10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Μοιράσου το
10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σε κάποιες χώρες, όπως στη Νορβηγία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ήδη επικρατήσει των συμβατικών σε πωλήσεις. Επειδή δεν θα τα αποφύγουμε λοιπόν, ας τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Στη χώρα μας το μερίδιο πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα εξαιρετικά μικρό, μόλις 0,6% τον Ιανουάριο του 2020, μοιραία όμως την επόμενη πενταετία θα γνωρίσουν σημαντική αύξηση.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα ακολουθούν κάποιες «δοξασίες», οι οποίες δεν είναι χωρίς βάση.

Καθώς ωστόσο η τεχνολογία τους κάνει άλματα, καλό θα είναι να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα στερεότυπα και να διαπιστώσουμε κατά πόσο ανταποκρίνονται στην αλήθεια.

Αν εξαιρεθεί ο ήχος του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος στα περισσότερα αυτοκίνητα δεν είναι αυτός της… Ferrari, σε κάθε άλλη παράμετρο λειτουργίας ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι με μεγάλη διαφορά καλύτερος. Έχει πολύ υψηλό λόγο ροπής προς την ισχύ του, η οποία μάλιστα αποδίδεται από την πρώτη στροφή λειτουργίας του. Είναι πολύ πιο ελαφρύς. Έχει εξαιρετικά άμεση απόκριση. Και, όπως θα δείτε στο μέλλον, με πολύ λίγα χρήματα θα μπορεί κανείς να αυξάνει ή να μειώνει την ισχύ του κατά βούληση.

Ναι, όπως και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης χαλούν. Ωστόσο, σχεδόν κανείς κινητήρας αυτοκινήτου δεν έχει 8-10 χρόνια εγγύηση, όπως κατά βάση έχουν οι μπαταρίες των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό άλλωστε είναι και το προσδόκιμο ζωής ενός αυτοκινήτου, οπότε ο ιδιοκτήτης δεν έχει να ανησυχήσει για τίποτα.

Αυτό ήταν αλήθεια, έως σήμερα. Μέσα στο 2020 περιμένουμε πολλά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, στο μέγεθος ενός VW Golf με κόστος κάτω από 30.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, ακόμα και με τις σημερινές τιμές, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά τις 100.000 χιλιόμετρα έχει εξισώσει το κόστος του με ένα αντίστοιχο συμβατικό, λόγω της πολύ μικρότερης κατανάλωσης και των εξόδων χρήσης και συντήρησης.

Το αντίθετο. Έξυπνες λύσεις διαχείρισης θα επιτρέπουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο να τροφοδοτούνται από το δημόσιο δίκτυο, αλλά και να το τροφοδοτούν. Επίσης, στο χρήστη θα προτείνονται οι ώρες της ημέρας όπου η φόρτιση θα είναι φτηνότερη και πιο οικολογική. Επίσης, σε περίπτωση ανάγκης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να παρέχουν ενέργεια στο σπίτι.

Μόνο ορισμένα υλικά από τις μπαταρίες δεν ανακυκλώνονται. Και πάλι όμως, οι μπαταρίες των αυτοκινήτων μπορούν, μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής τους σε αυτά, να χρησιμοποιηθούν σε οικιακές και άλλες χρήσεις. Ο κύκλος ζωής τους είναι σημαντικά μεγαλύτερος των 10-15 ετών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμα και όταν η ηλεκτρική ενέργεια για τα αυτοκίνητα παράγεται μέσω μεθόδων που εκλύουν CO2, όπως από λιγνίτη ή φυσικό αέριο, πάλι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερο αποτύπωμα CO2. Στην περίπτωση δεν των ανανεώσιμων πηγών παραγωγής ηλεκτρικού, έχουν τεράστιο πλεονέκτημα.

Λάθος, πλέον. Ήδη στην Ευρώπη, αλλά και σε ορισμένα σημεία στη χώρα μας, υπάρχουν φορτιστές των 50 Κw/h που φορτίζουν έως το 80% τις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μισή έως μια ώρα, ανάλογα με τη χωρητικότητά τους. 

Όχι περισσότερο από ότι αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η αλήθεια είναι ότι δεκαετίες πριν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ήταν επιρρεπείς στις αναφλέξεις, σήμερα όχι. Ταυτόχρονα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις αποκοπής της ροής ενέργειας, ενώ οι μπαταρίες τους βρίσκονται σε εξαιρετικά ανθεκτικά, ξεχωριστά πλαίσια στο κάτω μέρος τους αμαξώματος.

Αυτό στο παρελθόν ήταν αλήθεια, πλέον όχι. Έως και τους -10 βαθμούς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ταυτόχρονα, για ακόμα χαμηλότερες ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες,  τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις θέρμανσης και ψύξης των μπαταριών.

Κάποτε αυτό μπορεί να ίσχυε, σήμερα όχι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς έχουν από 250 έως και 400 χλμ. αυτονομία κατά μέσο όρο. Πάντα σε πραγματικές συνθήκες, με χρήση κλιματισμού ή υψηλές ταχύτητες. To Tesla Model 3 της εικόνας, έχει αυτονομία έως και 518 χλμ.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:54

Έρευνα: Σε ύψη ρεκόρ ο αριθμός των «εσωτερικών προσφύγων» διεθνώς

23:46

Δήμας: Με το Πάρκο Καινοτομίας Joist γίνεται ένα ακόμα βήμα προς τον μετασχηματισμό της Ελλάδας σε κόμβο καινοτομίας

23:33

Θεαματική αύξηση σημείωσαν τα έσοδα για το Χιονοδρομικό Κέντρο Παρνασού

23:22

Γαλλία: Πρώτο πιθανό κρούσμα ευλογιάς των πιθήκων εντοπίστηκε στο Παρίσι

23:17

REPowerEU : Αναζητώντας «δημιουργικούς» τρόπους χρηματοδότησής του

23:11

Συνεχίστηκε η πτώση στην Wall Street - Λίγο πριν από την περιοχή των «αρκούδων» ο S&P 500

23:00

ΗΠΑ: Τα CDC ενέκριναν τις ενισχυτικές δόσεις εμβολίων για παιδιά 5 έως 11 ετών

22:53

Ο Καναδάς απαγορεύει τη χρήση εξοπλισμού 5G της Huawei και της ZTE

22:46

Γέλεν (ΗΠΑ): Η G7 θα στηρίξει οικονομικά την Ουκρανία για να αντεπεξέλθει της κρίσης

22:30

Σιγουριά Γερμανίας και Ολλανδίας για ένταξη Σουηδίας - Φινλανδίας στο NATO

22:26

Η Ρεάλ Μαδρίτης έκλεισε συμφωνία 360 εκατ. ευρώ για την αξιοποίηση του νέου Σαντιάγκο Μπερναμπέου

22:14

Ισπανία: Ο πρώην βασιλιάς Χουάν Κάρλος επέστρεψε στη χώρα, για ολιγοήμερη επίσκεψη

22:03

Oxford Economics: Πλεόνασμα τρεχουσών συναλλαγών το 2022-2023 η Ρωσία ακόμα και με εμπάργκο της ΕΕ

22:01

Οι ΗΠΑ εκτιμούν πως είναι δύσκολο να εκτοπιστούν οι ρωσικές δυνάμεις από το Ντονμπάς

21:52

Κέρδη για το πετρέλαιο, βάζοντας τέλος στο διήμερο αρνητικό σερί

21:34

Φινλανδία για NATO: Θα απαντήσουμε στις αντιρρήσεις της Τουρκίας

21:17

Twitter: Δεν έχει ανασταλεί η συμφωνία με τον Μασκ - Όχι σε επαναδιαπραγμάτευση για το τίμημα

21:07

Μητσοτάκης: Στόχος της κυβέρνησης να καταστεί η Ελλάδα «κόμβος» βιοφαρμακευτικής καινοτομίας

20:55

Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο: LNG και φυσικό αέριο για ενεργειακή ασφάλεια στη Νοτιοανατολική Ευρώπη

20:52

Μεγάλα κέρδη για τον χρυσό - Σε υψηλό άνω του 1 μήνα

20:48

Ο Λουκασένκο ανακοίνωσε την αγορά S-400 και πυραύλων Iskander από τη Ρωσία

20:34

H&M: Συμβιβασμός 36 εκατ. δολαρίων για την υπόθεση με τις «αναξιοποίητες» δωροκάρτες

20:29

Μισέλ προς Σερβία: Να επιβάλει κυρώσεις στη Ρωσία

20:23

ΗΠΑ: Η Γερουσία ενέκρινε το πακέτο 40 δισ. δολαρίων για ενίσχυση της Ουκρανίας

20:21

Το Twitter θα προειδοποιεί τους χρήστες για κάθε παραπλανητική ανάρτηση για τον πόλεμο στην Ουκρανία

20:16

Το Βρετανικό Μουσείο δεν υποχωρεί από τις θέσεις του για τα Γλυπτά του Παρθενώνα

20:08

O EMA ενέκρινε τη χρήση του εμβολίου της AstraZeneca ως ενισχυτική δόση

20:07

Ο Ακάρ κατηγορεί την Ελλάδα για εγκλήματα πολέμου στην Ανατολία

19:59

Γερμανία: Οι εισαγωγείς αερίου μπορούν να ανοίξουν λογαριασμούς για πληρωμές σε ρούβλια

19:51

Βρετανική κατασκοπεία: Απομακρύνθηκαν δύο υψηλόβαθμοι Ρώσοι στρατιωτικοί αξιωματικοί για «αποτυχίες» στον πόλεμο