Motor Oil: Στόχος η λειτουργία του FSRU «Διώρυγα Gas» έως το τέλος του 2023 – Νέα «πύλη» εισόδου LNG

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Motor Oil: Στόχος η λειτουργία του FSRU «Διώρυγα Gas» έως το τέλος του 2023 – Νέα «πύλη» εισόδου LNG
Η έγκριση του 10ετούς Προγράμματος Ανάπτυξης 2021-2030 του ΔΕΣΦΑ άνοιξε τον δρόμο για την υλοποίηση από τη Motor Oil του σχεδίου ανάπτυξης μίας νέας πλωτής μονάδας «υποδοχής» LNG στην περιοχή του διυλιστηρίου του Ομίλου, η οποία θα πολλαπλά οφέλη για την εγχώρια αγορά φυσικού αερίου.

Τον δρόμο για μία νέα «πύλη» εισόδου υγροποιημένου αερίου στη χώρα μας άνοιξε και επίσημα το «πράσινο φως» της ΡΑΕ στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021-2030 του ΔΕΣΦΑ, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες στο εγκεκριμένο Πρόγραμμα περιλαμβάνεται και η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) «Διώρυγα Gas», που σχεδιάζει να αναπτύξει η Motor Oil στην περιοχή του διυλιστηρίου της, στον κόλπο των Αγ. Θεοδώρων στην Κόρινθο.

Η ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ, ως Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ), ανοίγει τον δρόμο στη Motor Oil ώστε να προχωρήσει στα επόμενα βήματα «ωρίμανσης» της επένδυσης. Βήματα τα οποία, όπως στοχεύει ο πετρελαϊκός Όμιλος, θα οδηγήσουν το αργότερο έως το τέλος του 2023 στην έναρξη λειτουργίας του FSRU «Διώρυγα Gas».

Φορέας υλοποίησης της υποδομής είναι η Διώρυγα Gas, 100% θυγατρική του Ομίλου, ενώ η πλωτή μονάδα σχεδιάζεται να αγκυροβοληθεί σε απόσταση περίπου 1,5 χιλιομέτρων νοτιοδυτικά του διυλιστηρίου, όπου θα «υποδέχεται» τις ποσότητες καυσίμου οι οποίες θα καταφθάνουν ακτοπλοϊκώς με τη μορφή υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Με την επαναεριοποίηση του φυσικού αερίου, το καύσιμο θα διοχετεύεται στο ελληνικό δίκτυο μεταφοράς (Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου) μέσω ενός συστήματος υποθαλάσσιων και χερσαίων αγωγών, συνολικού μήκους 2 χιλιομέτρων.

Πολλαπλά οφέλη για την αγορά αερίου

Το έργο προβλέπεται να διαθέτει δεξαμενή χωρητικότητας 130.000 -180.000 κυβ.μέτρων, ενώ η μέγιστη ικανότητα αεριοποίησης της μονάδας θα είναι 300-500 κ.μ. LNG ανά ώρα. Έτσι η υποδομή θα μπορεί να τροφοδοτήσει το σύστημα σε ετήσια βάση με 2-3 bcm (δισεκατομμύρια κυβ. μέτρα) φυσικού αερίου.

Τα παραπάνω στοιχεία εξηγούν γιατί το FSRU «Διώρυγα Gas» θα έχει πολλαπλά οφέλη για την αγορά φυσικού αερίου της Ελλάδας και της νοτιοανατολικής Ευρώπης, ξεκινώντας από το γεγονός ότι θα δώσει τη δυνατότητα για εισαγωγές LNG σε ακόμα περισσότερους χρήστες, ώστε η τιμή του φυσικού αερίου να καταστεί ανταγωνιστικότερη, με όφελος προς τον Έλληνα καταναλωτή. Επίσης, θα μειώσει τον βαθμό συμφόρησης της Ρεβυθούσας, ενώ θα ενισχύσει την ασφάλεια εφοδιασμού της ελληνικής αγοράς φυσικού αερίου, αφού θα αυξήσει τη συνολική δυναμικότητα αποθήκευσης LNG κατά 80%.

Παράλληλα, θα δώσει τη δυνατότητα εισαγωγής ποσοτήτων φυσικού αερίου στο κέντρο της κατανάλωσης του εθνικού συστήματος, λόγω της χωροθέτησής του στην περιοχή των Αγίων Θεοδώρων, δηλαδή πλησίον των μεγαλύτερων σημείων κατανάλωσης φυσικού αερίου στον Νότο και των σχεδιαζόμενων μελλοντικών επεκτάσεων του δικτύου στην Πελοπόννησο. Επίσης, θα διευκολύνει την περαιτέρω διείσδυση φυσικού αερίου σε απομακρυσμένες περιοχές της
χώρας, μέσω εφαρμογών LNG μικρής κλίμακας (small-scale LNG) ή «εικονικών αγωγών» συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG).

Η προετοιμασία της επένδυσης

Στόχος της Motor Oil είναι να ενσωματωθούν στην επένδυση οι παγκόσμιες βέλτιστες διαθέσιμες τεχνικές, ενισχύοντας την ελληνική τεχνογνωσία κατασκευής και λειτουργίας εγκαταστάσεων FSRU. Η ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ «ξεκλειδώνει» αποφάσεις που είναι απαραίτητες για να δρομολογηθεί η ανάπτυξη της υποδομής.

Στο πλαίσιο προετοιμασίας της επένδυσης, η Motor Oil σχεδιάζει τις ακριβείς τεχνικές προδιαγραφές του πρότζεκτ (για την πλωτή μονάδα, την προβλήτα και τα λιμενικά έργα), σε συνεργασία με ξένους εξειδικευμένους οίκους. Την ίδια στιγμή, σε εξέλιξη βρίσκεται η εκπόνηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου.

Ο πετρελαϊκός Όμιλος εξετάζει επίσης το ρυθμιστικό καθεστώς λειτουργίας του έργου και το εμπορικό πλαίσιο, ώστε να προσφέρει τη βέλτιστη δυνατή εξυπηρέτηση στους χρήστες του. Έτσι, προγραμματίζει εντός του 2021 να διενεργήσει το Market Test (Έρευνα Αγοράς) για τη διερεύνηση του επιχειρηματικού ενδιαφέροντος αξιοποίησης της υποδομής, αφότου πρώτα καταλήξει στους όρους των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους χρήστες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider