10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σε κάποιες χώρες, όπως στη Νορβηγία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ήδη επικρατήσει των συμβατικών σε πωλήσεις. Επειδή δεν θα τα αποφύγουμε λοιπόν, ας τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Στη χώρα μας το μερίδιο πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα εξαιρετικά μικρό, μόλις 0,6% τον Ιανουάριο του 2020, μοιραία όμως την επόμενη πενταετία θα γνωρίσουν σημαντική αύξηση.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα ακολουθούν κάποιες «δοξασίες», οι οποίες δεν είναι χωρίς βάση.

Καθώς ωστόσο η τεχνολογία τους κάνει άλματα, καλό θα είναι να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα στερεότυπα και να διαπιστώσουμε κατά πόσο ανταποκρίνονται στην αλήθεια.

Αν εξαιρεθεί ο ήχος του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος στα περισσότερα αυτοκίνητα δεν είναι αυτός της… Ferrari, σε κάθε άλλη παράμετρο λειτουργίας ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι με μεγάλη διαφορά καλύτερος. Έχει πολύ υψηλό λόγο ροπής προς την ισχύ του, η οποία μάλιστα αποδίδεται από την πρώτη στροφή λειτουργίας του. Είναι πολύ πιο ελαφρύς. Έχει εξαιρετικά άμεση απόκριση. Και, όπως θα δείτε στο μέλλον, με πολύ λίγα χρήματα θα μπορεί κανείς να αυξάνει ή να μειώνει την ισχύ του κατά βούληση.

Ναι, όπως και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης χαλούν. Ωστόσο, σχεδόν κανείς κινητήρας αυτοκινήτου δεν έχει 8-10 χρόνια εγγύηση, όπως κατά βάση έχουν οι μπαταρίες των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό άλλωστε είναι και το προσδόκιμο ζωής ενός αυτοκινήτου, οπότε ο ιδιοκτήτης δεν έχει να ανησυχήσει για τίποτα.

Αυτό ήταν αλήθεια, έως σήμερα. Μέσα στο 2020 περιμένουμε πολλά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, στο μέγεθος ενός VW Golf με κόστος κάτω από 30.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, ακόμα και με τις σημερινές τιμές, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά τις 100.000 χιλιόμετρα έχει εξισώσει το κόστος του με ένα αντίστοιχο συμβατικό, λόγω της πολύ μικρότερης κατανάλωσης και των εξόδων χρήσης και συντήρησης.

Το αντίθετο. Έξυπνες λύσεις διαχείρισης θα επιτρέπουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο να τροφοδοτούνται από το δημόσιο δίκτυο, αλλά και να το τροφοδοτούν. Επίσης, στο χρήστη θα προτείνονται οι ώρες της ημέρας όπου η φόρτιση θα είναι φτηνότερη και πιο οικολογική. Επίσης, σε περίπτωση ανάγκης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να παρέχουν ενέργεια στο σπίτι.

Μόνο ορισμένα υλικά από τις μπαταρίες δεν ανακυκλώνονται. Και πάλι όμως, οι μπαταρίες των αυτοκινήτων μπορούν, μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής τους σε αυτά, να χρησιμοποιηθούν σε οικιακές και άλλες χρήσεις. Ο κύκλος ζωής τους είναι σημαντικά μεγαλύτερος των 10-15 ετών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμα και όταν η ηλεκτρική ενέργεια για τα αυτοκίνητα παράγεται μέσω μεθόδων που εκλύουν CO2, όπως από λιγνίτη ή φυσικό αέριο, πάλι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερο αποτύπωμα CO2. Στην περίπτωση δεν των ανανεώσιμων πηγών παραγωγής ηλεκτρικού, έχουν τεράστιο πλεονέκτημα.

Λάθος, πλέον. Ήδη στην Ευρώπη, αλλά και σε ορισμένα σημεία στη χώρα μας, υπάρχουν φορτιστές των 50 Κw/h που φορτίζουν έως το 80% τις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μισή έως μια ώρα, ανάλογα με τη χωρητικότητά τους. 

Όχι περισσότερο από ότι αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η αλήθεια είναι ότι δεκαετίες πριν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ήταν επιρρεπείς στις αναφλέξεις, σήμερα όχι. Ταυτόχρονα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις αποκοπής της ροής ενέργειας, ενώ οι μπαταρίες τους βρίσκονται σε εξαιρετικά ανθεκτικά, ξεχωριστά πλαίσια στο κάτω μέρος τους αμαξώματος.

Αυτό στο παρελθόν ήταν αλήθεια, πλέον όχι. Έως και τους -10 βαθμούς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ταυτόχρονα, για ακόμα χαμηλότερες ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες,  τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις θέρμανσης και ψύξης των μπαταριών.

Κάποτε αυτό μπορεί να ίσχυε, σήμερα όχι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς έχουν από 250 έως και 400 χλμ. αυτονομία κατά μέσο όρο. Πάντα σε πραγματικές συνθήκες, με χρήση κλιματισμού ή υψηλές ταχύτητες. To Tesla Model 3 της εικόνας, έχει αυτονομία έως και 518 χλμ.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:42

Πορτογαλία: Νέο ρεκόρ θερμοκρασίας για τον Ιούνιο - Στους 46,6 βαθμούς Κελσίου

23:36

Μικρή άνοδος για το πετρέλαιο

23:22

Wall Street: Πτωτική αρχή στο νέο εξάμηνο με «εξαίρεση» τον Dow

23:07

Βουλή: Εγκρίθηκε το ενεργειακό νομοσχέδιο - Στο επίκεντρο η τροπολογία για οικισμούς και οι τιμές ενέργειας

22:54

Κέρδη 1% για τον χρυσό μετά την έγκριση του φορολογικού νομοσχεδίου του Τραμπ

22:40

Banco Santander: Εξαγοράζει τη βρετανική μονάδα της Sabadell έναντι 2,65 δισ. λιρών

22:26

ΔΕΗ: Στα 15,6 λεπτά ανά kWh το «πράσινο» τιμολόγιο τον Ιούλιο

22:22

Γερμανία: Απροετοίμαστη η χώρα για το επικείμενο κύμα καύσωνα προειδοποιούν οι ειδικοί

22:02

ΗΠΑ: Τέλος εποχής για τον USAID μετά από έξι δεκαετίες

21:46

Fais Group: Εγκρίθηκε η συγχώνευση τεσσάρων θυγατρικών της

21:38

Νέος πρόεδρος του Ελληνο-Aμερικανικού Εμπορικού Επιμελητήριου ο Ιωάννης Δ. Σαρακάκης

21:27

Bloomberg: Ο Μασκ αναλαμβάνει επικεφαλής πωλήσεων της Tesla σε Ευρώπη και ΗΠΑ

21:22

Το Ισραήλ αναχαίτισε πύραυλο που εκτοξεύτηκε από την Υεμένη

21:09

Η Intralot εξαγοράζει την Bally’s International Interactive - Στα 2,7 δισ. ευρώ η αξία της

21:07

Σε ύφεση η φωτιά στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης

20:56

Τραμπ: «Θα είμαι πολύ αυστηρός με τον Νετανιάχου για να επιτευχθεί εκεχειρία στη Γάζα»

20:52

Σύνοδος ΕΕ - Δυτικών Βαλκανίων για το Σχέδιο Ανάπτυξης 6 δισ. ευρώ για την περιοχή

20:43

Τηλεφωνική επικοινωνία Μακρόν με Πούτιν για πρώτη φορά από το 2023 - Τι συζήτησαν

20:36

ΟΠΑΠ: Νέος CEO της Stoiximan ο Νίκος Φλίγκος

20:24

EXAE: Αξιολογούμε την πρόταση της Euronext από στρατηγική και οικονομική σκοπιά

20:12

Ιταλία: Μπλακ άουτ εν μέσω καύσωνα σε Φλωρεντία και Μπέργκαμο

19:59

Κομισιόν: Βελτίωση στην ανεξαρτησία και την ψηφιοποίηση της δικαιοσύνης το 2025

19:53

ΥΠΕΘΟ: «Έμπρακτη ψήφος εμπιστοσύνης» η πρόταση της Euronext

19:48

Τραμπ vs Μασκ: Το «μεγάλο, όμορφο» νομοσχέδιο και το νέο πολιτικό κόμμα

19:46

Σδούκου: Η κυβέρνηση θα κριθεί στο τέλος της 4ετίας για τη συνολική αποτελεσματικότητά της

19:40

Ρωσικό μαχητικό Su-34 συνετρίβη στo Νίζνι Νόβγκοροντ - Σώοι οι πιλότοι

19:31

ΗΠΑ: Εγκρίθηκε στη Γερουσία με οριακή πλειοψηφία το «μεγάλο, όμορφο» νομοσχέδιο του Τραμπ

19:28

ΗΠΑ: Ο Τραμπ χλευάζει όσους αποπειραθούν να δραπετεύσουν από το «Αλκατράζ με αλιγάτορες»

19:23

Απώλειες στις ευρωαγορές στην αυγή του νέου εξαμήνου

19:15

ΥΠΕΘΟ: Πλαίσιο για τη δημοσιονομική ισορροπία, ρυθμίσεις για το Δημοσιονομικό Συμβούλιο

gazzetta
gazzetta reader insider insider