H Γερμανία «τραβά» προς τα κάτω τον κλάδο αυτοκινήτου - «Βουτιά» 69% στις πωλήσεις EV

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
H Γερμανία «τραβά» προς τα κάτω τον κλάδο αυτοκινήτου - «Βουτιά» 69% στις πωλήσεις EV
Συνεχίζονται τα άσχημα οικονομικά νέα των τελευταίων εβδομάδων για την Γερμανία, αφού η χώρα ηγήθηκε της πτώσης των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Αύγουστο.  

Συνεχίζονται τα άσχημα οικονομικά νέα των τελευταίων εβδομάδων για την Γερμανία, αφού η χώρα ηγήθηκε της πτώσης των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Αύγουστο.

Συγκεκριμένα, οι παραδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου της περιοχής «βούτηξαν» 69% τον περασμένο μήνα, κλείνοντας λίγο πάνω από τα 27.000 οχήματα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Όπως αναφέρει το Bloomberg, η πτώση ήρθε μετά την άνοδο των πωλήσεων στη Γερμανία πριν από ένα χρόνο, πριν η κυβέρνηση τερματίσει τα κίνητρα για ηλεκτρικά εταιρικά αυτοκίνητα.

Η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης αντιμετωπίζει μια σειρά από «αναποδιές« στον βιομηχανικό της πυρήνα. Η Volkswagen AG, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της ηπείρου, κατήργησε ένα σύμφωνο εργασίας δεκαετιών και είναι έτοιμη να κλείσει εγχώρια εργοστάσια στη Γερμανία για πρώτη φορά λόγω της πτώσης της ζήτησης. Η BMW AG μείωσε τις προβλέψεις για τα κέρδη της για ολόκληρο το έτος, επικαλούμενη εν μέρει τις υποτονικές πωλήσεις EV. Επίσης, η εταιρεία κατασκευής τσιπ Intel ανέβαλε την κατασκευή ενός σχεδιαζόμενου εργοστασίου για το οποίο η κυβέρνηση της χώρας είχε προβλέψει επιδοτήσεις ύψους 10 δισ. ευρώ.

Η πτώση στις πωλήσεις EV στην Γερμανία έχει τραβήξει προς τα κάτω τις επιδόσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Τον Αύγουστο 2024, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 14,4% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, από 21% το προηγούμενο έτος. Αυτή η εξέλιξη έχει σαν αποτέλεσμα ο Αύγουστος 2024 να είναι ο τέταρτος συνεχόμενος μήνας πτώσης των πωλήσεων αυτών των αυτοκινήτων φέτος, ενώ πέρσι υπήρχαν σχεδόν σταθερές μηνιαίες αυξήσεις στις πωλήσεις τους.

Οι ταξινομήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων κατέγραψαν επίσης σημαντική πτώση 22,3%. Το συνδυασμένο μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε επίσης ελαφρά στο 44,3%, από 45,1%.

Τον Αύγουστο του 2024, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV) μειώθηκαν κατά 43,9% στις 92.627 μονάδες (έναντι 165.204 την ίδια περίοδο πέρυσι), με το συνολικό τους μερίδιο αγοράς να υποχωρεί στο 14,4% από 21% ένα χρόνο πριν. Αυτό οφείλεται στη μεγάλη πτώση στις δύο μεγαλύτερες αγορές για αυτοκίνητα BEV: τη Γερμανία (-68,8%) και τη Γαλλία (-33,1%). Το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν η μόνη μεγάλη αγορά όπου οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν, κερδίζοντας 10,8%. Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο, ταξινομήθηκαν 902.011 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, που αντιπροσωπεύουν το 12,6% της αγοράς.

Οι ταξινομήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων παρουσίασαν μείωση (-22,3%) τον περασμένο μήνα, με πτώση να καταγράφεται σε όλες τις μεγάλες αγορές τους. Τον Αύγουστο, τα υβριδικά plug-in αντιπροσώπευαν το 7,1% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, από 7,4% πέρυσι, με 45.590 πωλήσεις.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα είναι ο μόνος τύπος οχημάτων που σημείωσε ανάπτυξη τον Αύγουστο, με τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων να αυξάνονται κατά 6,6% στις 201.552 μονάδες.

Μείωση 18,3% στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων

Σημαντική μείωση σημειώθηκε γενικότερα και στις πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων τον Αύγουστο στην ΕΕ. Η πτώση αγγίζει το 18,3% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2023 και αποτελεί μια ανησυχητική εξέλιξη για τον κλάδο του αυτοκινήτου.

Η Γερμανία ηγήθηκε και εδώ στις μειώσεις των ταξινομήσεων με -27,8%, ενώ ακολούθησαν και οι άλλες μεγάλες αγορές, όπως της Γαλλίας -24,3%, της Ιταλίας -13,4% και της Ισπανίας -6,5%.

Το οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2024 οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 1,4%, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Ο όγκος των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στο οκτάμηνο έφθασε σχεδόν τις 7,2 εκατομμύρια μονάδες.

Στο οκτάμηνο, η Ισπανία (+4,5%) και η Ιταλία (+3,8%) παρουσίασαν θετικές αλλά μέτριες επιδόσεις. Από την άλλη πλευρά, η γαλλική και η γερμανική αγορά είδαν τα αποτελέσματά τους να παραμένουν σχεδόν στάσιμα (-0,5% και ‑0,3% αντίστοιχα).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάζονται αυτή τη στιγμή

Ψάχνουν «σωσίβιο» από το ΕΣΠΑ για το στεγαστικό πρόβλημα

Αγρότες στα όπλα No2: Τι θα πρέπει να έχουμε στο χωράφι και στο… ράφι αν ξαφνικά ο ουρανός βρέξει drones

Gen Z: Η γενιά που αρνείται να εργαστεί με τους κανόνες των Boomers, αλλάζει δουλειές κάθε χρόνο και βάζει πάνω απ’ όλα την προσωπική ζωή

Φόρτωση BOLM...
gazzetta
gazzetta reader insider insider