Νέα παρέμβαση για τη χρέωση από τη ΔΕΗ 1 ευρώ στους έγχαρτους λογαριασμούς της ΔΕΗ κάνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή καλώντας αυτή τη φορά τη ΡΑΕ και το υπουργείο Οικονομίας.
Όπως σημειώνεται στο πόρισμα - σύσταση του Συνηγόρου που διαβίβασε στη ΡΑΕ και στο υπουργείο Οικονομίας: «η επιβολή της νέας χρέωσης δεν έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα, δεν καλύπτει πραγματικό κόστος διαχείρισης και δεν γίνεται για τους σκοπούς της εκτύπωσης και αποστολής του έγχαρτου λογαριασμού, αλλά έχει αδιαφανή χαρακτήρα και εισάγει, κατ' ουσίαν, μονομερή αύξηση τιμολογίου».
Για τη στήριξη της συγκεκριμένης θέσης, ο Συνήγορος του Καταναλωτή επικαλείται τα όσα προβλέπει ο «Κώδικας Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας σε Πελάτες», παραθέτοντας ότι: «το κόστος της δραστηριότητας εμπορίας και διαχείρισης Πελατών (ενδεικτικά, το κόστος των υπηρεσιών έκδοσης και είσπραξης τιμολογίων...)" (παρ. 2 στ' άρθρο 1 Παράρτημα ΙΙ Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας σε Πελάτες). Κατά συνέπεια, το κόστος της εκτύπωσης και αποστολής των (έγχαρτων) λογαριασμών, που αποτελεί τον κανόνα στον τρόπο αποστολής των λογαριασμών, έχει ήδη απορροφηθεί και μετακυληθεί στον καταναλωτή ως μέρος της οφειλής του στην εταιρεία με το ισχύον Τιμολόγιο Προμήθειας και αποτελεί, κατά ρητή πρόβλεψη, μέρος της χρέωσης του Τιμολογίου αυτού...Συνεπώς, η επιβολή της νέας χρέωσης δεν έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα, δεν καλύπτει πραγματικό κόστος διαχείρισης και δεν γίνεται για τους σκοπούς της εκτύπωσης και αποστολής του έγχαρτου λογαριασμού, αλλά έχει αδιαφανή χαρακτήρα και εισάγει, κατ' ουσίαν, μονομερή αύξηση τιμολογίου».
Όπως αναφέρουν ωστόσο πηγές της ΔΕΗ, η παρέμβαση του καταναλωτή δεν έχει αναγκαστικό χαρακτήρα και η σχετική χρέωση αποτελεί έναν επιπλέον τρόπο προώθησης του ηλεκτρονικού λογαριασμού. Εδώ και ένα μήνα η ΔΕΗ «τρέχει» καμπάνια για το e-bill και τα πρώτα αποτελέσματα είναι θετικά καθώς ο αριθμός των καταναλωτών οι οποίοι επιλέγουν την ηλεκτρονική πληρωμή αυξήθηκε κατά 30%. Η διοίκηση της ΔΕΗ έχει δηλώσει ότι η επιχείρηση προσπαθεί να μειώσει τα κόστη της καθώς δεν αντέχει άλλο να απορροφά επιβαρρύνσεις οι οποίες φράσσουν το δρόμο της στην ανάπτυξη. Η επιχείρηση σχεδιάζει να βγει στις αγορές και με τον τρόπο αυτό επιδιώκει να βελτιώσει την κερδοφορία της. Ωστόσο, κρίσιμο ερώτημα παραμένει η διαχείριση των ηλεκτρονικών λογαριασμών από την πλευρά ηλικιωμένων ή ατόμων σε απομακρυσμένες περιοχές που μπορεί να μην έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο.