Η Ευρώπη της επόμενης μέρας για να έχει τύχη, δεν πρέπει να είναι αποκρουστική για τις κοινωνίες αλλά ελκυστική

Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
Μοιράσου το

Μετά τον πόλεμο θα πρέπει να αποφασίσουμε ποια Ευρώπη θέλουμε. Και ποιες αρχές θα την διέπουν. Και ασφαλώς η οικονομία θα είναι στο επίκεντρο. Μπορούμε όμως πλέον να γυρίσουμε πίσω; Και να είναι αυτό αποδεκτό; Τα μηνύματα είναι ανησυχητικά. Πρέπει όμως να γίνει κατανοητό από τους Ευρωπαίους ηγέτες που φαίνεται πως δυσκολεύονται να αφομοιώσουν τα μαθήματα των τελευταίων χρόνων ότι το θέμα δεν μπορεί να είναι άλλο από το να αλλάξει η Ευρώπη ως προς το ύψος των ελλειμμάτων ή τις αποκλίσεις από τους - πολλαπλούς και δυσπρόσιτους – οικονομικούς στόχους που είχαν τεθεί... πριν. Το θέμα δεν θα είναι να επιστρέψουμε εκεί που ήμασταν πριν ξεσπάσει ο πόλεμος και Πανδημία. 

Το θέμα θα είναι να γίνουν γενναίες κινήσεις προς μία Ευρώπη πολιτικής, οικονομικής και ενδεχομένως ευρύτερης ολοκλήρωσης. Θα πρέπει, μέσα από συνεννόηση και συνεργασία, να προσπαθήσουμε να μην οδηγηθούμε σε μία Ευρώπη της μιζέριας και της πειθαρχίας. Αλλά σε μία Ένωση ανάπτυξης, ευκαιριών και ευημερίας. Διότι διαφορετικά είναι ξεκάθαρο πως… δεν βγαίνει. 

Πρέπει να φανούν οι ευρωπαίοι πολιτικοί πολύ γενναίοι σε ότι αφορά στην έννοια της επόμενης ημέρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεν μπορούν να σχεδιάζουν πολιτικές με το μυαλό του χθες. Γιατί πολύ απλά το χθες δεν θα υπάρχει πια…Η συζήτηση για την επόμενη μέρα δεν μπορεί να έχει σχέση με τα ελλείμματα και το πώς θα μηδενισθούν, με την περικοπή δαπανών και με ένα νέο σφίξιμο στο «ζωνάρι». Η συζήτηση Θα πρέπει να έχει ως επίκεντρο την ανάπτυξη. Με διάθεση και πρόθεση για νέες πρωτοβουλίες, για νέες λογικές και για ανατροπές κανόνων και περιορισμών.

Γιατί η Ευρώπη θα πρέπει να είναι ελκυστική ούτως ώστε να θέλουν να μετέχουν σε αυτή τα κράτη. Δεν θα πρέπει να δομηθεί μία Ευρώπη αποκρουστική. .Ας μη ξεχνάμε πως η εικόνα της Ευρώπης δεν ήταν στα καλύτερά της πριν αρχίσει η πανδημία. Ο ευρωσκεπτικισμός κέρδιζε διαρκώς έδαφος. Ο φόβος της υγειονομικής κρίσης, οι περιορισμοί και τα μέτρα στήριξης σκέπασαν πρόσκαιρα τα πραγματικά προβλήματα .

Τώρα όμως, με το κίνδυνο της πανδημίας να μην έχει ολοκληρωθεί, προστέθηκε και ο πόλεμος. Και μάλιστα πολύ κοντά, στη γειτονιά μας. Ένας πόλεμος που πληγώνει  την ΕΕ και γεωπολιτικά και οικονομικά… 

Δεν πρέπει λοιπόν να επιστρέψουμε σε μία μετέωρη πολιτική του χθες που οδήγησε την Ευρώπη στα πρόθυρα της διάσπασης. Αυτό που είναι αναγκαίο είναι μία νέα, «περισσότερη» Ευρώπη για τα κράτη μέλη. Και για να γίνει αυτό πρέπει να αλλάξει εκ θεμελίων το σκεπτικό για το τι βοηθά στην πρόοδο και στην ευημερία των πολιτών της. 

Για να γίνει αυτό - καλώς ή κακώς - πολλά πράγματα Θα πρέπει να μπουν κάτω από το χαλί. Για να συζητηθούν πολύ αργότερα. Γιατί στο μεταξύ - καλώς ή κακώς - προέχουν αλλά…

Όλες οι ειδήσεις

14:22

Ερντογάν: Νέα επίθεση κατά Ελλάδας, νέο «όχι» σε Φινλανδία και Σουηδία

14:20

SKY express: Συνεργασία με την κορυφαία αεροπορική Delta Air Lines

14:20

Η Ινδονησία «ανοίγει» ξανά τις εξαγωγές φοινικέλαιου για να βοηθήσει την παγκόσμια αγορά

14:19

Η Ρωσία θα απελάσει πέντε Πορτογάλους διπλωμάτες στο πλαίσιο αντιποίνων

14:16

Αναλυτές: Ο Ερντογάν εκμεταλλεύεται την υπόθεση Σουηδίας-Φινλανδίας για να προωθήσει εθνικά θέματα

14:11

Ηλεκτροκίνηση: Συμφωνία Volkswagen - Mahindra για παροχή τεχνολογίας

14:05

Ανησυχία για τα ξεσπάσματα ευλογιάς των πιθήκων σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική

14:03

Ρωσία: Η Μόσχα θέλει να αποκόψει την Ουκρανία από τον πυρηνικό σταθμό της Ζαπορίζια

13:59

Έναρξη λειτουργίας των πέντε πρώτων καταστημάτων της Carrefour στην Ελλάδα

13:52

Ο πρώην καγκελάριος Σρέντερ δέχεται πιέσεις από την ΕΕ για να παραιτηθεί από τη θέση του στη Rosneft

13:48

Σκυλακάκης: Ζητά από τις επιχειρήσεις να αυξήσουν τους μισθούς -Δεν θα ακριβύνουν τα εισιτήρια στις αστικές

13:43

Τουρκικό ΥΠΕΞ: Οι Έλληνες διαστρεβλώνουν την ιστορία - Να θυμούνται τη σφαγή της Τρίπολης

13:40

H Aegean εγκαινιάζει νέο δρομολόγιο προς το αεροδρόμιο του Αϊντχόβεν

13:40

Για πρώτη φορά πάνω από τα επίπεδα του 2019 οι εμπορικές και επαγγελματικές πτήσεις

13:38

Καραμανλής: Τώρα φαίνονται τα αποτελέσματα της σοβαρής δουλειάς που έχουμε κάνει στα έργα

13:38

Η Grid Telecom αναπτύσσει σταθμό προσαιγιάλωσης τηλεπικοινωνιακών καλωδίων στην Κρήτη

13:34

Τι λεφτά δίνει το ελληνικό Σχέδιο Ανάκαμψης μετά το REPowerEU: Επιπλέον κονδύλια έως 8,5 δισ. -Δικαίωμα για 2 δισ. από ΕΣΠΑ-ΚΑΠ

13:30

Μητσοτάκης: Υποδεχόμαστε την 19η Μαΐου, τιμώντας τον Ποντιακό Ελληνισμό σε κάθε γωνιά της γης

13:24

Αγγελάκης ΑΕ: Συνεργασία με OPTILOG και ΔΕΠΑ για τη μείωση του ανθρακικού της αποτυπώματος

13:20

Τηλεφωνική επικοινωνία Μητσοτάκη – Αναστασιάδη

13:19

Ο Γιώργος Τζιλιβάκης προτείνεται ως πρώτος Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Επιθεώρησης Εργασίας

13:15

Ο κίνδυνος στασιμοπληθωρισμού ανησυχεί τους G7 - «Αγώνας» για να αποτραπεί

13:06

Το ΝΑΤΟ δεν έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον να εγκαταστήσει πυρηνικά όπλα ή μόνιμες βάσεις στη Φινλανδία

13:03

Μητσοτάκης: Παρέχουμε ποιοτικότερες υποδομές στους ασθενείς αλλά και στους εργαζόμενους του ΕΣΥ

12:57

Τουρκία: Τα λέει στη «νύφη» (ΝΑΤΟ) για να τα ακούσει η «πεθερά» (ΗΠΑ)

12:56

ΕΕΕ: Η Ελλάδα κατέχει το 21% του παγκόσμιου στόλου και το 59% της κοινοτικής ναυτιλίας

12:50

Κικίλιας από Βελιγράδι: 900.000 τουρίστες φέτος στην Ελλάδα από τη Σερβία

12:46

Le Figaro: Ουκρανοί στρατιώτες ανακάλυψαν αρχαίους ελληνικούς αμφορείς στην Οδησσό

12:41

Συνεργασία FF Group με Bestseller για 12 καταστήματα Jack&Jones στην Ελλάδα

12:41

Τουρκικό UAV παραβίασε τον εθνικό εναέριο χώρο δυτικά της Νισύρου