Στην εκθρόνιση της Volkswagen από την κορυφή των πωλήσεων στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου φαίνεται να οδήγησε το σκάνδαλο με τις παραποιημένες εκπομπές ρύπων, με την Τoyota να διεκδικεί πλέον την πρώτη θέση στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Βέβαια σύμφωνα με τα αποτελέσματα που δώθηκαν στη δημοσιότητα, η μέχρι πρότεινος κραταιά γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε αρχίσει να χάνει έδαφος ήδη από τις αρχές του έτους. Χαρακτηριστικό είναι πως από τον Ιανουάριο ως τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους, η Toyota πούλησε περισσότερα από 7,49 εκατομμύρια αυτοκίνητα, έναντι 7,43 εκατομμυρίων της Volkswagen, η οποία δεν είχε ακόμη επηρεαστεί από το σκάνδαλο που ξέσπασε στα μέσα Σεπτεμβρίου.

Ταυτόχρονα, και οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται και μάλιστα με ίδιο σχεδόν ποσοστό, δηλαδή κατά 1,5%. Στην περίπτωση της Toyota, η πτώση αυτή εξηγείται από τη μείωση των πωλήσεων κατά 7,8% στην Ιαπωνία, λόγω της εύθραυστης εγχώριας οικονομίας. Από την πλευρά της, η Volkswagen υπέστη τις συνέπειες της αστάθειας ορισμένων αγορών, μεταξύ των οποίων η Κίνα, στην οποία κατέγραψε πτώση 7,4% τους πρώτους εννέα μήνες, αλλά και η Βραζιλία.

Ωστόσο, τον πραγματικό αντίκτυπο στις πωλήσεις αναμένεται να καθορίσουν τα στοιχεία των επόμενων μηνών παρόλο που ο νέος διευθύνων σύμβουλος της πληγείσας Volkswagen, Matthias Müller, δήλωσε ότι δεν προβλέπεται επιπλέον πτώση των πωλήσεων. Για να επιτευχθεί βέβαια αυτό, σύμφωνα πάντα με ορισμένους αναλυτές, οι αντιπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας φαίνεται να συναινούν σε μεγάλες εκπτώσεις προς τους πελάτες ώστε να διατηρήσουν ψηλά τις παραγγελίες.

Την ώρα που η Volkswagen «σκοντάφτει», η Toyota ετοιμάζεται να ξεκινήσει τις παραδόσεις του νέου Prius ελπίζοντας να μπορέσει εφεξής να διατηρήσει την πρωτιά της για το σύνολο της χρονιάς. Να υπενθυμίσουμε πως η Toyota είχε κατακτήσει το 2008, στην αρχή της διεθνούς χρηματοπιστωτικής κρίσης, την πρώτη θέση παγκοσμίως, την οποία μονοπωλούσε μέχρι τότε για περισσότερα από 70 χρόνια η αμερικανική General Motors.

Μετά από σχεδόν επτά χρόνια χωρίς ανασχεδιασμό, η εταιρεία υπόσχεται μια σπορ έκδοση του πιο δημοφιλούς υβριδικού της, με ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμων -σχεδόν 10%- και μια ακόμα μεγαλύτερη ώθηση στην Eco έκδοση του μοντέλου. Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν στην Ιαπωνία πριν από το τέλος του έτους. Ταυτόχρονα σχεδιάζει να αυξήσει το εργατικό της δυναμικό με 1.400 εργαζόμενους σε εργοστάσια στην Ιαπωνία για να ενισχύσει την παραγωγή του Prius και του νέου Land Cruiser.

Ως δύο από τα κορυφαία σε πωλήσεις μοντέλα της Toyota, το Prius και το νέο Land Cruiser αναμένεται να τονώσει τις εξαγωγές, γεγονός που θα δώσει επιπλέον πόντους  στην διατήρηση της πρωτιάς.