Οι «μεταγραφές αεροδρομίου» δεν βγαίνουν πάντα…

Δημήτρης Παπακωνσταντίνου
Μοιράσου το

Η προσθήκη ενός στελέχους με σημαντικές διεθνείς περγαμηνές και εμπειρία σε ένα κυβερνητικό σχήμα θεωρείται ότι αποτελεί ή θα πρέπει να αποτελεί, μία πολύτιμη και πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή. Όπως συνέβη με την επιλογή του κ. Χρήστου Στυλιανίδη για την ηγεσία της Πολιτικής Προστασίας στη χώρα. Ο Κύπριος πολιτικός που έχει διατελέσει Επίτροπος για τη Διεθνή Συνεργασία, την Ανθρωπιστική Βοήθεια και τη Διαχείριση Κρίσεων, θα μπορούσε να θεωρηθεί μία… «μεταγραφή αεροδρομίου», για να δανειστούμε την έκφραση από την… ποδοσφαιρική διάλεκτο. Μία φανταιζί προσθήκη, η οποία σε μία δύσκολη για την κυβέρνηση στιγμή, αμέσως μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές, έδωσε το επικοινωνιακό αντίβαρο και συνδέθηκε με μία πρόθεση ευρύτερης μεταρρύθμισης του τομέα Διαχείρισης Κρίσεων.

Μία εξέλιξη που είχε συνοδευτεί από την απομάκρυνση του κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, πολιτικού προϊσταμένου του τομέα ο οποίος παρά την πετυχημένη θητεία στο Υπ. Προστασίας του Πολίτη, καλώς ή κακώς χρεώθηκε τη διαχείριση των πυρκαγιών. Ο δε κ. Χαρδαλιάς, απομακρύνθηκε αναβαθμιζόμενος σε υφυπουργός αλλά μάλλον αυτό έμοιασε με… ελαφρά κλωτσιά προς τα πάνω…

Για να μην μακρηγορούμε, οι πυρκαγιές αποτέλεσαν μία πολύ ατυχή συγκυρία της κυβερνητικής πορείας, στοίχισαν σε πολιτικό κεφάλαιο και αναζητήθηκε μία φυγή προς τα εμπρός με ταυτόχρονη αναβάθμιση της Διαχείρισης Κρίσεων σε υπουργείο.

Η αλήθεια ωστόσο είναι ότι η θητεία του κ. Στυλιανίδη από την πρώτη σχεδόν στιγμή έχει φανεί ότι δεν έχει ταιριάξει ίσως σε χημεία με την όλη κατάσταση εδώ στην Ελλάδα. Δεν είναι απαραίτητο ότι ευθύνεται για κάτι, αλλά για κάποιο λόγο δεν έχει περάσει προς την κοινωνία ότι επιτελείται κάποιο έργο, ότι δομούνται νέα πράγματα, ότι αλλάζουν δεδομένα. Επαναλαμβάνω, μπορεί αυτή η εικόνα να αδικεί την προσπάθεια που γίνεται να δομηθεί το νέο υπουργείο. Όμως κάτι δεν φαίνεται να ρολάρει. Και στην πρώτη μεγάλη κρίση, οι αδυναμίες που εξακολουθούν να υφίστανται φάνηκαν ξεκάθαρα.

Η Αττική παραδόθηκε στο έλεος μίας σφοδρής, πλην όμως προβλέψιμης και πολύ έγκαιρα μάλιστα, χιονοκαταιγίδας. Δεν ξέρουμε αν υπήρξε προετοιμασία, όμως αυτό δεν φάνηκε, δεν βγήκε. Σε κανένα επίπεδο. Από τους δρόμους μέχρι την ηλεκτροδότηση και την καθυστερημένη λήψη αποφάσεων για την εργασία. Και μπορεί στην περίπτωση της Αττικής Οδού να υπάρχουν κάποιες ευθύνες του ιδιώτη - ποιες θα το δείξει η πορεία- όμως την κεντρική διαχείριση της κρίσης και της κυκλοφορίας (αν έπρεπε να διακοπεί και πότε), όπως και τη συνδρομή των αποκλεισμένων πολιτών την έχει ο κρατικός μηχανισμός.

Βεβαίως, όσα συνέβησαν αυτές τις μέρες θα πρέπει να αποτελέσουν ένα μάθημα που πρέπει να μελετηθεί σωστά και να οδηγήσει στις ενδεδειγμένες βελτιώσεις. Γιατί το ζήτημα της Πολιτικής Προστασίας είναι μείζον και δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια για καθυστερήσεις στους σχεδιασμούς ή λάθη. Και δεν υπάρχουν και πολιτικά περιθώρια… Σε κάθε περίπτωση βέβαια, εκείνος που θα ζυγίσει, θα εκτιμήσει και θα αξιολογήσει πρόσωπα και καταστάσεις αλλά και θα δώσει το στίγμα και τον τόνο της επόμενης μέρας είναι πάντα ο πρωθυπουργός.

Όλες οι ειδήσεις

14:05

Ανησυχία για τα ξεσπάσματα ευλογιάς των πιθήκων σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική

14:03

Ρωσία: Η Μόσχα θέλει να αποκόψει την Ουκρανία από τον πυρηνικό σταθμό της Ζαπορίζια

13:59

Έναρξη λειτουργίας των πέντε πρώτων καταστημάτων της Carrefour στην Ελλάδα

13:52

Ο πρώην καγκελάριος Σρέντερ δέχεται πιέσεις από την ΕΕ για να παραιτηθεί από τη θέση του στη Rosneft

13:48

Σκυλακάκης: Ζητά από τις επιχειρήσεις να αυξήσουν τους μισθούς -Δεν θα ακριβύνουν τα εισιτήρια στις αστικές

13:43

Τουρκικό ΥΠΕΞ: Οι Έλληνες διαστρεβλώνουν την ιστορία - Να θυμούνται τη σφαγή της Τρίπολης

13:40

H Aegean εγκαινιάζει νέο δρομολόγιο προς το αεροδρόμιο του Αϊντχόβεν

13:40

Για πρώτη φορά πάνω από τα επίπεδα του 2019 οι εμπορικές και επαγγελματικές πτήσεις

13:38

Καραμανλής: Τώρα φαίνονται τα αποτελέσματα της σοβαρής δουλειάς που έχουμε κάνει στα έργα

13:38

Η Grid Telecom αναπτύσσει σταθμό προσαιγιάλωσης τηλεπικοινωνιακών καλωδίων στην Κρήτη

13:34

Τι λεφτά δίνει το ελληνικό Σχέδιο Ανάκαμψης μετά το REPowerEU: Επιπλέον κονδύλια έως 8,5 δισ. -Δικαίωμα για 2 δισ. από ΕΣΠΑ-ΚΑΠ

13:30

Μητσοτάκης: Υποδεχόμαστε την 19η Μαΐου, τιμώντας τον Ποντιακό Ελληνισμό σε κάθε γωνιά της γης

13:24

Αγγελάκης ΑΕ: Συνεργασία με OPTILOG και ΔΕΠΑ για τη μείωση του ανθρακικού της αποτυπώματος

13:20

Τηλεφωνική επικοινωνία Μητσοτάκη – Αναστασιάδη

13:19

Ο Γιώργος Τζιλιβάκης προτείνεται ως πρώτος Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Επιθεώρησης Εργασίας

13:15

Ο κίνδυνος στασιμοπληθωρισμού ανησυχεί τους G7 - «Αγώνας» για να αποτραπεί

13:06

Το ΝΑΤΟ δεν έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον να εγκαταστήσει πυρηνικά όπλα ή μόνιμες βάσεις στη Φινλανδία

13:03

Μητσοτάκης: Παρέχουμε ποιοτικότερες υποδομές στους ασθενείς αλλά και στους εργαζόμενους του ΕΣΥ

12:57

Τουρκία: Τα λέει στη «νύφη» (ΝΑΤΟ) για να τα ακούσει η «πεθερά» (ΗΠΑ)

12:56

ΕΕΕ: Η Ελλάδα κατέχει το 21% του παγκόσμιου στόλου και το 59% της κοινοτικής ναυτιλίας

12:50

Κικίλιας από Βελιγράδι: 900.000 τουρίστες φέτος στην Ελλάδα από τη Σερβία

12:46

Le Figaro: Ουκρανοί στρατιώτες ανακάλυψαν αρχαίους ελληνικούς αμφορείς στην Οδησσό

12:41

Συνεργασία FF Group με Bestseller για 12 καταστήματα Jack&Jones στην Ελλάδα

12:41

Τουρκικό UAV παραβίασε τον εθνικό εναέριο χώρο δυτικά της Νισύρου

12:33

Ρωσία: Οι μισοί από τους πελάτες της Gazprom έχουν ανοίξει λογαριασμούς στην Gazprombank

12:33

ΗΠΑ: Τον Νόμο Αμυντικής Παραγωγής ενεργοποιεί ο Μπάιντεν για τις ελλείψεις σε βρεφικό γάλα

12:30

DiscoverEU: 35.000 νέοι αποκτούν ταξιδιωτικό πάσο στο πλαίσιο του πρώτου γύρου του 2022

12:27

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Bentley θα κάνει τα 0-100 χλμ. σε 1,5 δευτερόλεπτο

12:21

Σολτς: Θα συνεχίσουμε να εξοπλίζουμε την Ουκρανία, μέχρι να αναθεωρήσει ο Πούτιν

12:17

Μικρή αύξηση στη δύναμη του Εμπορικού Στόλου τον Μάρτιο