Τραγωδία στα Τέμπη: «Δεν αναγνωρίζω τη φωνή μου» είπε ο σταθμάρχης - Νέα δεδομένα και πρόσωπα στο κάδρο των ερευνών

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τραγωδία στα Τέμπη: «Δεν αναγνωρίζω τη φωνή μου» είπε ο σταθμάρχης - Νέα δεδομένα και πρόσωπα στο κάδρο των ερευνών
Παρουσιάστηκε για να δώσει απαντήσεις στις ερωτήσεις που του τέθηκαν με τον ίδιο να επιμένει πως δεν εγκατέλειψε σε κανένα σημείο το πόστο του. Δεν αναγνωρίζει τη φωνή του στα ηχητικά που έχουν διαρρεύσει.

Ο 59χρονος σταθμάρχης που είχε βάρδια στη Λάρισα το βράδυ της σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη, κρίθηκε προφυλακιστέος με τη σύμφωνη γνώμη τόσο της ανακρίτριας όσο και του εισαγγελέα, ενώ η έρευνα των Αρχών για τις ευθύνες να συνεχίζεται. Τη στιγμή που έχουν ταυτοποιηθεί 57 νεκροί από την τραγωδία στα Τέμπη, στο μικροσκόπιο έχουν μπει βίντεο, υπηρεσιακά έγγραφα, ηχητικά ντοκουμέντα και πολλά άλλα στοιχεία που μπορούν να αποτελέσουν κομμάτια στο παζλ των ευθυνών.

«Δεν αναγνωρίζει τη φωνή του στο ηχητικό»

Ο σταθμάρχης παρουσιάστηκε για να δώσει απαντήσεις στις ερωτήσεις που του τέθηκαν με τον ίδιο να επιμένει πως δεν εγκατέλειψε σε κανένα σημείο το πόστο του. Παράλληλα ανέφερε, σύμφωνα με το OPEN, πως ο ίδιος δεν αναγνωρίζει τη φωνή του στα ηχητικά που έχουν διαρρεύσει. Κάτι το οποίο δημιουργεί ερωτήματα για το ποιος είναι στα ηχητικά, αν όντως δεν μιλά ο ίδιος ο 59χρονος. Σύμφωνα με τον δικηγόρο του επέμεινε στην αρχική του γραμμή, αναλαμβάνοντας το μερίδιο ευθυνών που του αναλογούν ωστόσο είναι πολύ πιθανό από τα όσα είπε να υπάρξουν ευθύνες και για άλλα πρόσωπα.

Σε δηλώσεις του, ο συνήγορος του σταθμάρχη χαρακτήρισε την εξέλιξη ως «κάτι αναμενόμενο λόγω της σπουδαιότητας της υποθέσεως, του βάρους και των ευθυνών» προσθέτοντας ότι «ο κατηγορούμενος είπε τα πάντα: Τα πράγματα όπως ακριβώς έγιναν χωρίς να φοβηθεί αν από την αναφορά αυτή προκύπτουν ευθύνες για τον εαυτό του ή όχι». Επισήμανε ότι ο 59χρονος «επί 20 λεπτά ήταν επιφορτισμένος μόνος του με την σιδηροδρομική ασφάλεια όλης της Κεντρικής Ελλάδας» δίνοντας τον τόνο της κεντρικής υπερασπιστικής γραμμής ότι πρέπει να αποδοθούν ευθύνες και σε πρόσωπα που με τις πράξεις και τις παραλείψεις του οδήγησαν στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα το βράδυ της Τρίτης. Ο ίδιος έκανε λόγο για «επικοινωνιακή και δικηγορική αλητεία» αναφερόμενος σε διάφορες ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας.

Ο 2ος σταθμάρχης

Σύμφωνα με τα όσα προκύπτουν από τα υπηρεσιακά έγγραφα υπήρχε και δεύτερος σταθμάρχης στη βάρδια μέχρι τις 11 το βράδυ, αλλά έφυγε μισή ώρα νωρίτερα, στερώντας την πιθανότητα ένα δεύτερο μάτι να αντιληφθεί το λάθος. Σύμφωνα με την ΕΡΤ ο 59χρονος κατηγορούμενος έφτασε στις 9:30 το βράδυ στο σταθμαρχείο Λάρισας και ξεκίνησε την βάρδια του στις 10 το βράδυ. Πριν από τις 11 το βράδυ, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, έφυγε από το πόστο του ο απογευματινός σταθμάρχης. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα κληθεί και εκείνος να δώσει κατάθεση. Τέλος, οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι αναρρωτική άδεια ζήτησε ο προϊστάμενος του σταθμάρχη μετά το δυστύχημα κι έχει λάβει κλήση να καταθέσει και είναι θέμα χρόνου να γίνει.

Τέμπη: Νέα δεδομένα και πρόσωπα στο κάδρο των ερευνών – Προφυλακιστέος ο σταθμάρχης

Σύμφωνα με ανακριτικές πηγές, θα κληθούν και άλλα πρόσωπα στο πλαίσιο της διερεύνησης ευθυνών. Όπως έγινε γνωστό ο προϊστάμενός του, ο οποίος τέθηκε σε αργία, πήρε αναρρωτική άδεια αμέσως μετά το δυστύχημα, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι έχει λάβει κλήση να καταθέσει και είναι θέμα χρόνου να γίνει.

Το χρονικό

Ώρα 23.05 βράδυ 28ης Φεβρουαρίου. Ο κατηγορούμενος σταθμάρχης Λάρισας δίνει στο μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας Intercity 62 τη μοιραία εντολή. Έχει κρατήσει κλειδωμένη τη διαγώνιο 118Α και στέλνει το τρένο στην κάθοδο της διαδρομής για Θεσσαλονίκη. Και το κρίσιμο ερώτημα που προκύπτει είναι αν γνώριζε ότι το στέλνει στην κάθοδο ή θεωρούσε ότι το έστελνε στην τροχιά ανόδου. Μετά από λίγα λεπτά, στο σταθμαρχείο Λάρισας φτάνουν οι πρώτες σοκαριστικές πληροφορίες για φρικτή σύγκρουση με τραυματίες και νεκρούς. Ο 59χρονος σταθμάρχης καταλαβαίνει ότι έκανε ένα τραγικό λάθος.

Σύμφωνα με εργαζόμενους του σταθμαρχείου Λάρισας, ο 59χρονος γίνεται νευρικός, αγχώνεται, μπαινοβγαίνει στο κτίριο και λίγο πριν την προσαγωγή του λέει σε συνάδελφό του: «Την πάτησα», φέρεται να λέει ο σταθμάρχης πριν την προσαγωγή. Αρχικά ισχυρίστηκε ότι είχε κάνει τα προβλεπόμενα, ενα 24ωρο μετά θα παραδεχόταν το μερίδιο των ευθυνών του στην απαρχαιωμένη εν πολλοίς χειροκίνητη διαδικασία συντονισμού της κυκλοφορίας. Όταν πήγε στον ανακριτή μιλούσε πια για τα φέρετρα που θα βαραίνουν για πάντα τους ώμους του.

Το μαύρο κουτί στα χέρια των πραγματογνωμόνων

Αρμόδιες πηγές τονίζουν ότι ρόλο – κλειδί στην έρευνα για τη συμπεριφορά και τις κινήσεις τόσο του 59χρονου κατηγορουμένου, όσο και του δεύτερου σταθμάρχη που η βάρδια του ολοκληρώθηκε λίγα λεπτά πριν την τραγωδία, θα παίξουν τα ευρήματα από τις κάμερες ασφαλείας του σταθμαρχείου, αλλά και το καταγραφικό των συνομιλιών των σταθμαρχών με τους υπόλοιπους υπαλλήλους. Στο μικροσκόπιο των άρχων μπαίνει επίσης το «μαύρο κουτί» από την επιβατική αμαξοστοιχία. Θα επιχειρηθεί ανάκτηση στοιχείων για την κίνηση και την ταχύτητα που είχε αναπτύξει και θα αναζητηθούν οι ακριβείς αιτίες της μεγάλης έκρηξης και φωτιάς που ακολούθησε, η οποία σχεδόν “έλιωσε” τα πρώτα βαγόνια. Εικάζεται ότι οφείλεται στις μεγάλες ποσότητες λαδιού που υπάρχουν στις μηχανές των τρένων

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Πιάνει δουλειά ο Γεραπετρίτης – Amber Alert για Σπίρτζη, Είναι η ελληνική κοινωνία ανήθικη; Η ματιά του Τάσιου

Πάπας Φραγκίσκος: Στο πλευρό των οικογενειών των θυμάτων και των τραυματιών του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη

Μητσοτάκης: Οφείλω σε όλους μια μεγάλη συγγνώμη, τόσο προσωπική, όσο και στο όνομα όλων όσοι κυβέρνησαν τη χώρα

gazzetta
gazzetta reader insider insider