10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σε κάποιες χώρες, όπως στη Νορβηγία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ήδη επικρατήσει των συμβατικών σε πωλήσεις. Επειδή δεν θα τα αποφύγουμε λοιπόν, ας τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Στη χώρα μας το μερίδιο πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα εξαιρετικά μικρό, μόλις 0,6% τον Ιανουάριο του 2020, μοιραία όμως την επόμενη πενταετία θα γνωρίσουν σημαντική αύξηση.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα ακολουθούν κάποιες «δοξασίες», οι οποίες δεν είναι χωρίς βάση.

Καθώς ωστόσο η τεχνολογία τους κάνει άλματα, καλό θα είναι να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα στερεότυπα και να διαπιστώσουμε κατά πόσο ανταποκρίνονται στην αλήθεια.

Αν εξαιρεθεί ο ήχος του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος στα περισσότερα αυτοκίνητα δεν είναι αυτός της… Ferrari, σε κάθε άλλη παράμετρο λειτουργίας ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι με μεγάλη διαφορά καλύτερος. Έχει πολύ υψηλό λόγο ροπής προς την ισχύ του, η οποία μάλιστα αποδίδεται από την πρώτη στροφή λειτουργίας του. Είναι πολύ πιο ελαφρύς. Έχει εξαιρετικά άμεση απόκριση. Και, όπως θα δείτε στο μέλλον, με πολύ λίγα χρήματα θα μπορεί κανείς να αυξάνει ή να μειώνει την ισχύ του κατά βούληση.

Ναι, όπως και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης χαλούν. Ωστόσο, σχεδόν κανείς κινητήρας αυτοκινήτου δεν έχει 8-10 χρόνια εγγύηση, όπως κατά βάση έχουν οι μπαταρίες των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό άλλωστε είναι και το προσδόκιμο ζωής ενός αυτοκινήτου, οπότε ο ιδιοκτήτης δεν έχει να ανησυχήσει για τίποτα.

Αυτό ήταν αλήθεια, έως σήμερα. Μέσα στο 2020 περιμένουμε πολλά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, στο μέγεθος ενός VW Golf με κόστος κάτω από 30.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, ακόμα και με τις σημερινές τιμές, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά τις 100.000 χιλιόμετρα έχει εξισώσει το κόστος του με ένα αντίστοιχο συμβατικό, λόγω της πολύ μικρότερης κατανάλωσης και των εξόδων χρήσης και συντήρησης.

Το αντίθετο. Έξυπνες λύσεις διαχείρισης θα επιτρέπουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο να τροφοδοτούνται από το δημόσιο δίκτυο, αλλά και να το τροφοδοτούν. Επίσης, στο χρήστη θα προτείνονται οι ώρες της ημέρας όπου η φόρτιση θα είναι φτηνότερη και πιο οικολογική. Επίσης, σε περίπτωση ανάγκης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να παρέχουν ενέργεια στο σπίτι.

Μόνο ορισμένα υλικά από τις μπαταρίες δεν ανακυκλώνονται. Και πάλι όμως, οι μπαταρίες των αυτοκινήτων μπορούν, μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής τους σε αυτά, να χρησιμοποιηθούν σε οικιακές και άλλες χρήσεις. Ο κύκλος ζωής τους είναι σημαντικά μεγαλύτερος των 10-15 ετών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμα και όταν η ηλεκτρική ενέργεια για τα αυτοκίνητα παράγεται μέσω μεθόδων που εκλύουν CO2, όπως από λιγνίτη ή φυσικό αέριο, πάλι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερο αποτύπωμα CO2. Στην περίπτωση δεν των ανανεώσιμων πηγών παραγωγής ηλεκτρικού, έχουν τεράστιο πλεονέκτημα.

Λάθος, πλέον. Ήδη στην Ευρώπη, αλλά και σε ορισμένα σημεία στη χώρα μας, υπάρχουν φορτιστές των 50 Κw/h που φορτίζουν έως το 80% τις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μισή έως μια ώρα, ανάλογα με τη χωρητικότητά τους. 

Όχι περισσότερο από ότι αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η αλήθεια είναι ότι δεκαετίες πριν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ήταν επιρρεπείς στις αναφλέξεις, σήμερα όχι. Ταυτόχρονα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις αποκοπής της ροής ενέργειας, ενώ οι μπαταρίες τους βρίσκονται σε εξαιρετικά ανθεκτικά, ξεχωριστά πλαίσια στο κάτω μέρος τους αμαξώματος.

Αυτό στο παρελθόν ήταν αλήθεια, πλέον όχι. Έως και τους -10 βαθμούς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ταυτόχρονα, για ακόμα χαμηλότερες ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες,  τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις θέρμανσης και ψύξης των μπαταριών.

Κάποτε αυτό μπορεί να ίσχυε, σήμερα όχι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς έχουν από 250 έως και 400 χλμ. αυτονομία κατά μέσο όρο. Πάντα σε πραγματικές συνθήκες, με χρήση κλιματισμού ή υψηλές ταχύτητες. To Tesla Model 3 της εικόνας, έχει αυτονομία έως και 518 χλμ.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

22:30

Πούτιν σε ΕΕ: Η «κλοπή» των «παγωμένων» ρωσικών assets θα προκαλέσει αντίποινα

22:17

Το Λούβρο αυξάνει το εισιτήριο 45% για επισκέπτες εκτός ΕΕ

22:05

Κλήρωση Τζόκερ: Οι τυχεροί αριθμοί για τα 2,2 εκατ. ευρώ

21:52

«Πυρά» ΕΕ κατά ΗΠΑ: «Μας εκβιάζουν στις εμπορικές διαπραγματεύσεις»

21:41

Κακοκαιρία Adel: Σε ετοιμότητα η Πολιτική Προστασία - Σε «Red Code» ακόμη 3 περιφέρειες

21:30

ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και Νέα Αριστερά ζητούν ενημέρωση για την COP30

21:19

ΗΠΑ: Ο ΥΠΑΜ Χέγκσεθ επισκέφθηκε το αεροπλανοφόρο Gerald R. Ford στην Καραϊβική

21:05

Χατζηδάκης: Η χώρα δεν θα χάσει ούτε ένα ευρώ από τις αγροτικές επιδοτήσεις

20:53

Δημοσκόπηση GPO: Προβάδισμα ΝΔ με 25,2% - Πόσοι θα ψήφιζαν Τσίπρα

20:41

Φωταγωγήθηκε το χριστουγεννιάτικο δέντρο της Αθήνας

20:29

Ισχυρός σεισμός 6 Ρίχτερ στην Αλάσκα

20:15

Πετραλιάς: Μεταρρυθμιστικός με θετικά μέτρα ο προϋπολογισμός του 2026

20:03

Κακοκαιρία Adel: Σφορδή βροχόπτωση τώρα στην Αθήνα

19:50

Οικοδομικές άδειες και Κτηματολόγιο υπό την ομπρέλα του ΕΟΚΕΔ - Τι αλλάζει για ιδιώτες, δήμους, μηχανικούς

19:40

Μερτς: Η Ουκρανία χρειάζεται ισχυρό στρατό ακόμη και μετά από μία ειρηνευτική συμφωνία

19:30

Κλείσιμο με μικρά κέρδη στις ευρωαγορές - «Εκτοξεύθηκε» σχεδόν 19% η Puma

19:28

Ερευνάται η Jefferies για τη First Brands - Τι ψάχνει η SEC

19:18

Στο «μικροσκόπιο» ο CEO της Monte dei Paschi για την εξαγορά της Mediobanca

19:06

Θεοδωρικάκος για e-καταναλωτής: Ο πολίτης προστατεύεται και η αγορά λειτουργεί με κανόνες

18:54

ΕΥΔΑΠ: Ολοκλήρωση φορολογικού ελέγχου από το ΚΕ.ΜΕ.Φ. έτους 2019

18:46

Σε συζητήσεις για εξαγορά της Allfunds έναντι 5,3 δισ. ευρώ η Deutsche Boerse

18:39

Ουκρανία: Ο στρατός μπλοκάρει τις νέες ρωσικές επιθέσεις στο Ποκρόφσκ

18:30

Eurobank: Περί τις 15 Δεκεμβρίου οι νέες μετοχές στο ταμπλό του ΧΑ

18:22

Συνάντηση Μητσοτάκη με την πρόεδρο του ΕΚ, Ρομπέρτα Μετσόλα την Παρασκευή

18:21

Global Money Managers: Νέες άδειες λειτουργίας και πρόθεση εισόδου στο ΧΑ

18:18

Γρίπη πτηνών: «Θα μπορούσε να προκαλέσει πανδημία χειρότερη της COVID αν μεταλλαχθεί»

18:15

FBI: Έρευνα για τρομοκρατία μετά τους πυροβολισμούς εναντίον στρατιωτών της Εθνοφρουράς

18:00

AS Company: Αύξηση 31,6% στα Adjusted EBITDA στο εννεάμηνο - Στα 4,87 εκατ. ευρώ

17:57

ΧΑ: Ήπια διόρθωση με χαμηλό τζίρο

17:53

Quest: Εξαγορά φωτοβολταϊκών σταθμών στην Αττική έναντι 3,5 εκατ. ευρώ

gazzetta
gazzetta reader insider insider