Πηγές αγοράς: Τα βιώσιμα καύσιμα θα εκτινάξουν τα κόστη των αεροπορικών ταξιδιών

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πηγές αγοράς: Τα βιώσιμα καύσιμα θα εκτινάξουν τα κόστη των αεροπορικών ταξιδιών
Πιο ακριβά τα «πράσινα» αεροπορικά εισιτήρια με τους νέους κανόνες που προωθεί η ΕΕ.

Οι νέοι κανόνες που προωθεί το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την απανθρακοποίηση των αερομεταφορών και την αντικατάσταση της κλασικής (και φθηνότερης συγκριτικά με τα νέας τεχνολογίας καύσιμα) κηροζίνης με φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα αναμένεται ότι θα αυξήσουν το κόστος των αεροπορικών εισιτηρίων σε βάθος χρόνου.

Όπως προβλέπεται, από το 2025, οι προμηθευτές καυσίμων θα είναι υποχρεωμένοι να αναμειγνύουν ολοένα και μεγαλύτερες ποσότητες βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων με κηροζίνη με απώτερο στόχο τη μείωση των ετήσιων εκπομπών CO2 των αεροσκαφών κατά περίπου δύο τρίτα έως το 2050, σε σύγκριση με το σενάριο της μη λήψης μέτρων, και να αποφέρει οφέλη για το κλίμα και την ποιότητα του αέρα με τη μείωση άλλων εκπομπών εκτός CO2.

Συγκεκριμένα, οι προμηθευτές αεροπορικών καυσίμων θα πρέπει να προμηθεύουν ελάχιστο μερίδιο βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων σε αερολιμένες της ΕΕ, το οποίο θα αντιστοιχεί στο 2 % του συνόλου των παρεχόμενων καυσίμων έως το 2025 και στο 70 % έως το 2050. Το νέο μείγμα αεροπορικών καυσίμων της ΕΕ θα πρέπει να περιέχει επίσης ένα ελάχιστο μερίδιο από τα πλέον σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον συνθετικά καύσιμα, το οποίο θα αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου. Παράλληλα, οι φορείς εκμετάλλευσης αεροσκαφών που αναχωρούν από αερολιμένες της ΕΕ θα πρέπει να ανεφοδιάζονται μόνο με τα καύσιμα που είναι αναγκαία για την πτήση, ώστε να αποφεύγονται οι εκπομπές οι οποίες σχετίζονται με το πρόσθετο βάρος ή τη διαρροή άνθρακα που προκαλείται από πρακτικές «εφοδιασμού με πλεονάζοντα καύσιμα» (σκόπιμη μεταφορά πρόσθετων καυσίμων για την αποφυγή του ανεφοδιασμού με βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα). Τέλος, οι αερολιμένες θα πρέπει να εξασφαλίζουν ότι διαθέτουν υποδομές ανεφοδιασμού κατάλληλες για διανομή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων.

Πρόκειται όντως για ένα μέτρο «τομή» για τα δεδομένα της αεροπλοΐας, ειδικά αν συνυπολογιστεί ότι οι πτήσεις μεγάλων αποστάσεων ευθύνονται για το 70% των παγκόσμιων εκπομπών των αερομεταφορών.

Μάλιστα, το πρόβλημα επιδεινώνεται καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕ, οι εκπομπές από τις αερομεταφορές στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά μέσο όρο κατά 5 % σε ετήσια βάση μεταξύ του 2013 και του 2019 ενώ προβλέπεται να αυξηθούν περαιτέρω.

Πιο ακριβά τα «πράσινα» αεροπορικά εισιτήρια

Η ανάπτυξη πιο βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων είναι το κλειδί για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα της αεροπορικής βιομηχανίας - αλλά οι πελάτες θα καταλήξουν να πληρώσουν τον λογαριασμό στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων, σύμφωνα με τον Willie Walsh, γενικό διευθυντή της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA).

Μιλώντας πρόσφατα στο συνέδριο Bloomberg New Economy Gateway Europe έξω από το Δουβλίνο, ο Walsh είπε ότι η ευρεία υιοθέτηση βιώσιμων καυσίμων θα αντιπροσωπεύει περίπου το 65% της μείωσης που απαιτείται για να επιτύχει η βιομηχανία τον στόχο της για καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050.

Ωστόσο, καθώς τα καύσιμα κοστίζουν πολύ περισσότερο από την τυπική κηροζίνη που χρησιμοποιείται ενώ ταυτόχρονα είναι περιορισμένη και η παραγωγή τους, δεν είναι σαφές ποιος θα … πληρώσει. Η IATA εκτιμά ότι ο «λογαριασμός» για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες αερομεταφορές θα ξεπεράσει το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια.

Την ίδια άποψη συμμερίζεται και ο οργανισμός Sustainable Aviation, ο οποίος εκπροσωπεί τη βιομηχανία αερομεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου. Όπως επισημαίνει, το κόστος της απαλλαγής των αεροπορικών ταξιδιών από τις ανθρακούχες εκπομπές είναι πιθανό να αυξήσει τις τιμές των εισιτηρίων και να οδηγήσει σε μείωση της ζήτησης.

Από την άλλη, διαπίστωσε ότι οι καταναλωτές θα «ακόμα θέλουν να πετούν» παρά το «ελαφρώς υψηλότερο κόστος» σημειώνοντας ταυτόχρονα ότι ο ετήσιος αριθμός επιβατών εξακολουθεί να αναμένεται να αυξηθεί κατά σχεδόν 250 εκατομμύρια έως το 2050.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Κλέβουν νερό, κερδίζουν εκατομμύρια και κανείς δεν μπορεί να τους σταματήσει

«Ψηλά» στην κυβερνητική ατζέντα υποδομές, μεταφορές, δημόσιες συγκοινωνίες – Ο «δεκάλογος» μεγάλων έργων δισεκατομμυρίων ευρώ

Πακέτο φοροελαφρύνσεων με οκτώ μέτρα

gazzetta
gazzetta reader insider insider