Οι νέες συνήθειες στις Online αγορές και το προφίλ των Ελλήνων καταναλωτών

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Οι νέες συνήθειες στις Online αγορές και το προφίλ των Ελλήνων καταναλωτών

Το προφίλ των Ελλήνων καταναλωτών που πραγματοποιούν Οnline αγορές την περίοδο της πανδημίας σκιαγραφεί έρευνα της NielsenIQ, διαπιστώνοντας παράλληλα νέες τάσεις στο e-commerce.

Περίπου 7 στους 10 διαδικτυακούς καταναλωτές στη χώρα μας, ποσοστό 68%, επηρεάστηκαν κατά κάποιο τρόπο (π.χ. μείωση εισοδήματός ή ζητήματα υγείας). Παράλληλα λόγω των περιοριστικών μέτρων στην αγορά, τα διαδικτυακά κανάλια έγιναν βασικό σημείο αγορών για όλους τους καταναλωτές, αλλά κυρίως για όσους έχουν επηρεαστεί από την πανδημία. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 21% εξ αυτών, άρχισαν να ψωνίζουν διαδικτυακά μέσα στον τελευταίο χρόνο.

«Προϊόντα ομορφιάς μέχρι και καθαριστικά σπιτιού είναι ενδεικτικά κατηγορίες που αγοράζονται σε σημαντικά μεγαλύτερο βαθμό από τους καταναλωτές που έχουν επηρεαστεί από την πανδημία, ενώ, το φυσικό κανάλι εξακολουθεί να βρίσκεται στις προτιμήσεις αυτών που δεν έχουν επηρεαστεί», αναφέρει η Ντορίνα Φυντάνη, Consumer Insights Leader NielsenIQ, η οποία προσθέτει μεταξύ άλλων ότι «οι χαμηλότερες τιμές είναι πλέον μεταξύ των τριών κορυφαίων λόγων για τη μετάβαση σε διαδικτυακές αγορές για το 66% των ερωτηθέντων».

insider

Η πανδημία παράλληλα διευρύνει το κοινό των διαδικτυακών αγορών σε δύο άκρα: μεγαλύτερες ηλικίες (56-65) καθώς και νέους (18-24).

Στις ηλικίες 18-24  παρατηρείται η τάση, οι καταναλωτές να υποστηρίζουν διαφορετικές μορφές επικοινωνίας με τα καταστήματα. Συγκεκριμένα παρά το γεγονός ότι τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου παραμένουν η πιο δημοφιλής επιλογή γενικά, το 35% των ερωτηθέντων σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα προτιμούν τις ειδοποιήσεις εντός εφαρμογής και είναι έτοιμοι να δοκιμάσουν νέα κανάλια ηλεκτρονικού εμπορίου όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Σύμφωνα με την έρευνα, 6 στους 10 αγοραστές στην Ελλάδα έχουν ήδη αγοράσει μέσα από πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και οι νεότερες ηλικιακές ομάδες παραμένουν η βασική κινητήρια δύναμη για αυτό το κανάλι. Ενώ το Facebook παραμένει η πιο δημοφιλής πλατφόρμα για αγορές, με το 52% των διαδικτυακών αγοραστών στην Ελλάδα να το χρησιμοποιούν, το Instagram έχει γίνει η κορυφαία πλατφόρμα μεταξύ της νεότερης γενιάς (18-24 ετών) . Συγκεκριμένα το 49% των ερωτηθέντων σε αυτήν την ομάδα δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το Instagram για αγορές στο διαδίκτυο.

Το 41% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνει ότι προτιμά να πραγματοποιεί Online αγορές την Παρασκευή, το Σάββατο ή την Κυριακή. Οι πιο δημοφιλείς ώρες είναι περίπου 6-10 μ.μ. ( 21% όλων των αγοραστών στο διαδίκτυο προτιμούν αυτήν την χρονική ζώνη).

Τέλος όσον αφορά τις συσκευές που χρησιμοποιούν για να κάνουν τις αγορές τους, τα smartphone έχουν πλέον γίνει περισσότερο δημοφιλή από ότι οι φορητοί υπολογιστές ή οι επιτραπέζιοι υπολογιστές. Το 62% των αγοραστών στο διαδίκτυο στην Ελλάδα χρησιμοποιούν smartphone για να κάνουν τις αγορές τους έναντι 48% που χρησιμοποιούν φορητούς υπολογιστές.

*Φωτογραφία: Getty Images / Ideal Image

 

 

 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider