Διεθνή
26-03-2021 | 16:10

Από την IKEA έως την Caterpillar οι εταιρείες ζημιώνονται από το «μποτιλιάρισμα» στη Διώρυγα του Σουέζ

Newsroom
Μοιράσου το
Από την IKEA έως την Caterpillar οι εταιρείες ζημιώνονται από το «μποτιλιάρισμα» στη Διώρυγα του Σουέζ
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Ο σουηδικός γίγαντας επίπλων IKEA και η κατασκευάστρια της κίτρινης μπουλντόζας Caterpillar είναι τυπικά παραδείγματα επιχειρήσεων που έχουν «πονοκεφαλιάσει» εξαιτίας του μπλοκαρίσματος της διώρυγας του Σουέζ από την προσάραξη φορτηγού πλοίου.

Η IKEA ανακοίνωσε ότι εξετάζει όλες τις επιλογές για να διασφαλίσει την προσφορά προϊόντων όπως συναρμολογούμενα κρεβάτια και καναπέδες, ενώ η Caterpillar φέρεται να εξετάζει την αεροπορική μεταφορά προϊόντων, εάν καταστεί αναγκαίο. Η Seabay International Freight Forwarding, μια εταιρεία που διαχειρίζεται κινεζικά προϊόντα που πωλούνται σε πλατφόρμες όπως το Amazon.com, έχει 20 έως 30 κοντέινερ πάνω σε πλοία που περιμένουν να διαπλεύσουν την μπλοκαρισμένη διώρυγα, σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη Mark Ma.

«Εάν η διέλευση δεν αποκατασταθεί σε μία εβδομάδα, θα είναι φρικτό», δήλωσε ο Ma. «Θα δούμε πάλι τους ναύλους μεταφοράς φορτιών να εκτοξεύονται. Τα προϊόντα καθυστερούν, τα κοντέινερ δεν μπορούν να επιστρέψουν στην Κίνα και δεν μπορούμε να παραδώσουμε περισσότερα προϊόντα».

 



Οι προκλήσεις για τις διεθνείς εταιρείες είναι πιθανό να επιδεινωθούν, με τις προσπάθειες αποκόλλησης του πλοίου Ever Given να αναμένεται να διαρκέσουν τουλάχιστον άλλες πέντε ημέρες, αυξάνοντας την πιθανότητα περαιτέρω διακοπής της παραγωγικής ροής των πάντων από το πετρέλαιο έως το σιτάρι και τα αυτοκίνητα.

Η κρίση έρχεται καθώς οι εταιρείες δοκιμάζονται ήδη από τις πιέσεις προσαρμογής στην έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου που προκάλεσε η πανδημία του κορονοϊού, καθώς οι κανονισμοί για την Covid-19 στα λιμάνια επιβραδύνουν τη μεταφορά ορισμένων προϊόντων.

Η κατασκευάστρια εργαλείων P&F Industries, εκτιμά ότι το «μποτιλιάρισμα» στο Σουέζ καταφέρνει μόνο να επιδεινώσει τις καθυστερήσεις στο εμπόριο που έχουν αναγκάσει την εταιρεία να προσθέσει έξι έως οκτώ εβδομάδες στους αναμενόμενους χρόνους παράδοσης.

Ενώ οι A.P. Moller-Maersk και Hapag-Lloyd σκέφτονται να στείλουν τα πλοία τους γύρω από την Αφρική για να αποφύγουν το αδιέξοδο, ο Ma της Seabay λέει ότι ο περίπλους μπορεί να μην είναι βιώσιμη λύση εξαιτίας του κινδύνου να πλέεις σε μη γνώριμα μέρη και της παράτασης των χρονοδιαγραμμάτων μεταφοράς.

«Κι αν η διώρυγα ανοίξει σε 8 έως 10 μέρες; Θα χάσεις περισσότερες μέρες», είπε.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.