Ηλεκτροκίνηση: Τα κίνητρα και το θεσμικό πλαίσιο για τις υποδομές φόρτισης

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ηλεκτροκίνηση: Τα κίνητρα και το θεσμικό πλαίσιο για τις υποδομές φόρτισης
Στα κίνητρα και το θεσμικό πλαίσιο για τις υποδομές φόρτισης αναφέρθηκε ο κ. Ιωάννης Τσελίκης, Προϊστάμενος, Αυτοτελές Τμήμα Ηλεκτροκίνησης στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μιλώντας στο 7ο EcoMobility Conference

Στα κίνητρα και το θεσμικό πλαίσιο για τις υποδομές φόρτισης αναφέρθηκε ο κ. Ιωάννης Τσελίκης, Προϊστάμενος, Αυτοτελές Τμήμα Ηλεκτροκίνησης στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μιλώντας στο 7ο EcoMobility Conference. O κ. Τσελίκης ανέφερε ότι η Πολιτεία είναι ικανοποιημένη για το πώς εξελίσσεται η ηλεκτροκίνηση σημειώνοντας ότι οι ταξινομήσεις έχουν φθάσει τις 34.000 για τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug in υβριδικά ενώ προχωράει και το πρόγραμμα επέκτασης του δικτύου των δημόσιων φορτιστών, οι οποίοι το 2019 ήταν 80 και σήμερα 5.500.

Δείτε ΕΔΩ το συνέδριο.

Το θεσμικό πλαίσιο - με το νόμο για την ηλεκτροκίνηση και τον κλιματικό νόμο- έχει δώσει ώθηση στην αγορά της ηλεκτροκίνησης καθώς δόθηκαν φορολογικά κίνητρα για τις εταιρείες, οι οποίες αποτελούν τον κινητήριο μοχλό για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων να αγοράζουν φορτιστές για τις ίδιες και φορολογικά κίνητρα για προμήθεια δημόσιων φορτιστών. Ως προς τα ΣΦΗΟ, αυτή την στιγμή έχουν εκπονηθεί 315 σχέδια φόρτισης από τους 329 δήμους και έχουν χωροθετηθεί 10.000 φορτιστές ενώ επίκειται και η έκδοση πρότυπου τεύχους που θα χρησιμοποιούν οι δήμοι στους διαγωνισμούς. Παράλληλα, ώθηση στην ηλεκτροκίνηση έδωσε και το πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού» με 80 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης και γίνεται προσπάθεια να καταστεί ελκυστικό και για φορείς.

Σε θεσμικό πλαίσιο, οι κανονισμοί για τις υποδομές φόρτισης της ΕΕ (ανά 60 χλμ κλπ) και τα πρότυπα επιδόσεων ελαφρών οχημάτων αλλά και βαρέων, αποτελούν επίσης παράγοντες που θα ενισχύσουν την ανάπτυξη του δικτύου ενώ όπως σημείωσε ο κ. Τσελίκης, το δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ θα πρέπει να μπορεί να υποστηρίξει το εγχείρημα, κάτι που δεν είναι εύκολο και για αυτό τα δύο υπουργεία είναι σε επικοινωνία για να το ξεπεράσουν.

Τέλος το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Διαχείρισης αποτελεί το εθνικό σημείο πρόσβασης της ηλεκτροκίνησης ενώ η περιαγωγή (roaming) που προβλέπεται για τα δεδομένα που θα στέλνονται μέσω του διαλειτουργικού συστήματος δεν υφίσταται, ένα θέμα που αναμένεται επίσης να επιλυθεί.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider