Αξιολόγηση Δημοσίου από πολίτες: Ποιες υπηρεσίες αφορά - Ποιοι μπορούν να συμμετάσχουν

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Αξιολόγηση Δημοσίου από πολίτες: Ποιες υπηρεσίες αφορά - Ποιοι μπορούν να συμμετάσχουν
Σε αξιολόγηση της δημόσιας διοίκησης σχετικά με το επίπεδο ικανοποίησης από την χρήση υπηρεσιών μπορούν πλέον να προχωρούν οι πολίτες.

Σε αξιολόγηση της δημόσιας διοίκησης σχετικά με το επίπεδο ικανοποίησης από την χρήση υπηρεσιών μπορούν πλέον να προχωρούν οι πολίτες. Πρόκειται για μια ηλεκτρονική εφαρμογή στον ιστότοπο axiologisi.ypes.gov.gr, που δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να αξιολογούν τις δημόσιες υπηρεσίες που χρησιμοποίησαν, συμβάλλοντας στη βελτίωση της Δημόσιας Διοίκησης.

Σκοπός της κυβέρνησης είναι η βελτίωση των συναλλαγών με τη δημόσια διοίκηση και η άρση δυσλειτουργιών της, μέσω της μέτρησης της ικανοποίησης από τις υπηρεσίες που παρέχονται. Το ερωτηματολόγιο καταρτίζεται από το υπουργείο Εσωτερικών και επικαιροποιείται ανά τακτά διαστήματα, ως προς το εύρος των φορέων ή/ και των υπηρεσιών που περιλαμβάνει, καθώς και των εξεταζόμενων παραμέτρων.

Σημειώνεται πως ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα μιλήσει σήμερα στην παρουσίαση της πλατφόρμας αξιολόγησης δημοσίων υπηρεσιών από πολίτες, στο Μέγαρο Μαξίμου.


Ποιος μπορεί να συμμετάσχει στην αξιολόγηση;

Όλοι οι ενήλικοι πολίτες που είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.) και έχουν διεύθυνση κατοικίας στην Ελλάδα. Εφόσον δεν είστε εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.), μπορείτε να το κάνετε εδώ.

Τι περιλαμβάνει η αξιολόγηση;

Ένα ερωτηματολόγιο που καλύπτει την εμπειρία του πολίτη από τη φυσική ή ψηφιακή εξυπηρέτηση από συγκεκριμένους φορείς της Δημόσιας Διοίκησης. Οι πολίτες καλούνται να απαντήσουν σε ερωτηματολόγιο αξιολογώντας υπηρεσίες που έχουν χρησιμοποιήσει.

Οι βασικές κατηγορίες είναι:

  • Υπηρεσίες Κεντρικής Κυβέρνησης με φυσική παρουσία (π.χ. ΑΑΔΕ/Εφορία, e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ, Κτηματολόγιο, Άδειες Διαμονής Αλλοδαπών, Αστική Συγκοινωνία).
  • Ψηφιακές Υπηρεσίες Κεντρικής Κυβέρνησης (π.χ. ΑΑΔΕ, MyHealth, Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση, Ψηφιακές Υπηρεσίες Κτηματολογίου).
  • Υπηρεσίες Gov.gr (π.χ. Υπεύθυνες Δηλώσεις, Αντίγραφα Ποινικού Μητρώου, Kids Wallet, Ραντεβού για Ταυτότητα, Ψηφιακά Εισιτήρια Αγώνων, Ίδρυση Επιχείρησης, Ηλεκτρονικό Παράβολο).
  • Υπηρεσίες ΟΤΑ (Δήμων και Περιφερειών) (π.χ. Οδικό Δίκτυο, Καθαριότητα, Ηλεκτροφωτισμός, ΚΑΠΗ, Βοήθεια στο Σπίτι, Υποδομές Σχολείων, Παιδικοί Σταθμοί, Παιδικές Χαρές, Χώροι Πρασίνου, Ανακύκλωση, Πολεοδομία, ΚΕΠ, Δημοτική Αστυνομία, Αδέσποτα Ζώα).
  • Πρόσθετες ερωτήσεις σχετικά με την πρόσφατη εμπειρία του πολίτη με δημόσιες υπηρεσίες και προτάσεις για περαιτέρω ψηφιοποίηση.

Πώς γίνεται η βαθμολόγηση των υπηρεσιών στο ερωτηματολόγιο;

Η αξιολόγηση των υπηρεσιών γίνεται με βάση αριθμητική κλίμακα από 1 έως 10, όπου:
• 1 σημαίνει «καθόλου ικανοποιημένος/η»
• 10 σημαίνει «απόλυτα ικανοποιημένος/η»

Για κάθε υπηρεσία που αξιολογείται, ο χρήστης έχει επίσης τη δυνατότητα να επιλέξει:
• «Δεν έχω άποψη», αν δεν έχει χρησιμοποιήσει την υπηρεσία ή δεν μπορεί να τη σχολιάσει
• «Δεν απαντώ», αν επιθυμεί να παραλείψει την απάντηση

Η κλίμακα αυτή εφαρμόζεται σε φυσικές και ψηφιακές υπηρεσίες, καθώς και σε υπηρεσίες του gov.gr και της τοπικής αυτοδιοίκησης (Δήμοι & Περιφέρειες).

Πόσες φορές μπορώ να απαντήσω στο ερωτηματολόγιο;

Μπορείτε ν απαντήσετε στο Ερωτηματολόγιο το πολύ μία φορά ανά εξάμηνο. Δεν είναι δυνατή η τροποποίηση ή διαγραφή των απαντήσεων μετά την υποβολή.

Είναι υποχρεωτική η συμμετοχή;

Όχι, η συμμετοχή είναι απολύτως προαιρετική και ανώνυμη.

Πώς γίνεται η πρόσβαση στην εφαρμογή;

Μέσω σύνδεσης με τους προσωπικούς κωδικούς taxisnet (ΓΓΠΣΨΔ) από την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη gov.gr.

Πώς διασφαλίζεται η ανωνυμία και η προστασία των προσωπικών δεδομένων μου;

Μετά την σύνδεση του πολίτη με τους κωδικούς taxisnet, το ΑΦΜ του πολίτη σε συνδιασμό με ένα κρυφό κλειδί κρυπτογραφούνται με ειδικό μη-αναστρέψιμο αλγόριθμο (one-way-hash) και παράγουν ένα “μοναδικό ανώνυμο κλειδί” για τον κάθε πολίτη. Με αυτό τον τρόπο, ακόμα και αν κάποιος αποκτήσει πρόσβαση στην βάση δεδομένων των ερωτηματολογίων, δεν μπορεί να αντιστρέψει το κλειδί για να εντοπίσει το ΑΦΜ που έχει δώσει τις απαντήσεις. Επιπλέον, με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεται από το σύστημα ότι ένας πολίτης δεν μπορεί να απαντήσει παραπάνω από μια φορά (αφού το “μοναδικό ανώνυμο κλειδί” θα έχει ήδη παρουσιαστεί). Οι απαντήσεις συλλέγονται και αναλύονται μόνο ομαδοποιημένα και ανωνυμοποιημένα. Η εφαρμογή συμμορφώνεται πλήρως με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR).

Ποιες πληροφορίες χρησιμοποιούνται από την εφαρμογή;

Μόνο τα απολύτως απαραίτητα δεδομένα για στατιστική ανάλυση και συγκεκριμένα: ηλικιακή ομάδα, τόπος διαμονής (δήμος, ενότητα, κοινότητα, Τ.Κ.). Δεν αποθηκεύονται προσωπικά δεδομένα και δεν συνδέονται με τις απαντήσεις του ερωτηματολογίου.

Πόσο διαρκεί η διατήρηση των απαντήσεων στην εφαρμογή;

Τα δεδομένα των απαντήσεων του ερωτηματολογίου διατηρούνται για έως έξι (6) μήνες.

Πού μπορώ να δω τα αποτελέσματα της έρευνας;

Τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα, μετά την απαραίτητη επεξεργασία τους, θα αναρτηθούν δημόσια μέσω της ίδιας εφαρμογής.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Την Τρίτη 6 Μαΐου ξεκινά η αξιολόγηση του δημοσίου από τους πολίτες

Σπανάκης: Προς όφελος των πολιτών η αξιολόγηση στο Δημόσιο

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider