10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σε κάποιες χώρες, όπως στη Νορβηγία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ήδη επικρατήσει των συμβατικών σε πωλήσεις. Επειδή δεν θα τα αποφύγουμε λοιπόν, ας τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Στη χώρα μας το μερίδιο πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα εξαιρετικά μικρό, μόλις 0,6% τον Ιανουάριο του 2020, μοιραία όμως την επόμενη πενταετία θα γνωρίσουν σημαντική αύξηση.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα ακολουθούν κάποιες «δοξασίες», οι οποίες δεν είναι χωρίς βάση.

Καθώς ωστόσο η τεχνολογία τους κάνει άλματα, καλό θα είναι να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα στερεότυπα και να διαπιστώσουμε κατά πόσο ανταποκρίνονται στην αλήθεια.

Αν εξαιρεθεί ο ήχος του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος στα περισσότερα αυτοκίνητα δεν είναι αυτός της… Ferrari, σε κάθε άλλη παράμετρο λειτουργίας ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι με μεγάλη διαφορά καλύτερος. Έχει πολύ υψηλό λόγο ροπής προς την ισχύ του, η οποία μάλιστα αποδίδεται από την πρώτη στροφή λειτουργίας του. Είναι πολύ πιο ελαφρύς. Έχει εξαιρετικά άμεση απόκριση. Και, όπως θα δείτε στο μέλλον, με πολύ λίγα χρήματα θα μπορεί κανείς να αυξάνει ή να μειώνει την ισχύ του κατά βούληση.

Ναι, όπως και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης χαλούν. Ωστόσο, σχεδόν κανείς κινητήρας αυτοκινήτου δεν έχει 8-10 χρόνια εγγύηση, όπως κατά βάση έχουν οι μπαταρίες των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό άλλωστε είναι και το προσδόκιμο ζωής ενός αυτοκινήτου, οπότε ο ιδιοκτήτης δεν έχει να ανησυχήσει για τίποτα.

Αυτό ήταν αλήθεια, έως σήμερα. Μέσα στο 2020 περιμένουμε πολλά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, στο μέγεθος ενός VW Golf με κόστος κάτω από 30.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, ακόμα και με τις σημερινές τιμές, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά τις 100.000 χιλιόμετρα έχει εξισώσει το κόστος του με ένα αντίστοιχο συμβατικό, λόγω της πολύ μικρότερης κατανάλωσης και των εξόδων χρήσης και συντήρησης.

Το αντίθετο. Έξυπνες λύσεις διαχείρισης θα επιτρέπουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο να τροφοδοτούνται από το δημόσιο δίκτυο, αλλά και να το τροφοδοτούν. Επίσης, στο χρήστη θα προτείνονται οι ώρες της ημέρας όπου η φόρτιση θα είναι φτηνότερη και πιο οικολογική. Επίσης, σε περίπτωση ανάγκης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να παρέχουν ενέργεια στο σπίτι.

Μόνο ορισμένα υλικά από τις μπαταρίες δεν ανακυκλώνονται. Και πάλι όμως, οι μπαταρίες των αυτοκινήτων μπορούν, μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής τους σε αυτά, να χρησιμοποιηθούν σε οικιακές και άλλες χρήσεις. Ο κύκλος ζωής τους είναι σημαντικά μεγαλύτερος των 10-15 ετών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμα και όταν η ηλεκτρική ενέργεια για τα αυτοκίνητα παράγεται μέσω μεθόδων που εκλύουν CO2, όπως από λιγνίτη ή φυσικό αέριο, πάλι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερο αποτύπωμα CO2. Στην περίπτωση δεν των ανανεώσιμων πηγών παραγωγής ηλεκτρικού, έχουν τεράστιο πλεονέκτημα.

Λάθος, πλέον. Ήδη στην Ευρώπη, αλλά και σε ορισμένα σημεία στη χώρα μας, υπάρχουν φορτιστές των 50 Κw/h που φορτίζουν έως το 80% τις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μισή έως μια ώρα, ανάλογα με τη χωρητικότητά τους. 

Όχι περισσότερο από ότι αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η αλήθεια είναι ότι δεκαετίες πριν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ήταν επιρρεπείς στις αναφλέξεις, σήμερα όχι. Ταυτόχρονα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις αποκοπής της ροής ενέργειας, ενώ οι μπαταρίες τους βρίσκονται σε εξαιρετικά ανθεκτικά, ξεχωριστά πλαίσια στο κάτω μέρος τους αμαξώματος.

Αυτό στο παρελθόν ήταν αλήθεια, πλέον όχι. Έως και τους -10 βαθμούς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ταυτόχρονα, για ακόμα χαμηλότερες ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες,  τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις θέρμανσης και ψύξης των μπαταριών.

Κάποτε αυτό μπορεί να ίσχυε, σήμερα όχι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς έχουν από 250 έως και 400 χλμ. αυτονομία κατά μέσο όρο. Πάντα σε πραγματικές συνθήκες, με χρήση κλιματισμού ή υψηλές ταχύτητες. To Tesla Model 3 της εικόνας, έχει αυτονομία έως και 518 χλμ.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

14:54

Στην Ελλάδα το online κατάστημα μόδας Zalando

14:54

Deal Emirates - SpaceX για εγκατάσταση του Starlink στα αεροσκάφη της

14:33

Morgan Stanley: «Η Ελλάδα στην κορυφή του Ολύμπου»

14:32

Αυτοψία Δήμα στα τελευταία 10 χιλιόμετρα του Πατρών-Πύργου: Πότε θα δοθούν στην κυκλοφορία

14:31

Πόσο πλούσιος είναι ο Γιάννης Αλαφούζος

14:16

Το 41% των οδηγών ηλεκτρικών οχημάτων θα έλεγε «όχι» στην Tesla για πολιτικούς λόγους

14:06

Τσίπρας για Πολυτεχνείο: Δεν είναι μνημείο του χθες, αλλά μνήμη του αύριο

13:57

Η Γερμανία επιτρέπει και πάλι τις εξαγωγές όπλων προς το Ισραήλ

13:54

Μπρατάκος: Χρειαζόμαστε ένα ψηφιακό εργαλείο παρακολούθησης των δημοτικών χρεώσεων

13:47

Βουλή: Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό οργάνωσης και λειτουργίας της ΕΡΤ

13:34

Ευλογιά αιγοπροβάτων: Συνεχίζονται οι εκτεταμένοι έλεγχοι για την τήρηση των μέτρων βιοασφάλειας

13:23

Κρεμλίνο: Ελπίζουμε σε μία συνάντηση Πούτιν - Τραμπ μόλις ολοκληρωθεί η προετοιμασία της

13:19

Δέκα «κρυμμένοι» θησαυροί στο Παρίσι

13:19

ΑΑΔΕ: Από 24/11 το νέο Τελωνείο Δυτικής Αττικής

13:13

Στα 95.000 δολάρια το Bitcoin - «Καπνός» το 30% από τα κέρδη του 2025

13:04

Υπεγράφη η σύμβαση για την αγορά της τέταρτης φρεγάτας FDI Belharra

12:52

Γεωργία: Καταργεί σώμα κατά της διαφθοράς, αυξάνεται η ένταση στις σχέσεις με την ΕΕ

12:50

Συμφωνία Μακρόν - Ζελένσκι για την πώληση 100 Rafale στην Ουκρανία

12:49

Πολωνία: Έκρηξη σε σιδηροδρομική γραμμή - «Άνευ προηγουμένου ενέργεια διολοφθοράς»

12:32

Πρακτικές παρεμβάσεις για εξοικονόμηση ενέργειας στο σπίτι

12:25

Ισχυρές βροχές και καταιγίδες από αύριο - Σε ποιες περιοχές θα εκδηλωθούν

12:19

Η TotalEnergies ενώνει δυνάμεις με τον Ντάνιελ Κρετίνσκι - Mega deal 5,1 δισ. ευρώ

12:14

Σεισμός 4,1 βαθμών Ρίχτερ στη Λευκάδα

12:14

Hellenic Train: Αναστολές και τροποποιήσεις δρομολογίων λόγω της αυριανής 24ωρης απεργίας εργαζομένων

12:07

Metlen: Εξετάζει ομολογιακή έκδοση 500 εκατ. ευρώ

12:02

Κομισιόν: «Βαρίδι» 500 εκατ. ευρώ από διορθώσεις αγροτικών κονδυλίων - Τι εκτιμά για ανάπτυξη, πληθωρισμό

11:50

Ελβετία: Συρρίκνωση ΑΕΠ για πρώτη φορά από το 2023 - «Βαρίδι» οι δασμοί Τραμπ

11:46

Πρωτογενές πλεόνασμα 10,3 δισ. στο δεκάμηνο - Στα 3,09 δισ. το συνολικό πλεόνασμα

11:45

Aktor: Σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες στον Οδικό Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου

11:38

Snappi: Διαθέσιμο το Snappi Pay Later για αγορές με άτοκες δόσεις

gazzetta
gazzetta reader insider insider