Έπεσαν οι υπογραφές με την ΕΤΕπ για το νέο αεροδρόμιο του Ηρακλείου

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Έπεσαν οι υπογραφές με την ΕΤΕπ για το νέο αεροδρόμιο του Ηρακλείου
Πλέον αναμένεται η άμεση έναρξη των εργασιών από την ανάδοχο κοινοπραξία.

Τη συμφωνία χρηματοδότησης της συμμετοχής του δημοσίου, ύψους 180 εκατ. ευρώ, στην κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου Κρήτης υπέγραψαν σήμερα Πέμπτη οι υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών με τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ).

«Σήμερα είμαστε πραγματικά πολύ χαρούμενοι γιατί ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο ξεκινάει. Το νέο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, στην περιοχή του Καστελλίου. Ένα έργο πολύ σημαντικό για ολόκληρη την Κρήτη, αλλά και συνολικά για τον τουρισμό μας», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής προσθέτοντας ότι πρόκειται για μία επένδυση κατασκευαστικού αντικειμένου πάνω από 520 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων το Ελληνικό Δημόσιο θα καταβάλει τα 180 εκατ.

«Το δάνειο ύψους 180 εκατ. ευρώ που χορηγεί η ΕΤΕπ θα επιτρέψει να ξεκινήσει τελικά η κατασκευή του νέου αεροδρομίου του Ηρακλείου, ύστερα από χρόνια προγραμματισμού και καθυστερήσεων», σημείωσε ο αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ, Andrew McDowell.

Τι θα περιλαμβάνει το νέο αεροδρόμιο

Πλέον αναμένεται η άμεση έναρξη των εργασιών από την ανάδοχο κοινοπραξία. Η κατασκευή του αεροδρομίου θα διαρκέσει πέντε χρόνια, σύμφωνα με τα όσα προβλέπει το κείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης. Η επίσημη έναρξη της 35ετούς περιόδου παραχώρησης αναμένεται κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Κρήτη. Έτσι θα ξεκινήσει και η περίοδος κατασκευής που αναμένεται να διαρκέσει 5 χρόνια.

Η εταιρεία που θα λειτουργεί και θα εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο, η Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, αποτελείται από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία θα ελέγχει το 32,46%, την ινδική GMR Airports, με 21,64%, και το ελληνικό Δημόσιο, με 45,9%.

Το υπάρχον αεροδρόμιο του Ηρακλείου είναι το δεύτερο σε κίνηση στην Ελλάδα και το σημαντικότερο από τα τρία πολιτικά αεροδρόμια της Κρήτης. Με τον αριθμό των επιβατών να υπερβαίνει πλέον τα 8,1 εκατομμύρια ετησίως, το υπάρχον αεροδρόμιο δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες. Έτσι το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι θα έχει αυξημένη λειτουργική δυναμικότητα διαθέτοντας κεντρικό κτήριο επιφάνειας 72.000 τμ με αίθουσες αναμονής επιβατών που θα μπορεί να εξυπηρετήσει έως 15 εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο.

Ο διάδρομος προσαπογείωσης θα έχει μήκος 3.200 μέτρα. Το αεροδρόμιο θα διαθέτει 27 θέσεις στάθμευσης την πίστα, με δυνατότητα αυτόνομης προσέγγισης και απομάκρυνσης, σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε θέση στάθμευσης.

Το έργο ακόμη προβλέπει 11 Κτίρια/Εγκαταστάσεις απαιτήσεων λειτουργίας αεροδρομίου: Πύργος Ελέγχου, Πυροσβεστική, Αστυνομία, Συντήρησης Αεροδρομίου, Εγκατάστασης εταιριών επίγειας εξυπηρέτησης, Κέντρο ενέργειας, Υποσταθμός 150kV, Δεξαμενές Νερού, Εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού, Εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων και ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω υπόγειου συστήματος Hydrant, Εγκατάσταση συλλογής απορριμμάτων αεροδρομίου

Το μέλλον του «Νίκος Καζαντζάκης»

Με την έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου θα κλείσει το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» που λειτουργεί σήμερα στο κέντρο του Ηρακλείου και το υπουργείο Υποδομών έχει ήδη αρχίσει να μελετά το πώς θα αξιοποιηθεί ο χώρος.

Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η αξιοποίηση πρόκειται να γίνει μέσω των λεγόμενων «Προτάσεων Καινοτομίας». Πρόκειται για μια νέα μορφή εκτέλεσης δημοσίων έργων που προέβλεπε το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας. Βάσει των προτάσεων καινοτομίας οι ιδιώτες-κατασκευαστικές εταιρείες έρχονται με δικές τους έτοιμες μελέτες για το έργο. Ακολουθεί διαβούλευση και επιλέγεται η πιο συμφέρουσα για τα δημόσια έσοδα και την τοπική κοινωνία.

«Η αξιοποίηση αυτού του χώρου είναι υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου, και πρέπει να προετοιμαζόμαστε ήδη για αυτό. Σε καμία περίπτωση δεν θα φτάσουμε σε εκείνη τη χρονική περίοδο, χωρίς να έχει προδιαγραφεί το πώς θα αξιοποιηθεί ο χώρος», σημείωσε ο κ. Καραμανλής τονίζοντας ότι «δεν θα έχουμε επανάληψη του φαινομένου του Ελληνικού».

«Η ΕΤΕπ χαιρετίζει τη δέσμευση που έχει αναληφθεί για ανάπλαση της περιοχής του υπάρχοντος αεροδρομίου του Ηρακλείου, από την οποία θα προκύψουν οικονομικά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά οφέλη. Αυτή η ανάπλαση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος των όρων του δανείου μας», σημείωσε από μεριάς του ο κ. ΜcDowell.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider