10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σε κάποιες χώρες, όπως στη Νορβηγία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ήδη επικρατήσει των συμβατικών σε πωλήσεις. Επειδή δεν θα τα αποφύγουμε λοιπόν, ας τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Στη χώρα μας το μερίδιο πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα εξαιρετικά μικρό, μόλις 0,6% τον Ιανουάριο του 2020, μοιραία όμως την επόμενη πενταετία θα γνωρίσουν σημαντική αύξηση.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα ακολουθούν κάποιες «δοξασίες», οι οποίες δεν είναι χωρίς βάση.

Καθώς ωστόσο η τεχνολογία τους κάνει άλματα, καλό θα είναι να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα στερεότυπα και να διαπιστώσουμε κατά πόσο ανταποκρίνονται στην αλήθεια.

Αν εξαιρεθεί ο ήχος του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος στα περισσότερα αυτοκίνητα δεν είναι αυτός της… Ferrari, σε κάθε άλλη παράμετρο λειτουργίας ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι με μεγάλη διαφορά καλύτερος. Έχει πολύ υψηλό λόγο ροπής προς την ισχύ του, η οποία μάλιστα αποδίδεται από την πρώτη στροφή λειτουργίας του. Είναι πολύ πιο ελαφρύς. Έχει εξαιρετικά άμεση απόκριση. Και, όπως θα δείτε στο μέλλον, με πολύ λίγα χρήματα θα μπορεί κανείς να αυξάνει ή να μειώνει την ισχύ του κατά βούληση.

Ναι, όπως και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης χαλούν. Ωστόσο, σχεδόν κανείς κινητήρας αυτοκινήτου δεν έχει 8-10 χρόνια εγγύηση, όπως κατά βάση έχουν οι μπαταρίες των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό άλλωστε είναι και το προσδόκιμο ζωής ενός αυτοκινήτου, οπότε ο ιδιοκτήτης δεν έχει να ανησυχήσει για τίποτα.

Αυτό ήταν αλήθεια, έως σήμερα. Μέσα στο 2020 περιμένουμε πολλά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, στο μέγεθος ενός VW Golf με κόστος κάτω από 30.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, ακόμα και με τις σημερινές τιμές, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά τις 100.000 χιλιόμετρα έχει εξισώσει το κόστος του με ένα αντίστοιχο συμβατικό, λόγω της πολύ μικρότερης κατανάλωσης και των εξόδων χρήσης και συντήρησης.

Το αντίθετο. Έξυπνες λύσεις διαχείρισης θα επιτρέπουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο να τροφοδοτούνται από το δημόσιο δίκτυο, αλλά και να το τροφοδοτούν. Επίσης, στο χρήστη θα προτείνονται οι ώρες της ημέρας όπου η φόρτιση θα είναι φτηνότερη και πιο οικολογική. Επίσης, σε περίπτωση ανάγκης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να παρέχουν ενέργεια στο σπίτι.

Μόνο ορισμένα υλικά από τις μπαταρίες δεν ανακυκλώνονται. Και πάλι όμως, οι μπαταρίες των αυτοκινήτων μπορούν, μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής τους σε αυτά, να χρησιμοποιηθούν σε οικιακές και άλλες χρήσεις. Ο κύκλος ζωής τους είναι σημαντικά μεγαλύτερος των 10-15 ετών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμα και όταν η ηλεκτρική ενέργεια για τα αυτοκίνητα παράγεται μέσω μεθόδων που εκλύουν CO2, όπως από λιγνίτη ή φυσικό αέριο, πάλι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερο αποτύπωμα CO2. Στην περίπτωση δεν των ανανεώσιμων πηγών παραγωγής ηλεκτρικού, έχουν τεράστιο πλεονέκτημα.

Λάθος, πλέον. Ήδη στην Ευρώπη, αλλά και σε ορισμένα σημεία στη χώρα μας, υπάρχουν φορτιστές των 50 Κw/h που φορτίζουν έως το 80% τις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μισή έως μια ώρα, ανάλογα με τη χωρητικότητά τους. 

Όχι περισσότερο από ότι αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η αλήθεια είναι ότι δεκαετίες πριν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ήταν επιρρεπείς στις αναφλέξεις, σήμερα όχι. Ταυτόχρονα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις αποκοπής της ροής ενέργειας, ενώ οι μπαταρίες τους βρίσκονται σε εξαιρετικά ανθεκτικά, ξεχωριστά πλαίσια στο κάτω μέρος τους αμαξώματος.

Αυτό στο παρελθόν ήταν αλήθεια, πλέον όχι. Έως και τους -10 βαθμούς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ταυτόχρονα, για ακόμα χαμηλότερες ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες,  τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις θέρμανσης και ψύξης των μπαταριών.

Κάποτε αυτό μπορεί να ίσχυε, σήμερα όχι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς έχουν από 250 έως και 400 χλμ. αυτονομία κατά μέσο όρο. Πάντα σε πραγματικές συνθήκες, με χρήση κλιματισμού ή υψηλές ταχύτητες. To Tesla Model 3 της εικόνας, έχει αυτονομία έως και 518 χλμ.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:00

Απαντά η Αθήνα στη Ζαχάροβα: Απειλές κατά κυρίαρχων κρατών αυτοδικαίως απορρίπτονται

22:48

Λιθουανία: Αποκαταστάθηκε η λειτουργία του αεροδρομίου του Βίλνιους

22:34

Ζαχάροβα: H Ρωσία θα απαντήσει κατάλληλα στην Ελλάδα για την κοινή παραγωγή drones με την Ουκρανία

22:20

Δημοσκόπηση Pulse: Στο 24,5% η ΝΔ - Τι λένε οι πολίτες για κόμματα Τσίπρα, Σαμαρά

22:07

Τζόκερ: Οι τυχεροί αριθμοί για τα 1,5 εκατ. ευρώ

21:58

Ουκρανία: Η πόλη Κουπιάνσκ βρίσκεται πλέον υπό τον έλεγχο της Μόσχας

21:44

Νέες απώλειες για το πετρέλαιο με το ρωσο-ουκρανικό στο προσκήνιο

21:31

Πτώση για τον χρυσό με φόντο τα επιτόκια

21:30

Μαμντάνι: Δηλώνει «έτοιμος» να συναντηθεί με τον Τραμπ

21:27

Κλωστοϋφαντουργία Ναυπάκτου: Στις 11 Δεκεμβρίου η ΓΣ για την απόκτηση του 40% στην KXXK Investments

21:21

Βουλή: Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό της ΕΡΤ

21:18

Νέος κανονισμός κυκλοφορίας και στάθμευσης για τα πατίνια στον δήμο Αθηναίων

21:03

Δημοσκόπηση Metron Analysis: Μπροστά με διψήφιο προβάδισμα η ΝΔ - Η γνώμη για Τσίπρα

21:00

CNBC: Πώς θα επηρεαστούν οι αμυντικές μετοχές από τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία;

20:51

Κίεβο: «Παράλογο και προκλητικό» το αμερικανικό σχέδιο για τον τερματισμό του πολέμου

20:41

Μετεγγραφές: Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα Β’ φάσης για το ακαδημαικό έτος 2025-2026

20:32

ΗΠΑ: Τράπεζες και διυλιστήρια από Κίνα - Ινδία συμμορφώνονται με τις κυρώσεις στη Ρωσία

20:25

Κορκίδης: Ο προϋπολογισμός του 2026 είναι ρεαλιστικός, εφαρμόσιμος και αναπτυξιακός

20:23

Καραμανλής: Αμοιβαία τα οφέλη από τις σχέσεις Ελλάδας και Κίνας

20:14

Σε νέο χαμηλό 7 μηνών το το Bitcoin - Xάνει και τα 87.000 δολάρια

20:13

Κρήτη: Παρατείνονται τα προληπτικά μέτρα για την ευλογιά των αιγοπροβάτων

20:03

Έρευνα: Ετήσια εξοικονόμηση 312 εκατ. ευρώ από την ψηφιοποίηση 20 δημόσιων υπηρεσιών

19:56

North Evia Pass 2025: Μεγάλη συμμετοχή των πολιτών - Υποβλήθηκαν 85.804 αιτήσεις

19:53

Δημοσκόπηση MRB: Πρώτη προβάδισμα 11,8% η ΝΔ - Καταλληλότερος για πρωθυπουργός ο Μητσοτάκης

19:50

Τραμπ: Μιλά για θανατική ποινή και χαρακτηρίζει τους Δημοκρατικούς «στασιαστές»

19:44

Κοινωνικός προϋπολογισμός: Πλεόνασμα 1,107 δισ. ευρώ στα ασφαλιστικά ταμεία και αυξημένες δαπάνες λόγω του «κύματος» συνταξιοδότησης

19:40

Αλβανία: Δικαστήριο αποπέμπει την αναπληρώτρια πρωθυπουργό λόγω κατηγοριών για διαφθορά

19:28

Galaxy Cosmos Mezz: Από 2 Δεκεμβρίου η καταβολή της επιστροφής κεφαλαίου 0,05 ευρώ ανά μετοχή

19:15

Motor Oil: Επενδύσεις 4 δισ. ευρώ έως το 2030 - Οι τρεις πυλώνες

19:11

Ντάλιο: Υπάρχει σίγουρα «φούσκα» στις μετοχές AI, αλλά δεν σημαίνει ότι πρέπει να πουλήσετε

gazzetta
gazzetta reader insider insider