Επιχειρήσεις
05-04-2021 | 15:05

Ferrari: Πώς από πρώτο «χαρτί» υποβιβάστηκε στην πίσω σειρά της αγοράς μετοχών

Newsroom
Μοιράσου το
Ferrari: Πώς από πρώτο «χαρτί» υποβιβάστηκε στην πίσω σειρά της αγοράς μετοχών
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Αφού «άφηνε πίσω» της τους ανταγωνιστές της επί χρόνια, η Ferrari πλέον έχει υποβιβαστεί στην πίσω σειρά της αγοράς μετοχών.

Η ιταλική παραγωγός των supercars, με τις καλύτερες επιδόσεις στον δείκτη του Stoxx 600 για τις αυτοκινητοβιομηχανίες για τα προηγούμενα τρία χρόνια, υπέστη μείωση 5,6% από την αρχή του 2021 και μόλις κατάγραψε το χειρότερο τρίμηνο από το τέλος του 2018. Κάτι που αποτελεί αξιοσημείωτη αντίθεση με τα ισχυρά κέρδη των ανταγωνιστών της, της Volkswagen συμπεριλαμβανομένης, η οποία κατέχει τις πολυτελείς μάρκες Porsche, Bugatti και Lamborghini.

Ενώ οι ανταγωνιστές της, και ειδικά η VW, έλαβαν ώθηση από την φρενίτιδα γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η εταιρεία με σήμα το καλπάζον άλογο, έχει υποστεί υποχωρήσεις, συμπεριλαμβανομένων αποκαρδιωτικών εκτιμήσεων για τα οικονομικά αποτελέσματα της. Χωρίς μια σαφή στρατηγική για τα EV, η Ferrari επλήγη επίσης από την αδιέξοδη αναζήτηση ενός νέου CEO.

«Η μετοχή έγινε υπερβολικά ακριβή και το momentum για τα οικονομικά αποτελέσματα απομακρύνεται», σχολίασε ο αναλυτής Arndt Ellinghorst στο Bloomberg, επισημαίνοντας επίσης την αβεβαιότητα που υπάρχει γύρω από το θέμα του CEO και την «έλλειψη οράματος για τα EV».

Στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τον Φεβρουάριο, η Ferrari παρουσίασε μια αρκετά συντηρητική προοπτική για το έτος, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία εργάζεται μέσα στις διαταραχές της πανδημίας, μαζί με την απρόσμενη αναζήτηση νέας ηγεσίας. Επικαλούμενος προσωπικούς λόγους, ο Λούις Καμιλέρι ξαφνικά παραιτήθηκε του ρόλου του τον Δεκέμβρη, προκαλώντας την δεύτερη κρίση ηγεσίας μέσα σε τόσα πολλά χρόνια και περιπλέκοντας την μετάβαση προς την ηλεκτρική εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η Ferrari «κάνει μεγάλη πρόοδο με την διαδικασία αναζήτησης μέχρι να βρει τον κατάλληλο ηγέτη», δήλωσε την πρώτη Απριλίου ο πρόεδρος Τζον Έλκαν.

Οποιοσδήποτε πάρει το χρίσμα, θα έχει να αντιμετωπίσει μια κληρονομιά-πρόκληση, με την στρατηγική της Ferrari για την παραγωγή ενός 100% ηλεκτρικού αυτοκινήτου να παραμένει ένα ασαφές μακροπρόθεσμο project. Ο Καμιλέρι εξέφρασε τις αμφιβολίες του κατά την τελευταία του ανάλυση το Νοέμβριο, λέγοντας πως δεν βλέπει ποτέ την αυτοκινητοβιομηχανία να γίνεται 100% EV, «και σίγουρα, όσο είμαι εγώ εν ζωή δεν πρόκειται να γίνει ούτε 50%». Ο πρόεδρος Έλκαν δήλωσε τον Φεβρουάριο πως οραματίζεται η Ferrari να δημιουργήσει το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο ως το τέλος της δεκαετίας.

Ο νέος CEO θα πρέπει επίσης να συνδυάσει την ανάγκη να συντονιστεί με τους ολοένα αυστηρότερους περιορισμούς στις εκπομπές ενώ ταυτόχρονα να ικανοποιεί τους πελάτες της που είναι λάτρεις της ιπποδύναμης με τον παραδοσιακό θερμικό κινητήρα.

Η υψηλή αξιολόγηση της μετοχής, παρόμοια με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, δεν αφήνει πολλά περιθώρια για στεναχώριες. Σύμφωνα με τον αναλυτή Tομ Ναράγιαν, είναι λιγότερο μια μετοχή αυτοκινητοβιομηχανίας και «περισσότερο ένα παιχνίδι πολυτελείας».  

Αντανακλώντας το status της ανάμεσα στους επενδυτές, η μετοχή κέρδισε 28% το 2020, αντίστοιχα με τις επιδόσεις της Hermes και της LVMH, που είναι ηγέτες στα είδη πολυτελείας, ενώ οι περισσότερες μετοχές αυτοκινήτων επιβαρύνθηκαν από την πανδημία. 

«Η εκπληκτική απόδοση πέρυσι οφειλόταν στο γεγονός ότι η μετοχή θεωρείται περισσότερο αμυντική κι έτσι ως κάτι για να κατέχεις όταν όλες οι υπόλοιπες χάνουν», σχολίασε ο αναλυτής Αντόνιο Αμέντολα στο Bloomberg. «Σε τελική ανάλυση όσοι μπορούν να αντέξουν οικονομικά να έχουν Ferrari, μπορούν σε όλες τις συνθήκες».

Η αλλαγή της δυναμικής

Φέτος, η δυναμική της αγοράς μετοχών έχει αλλάξει με τους επενδυτές να κινούνται περισσότερο προς κυκλικές μετοχές και μακριά από αμυντικές καθώς οι εμβολιασμοί ενισχύουν την αισιοδοξία για μια παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη.

«Με τις εναλλαγές στην αγορά, είναι λογικό να βλέπουμε αλλαγές στη κερδοφορία», δήλωσε ο Αμέντολα. «Οι βάσεις της Ferrari είναι στέρεες κι ίσως αυτό είναι μια ευκαιρία να υπάρξει μια συγκέντρωση αν οι χαμηλές επιδόσεις επιμείνουν».

 Σύμφωνα με αναλυτές όπως η Σούζι Τιμπάλδι, η ανησυχία για την προσέγγιση της εταιρείας στον χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων ενδέχεται να μην είναι απόλυτα δικαιολογημένη.

«Δεν θεωρούμε πως η εταιρεία βρίσκεται κάτω από την ίδια πίεση και επειγότητα όπως οι μη-πολυτελείς αντίπαλοι της, διότι η Ferrari δεν είναι ένα μέσο μετακίνησης αλλά σύμβολο status, και σπάνια είναι το πρώτο αυτοκίνητο ενός νοικοκυριού». 
 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.