Ποια μεγάλα έργα ετοιμάζονται να μπουν στις «ράγες»

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ποια μεγάλα έργα ετοιμάζονται να μπουν στις «ράγες»
Οι επενδύσεις στις υποδομές, εάν δεν υπάρξουν ολιγωρίες και καθυστερήσεις, μπορούν όχι μόνο να εκσυγχρονίσουν τη χώρα, αλλά και να την βγάλουν από το τούνελ της απρόσμενης ύφεσης. Η λίστα των μεγάλων έργων που προωθεί το υπουργείο Υποδομών.

Στις «ράγες» ετοιμάζονται να μπουν μεγάλα έργα υποδομών σε ολόκληρη τη χώρα, την ώρα που η ελληνική οικονομία προσπαθεί να κλείσει τις πληγές της από την πρωτοφανή ζημιά που προκάλεσε η κρίση του κορονοϊού.

Καθώς η Ελλάδα δικαιούται ένα μεγάλο κομμάτι από την «πίτα» του Ταμείου Ανάκαμψης, τα ευρωπαϊκά κεφάλαια που αναμένεται να εισρεύσουν στη χώρα τα επόμενα χρόνια κρίνεται πιο απαραίτητο από ποτέ να διοχετευθούν με στόχο το «ξεμπλοκάρισμα» και την επιτάχυνση μεγάλων επενδυτικών projects στο μέτωπο των υποδομών, ώστε η επιστροφή στην ανάπτυξη να είναι γρήγορη, βιώσιμη και ικανή να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.

Οι επενδύσεις στις υποδομές, άλλωστε, εάν δεν υπάρξουν ολιγωρίες και καθυστερήσεις, μπορούν όχι μόνο να εκσυγχρονίσουν τη χώρα, διευκολύνοντας τη μετάβασή της σε μια νέα εποχή, αλλά και να την βγάλουν από το τούνελ της απρόσμενης ύφεσης.

Από τις ιστορικές συμφωνίες των Ευρωπαίων ηγετών τον περασμένο Ιούλιο, περί τα 70 δισ. ευρώ αναμένεται να εισρεύσουν στα κρατικά ταμεία τα προσεχή έτη. Βάσει των κυβερνητικών εξαγγελιών, τα 32 δισ. θα απορροφηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης (μέσα από επιχορηγήσεις και δάνεια) ενώ τα υπόλοιπα 38 δισ. ευρώ θα δοθούν μέσα από δράσεις της κοινής αγροτικής πολιτικής και από το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα ανάπτυξης για την περίοδο 2021- 2027.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει κάνει σαφές σε όλους τους τόνους, το τελευταίο διάστημα, πως μεγάλο μέρος των ευρωπαϊκών κονδυλίων θα στραφεί σε έργα υποδομών, με στόχο να «αλλάξουν τη χώρα». Το σχέδιο του υπουργείου βασίζεται στην προώθηση μιας σημαντικής δέσμης έργων υποδομών – συνολικής αξίας περί τα 13 δισ. ευρώ – με στόχο την ουσιαστική τόνωση της ελληνικής οικονομίας.

Στην κορυφή των σχεδιασμών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται η επιτάχυνση του διαγωνισμού για το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 του Μετρό, από το Άλσος Βεΐκου ως το Γουδή. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα της χώρας, συνολικού προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι δύο κοινοπραξίες έχουν παραμείνει στη διεκδίκηση του έργου, με την ΑΚΤΩΡ να είναι επικεφαλής στη μια κοινοπραξία (Άκτωρ-Ansaldo-Hitachi-Rail Italy) και την ΑΒΑΞ να ηγείται της δεύτερης κοινοπραξίας (J&P Άβαξ-Ghella-Alstom).

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ θα πρέπει να εγκρίνει τις τεχνικές προσφορές που έχουν καταθέσει οι δύο κοινοπραξίες που διεκδικούν το έργο, ενώ στην επόμενη φάση, οι δύο κοινοπραξίες θα πρέπει να καταθέσουν τις οικονομικές προσφορές τους, ώστε στη συνέχεια να προκύψει ο ανάδοχος του δημόσιου έργου. Βούληση της ηγεσίας του υπουργείου είναι οι διαδικασίες να προχωρήσουν και να αποφύγουν τον «σκόπελο» των απανωτών προσφυγών.

Μάλιστα, πριν από μερικά 24ωρα, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, Αναστάσιος Καλλιτσάντσης, στο περιθώριο της τακτικής Γενικής Συνέλευσης του Ομίλου, γνωστοποίησε την πρόθεση της ΑΚΤΩΡ να αναλάβει το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 του Μετρό μόνο αν ανακηρυχθεί καθολικός ανάδοχος του έργου.

Ερωτηθείς ο κ. Καλλιτσάντσης εάν ο Όμιλος εξετάζει το ενδεχόμενο κατάθεσης προσφυγών, σε περίπτωση που δεν ανακηρυχθεί ανάδοχος του έργου, απάντησε ως εξής «εάν μας ζητηθεί για λόγους δημοσίου συμφέροντος να μην καταθέσουμε προσφυγές μετά τη λήξη του διαγωνισμού, θα το σκεφτούμε εκείνη τη στιγμή».

Ως δημόσια έργα «λογίζει» τις τρεις, αντίστοιχα, επεκτάσεις της Αττικής Οδού το υπουργείο Υποδομών. Οι σχεδιασμοί αφορούν στη διενέργεια τριών ξεχωριστών διαγωνισμών για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, που θα αντιστοιχούν σε τρία δημόσια έργα, με το εξής χρονοδιάγραμμα:

  • Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης και η σύνδεσή της με την Εθνική Οδό. Στόχος είναι να δημοπρατηθεί το 2021.
  • Η επέκταση προς τη Ραφήνα. Στόχος είναι να δημοπρατηθεί το 2022.
  • Η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού προς το Ελληνικό. Προβλέπεται η δημιουργία ανισόπεδων κόμβων στη Βουλιαγμένης και σήραγγα στην Ηλιούπολη.

Ξεκίνησε και επισήμως η πρώτη φάση του διαγωνισμού για την αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής της Θεσσαλονίκης (Flyover).

Την Παρασκευή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής υπέγραψε την έγκριση των τευχών για την πρόσκληση της πρώτης φάσης της προεπιλογής των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό. Η πρόσκληση δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια και η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 4-6 μήνες.

Η δεύτερη φάση του διαγωνισμού προβλέπεται να ξεκινήσει αμέσως μετά, με την κατάθεση των προσφορών και να ολοκληρωθεί εντός του 2021, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου.

Πρόκειται για ένα «δρόμο πάνω από το δρόμο», τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, με συνολικό μήκος έργου 13 χιλιόμετρα, που περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, καθώς και 9 ανισόπεδους κόμβους και 3 νέες σήραγγες. Ο νέος δρόμος θα αποτελείται από τέσσερις λωρίδες, δύο -συν τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ)- ανά κατεύθυνση. Το εκτιμώμενο κόστος υλοποίησης του έργου είναι 370 εκ. ευρώ.

Όσον αφορά τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, το υπουργείο σχεδιάζει μέσα στο φθινόπωρο να παραδοθούν όλες οι γεωτεχνικές μελέτες, προκειμένου να προχωρήσει η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων.

Ο στόχος για το έργο – ορόσημο για την Κρήτη είναι το 2021 να εισέλθει στο στάδιο της υποβολής των τεχνικών και οικονομικών προσφορών.

Σε ό,τι αφορά τον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος, τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν πως βρίσκονται σε εξέλιξη οι επαφές με την Κομισιόν, προκειμένου να ανάψει το «πράσινο φως» για την ένταξη του έργου στην Ολυμπία Οδό, ώστε να προχωρήσει η υλοποίησή του.

Στις προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών βρίσκεται και το βόρειο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65. Πρόκειται για το τμήμα από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία Οδό.

Στόχος είναι να δοθούν οι απαραίτητες εγκρίσεις εντός του τρέχοντος έτους, ώστε όλα να είναι έτοιμα για να ξεκινήσουν οι εργασίες το 2021.

 

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

10:40

Ζαχαράκη: Η πρόταση δυσπιστίας υπονομεύει την εμπιστοσύνη των πολιτών στους θεσμούς

10:39

Οριακές μεταβολές στο Χρηματιστήριο - Χαμηλότερα ξανά οι τράπεζες

10:37

Η Ουκρανία κατέρριψε 26 ρωσικά drones στη διάρκεια της νύχτας

10:25

Ολοκληρώνεται σήμερα η 3ήμερη συζήτηση στην Ολομέλεια για την πρόταση δυσπιστίας

10:17

Κίνα: Ετήσια αύξηση 73,5% κατέγραψε ο αριθμός των τουριστών το 2023 στη Σαγκάη

10:12

ΔΕΗ: Ξεκινά κάλυψη η Euroxx με τιμή-στόχο τα 19,7 ευρώ ανά μετοχή

10:12

Τα Ella Resorts ξεχώρισαν στα «Greek Hotel of the Year Awards» με 8 βραβεία

10:10

ΔΥΠΑ: 100 επιχειρήσεις με πάνω από 3.000 θέσεις εργασίας στην «Ημέρα Καριέρας στον Τουρισμό»

10:06

«Λουκέτο» μετά από 30 χρόνια στη χαρτοποιία Sonoco

09:59

Stellantis: Ξεπερνούν τις 3.000 οι απολύσεις εργαζόμενων στην Ιταλία στις δομές του ομίλου

09:54

Μαρινάκης: Ο Ν. Παππάς παραδέχθηκε προσυνεννόηση ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ για την πρόταση δυσπιστίας

09:47

Γερμανία: Απροσδόκητη μείωση για τις λιανικές πωλήσεις τον Φεβρουάριο

09:41

Παπαθανάσης: Η αντιπολίτευση καταφεύγει σε άθλια προπαγάνδα διχασμού και παραπλάνησης

09:34

Βαλτιμόρη: Ανασύρθηκαν τα πτώματα δύο εργατών - Στους 4 οι αγνοούμενοι

09:30

Πιερρακάκης: Κάποιοι δεν μπορούν να διαχειριστούν την εσωτερική τους δυσπιστία και την εξάγουν στη Βουλή

09:21

Ποιο είναι το νέο τουριστικό/real estate project των Καλλιτσάντση – Σαραντόπουλου στην Ερμιονίδα

09:10

Πούτιν: Η Μόσχα δεν θα επιτεθεί στο ΝΑΤΟ -Εάν δοθούν F-16 στην Ουκρανία, θα καταρρίπτονται

08:48

Για τις ΗΠΑ, η ώρα της αλήθειας για το Ισραήλ και τη Ράφα

08:45

Μπακογιάννης για Διπλή Ανάπλαση: Ο Δήμαρχος παραλαμβάνει ένα έργο με εξαφαλισμένες χρηματοδοτήσεις

08:31

Νέο διπλωματικό επεισόδιο Κολομβίας-Αργεντινής

08:16

Παπουτσάνης: Θετικές προοπτικές για το 2024 αλλά... τα μέτρα Σκρέκα πήγαν πίσω τα σχέδια για το Αρκάδι

08:10

Αυξάνονται οι εταιρείες που συνδέουν τις αμοιβές των στελεχών τους με το ESG

08:04

Η ανακύκλωση δεν... προλαβαίνει τα ηλεκτρονικά απόβλητα - Τι κάνει η ΕΕ

07:59

Σε περιβαλλοντική διαβούλευση το Επιχειρηματικό Πάρκο Οινοφύτων ύψους 116 εκατ. των ElvalHalcor, ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, Goldair

07:55

Συστήματα πυρανίχνευσης με AI αποκτά η Ελλάδα

07:53

Το ράλι του κακάο ξεπερνά μέχρι και το Bitcoin - Aπό «χρυσάφι» σοκολάτα και πασχαλινά αυγά

07:50

Πράσινα τιμολόγια: Σε μικρές ανατιμήσεις τον Απρίλιο οδηγεί η χονδρεμπορική – Βαρόμετρο οι εκπτώσεις

07:46

Ακίνητα: Ελεγκτικός κλοιός σε αγοραπωλησίες, γονικές παροχές, δωρεές – Πιάνουν δουλειά τα Κέντρα Φορολογίας Κεφαλαίου

07:36

Mytilineos: Ξεκινά η υλοποίηση της mega «πράσινης» επένδυσης στον Καναδά

07:32

Επιθεώρηση Εργασίας: Μία στις δύο παραβάσεις αφορούν υπέρβαση ωραρίου - Ποιοι τίθενται στο επίκεντρο των ελέγχων

gazzetta
gazzetta reader insider insider