10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σε κάποιες χώρες, όπως στη Νορβηγία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ήδη επικρατήσει των συμβατικών σε πωλήσεις. Επειδή δεν θα τα αποφύγουμε λοιπόν, ας τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Στη χώρα μας το μερίδιο πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα εξαιρετικά μικρό, μόλις 0,6% τον Ιανουάριο του 2020, μοιραία όμως την επόμενη πενταετία θα γνωρίσουν σημαντική αύξηση.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα ακολουθούν κάποιες «δοξασίες», οι οποίες δεν είναι χωρίς βάση.

Καθώς ωστόσο η τεχνολογία τους κάνει άλματα, καλό θα είναι να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα στερεότυπα και να διαπιστώσουμε κατά πόσο ανταποκρίνονται στην αλήθεια.

Αν εξαιρεθεί ο ήχος του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος στα περισσότερα αυτοκίνητα δεν είναι αυτός της… Ferrari, σε κάθε άλλη παράμετρο λειτουργίας ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι με μεγάλη διαφορά καλύτερος. Έχει πολύ υψηλό λόγο ροπής προς την ισχύ του, η οποία μάλιστα αποδίδεται από την πρώτη στροφή λειτουργίας του. Είναι πολύ πιο ελαφρύς. Έχει εξαιρετικά άμεση απόκριση. Και, όπως θα δείτε στο μέλλον, με πολύ λίγα χρήματα θα μπορεί κανείς να αυξάνει ή να μειώνει την ισχύ του κατά βούληση.

Ναι, όπως και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης χαλούν. Ωστόσο, σχεδόν κανείς κινητήρας αυτοκινήτου δεν έχει 8-10 χρόνια εγγύηση, όπως κατά βάση έχουν οι μπαταρίες των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό άλλωστε είναι και το προσδόκιμο ζωής ενός αυτοκινήτου, οπότε ο ιδιοκτήτης δεν έχει να ανησυχήσει για τίποτα.

Αυτό ήταν αλήθεια, έως σήμερα. Μέσα στο 2020 περιμένουμε πολλά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, στο μέγεθος ενός VW Golf με κόστος κάτω από 30.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, ακόμα και με τις σημερινές τιμές, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά τις 100.000 χιλιόμετρα έχει εξισώσει το κόστος του με ένα αντίστοιχο συμβατικό, λόγω της πολύ μικρότερης κατανάλωσης και των εξόδων χρήσης και συντήρησης.

Το αντίθετο. Έξυπνες λύσεις διαχείρισης θα επιτρέπουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο να τροφοδοτούνται από το δημόσιο δίκτυο, αλλά και να το τροφοδοτούν. Επίσης, στο χρήστη θα προτείνονται οι ώρες της ημέρας όπου η φόρτιση θα είναι φτηνότερη και πιο οικολογική. Επίσης, σε περίπτωση ανάγκης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να παρέχουν ενέργεια στο σπίτι.

Μόνο ορισμένα υλικά από τις μπαταρίες δεν ανακυκλώνονται. Και πάλι όμως, οι μπαταρίες των αυτοκινήτων μπορούν, μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής τους σε αυτά, να χρησιμοποιηθούν σε οικιακές και άλλες χρήσεις. Ο κύκλος ζωής τους είναι σημαντικά μεγαλύτερος των 10-15 ετών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμα και όταν η ηλεκτρική ενέργεια για τα αυτοκίνητα παράγεται μέσω μεθόδων που εκλύουν CO2, όπως από λιγνίτη ή φυσικό αέριο, πάλι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερο αποτύπωμα CO2. Στην περίπτωση δεν των ανανεώσιμων πηγών παραγωγής ηλεκτρικού, έχουν τεράστιο πλεονέκτημα.

Λάθος, πλέον. Ήδη στην Ευρώπη, αλλά και σε ορισμένα σημεία στη χώρα μας, υπάρχουν φορτιστές των 50 Κw/h που φορτίζουν έως το 80% τις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μισή έως μια ώρα, ανάλογα με τη χωρητικότητά τους. 

Όχι περισσότερο από ότι αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η αλήθεια είναι ότι δεκαετίες πριν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ήταν επιρρεπείς στις αναφλέξεις, σήμερα όχι. Ταυτόχρονα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις αποκοπής της ροής ενέργειας, ενώ οι μπαταρίες τους βρίσκονται σε εξαιρετικά ανθεκτικά, ξεχωριστά πλαίσια στο κάτω μέρος τους αμαξώματος.

Αυτό στο παρελθόν ήταν αλήθεια, πλέον όχι. Έως και τους -10 βαθμούς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ταυτόχρονα, για ακόμα χαμηλότερες ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες,  τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις θέρμανσης και ψύξης των μπαταριών.

Κάποτε αυτό μπορεί να ίσχυε, σήμερα όχι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς έχουν από 250 έως και 400 χλμ. αυτονομία κατά μέσο όρο. Πάντα σε πραγματικές συνθήκες, με χρήση κλιματισμού ή υψηλές ταχύτητες. To Tesla Model 3 της εικόνας, έχει αυτονομία έως και 518 χλμ.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:58

Θεσσαλονίκη: Επιτήδειοι απέσπασαν χιλιάδες ευρώ και κοσμήματα, προσποιούμενοι υπαλλήλους λογιστικού γραφείου

23:28

Συνελήφθη 43χρονος πατέρας για έκθεση ανηλίκου

23:16

Καλαφάτης: Η τεχνολογία δεν είναι απλώς εργαλείο

22:48

Συνελήφθη 48χρονος που ανήρτησε φωτογραφία με πιστόλι σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης

22:17

Τσουκαλάς: Ο πρωθυπουργός επιβάλλει το χρεοκοπημένο μοντέλο της φτηνής και απαξιωμένης εργασίας

21:47

Χανιά: Βανδαλισμοί στο κέντρο της πόλης από αγνώστους

21:18

Εθνική στρατηγική για τον ειδησεογραφικό γραμματισμό των νέων και την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης

20:58

Κύπρος: Συγχαρητήρια Χριστοδουλίδη στον Τουφάν Ερχιουμάν

20:43

Μήνυμα του Δημάρχου Θεσσαλονίκης για την Ημέρα Μνήμης Μακεδονικού Αγώνα

20:24

Ισραήλ: Ο στρατός ανακοίνωσε ότι έπληξε «δεκάδες» στόχους της Χαμάς σε ολόκληρη τη Γάζα

20:14

Νέος ηγέτης των Τουρκοκυπρίων ο Τουφάν Ερχιουρμάν

19:45

ΗΠΑ: Νέα επίθεση κατά σκάφους διακινητών ναρκωτικών, ανακοίνωσε το Πεντάγωνο

19:30

Ισραήλ: Διακόπτει τη μεταφορά ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα μέχρι νεωτέρας

19:22

Έρευνα: 8 στους 10 Έλληνες επενδυτές προτιμούν τη βεβαιότητα αντί του ρίσκου

19:13

Θεσσαλονίκη: Η ΕΣΗΕΜ-Θ καταδικάζει την απαγόρευση εισόδου του δημοσιογράφου Νίκου Ασλανίδη στην Τουρκία

19:00

Deutsche Bank: Αυτές είναι οι εστίες «ανάφλεξης» που υποτιμούν οι επενδυτές

18:55

ΕΕ: Στο στόχαστρο ο «σκιώδης στόλος» πετρελαιοφόρων της Ρωσίας

18:45

Συνελήφθη έμπορος ναρκωτικών στη Νέα Μάκρη

18:41

Ανδρουλάκης: Συνεχάρη τηλεφωνικά τον νέο Αρχιεπίσκοπο Σινά

18:31

Υεμένη: Ο ΟΗΕ ανακοίνωσε ότι οι Χούθι κρατούν 20 εργαζόμενους του οργανισμού

18:22

ΥΠΕΞ: Έναρξη Διαβούλευσης για το Στρατηγικό Σχέδιο Εξωστρέφειας 2026-2030

17:53

Κατς: Προειδοποιεί τη Χαμάς ότι θα πληρώσει μεγάλο τίμημα για κάθε πλήγμα εναντίον Ισραηλινών στρατιωτών

17:36

Θεμιστοκλέους: Τα έργα στο ΕΣΥ αφορούν τις επόμενες γενιές και όχι τις επόμενες εκλογές

17:22

Τραμπ: Παράνομος ναρκοηγέτης ο πρόεδρος της Κολομβίας

17:16

Γάζα: Η Χαμάς ανακοίνωσε ότι εντόπισε τα λείψανα ενός ακόμη ομήρου, τα οποία θα παραδώσει σήμερα

17:00

Ενεργειακό κόστος: Καμπανάκια της ευρωπαϊκής βιομηχανίας – Έξι προτάσεις για ανταγωνιστικές τιμές

16:52

Το ιστορικό ράλι του χρυσού φέρνει οφέλη για τις αναδυόμενες αγορές

16:29

Τεχνολογία και άνθρωπος: Η νέα ισορροπία στον κόσμο της εργασίας και οι απαραίτητες δεξιότητες

16:13

Το φως της Ιπποκρατικής παράδοσης φωτίζει τη νέα γενιά ιατρών

16:00

Κοινή κατανόηση Ελλάδας - Αιγύπτου για την Μονή Σινά επιβεβαιώνει ο Γ. Γεραπετρίτης - Χειροτονήθηκε Αρχιεπίσκοπος Σινά ο Συμεών

gazzetta
gazzetta reader insider insider