχήματα» προκειμένου να «χτίσει» το δίκτυο των συνδυασμένων μεταφορών που θα μετατρέψουν το λιμάνι σε ακόμα σημαντικότερο εμπορευματικό κόμβο, όχι μόνο για τα Βαλκάνια, αλλά και για την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Ο λόγος γίνεται για την υλοποίηση δύο απαραίτητων έργων, που σχετίζονται με την οδική και τη σιδηροδρομική σύνδεση.

Οσον αφορά στο πρώτο, την οδική σύνδεση του έκτου προβλήτα του λιμένα με τους μεγάλους οδικούς άξονες, δηλαδή τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, η υπογραφή της σύμβασης, και κατά συνέπεια και η εκκίνηση των εργασιών, είχε εμπλακεί σε νομικά «γρανάζια». Πρόσφατες πληροφορίες μιλούσαν για θετικές εξελίξεις, ενώ μόλις το Σάββατο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, σε ομιλία του για έργα στη Β. Ελλάδα ανέφερε ότι «το δημοπρατήσαμε πριν ένα χρόνο, έμπλεξε σε δικαστικές αντιπαραθέσεις αλλά επιτέλους δόθηκε λύση. Οι δικαστικές εμπλοκές έληξαν και μέσα στο καλοκαίρι θα υπογραφεί η σύμβαση».

Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε πριν ένα χρόνο, τον Μάιο του 2020, μειοδότης αναδείχτηκε η ΑΚΤΩΡ, ακολούθησε προσφυγή κατά του αποτελέσματος του διαγωνισμού, αλλά πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι μέσα στο προσεχές διάστημα η υπόθεση θα ξεμπλοκάρει. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 74,1 εκατ. ευρώ το οποίο όμως η Άκτωρ είχε δώσει έκπτωση πάνω από 56%. Το έργο αφορά την ολοκλήρωση της κατασκευής γέφυρας, μήκους 3,5 χλμ περίπου, εκ των οποίων τα 1,4 χλμ είναι ήδη σε κυκλοφορία, η κατασκευή της οποίας είχε ξεκινήσει παλαιότερα, μένοντας ημιτελής καθώς και την αναβάθμιση του τοπικού οδικού δικτύου στη βιομηχανική περιοχή του Καλοχωρίου. Η διάρκεια των εργασιών εκτιμάται σε 30 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Όταν βέβαια το έργο ξεκολλήσει, τότε θα πρέπει να πάρει και τη «βούλα» από Ελεγκτικό Συνέδριο και Βουλή ώστε να προχωρήσουν οι εργασίες. 

Το έτερο project σχετίζεται με τον σιδηρόδρομο, δηλαδή τη σύνδεση του λιμένα με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Στο μεγάλο πακέτο των σιδηροδρομικών έργων (συνολικού ύψους 3,3 δις ευρώ) που προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου (διασυνδέονται τα μεγάλα λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο), εντάσσεται και η σύνδεση 6ου Προβλήτα Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο, ύψους 22 εκατ. ευρώ, όπως βέβαια και άλλα έργα στη Βόρεια Ελλάδα. Σχετικές πρόσφατες πληροφορίες που είχε αναδείξει το insider σημείωναν ότι ο φορέας επιχειρούσε να προωθήσει τις διαδικασίες ώστε μέσα στο καλοκαίρι να αρχίσει η προκήρυξη των διαγωνισμών, να «βγούνε» τα πρώτα τεύχη συμμετοχής μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Στόχος του υφιστάμενου προγραμματισμού είναι οι διαδικασίες να έχουν ξεκινήσει οι διαγωνιστικές διαδικασίες εντός του καλοκαιριού, προκειμένου τα έργα να συμβασιοποιηθούν μέσα στο 2023. Το έργο αφορά την κατασκευή γραμμής σε μία συνολική απόσταση 2,87 χλμ., εκ των οποίων το 1,57 χλμ. βρίσκεται εκτός λιμένος και το 1,3 χλμ. εντός. Στην ΕΡΓΟΣΕ προωθούν το μοντέλο του ανταγωνιστικού διαλόγου καθώς εκτιμούν ότι συνδράμει στην επίσπευση της διαδικασίας ωρίμανσης των έργων, στη διασφάλιση της αρτιότερης τεχνικής λύσης αλλά και της τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης κ.λπ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.