Ελλάδα
18-02-2021 | 08:29

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Όσα επενδύει στις παραχωρήσεις… «αυγατίζουν» σε αξία – Η «δύναμη πυρός» και οι μπίζνες

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Όσα επενδύει στις παραχωρήσεις… «αυγατίζουν» σε αξία – Η «δύναμη πυρός» και οι μπίζνες

Μπορεί «ότι… πιάνει να μη γίνεται χρυσός», μια φορά πάντως καταφέρνει να διπλασιάσει σε «αξία» τα επενδυμένα κεφάλαιά της. Ο λόγος για τον κατασκευαστικό όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που βέβαια, όπως και άλλοι στον ανταγωνισμό, έχουν μετεξελιχθεί σε γκρουπ τύπου… holding, που υπό την ομπρέλα τους καλύπτουν πλήθος δραστηριοτήτων σε τομείς αιχμής (ΑΠΕ, παραχωρήσεις κ.λπ.).

Όπως σημειώνουν στελέχη της χρηματιστηριακής αγοράς και αναλυτές που εστιάζουν σε στοιχεία του ισολογισμού της εισηγμένης και «αναλύουν» τις μπίζνες του ομίλου, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διακρίνεται, μεταξύ άλλων, και γιατί έχει καταφέρει να διπλασιάσει την αξία των επενδυμένων κεφαλαίων της, ιδίως στον hot κλάδο των παραχωρήσεων.

Όπως αναφέρουν αναλυτές, το ύψος των επενδυμένων κεφαλαίων (equity invested) για τις παραχωρήσεις ανέρχεται συνολικά σε λίγο πάνω από 600 εκατ. ευρώ. Με το «ποσό» σε «Νέα Οδό» και «Κεντρική Οδό» να ξεπερνά τα 250 εκατ. ευρώ αθροιστικά, σε «Ολυμπία Οδό» να ανέρχεται σε 35 εκατ. ευρώ και με τα μελλοντικά projects σε Καστέλι (αεροδρόμιο) και Ελληνικό (Καζίνο) να ανέρχονται σε 160 εκατ. και 120 εκατ. ευρώ αντίστοιχα (υπάρχουν και κάποιες ακόμα μικρότερες επενδύσεις και συμμετοχές).

Την ίδια ώρα, όπως σημειώνουν αναλυτές, βάσει των μεριδίων που συνολικά κατέχει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε οδικές παραχωρήσεις (100% σε Νέα Οδό και Κεντρική Οδό, 17% στην Ολυμπία), συν τα μερίδια 32,% σε Καστέλι και 35% σε Ελληνικό-Καζίνο, η τρέχουσα «αξία» των συμμετοχών αυτών του ομίλου στο σύνολό της φέρεται να ξεπερνά τα 1,06 δισ. ευρώ. Δηλαδή, σε αυτό το ποσό ανέρχεται η… «ωρίμανση» των μεριδίων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στις παραχωρήσεις, όταν τα κεφάλαια που έχει επενδύσει στο παρελθόν έφταναν τα 606 εκατ. ευρώ.

Μάλιστα, σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς αν στην εξίσωση «έμπαινε πιο δυνατά η αξία του αεροδρομίου και του καζίνο», για τα οποία υπάρχουν εκτιμήσεις και όχι δεδομένα, τότε το «value» για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ίσως ξεπερνούσε τα 1,2 δισ. ευρώ, βάσει μεριδίων.

Την ίδια στιγμή, ο όμιλος εμφανίζεται με ταμειακά διαθέσιμα ύψους 1,1 δισ. ευρώ, με αναλυτές να εκτιμούν ότι δυνητικά θα μπορούσε να προχωρήσει σε επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ σε αυτούς τους τομείς, προσδοκώντας σε ανάλογα οφέλη, ήτοι σε διπλασιασμό της αξίας των επενδυμένων κεφαλαίων της. Εξάλλου, όπως ανέφερε χτες και η Axia Ventures σε σχετική ανάλυση για τον όμιλο, το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα μπορούσε να υπερδιπλασιαστεί σε μέγεθος τα επόμενα χρόνια, εάν η διοίκηση καταφέρει να εκμεταλλευτεί τη διαθέσιμη ισχύ.

Ο τομέας παραχωρήσεων το 2019 εισέφερε λειτουργικά κέρδη 187 εκατ. ευρώ επί συνόλου 272 εκατ. ευρώ EBITDA, με τις εκτιμήσεις να «βλέπουν» ξανά ανοδική πορεία για τις παραχωρήσεις από τη διετία 2022-2023 με EBITDA πέριξ των 200 εκατ. ευρώ (αλλά μείωση το 2020-2021).

Όλα αυτά έχουν το ενδιαφέρον τους όχι μόνο γιατί ο όμιλος έχει σημαντικό μερίδιο στις κατασκευές (κοντά στο 29%-30%) και στον κλάδο των παραχωρήσεων, αλλά και γιατί μέσω της ισχυρής χρηματοδοτικής θέσης του μπορεί να «χτυπήσει» τους διαγωνισμούς από το πακέτο έργων 13 δις ευρώ που το υπουργείο Υποδομών, όπως και τα έργα του ΤΑΙΠΕΔ, τα ΣΔΙΤ και άλλης φύσεως projects.

Όπως επίσης σημειώνουν αναλυτές, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένεται να επιδείξει δείκτη EV/EBITDA (αξία εταιρείας προς λειτουργικά κέρδη) στο 7,9x για το 2021, στο 7,4x για το 2020 και χαμηλότερα για το 2023, στο 6,2x. Σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις, ο ίδιος δείκτης αναμένεται διεθνώς (κατά μέσο όρο) λίγο πάνω από το 5x την περίοδο 2021-2022 για τους αμιγώς κατασκευαστικούς ομίλους, στο 8x με 8,6x για ομίλους με βασικό αντικείμενο τις παραχωρήσεις, στο 7,5x με 9,5x για γκρουπ όπως οι Vinci, Acciona, Ferrovial κ.λπ., στο 19x (το 2021) και 10,6x (το 2022) για airport operators και στο 23,3x ή 13,2x το 2021 και 2022 αντίστοιχα για τους διαχειριστές καζίνο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.