Μελέτη του ΔΝΤ σχετικά με τους δασμούς των ΗΠΑ σε κινεζικά προϊόντα, σημειώνει ότι ορισμένοι από τους πρόσθετους δασμούς πέρασαν στους Αμερικανούς καταναλωτές, ενώ άλλοι απορροφήθηκαν από τις εισαγωγικές εταιρείες με τη μείωση των περιθωρίων κέρδους τους. «Οι καταναλωτές στις ΗΠΑ και την Κίνα είναι αναμφίβολα οι χαμένοι από τις εμπορικές εντάσεις», αναφέρει. 

Η μελέτη, που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα, αναφέρει ότι οι δασμοί που επιβλήθηκαν πριν (από τον τελευταίο γύρο) μείωσαν το εμπόριο μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας, αλλά «το έλλειμμα (των ΗΠΑ) στο διμερές εμπόριο παραμένει σχεδόν αμετάβλητο».

Νωρίτερα αυτό τον μήνα, οι ΗΠΑ αύξησαν του δασμούς σε κινεζικές εισαγωγές αξίας 200 δισ. δολαρίων από το 10% στο 25% και απείλησαν να προχωρήσουν σε αυξήσεις δασμών και σε άλλα κινεζικά προϊόντα. Αντιδρώντας, η Κίνα ανακοίνωσε ότι θα επιβάλει πρόσθετους δασμούς σε μία σειρά αμερικανικών εισαγωγών από την 1η Ιουνίου και ότι «θα αγωνιστεί έως το τέλος».

«Μία περαιτέρω αύξηση των δασμών θα περάσει πιθανότατα αντίστοιχα στους καταναλωτές», αναφέρει η μελέτη του ΔΝΤ, προσθέτοντας: «Αν και η επίπτωση στην παγκόσμια ανάπτυξη είναι σχετικά συγκρατημένη για την ώρα, η τελευταία κλιμάκωση θα μπορούσε να πλήξει σημαντικά το επιχειρηματικό κλίμα και το κλίμα στις χρηματοπιστωτικές αγορές, να αποδιαρθρώσει τις παγκόσμιες αλυσίδες προσφοράς και να υπονομεύσει την προβλεπόμενη για το 2019 παγκόσμια ανάκαμψη».