Την ευκαιρία να δει για πρώτη φορά συρμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης σε κίνηση είχε την Τετάρτη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής που επισκέφθηκε το αμαξοστάσιο στην περιοχή της Πυλαίας.

Ο κ. Καραμανλής, που βρίσκεται στη συμπρωτεύουσα την Τετάρτη, συνοδευόμενος από τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Νίκο Ταχιάο και εκπροσώπους της εταιρείας ενημερώθηκε, όπως μεταδίδει το grtimes.gr για την πορεία των εργασιών και την πρόοδο του έργου, ενώ είχε την ευκαιρία να δει από κοντά τις δοκιμές του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού που περιλαμβάνουν την κίνηση συρμών εντός του αμαξοστασίου.

 

Ο συρμός που κινήθηκε

Ο συρμός, συνολικού μήκους 60 μέτρων, που αποτελείται από τέσσερα βαγόνια μήκους 15 μέτρων έκαστο, κινήθηκε με μέγιστη ταχύτητα 7 χιλιομέτρων στο test track (κανονικά, στη σήραγγα, θα φτάνει τα 80 χλμ/ώρα), πραγματοποιώντας ουσιαστικά την πρώτη διαδρομή του με ...επιβατικό κοινό, αφού μέχρι στιγμής είχαν επιβιβαστεί σε αυτόν εν κινήσει κυρίως στελέχη της κατασκευάστριας εταιρείας. Οι δοκιμές των συρμών άρχισαν πριν από έναν μήνα περίπου, όπως γνωστοποίησε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, Νίκος Ταχιάος.

Μέχρι στιγμής έχουν παραδοθεί από την κατασκευάστρια εταιρεία των βαγονιών Hitachi στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ εννέα συρμοί, ενώ η επόμενη παράδοση είναι προγραμματισμένη για τις 16 Σεπτεμβρίου, κάτι που σημαίνει ότι στα μέσα του μήνα θα βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη πάνω από τους μισούς συρμούς (συνολικά θα είναι 18 στη βασική γραμμή).

«Μέχρι το τέλος του 2020 η προκήρυξη του διαγωνισμού για 15 συρμούς στην επέκταση της Καλαμαριάς»

Επιπλέον, «μέχρι το τέλος του 2020 εκτιμούμε πως θα έχουμε προκηρύξει τον διαγωνισμό για 15 συρμούς στην επέκταση της Καλαμαριάς» διευκρίνισε ο κ.Ταχιάος, προσθέτοντας ότι οι συρμοί φτάνουν στην Ελλάδα σε δύο τμήματα και συναρμολογούνται επιτόπου.

Μετά τη συναρμολόγηση των driverless (χωρίς οδηγό) συρμών γίνονται οι λεγόμενες δοκιμές SAT (Stand Alone Tests), που στόχο έχουν να ελέγξουν τη λειτουργικότητα των ίδιων των βαγονιών (πχ, αν η εκκίνησή τους είναι ομαλή ή αν οι πόρτες ανοιγοκλείνουν σωστά), ακολουθεί περίοδος τεστ με οδηγό και στη συνέχεια γίνεται το πέρασμα του λογισμικού από τη λειτουργία driver (με οδηγό) στη driverless, γεγονός που -όπως επισήμανε στον υπουργό ο εκπρόσωπος της Hitachi, Ντομένικο Φοντιγκουέρα- εκμηδενίζει την πιθανότητα ανθρώπινου λάθους στην κίνηση του Μετρό. Οπως ο ίδιος επισήμανε, «το ενδιαφέρον μέρος αρχίζει το 2021 και συγκεκριμένα τον Οκτώβριο, οπότε θα εκκινήσει η περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας των συρμών στις σήραγγες, στο σύνολο της γραμμής».

«Εντός χρονοδιαγραμμάτων η πρόοδος των εργασιών»

Όπως αναφέρθηκε στον υπουργό, η πρόοδος των εργασιών παραμένει εντός χρονοδιαγραμμάτων και αν όλα εξελιχθούν με βάση το πρόγραμμα, δεν αποκλείεται μέχρι το τέλος του χρόνου να διεξαχθούν δοκιμές και μέσα στις σήραγγες.

Προς το παρόν, το χρονοδιάγραμμα για την κανονική έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης παραμένει ο Απρίλιος του 2023.

 

Βίντεο: grtimes.gr

Φωτογραφίες: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Διαβάστε επίσης: