10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σε κάποιες χώρες, όπως στη Νορβηγία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ήδη επικρατήσει των συμβατικών σε πωλήσεις. Επειδή δεν θα τα αποφύγουμε λοιπόν, ας τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Στη χώρα μας το μερίδιο πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα εξαιρετικά μικρό, μόλις 0,6% τον Ιανουάριο του 2020, μοιραία όμως την επόμενη πενταετία θα γνωρίσουν σημαντική αύξηση.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα ακολουθούν κάποιες «δοξασίες», οι οποίες δεν είναι χωρίς βάση.

Καθώς ωστόσο η τεχνολογία τους κάνει άλματα, καλό θα είναι να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα στερεότυπα και να διαπιστώσουμε κατά πόσο ανταποκρίνονται στην αλήθεια.

Αν εξαιρεθεί ο ήχος του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος στα περισσότερα αυτοκίνητα δεν είναι αυτός της… Ferrari, σε κάθε άλλη παράμετρο λειτουργίας ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι με μεγάλη διαφορά καλύτερος. Έχει πολύ υψηλό λόγο ροπής προς την ισχύ του, η οποία μάλιστα αποδίδεται από την πρώτη στροφή λειτουργίας του. Είναι πολύ πιο ελαφρύς. Έχει εξαιρετικά άμεση απόκριση. Και, όπως θα δείτε στο μέλλον, με πολύ λίγα χρήματα θα μπορεί κανείς να αυξάνει ή να μειώνει την ισχύ του κατά βούληση.

Ναι, όπως και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης χαλούν. Ωστόσο, σχεδόν κανείς κινητήρας αυτοκινήτου δεν έχει 8-10 χρόνια εγγύηση, όπως κατά βάση έχουν οι μπαταρίες των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό άλλωστε είναι και το προσδόκιμο ζωής ενός αυτοκινήτου, οπότε ο ιδιοκτήτης δεν έχει να ανησυχήσει για τίποτα.

Αυτό ήταν αλήθεια, έως σήμερα. Μέσα στο 2020 περιμένουμε πολλά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, στο μέγεθος ενός VW Golf με κόστος κάτω από 30.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, ακόμα και με τις σημερινές τιμές, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά τις 100.000 χιλιόμετρα έχει εξισώσει το κόστος του με ένα αντίστοιχο συμβατικό, λόγω της πολύ μικρότερης κατανάλωσης και των εξόδων χρήσης και συντήρησης.

Το αντίθετο. Έξυπνες λύσεις διαχείρισης θα επιτρέπουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο να τροφοδοτούνται από το δημόσιο δίκτυο, αλλά και να το τροφοδοτούν. Επίσης, στο χρήστη θα προτείνονται οι ώρες της ημέρας όπου η φόρτιση θα είναι φτηνότερη και πιο οικολογική. Επίσης, σε περίπτωση ανάγκης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να παρέχουν ενέργεια στο σπίτι.

Μόνο ορισμένα υλικά από τις μπαταρίες δεν ανακυκλώνονται. Και πάλι όμως, οι μπαταρίες των αυτοκινήτων μπορούν, μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής τους σε αυτά, να χρησιμοποιηθούν σε οικιακές και άλλες χρήσεις. Ο κύκλος ζωής τους είναι σημαντικά μεγαλύτερος των 10-15 ετών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμα και όταν η ηλεκτρική ενέργεια για τα αυτοκίνητα παράγεται μέσω μεθόδων που εκλύουν CO2, όπως από λιγνίτη ή φυσικό αέριο, πάλι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερο αποτύπωμα CO2. Στην περίπτωση δεν των ανανεώσιμων πηγών παραγωγής ηλεκτρικού, έχουν τεράστιο πλεονέκτημα.

Λάθος, πλέον. Ήδη στην Ευρώπη, αλλά και σε ορισμένα σημεία στη χώρα μας, υπάρχουν φορτιστές των 50 Κw/h που φορτίζουν έως το 80% τις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μισή έως μια ώρα, ανάλογα με τη χωρητικότητά τους. 

Όχι περισσότερο από ότι αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η αλήθεια είναι ότι δεκαετίες πριν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ήταν επιρρεπείς στις αναφλέξεις, σήμερα όχι. Ταυτόχρονα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις αποκοπής της ροής ενέργειας, ενώ οι μπαταρίες τους βρίσκονται σε εξαιρετικά ανθεκτικά, ξεχωριστά πλαίσια στο κάτω μέρος τους αμαξώματος.

Αυτό στο παρελθόν ήταν αλήθεια, πλέον όχι. Έως και τους -10 βαθμούς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ταυτόχρονα, για ακόμα χαμηλότερες ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες,  τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις θέρμανσης και ψύξης των μπαταριών.

Κάποτε αυτό μπορεί να ίσχυε, σήμερα όχι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς έχουν από 250 έως και 400 χλμ. αυτονομία κατά μέσο όρο. Πάντα σε πραγματικές συνθήκες, με χρήση κλιματισμού ή υψηλές ταχύτητες. To Tesla Model 3 της εικόνας, έχει αυτονομία έως και 518 χλμ.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:58

Ισραήλ: Εξουδετέρωσε υψηλόβαθμο διοικητή της Χαμάς στη Γάζα

23:27

Πλεύρης: Πολύ σημαντικό ότι πλέον στην Ευρώπη υπάρχει αντίληψη της σκληρής μεταναστευτικής πολιτικής

23:16

Ερντογάν: Η ειρήνη στην Ουκρανία δεν απέχει πολύ

22:49

ΗΠΑ: Το υπ. Υποθέσεων Βετεράνων προγραμματίζει τη μείωση θέσεων εργασίας στον τομέα των υγειονομικών υπηρεσιών

22:17

Τασούλας: Επισκέφθηκε τα Καλάβρυτα για την 82η επέτειο Μνήμης του Ολοκαυτώματος

21:48

Διάσωση 24 αλλοδαπών νότια του Ταίναρου με συνδρομή της Frontex

21:29

Έντονη ανησυχία των ξενοδόχων της Μαγνησίας απ' τη συνέχιση των αγροτικών μπλόκων

21:18

Βρετανία: Το Λονδίνο επέβαλε κυρώσεις σε διοικητές των παραστρατιωτικών ΔΤΥ στο Σουδάν

20:58

Έλληνες αστρονόμοι ανατρέπουν θεμελιώδη παραδοχή για τον τρόπο που τρέφονται οι μαύρες τρύπες

20:54

Σκρέκας: Η ΝΔ είναι σήμερα πόλος έλξης για όλους τους πολίτες

20:49

Ουκρανία: Κατηγορεί τη Μόσχα ότι έπληξε σήμερα με drone τουρκικό φορτηγό πλοίο στη Μαύρη Θάλασσα

20:42

Ολομέλεια προέδρων Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος: Να θεσπιστεί κοινός Κώδικας Δεοντολογίας δικαστών - δικηγόρων

20:37

Αγαπηδάκη: Αυξημένος ο προϋπολογισμός για την υγεία το 2026 με 600 εκατ. ευρώ επιπλέον

20:27

Συμφωνία στρατηγικής εταιρικής σχέσης Γαλλίας-Κύπρου

20:09

Τζιτζικώστας: Η Ευρώπη δεν έχει την πολυτέλεια της αδράνειας

19:56

Έφοδος της ΕΛΑΣ στις φυλακές Κορυδαλλού- Εντοπίστηκαν 4 κινητά τηλέφωνα

19:45

Βουλή: Αντιδράσεις της αντιπολίτευσης στην πρόσκληση για διάλογο του πρωθυπουργού στους αγρότες

19:41

Γερμανία: Ο Μάρκους Ζέντερ επανεξελέγη στην ηγεσία του CSU

19:36

Χαρακόπουλος: Με τους αγρότες δεν είμαστε σε αντίπαλα στρατόπεδα

19:23

Αυτή είναι η λίστα με τα αιτήματα των αγροτών που στέλνουν στο Μαξίμου

19:10

Ρίσκο για τις αγορές το αυξημένο κόστος ζωής – Από τη Wall Street στο Χρηματιστήριο Αθηνών

19:05

Συρία: Δύο Αμερικανοί στρατιώτες και ένας διερμηνέας σκοτώθηκαν σε επίθεση του ΙΚ στην Παλμύρα

18:45

Πετραλιάς: Μετασχηματισμός του παραγωγικού μοντέλου απ' την αύξηση των ιδιωτικών επενδύσεων την επόμενη 4ετία

18:18

Κώτσηρας: Ο Προϋπολογισμός του 2026 θέτει τα θεμέλια για ένα ακόμα καλύτερο αύριο

18:10

Κεφαλογιάννη: Ο ελληνικός τουρισμός αναδεικνύεται ολοένα και περισσότερο σε ισχυρό τροχό ανάπτυξης

17:41

Μαρινάκης προς αγρότες: Ναι σε διάλογο, όχι στους κλειστούς δρόμους

17:25

Τσουκαλάς: Ο κ. Ανδρουλάκης δεν αφήνει καμία σκιά ενώ ο κ. Μητσοτάκης παίζει κρυφτό

17:00

Τα SOS της ρύθμισης για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο - Τα κριτήρια και ποιοι θα ωφεληθούν

16:47

Υπ. Εργασίας: Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 19 Δεκεμβρίου

16:41

Λευκορωσία: Αποφυλακίστηκαν 123 πολιτικοί κρατούμενοι

gazzetta
gazzetta reader insider insider