10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σε κάποιες χώρες, όπως στη Νορβηγία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ήδη επικρατήσει των συμβατικών σε πωλήσεις. Επειδή δεν θα τα αποφύγουμε λοιπόν, ας τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Στη χώρα μας το μερίδιο πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα εξαιρετικά μικρό, μόλις 0,6% τον Ιανουάριο του 2020, μοιραία όμως την επόμενη πενταετία θα γνωρίσουν σημαντική αύξηση.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα ακολουθούν κάποιες «δοξασίες», οι οποίες δεν είναι χωρίς βάση.

Καθώς ωστόσο η τεχνολογία τους κάνει άλματα, καλό θα είναι να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα στερεότυπα και να διαπιστώσουμε κατά πόσο ανταποκρίνονται στην αλήθεια.

Αν εξαιρεθεί ο ήχος του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος στα περισσότερα αυτοκίνητα δεν είναι αυτός της… Ferrari, σε κάθε άλλη παράμετρο λειτουργίας ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι με μεγάλη διαφορά καλύτερος. Έχει πολύ υψηλό λόγο ροπής προς την ισχύ του, η οποία μάλιστα αποδίδεται από την πρώτη στροφή λειτουργίας του. Είναι πολύ πιο ελαφρύς. Έχει εξαιρετικά άμεση απόκριση. Και, όπως θα δείτε στο μέλλον, με πολύ λίγα χρήματα θα μπορεί κανείς να αυξάνει ή να μειώνει την ισχύ του κατά βούληση.

Ναι, όπως και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης χαλούν. Ωστόσο, σχεδόν κανείς κινητήρας αυτοκινήτου δεν έχει 8-10 χρόνια εγγύηση, όπως κατά βάση έχουν οι μπαταρίες των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό άλλωστε είναι και το προσδόκιμο ζωής ενός αυτοκινήτου, οπότε ο ιδιοκτήτης δεν έχει να ανησυχήσει για τίποτα.

Αυτό ήταν αλήθεια, έως σήμερα. Μέσα στο 2020 περιμένουμε πολλά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, στο μέγεθος ενός VW Golf με κόστος κάτω από 30.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, ακόμα και με τις σημερινές τιμές, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά τις 100.000 χιλιόμετρα έχει εξισώσει το κόστος του με ένα αντίστοιχο συμβατικό, λόγω της πολύ μικρότερης κατανάλωσης και των εξόδων χρήσης και συντήρησης.

Το αντίθετο. Έξυπνες λύσεις διαχείρισης θα επιτρέπουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο να τροφοδοτούνται από το δημόσιο δίκτυο, αλλά και να το τροφοδοτούν. Επίσης, στο χρήστη θα προτείνονται οι ώρες της ημέρας όπου η φόρτιση θα είναι φτηνότερη και πιο οικολογική. Επίσης, σε περίπτωση ανάγκης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να παρέχουν ενέργεια στο σπίτι.

Μόνο ορισμένα υλικά από τις μπαταρίες δεν ανακυκλώνονται. Και πάλι όμως, οι μπαταρίες των αυτοκινήτων μπορούν, μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής τους σε αυτά, να χρησιμοποιηθούν σε οικιακές και άλλες χρήσεις. Ο κύκλος ζωής τους είναι σημαντικά μεγαλύτερος των 10-15 ετών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμα και όταν η ηλεκτρική ενέργεια για τα αυτοκίνητα παράγεται μέσω μεθόδων που εκλύουν CO2, όπως από λιγνίτη ή φυσικό αέριο, πάλι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερο αποτύπωμα CO2. Στην περίπτωση δεν των ανανεώσιμων πηγών παραγωγής ηλεκτρικού, έχουν τεράστιο πλεονέκτημα.

Λάθος, πλέον. Ήδη στην Ευρώπη, αλλά και σε ορισμένα σημεία στη χώρα μας, υπάρχουν φορτιστές των 50 Κw/h που φορτίζουν έως το 80% τις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μισή έως μια ώρα, ανάλογα με τη χωρητικότητά τους. 

Όχι περισσότερο από ότι αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η αλήθεια είναι ότι δεκαετίες πριν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ήταν επιρρεπείς στις αναφλέξεις, σήμερα όχι. Ταυτόχρονα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις αποκοπής της ροής ενέργειας, ενώ οι μπαταρίες τους βρίσκονται σε εξαιρετικά ανθεκτικά, ξεχωριστά πλαίσια στο κάτω μέρος τους αμαξώματος.

Αυτό στο παρελθόν ήταν αλήθεια, πλέον όχι. Έως και τους -10 βαθμούς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ταυτόχρονα, για ακόμα χαμηλότερες ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες,  τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις θέρμανσης και ψύξης των μπαταριών.

Κάποτε αυτό μπορεί να ίσχυε, σήμερα όχι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς έχουν από 250 έως και 400 χλμ. αυτονομία κατά μέσο όρο. Πάντα σε πραγματικές συνθήκες, με χρήση κλιματισμού ή υψηλές ταχύτητες. To Tesla Model 3 της εικόνας, έχει αυτονομία έως και 518 χλμ.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

10:02

Εθνική Τράπεζα: Στο 1 δισ. ευρώ τα κέρδη μετά φόρων στο εννεάμηνο

09:59

Χουάνγκ (Nvidia): H Κίνα θα κερδίσει τον αγώνα της Τεχνητής Νοημοσύνης με τις ΗΠΑ

09:53

Διεθνής Αμνηστία: Το δικαίωμα στην άμβλωση απειλείται στην Ευρώπη

09:41

ΕΒΕΠ: «Η Ελλάδα στο επίκεντρο των ενεργειακών συμφωνιών»

09:29

ΤΙΤΑΝ: Ισχυρή αύξηση πωλήσεων και κερδοφορίας στο γ' τρίμηνο - Αύξηση 19,9%% στα EBITDA

09:26

Commerzbank: Αναβαθμίζει την ετήσια πρόβλεψη για τα έσοδα από τόκους παρά την πτώση στα κέρδη τριμήνου

09:26

Miele Hellas: Αύξηση τζίρου το 2025 και νέα καταστήματα στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια

09:11

Παπαθανάσης: Αύξηση των ορίων υπέρ-δέσμευσης στο Πρόγραμμα «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση» 2021–2027

09:10

Metlen: Αυξημένα κατά 22% τα έσοδα - Παραμένει σε πορεία επίτευξης του ετήσιου στόχου EBITDA

09:07

Η Nissan πούλησε τα κεντρικά της γραφεία και θα τα επανανοικιάσει για να μειώσει το κόστος

09:01

Algida Ice Cream Company: Η «πρωτιά» και η επόμενη μέρα της νέας εταιρείας της Unilever για το παγωτό

08:57

«Κομμουνισμός ή κοινή λογική»: Ο Τραμπ πολώνει το κλίμα μετά τις εκλογικές ήττες των Ρεπουμπλικάνων

08:48

ΗΠΑ: Δώδεκα νεκροί από συντριβή αεροσκάφους - Κινητήρας αποκολλήθηκε πριν από την απογείωση

08:47

Νότια Κορέα: Κατέρρευσε τμήμα ηλεκτροπαραγωγικού σταθμού - Επτά άνθρωποι παγιδευμένοι

08:42

Φιλιππίνες: 140 νεκροί εξαιτίας του τυφώνα Καλμάγκι

08:40

Υγεία: 48ωρη απεργία των γιατρών στα δημόσια νοσοκομεία - 24ωρη στα ιδιωτικά εργαστήρια

08:34

Black Friday: Πώς να αξιοποιήσετε την τεχνητή νοημοσύνη με ασφάλεια

08:29

Ο ΠΟΥ ετοιμάζει εκστρατεία εμβολιασμού 44.000 παιδιών στη Λωρίδα της Γάζας

08:22

Το στοίχημα του νέου επικεφαλής της Lidl Ελλάς

08:19

Στήριξη στο Ψήφισμα των ΗΠΑ για τη Γάζα από το Συμβούλιο Ασφαλείας

08:10

Νικητές και χαμένοι δισεκατομμυριούχοι από τη νίκη του Ζοχράν Μαμντάνι

08:08

Οι ΗΠΑ θέλουν μειώσεις των πτήσεων λόγω του shutdown

07:54

Δημογραφικό: Οι μεσήλικες θα κυριαρχούν στις αγορές εργασίας του μέλλοντος - Υπό εξαφάνιση οι 30άρηδες

07:49

Αναπτυξιακός: Αντίστροφη μέτρηση 90 ημερών για 361 επενδυτικά σχέδια €1,5 δισ.

07:45

Ημέρα του Παπασταύρου - Λύνει τη σιωπή του ο Σαμαράς - Πρωτοβουλία Ανδρουλάκη για οπλοκατοχή στην Κρήτη

07:41

Ελαφρύνσεις σε βιομηχανικό ρεύμα: Στοχευμένα μέτρα ανά κατηγορία επιχειρήσεων - Πότε θα γίνουν οι ανακοινώσεις

07:30

Αέριο: Ποια deals «ψήνονται» στην Αθήνα - Ανακοινώσεις για ερευνητικές γεωτρήσεις

07:20

Οδικά έργα Αττικής: Ρεαλισμό ζητάει το υπουργείο, έργα η αγορά - Οι προτεραιότητες, η χρηματοδότηση, οι παραχωρήσεις

07:12

Ψηφιακό πελατολόγιο: Μετά τα συνεργεία «μπαίνει» σε γάμους και πάρτι

07:06

Αγριεύουν τα πράγματα - Δυνατή είσοδος - Η ΜΕΤΚΑ και το Χρηματιστήριο

gazzetta
gazzetta reader insider insider