10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σε κάποιες χώρες, όπως στη Νορβηγία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ήδη επικρατήσει των συμβατικών σε πωλήσεις. Επειδή δεν θα τα αποφύγουμε λοιπόν, ας τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Στη χώρα μας το μερίδιο πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα εξαιρετικά μικρό, μόλις 0,6% τον Ιανουάριο του 2020, μοιραία όμως την επόμενη πενταετία θα γνωρίσουν σημαντική αύξηση.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα ακολουθούν κάποιες «δοξασίες», οι οποίες δεν είναι χωρίς βάση.

Καθώς ωστόσο η τεχνολογία τους κάνει άλματα, καλό θα είναι να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα στερεότυπα και να διαπιστώσουμε κατά πόσο ανταποκρίνονται στην αλήθεια.

Αν εξαιρεθεί ο ήχος του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος στα περισσότερα αυτοκίνητα δεν είναι αυτός της… Ferrari, σε κάθε άλλη παράμετρο λειτουργίας ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι με μεγάλη διαφορά καλύτερος. Έχει πολύ υψηλό λόγο ροπής προς την ισχύ του, η οποία μάλιστα αποδίδεται από την πρώτη στροφή λειτουργίας του. Είναι πολύ πιο ελαφρύς. Έχει εξαιρετικά άμεση απόκριση. Και, όπως θα δείτε στο μέλλον, με πολύ λίγα χρήματα θα μπορεί κανείς να αυξάνει ή να μειώνει την ισχύ του κατά βούληση.

Ναι, όπως και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης χαλούν. Ωστόσο, σχεδόν κανείς κινητήρας αυτοκινήτου δεν έχει 8-10 χρόνια εγγύηση, όπως κατά βάση έχουν οι μπαταρίες των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό άλλωστε είναι και το προσδόκιμο ζωής ενός αυτοκινήτου, οπότε ο ιδιοκτήτης δεν έχει να ανησυχήσει για τίποτα.

Αυτό ήταν αλήθεια, έως σήμερα. Μέσα στο 2020 περιμένουμε πολλά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, στο μέγεθος ενός VW Golf με κόστος κάτω από 30.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, ακόμα και με τις σημερινές τιμές, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά τις 100.000 χιλιόμετρα έχει εξισώσει το κόστος του με ένα αντίστοιχο συμβατικό, λόγω της πολύ μικρότερης κατανάλωσης και των εξόδων χρήσης και συντήρησης.

Το αντίθετο. Έξυπνες λύσεις διαχείρισης θα επιτρέπουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο να τροφοδοτούνται από το δημόσιο δίκτυο, αλλά και να το τροφοδοτούν. Επίσης, στο χρήστη θα προτείνονται οι ώρες της ημέρας όπου η φόρτιση θα είναι φτηνότερη και πιο οικολογική. Επίσης, σε περίπτωση ανάγκης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να παρέχουν ενέργεια στο σπίτι.

Μόνο ορισμένα υλικά από τις μπαταρίες δεν ανακυκλώνονται. Και πάλι όμως, οι μπαταρίες των αυτοκινήτων μπορούν, μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής τους σε αυτά, να χρησιμοποιηθούν σε οικιακές και άλλες χρήσεις. Ο κύκλος ζωής τους είναι σημαντικά μεγαλύτερος των 10-15 ετών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμα και όταν η ηλεκτρική ενέργεια για τα αυτοκίνητα παράγεται μέσω μεθόδων που εκλύουν CO2, όπως από λιγνίτη ή φυσικό αέριο, πάλι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερο αποτύπωμα CO2. Στην περίπτωση δεν των ανανεώσιμων πηγών παραγωγής ηλεκτρικού, έχουν τεράστιο πλεονέκτημα.

Λάθος, πλέον. Ήδη στην Ευρώπη, αλλά και σε ορισμένα σημεία στη χώρα μας, υπάρχουν φορτιστές των 50 Κw/h που φορτίζουν έως το 80% τις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μισή έως μια ώρα, ανάλογα με τη χωρητικότητά τους. 

Όχι περισσότερο από ότι αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η αλήθεια είναι ότι δεκαετίες πριν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ήταν επιρρεπείς στις αναφλέξεις, σήμερα όχι. Ταυτόχρονα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις αποκοπής της ροής ενέργειας, ενώ οι μπαταρίες τους βρίσκονται σε εξαιρετικά ανθεκτικά, ξεχωριστά πλαίσια στο κάτω μέρος τους αμαξώματος.

Αυτό στο παρελθόν ήταν αλήθεια, πλέον όχι. Έως και τους -10 βαθμούς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ταυτόχρονα, για ακόμα χαμηλότερες ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες,  τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις θέρμανσης και ψύξης των μπαταριών.

Κάποτε αυτό μπορεί να ίσχυε, σήμερα όχι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς έχουν από 250 έως και 400 χλμ. αυτονομία κατά μέσο όρο. Πάντα σε πραγματικές συνθήκες, με χρήση κλιματισμού ή υψηλές ταχύτητες. To Tesla Model 3 της εικόνας, έχει αυτονομία έως και 518 χλμ.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:45

ΟΗΕ: Οι ΗΠΑ λένε πως η πώληση πετρελαίου επιτρέπει στον Μαδούρο να διατηρηθεί στην εξουσία

23:30

ΟΠΕΚΕΠΕ: Πληρωμή 25,3 εκατ. ευρώ σε 43.077 δικαιούχους

23:29

Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο: Η ηλιακή λέμβος του Χέοπα θα συντηρηθεί ενώπιον κοινού

23:24

Wall Street: Νέο ρεκόρ για S&P 500 με ώθηση από την τεχνολογία

23:00

Βρετανία: Η Γκρέτα Τούνμπεργκ συνελήφθη σε διαδήλωση υπέρ των Παλαιστινίων

22:53

Βραζιλία: Αποφυλακίζεται προσωρινά o Μπολσονάρου για να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση

22:48

ΟΗΕ: Το Ισραήλ καταγγέλλει παραβιάσεις του Ιράν στα Ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας

22:26

ΕΕ: Mια μόνιμη λύση στο ιρανικό πυρηνικό ζήτημα μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω της διπλωματίας

22:18

Πετρέλαιο: Σταθερές τιμές περιμένοντας τις εξελίξεις στην Βενεζουέλα

22:06

Κλήρωση Τζόκερ: Οι τυχεροί αριθμοί για τα 6 εκατ. ευρώ

21:59

Χρυσός, ασήμι και πλατίνα «λάμπουν» σε επίπεδα ρεκόρ

21:48

Bally’s Intralot: Στο 58,723% σκαρφάλωσε το ποσοστό του Soohyung Kim

21:37

Γεωργιάδης: Παρουσίασε το βιβλίο του «Ρώμη: Από τη άνοδο στην πτώση»

21:25

Eurojackpot: Αυτοί είναι οι αριθμοί που κερδίζουν 39 εκατ. ευρώ

21:25

Συντριβή τζετ στην Τουρκία: Νεκρός ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου της Λιβύης

21:17

Συνάντηση Μητσοτάκη με τον Χρήστο Αλεφάντη, ιδρυτή του περιοδικού δρόμου «Σχεδία»

21:10

Νέο νομοσχέδιο του Υπ. Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας «Ενεργή Μάχη» - Τι περιλαμβάνει

21:01

Γαλλία: Η Εθνοσυνέλευση ενέκρινε επείγον νόμο για την παράταση του προϋπολογισμού

20:47

Ryanair: Πρόστιμο 255 εκατ. ευρώ στην Ιταλία για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης

20:35

Γερμανία: Η βιομηχανία μπροστά σε παρατεταμένη κρίση - Απαισιοδοξία και χαμηλές προσδοκίες

20:22

Ουκρανία: Ο στρατός αποσύρθηκε από την πόλη Σιβέρσκ

20:09

Μετ' εμποδίων η έξοδος των εκδρομέων - LIVE χάρτης με τα μπλόκα

19:56

Οι Ρώσοι συζητούν με τους Ούγγρους για την πώληση της σερβικής πετρελαϊκής βιομηχανίας NIS

19:42

Τουρκία: Αύξηση κατά 27% του κατώτατου μισθού από την 1η Ιανουαρίου

19:32

Ευρωαγορές: Σε νέα κορυφή σκαρφάλωσε ο Stoxx 600

19:22

Μαυροβούνιο: Άρση της υποχρέωσης θεώρησης για Τούρκους υπηκόους

19:10

Γερμανός ΥΠΕΞ: Η εκεχειρία στην Ουκρανία δεν θα θέσει τέλος στη ρωσική απειλή

18:54

Η Μ. Συρεγγέλα θα κινηθεί νομικά κατά της Ζ. Κωνσταντοπούλου - «Με συκοφαντεί καθημερινά»

18:46

Μητσοτάκης για τηλεμαραθώνιο Antenna: «Τέτοιες πρωτοβουλίες δείχνουν τον δρόμο της κοινωνικής ευθύνης»

18:34

Ρωσία: Επίσκεψη Σύρων αξιωματούχων με φόντο την κλιμακούμενη ένταση με τις κουρδικές δυνάμεις

gazzetta
gazzetta reader insider insider