Ξεπλυμένο τζιν, αθλητικά παπούτσια και μπουφάν. Ούτε κοστούμι, ούτε γραβάτα. Κι όμως με αυτό το ντύσιμο θα μπορεί κανείς να εργαστεί στην Goldman Sachs.

Σύμφωνα με τη Deutsche Welle, όπως σε όλες τις εταιρείες του χρηματοπιστωτικού κλάδου, έτσι και στην Goldman Sachs υπήρχε αυστηρό dress code. Η γραβάτα και το κουστούμι ήταν απαραίτητα, με τα αθλητικά και το τζιν να απαγορεύονται «δια ροπάλου».

Ωστόσο ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ντέιβιντ Σάλομον, θέλει να δώσει νέα πνοή στην απαρχαιωμένη εικόνα της Goldman Sachs. Ο Σάλομον που ανέλαβε τη διευθυντική θέση μόλις πριν από λίγους μήνες, βρίσκεται παράλληλα και σε τουρνέ ως DJ με το όνομα D-Sol. 

Η Goldman Sachs ακολουθεί μια τάση που είχε ξεκινήσει από τις εταιρείες της Silicon Valley ήδη τη δεκαετία του 1950. Το πιο χαλαρό στιλ θεωρείται χαρακτηριστικό μιας νέας ελίτ, την οποία επιδιώκει να απασχολήσει και η Goldman Sachs. «Οι τράπεζες επενδύσεων εξελίσσονται όλο και περισσότερο σε εταιρείες τεχνολογίας», λέει ο Μπραντ Γιέγκερ, προγραμματιστής σε εταιρεία νέων τεχνολογιών στη Νέα Υόρκη. Γι' αυτό δεν χρειάζονται μόνο οικονομολόγους και αναλυτές αλλά και χιλιάδες προγραμματιστές.

Η τάση αυτή όμως δημιουργεί προβλήματα σε έναν άλλο κλάδο. Αμερικανοί βιοτέχνες ανησυχούν για το μέλλον των εταιρειών τους. Ο εγχώριος τζίρος, που υπολογίζεται στα 2,6 δισ. δολάρια το χρόνο, ολοένα και συρρικνώνεται. Η μετοχή της Tailors Brand για παράδειγμα, της μεγαλύτερης εταιρείας ανδρικής ένδυσης στις ΗΠΑ, υποχώρησε κατά 50%

Η απάντηση που δίνουν οι εταιρείες σε αυτό είναι ένας συνδυασμός δώρων, εκπτώσεων αλλά και νέων προτάσεων ένδυσης. Έτσι, για παράδειγμα, η αλυσίδα Macy's προτείνει φούτερ με κουκούλα σε συνδυασμό με κλασικό σακάκι. Σε βιτρίνες βλέπει κανείς παντελόνι τύπου φόρμα με πουκάμισο. Η καναδική εταιρεία Indochino που διατηρεί κατάστημα στη Wall Street κάνει δώρο στους εργαζομένους της Goldman Sachs παντελόνια chino και τους προσφέρει εκπτώσεις που δίνει κανονικά μόνο στους δικούς της υπαλλήλους. Όλο αυτά έχουν στόχο να δώσουν κίνητρα στους πελάτες για περισσότερες αγορές. Μέχρι στιγμής όμως τα αποτελέσματα δεν είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικά.