Η κατάργηση του φόρου πολυτελείας για τα αυτοκίνητα των πολυτέκνων είναι κάτι που η κυβέρνηση υπόσχεται ήδη από το 2015, ωστόσο αυτή η υπόσχεση μένει ακόμη στα χαρτιά.

Πρέπει να σημειωθεί πως η Πολιτεία δίνει στους πολυτέκνους τη δυνατότητα να αγοράζουν αυτοκίνητα με «κόκκινες πινακίδες», απαλλαγμένα από όλο ή μέρος του τέλους ταξινόμησης αναγνωρίζοντας τον ιδιαίτερο ρόλο που παίζουν στην δημογραφική πολιτική της χώρας.

Παρόλα αυτά, με το νόμο 4111/2013 επιβλήθηκε φόρος «πολυτελούς διαβίωσης στα ποσά της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης που προκύπτουν από την κυριότητα ή κατοχή επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης μεγάλου κυβισμού» δηλαδή των αυτοκινήτων από 1.929 κυβικά και άνω χωρίς να εξαιρεθούν τα αυτοκίνητα με «κόκκινες πινακίδες».

Πιο απλά από τη μια μεριά το κράτος δίνει κίνητρα στους πολύτεκνους να αποκτήσουν αυτοκίνητα που αλλιώς δεν θα αποκτούσαν, και από την άλλη το ίδιο κράτος τους τα παίρνει πίσω.

Σύμφωνα με όσα προκύπτουν από απάντηση που έδωσε στη Βουλή η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θεανώ Φωτίου, η ίδια έχει εισηγηθεί στο υπουργείο Οικονομικών υπέρ της κατάργησης του φόρου πολυτελείας για τους πολυτέκνους.

Σήμερα οι πολύτεκνοι με 4 παιδιά και πάνω και με αυτοκίνητο άνω των 1.928 κυβικών εκατοστών υπολογίζονται στα 3.000 άτομα.