10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σε κάποιες χώρες, όπως στη Νορβηγία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ήδη επικρατήσει των συμβατικών σε πωλήσεις. Επειδή δεν θα τα αποφύγουμε λοιπόν, ας τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Στη χώρα μας το μερίδιο πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα εξαιρετικά μικρό, μόλις 0,6% τον Ιανουάριο του 2020, μοιραία όμως την επόμενη πενταετία θα γνωρίσουν σημαντική αύξηση.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα ακολουθούν κάποιες «δοξασίες», οι οποίες δεν είναι χωρίς βάση.

Καθώς ωστόσο η τεχνολογία τους κάνει άλματα, καλό θα είναι να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα στερεότυπα και να διαπιστώσουμε κατά πόσο ανταποκρίνονται στην αλήθεια.

Αν εξαιρεθεί ο ήχος του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος στα περισσότερα αυτοκίνητα δεν είναι αυτός της… Ferrari, σε κάθε άλλη παράμετρο λειτουργίας ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι με μεγάλη διαφορά καλύτερος. Έχει πολύ υψηλό λόγο ροπής προς την ισχύ του, η οποία μάλιστα αποδίδεται από την πρώτη στροφή λειτουργίας του. Είναι πολύ πιο ελαφρύς. Έχει εξαιρετικά άμεση απόκριση. Και, όπως θα δείτε στο μέλλον, με πολύ λίγα χρήματα θα μπορεί κανείς να αυξάνει ή να μειώνει την ισχύ του κατά βούληση.

Ναι, όπως και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης χαλούν. Ωστόσο, σχεδόν κανείς κινητήρας αυτοκινήτου δεν έχει 8-10 χρόνια εγγύηση, όπως κατά βάση έχουν οι μπαταρίες των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό άλλωστε είναι και το προσδόκιμο ζωής ενός αυτοκινήτου, οπότε ο ιδιοκτήτης δεν έχει να ανησυχήσει για τίποτα.

Αυτό ήταν αλήθεια, έως σήμερα. Μέσα στο 2020 περιμένουμε πολλά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, στο μέγεθος ενός VW Golf με κόστος κάτω από 30.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, ακόμα και με τις σημερινές τιμές, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά τις 100.000 χιλιόμετρα έχει εξισώσει το κόστος του με ένα αντίστοιχο συμβατικό, λόγω της πολύ μικρότερης κατανάλωσης και των εξόδων χρήσης και συντήρησης.

Το αντίθετο. Έξυπνες λύσεις διαχείρισης θα επιτρέπουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο να τροφοδοτούνται από το δημόσιο δίκτυο, αλλά και να το τροφοδοτούν. Επίσης, στο χρήστη θα προτείνονται οι ώρες της ημέρας όπου η φόρτιση θα είναι φτηνότερη και πιο οικολογική. Επίσης, σε περίπτωση ανάγκης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να παρέχουν ενέργεια στο σπίτι.

Μόνο ορισμένα υλικά από τις μπαταρίες δεν ανακυκλώνονται. Και πάλι όμως, οι μπαταρίες των αυτοκινήτων μπορούν, μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής τους σε αυτά, να χρησιμοποιηθούν σε οικιακές και άλλες χρήσεις. Ο κύκλος ζωής τους είναι σημαντικά μεγαλύτερος των 10-15 ετών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμα και όταν η ηλεκτρική ενέργεια για τα αυτοκίνητα παράγεται μέσω μεθόδων που εκλύουν CO2, όπως από λιγνίτη ή φυσικό αέριο, πάλι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερο αποτύπωμα CO2. Στην περίπτωση δεν των ανανεώσιμων πηγών παραγωγής ηλεκτρικού, έχουν τεράστιο πλεονέκτημα.

Λάθος, πλέον. Ήδη στην Ευρώπη, αλλά και σε ορισμένα σημεία στη χώρα μας, υπάρχουν φορτιστές των 50 Κw/h που φορτίζουν έως το 80% τις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μισή έως μια ώρα, ανάλογα με τη χωρητικότητά τους. 

Όχι περισσότερο από ότι αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η αλήθεια είναι ότι δεκαετίες πριν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ήταν επιρρεπείς στις αναφλέξεις, σήμερα όχι. Ταυτόχρονα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις αποκοπής της ροής ενέργειας, ενώ οι μπαταρίες τους βρίσκονται σε εξαιρετικά ανθεκτικά, ξεχωριστά πλαίσια στο κάτω μέρος τους αμαξώματος.

Αυτό στο παρελθόν ήταν αλήθεια, πλέον όχι. Έως και τους -10 βαθμούς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ταυτόχρονα, για ακόμα χαμηλότερες ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες,  τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις θέρμανσης και ψύξης των μπαταριών.

Κάποτε αυτό μπορεί να ίσχυε, σήμερα όχι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς έχουν από 250 έως και 400 χλμ. αυτονομία κατά μέσο όρο. Πάντα σε πραγματικές συνθήκες, με χρήση κλιματισμού ή υψηλές ταχύτητες. To Tesla Model 3 της εικόνας, έχει αυτονομία έως και 518 χλμ.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:55

ΟΗΕ: Σε άμεσο κίνδυνο λιμού Σουδάν, Νότιο Σουδάν, Γάζα, Αϊτή και Μαλί

23:46

Τι ποινές ισχύουν για όσους οδηγούν χωρίς δίπλωμα με τον νέο ΚΟΚ

23:34

Νετανιάχου: «Τα πλήγματα στο Ιράν αλλάζουν την όψη της Μέσης Ανατολής»

23:26

ΗΠΑ: Ο δολοφόνος της βουλευτή στη Μινεσότα πήγε συνολικά στα σπίτια 4 Δημοκρατικών πολιτικών

23:19

Έντονη αντίδραση του ΥΠΕΞ για τουρκικό χάρτη θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού

23:11

Ήπιο rebound στην Wall Street με το βλέμμα στην Μέση Ανατολή

23:02

ΟΣΕ: Απόλυση φύλακα ισόπεδης διάβασης μετά από σοβαρή παράβαση καθήκοντος

22:49

ΟΗΕ: «Ψαλίδι» σε 3.500 θέσεις στην υπηρεσία για τους πρόσφυγες ελλείψει χρημάτων

22:37

Ήπιες απώλειες για το πετρέλαιο με φόντο τη σύγκρουση Ισραήλ - Ιράν

22:21

Γερμανία: Ειδική πτήση από Αμμάν για την απομάκρυνση Γερμανών από το Ισραήλ

22:10

Ιταλία: Aπό τον Σεπτέμβριο θα απαγορευτεί η χρήση κινητών στα λύκεια της χώρας

21:58

Υποχώρησε ο χρυσός μετά τα υψηλά 8 εβδομάδων στον απόηχο της σύρραξης στη Μ. Ανατολή

21:46

Kύπρος: Θα συνδράμει στην απομάκρυνση υπηκόων της Πορτογαλίας και της Σλοβακίας από χώρες της Μ. Ανατολής

21:31

Alpha Bank: Απέκτησε 12,7 εκατ. μετοχές της Prodea - Στο 9,87% η αυξήθηκε η συμμετοχή

21:22

Σεισμός 4,2 Ρίχτερ στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής

21:20

Η επίδραση των πολέμων στην αναζωπύρωση και μετάδοση λοιμωδών νοσημάτων

21:11

ΣτΕ & Ελεγκτικό Συνέδριο: Εκλέχθηκαν οι δικαστές στις θέσεις αντιπροέδρων

21:09

Ιράν: Οι εγκληματίες πολέμου που κρύβονται σε καταφύγια στο Τελ Αβίβ δεν θα μείνουν ατιμώρητοι»

20:58

Νετανιάχου: «Η δολοφονία του αγιατολάχ Χαμενεΐ θα τερμάτιζε τη σύρραξη»

20:53

Δημοσκόπηση Alco: Πόσοι λένε ότι θα πάνε διακοπές φέτος - Η τεράστια διαφορά με το 2024

20:39

Ερντογάν: «Το Ισραήλ θέτει σε κίνδυνο τη δική του ύπαρξη και το μέλλον του λαού του»

20:33

Σύρραξη Ισραήλ - Ιράν: Πόσο ισχυρές είναι οι δύο χώρες

20:20

Ισραηλινός ΥΠΑΜ: «Θα πλήξουμε τον ιρανό δικτάτορα παντού»

20:08

Τηλεφωνική επικοινωνία Γεραπετρίτη με τον ΥΠΕΞ του Κατάρ

20:04

Ρωσία: Tο Ιράν ασκεί το δικαίωμα της αυτοάμυνας ενάντια στο Ισραήλ

19:55

Μητσοτάκης: Πάμε για τρίτη 4ετία με σύνθημα «το είπαμε, το κάναμε» - Νέος γραμματέας ο Κ. Σκρέκας

19:50

Υβριδικά σχεδόν 1 στα 2 αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στην Ελλάδα τον Μάιο

19:42

Σε εκδήλωση του υπ. Εργασίας θα μιλήσει αύριο ο Μητσοτάκης

19:36

Νέα εποχή στο WhatsApp - Για πρώτη φορά θα έχει διαφημίσεις

19:25

Τελεσίγραφο Τραμπ σε Ιράν: «Διαπραγματευτείτε αμέσως πριν να είναι πολύ αργά»

gazzetta
gazzetta reader insider insider