10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σε κάποιες χώρες, όπως στη Νορβηγία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ήδη επικρατήσει των συμβατικών σε πωλήσεις. Επειδή δεν θα τα αποφύγουμε λοιπόν, ας τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Στη χώρα μας το μερίδιο πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα εξαιρετικά μικρό, μόλις 0,6% τον Ιανουάριο του 2020, μοιραία όμως την επόμενη πενταετία θα γνωρίσουν σημαντική αύξηση.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα ακολουθούν κάποιες «δοξασίες», οι οποίες δεν είναι χωρίς βάση.

Καθώς ωστόσο η τεχνολογία τους κάνει άλματα, καλό θα είναι να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα στερεότυπα και να διαπιστώσουμε κατά πόσο ανταποκρίνονται στην αλήθεια.

Αν εξαιρεθεί ο ήχος του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος στα περισσότερα αυτοκίνητα δεν είναι αυτός της… Ferrari, σε κάθε άλλη παράμετρο λειτουργίας ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι με μεγάλη διαφορά καλύτερος. Έχει πολύ υψηλό λόγο ροπής προς την ισχύ του, η οποία μάλιστα αποδίδεται από την πρώτη στροφή λειτουργίας του. Είναι πολύ πιο ελαφρύς. Έχει εξαιρετικά άμεση απόκριση. Και, όπως θα δείτε στο μέλλον, με πολύ λίγα χρήματα θα μπορεί κανείς να αυξάνει ή να μειώνει την ισχύ του κατά βούληση.

Ναι, όπως και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης χαλούν. Ωστόσο, σχεδόν κανείς κινητήρας αυτοκινήτου δεν έχει 8-10 χρόνια εγγύηση, όπως κατά βάση έχουν οι μπαταρίες των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό άλλωστε είναι και το προσδόκιμο ζωής ενός αυτοκινήτου, οπότε ο ιδιοκτήτης δεν έχει να ανησυχήσει για τίποτα.

Αυτό ήταν αλήθεια, έως σήμερα. Μέσα στο 2020 περιμένουμε πολλά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, στο μέγεθος ενός VW Golf με κόστος κάτω από 30.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, ακόμα και με τις σημερινές τιμές, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά τις 100.000 χιλιόμετρα έχει εξισώσει το κόστος του με ένα αντίστοιχο συμβατικό, λόγω της πολύ μικρότερης κατανάλωσης και των εξόδων χρήσης και συντήρησης.

Το αντίθετο. Έξυπνες λύσεις διαχείρισης θα επιτρέπουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο να τροφοδοτούνται από το δημόσιο δίκτυο, αλλά και να το τροφοδοτούν. Επίσης, στο χρήστη θα προτείνονται οι ώρες της ημέρας όπου η φόρτιση θα είναι φτηνότερη και πιο οικολογική. Επίσης, σε περίπτωση ανάγκης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να παρέχουν ενέργεια στο σπίτι.

Μόνο ορισμένα υλικά από τις μπαταρίες δεν ανακυκλώνονται. Και πάλι όμως, οι μπαταρίες των αυτοκινήτων μπορούν, μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής τους σε αυτά, να χρησιμοποιηθούν σε οικιακές και άλλες χρήσεις. Ο κύκλος ζωής τους είναι σημαντικά μεγαλύτερος των 10-15 ετών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμα και όταν η ηλεκτρική ενέργεια για τα αυτοκίνητα παράγεται μέσω μεθόδων που εκλύουν CO2, όπως από λιγνίτη ή φυσικό αέριο, πάλι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερο αποτύπωμα CO2. Στην περίπτωση δεν των ανανεώσιμων πηγών παραγωγής ηλεκτρικού, έχουν τεράστιο πλεονέκτημα.

Λάθος, πλέον. Ήδη στην Ευρώπη, αλλά και σε ορισμένα σημεία στη χώρα μας, υπάρχουν φορτιστές των 50 Κw/h που φορτίζουν έως το 80% τις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μισή έως μια ώρα, ανάλογα με τη χωρητικότητά τους. 

Όχι περισσότερο από ότι αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η αλήθεια είναι ότι δεκαετίες πριν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ήταν επιρρεπείς στις αναφλέξεις, σήμερα όχι. Ταυτόχρονα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις αποκοπής της ροής ενέργειας, ενώ οι μπαταρίες τους βρίσκονται σε εξαιρετικά ανθεκτικά, ξεχωριστά πλαίσια στο κάτω μέρος τους αμαξώματος.

Αυτό στο παρελθόν ήταν αλήθεια, πλέον όχι. Έως και τους -10 βαθμούς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ταυτόχρονα, για ακόμα χαμηλότερες ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες,  τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις θέρμανσης και ψύξης των μπαταριών.

Κάποτε αυτό μπορεί να ίσχυε, σήμερα όχι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς έχουν από 250 έως και 400 χλμ. αυτονομία κατά μέσο όρο. Πάντα σε πραγματικές συνθήκες, με χρήση κλιματισμού ή υψηλές ταχύτητες. To Tesla Model 3 της εικόνας, έχει αυτονομία έως και 518 χλμ.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

13:53

Πρόεδρος ΕΟΔΥ: Πώς θα λειτουργήσει το Γραφείο για τα fake news

13:38

Μακρόν: Απελευθερώθηκε απ' τη Βενεζουέλα ο Καμίλο Κάστρο

13:14

Σ. Αραβία: Το κρατικό επενδυτικό ταμείο απομακρύνεται από τις αμερικανικές μετοχές

13:00

AKTOR: Πώς γίνεται η μετεξέλιξη και ο στρατηγικός ανασχεδιασμός από κατασκευαστικό (και) σε ενεργειακό «παίκτη»

12:53

Στις ΗΠΑ μεταβαίνει ο Ν. Δένδιας

12:48

Μαρινάκης: H κυβέρνηση «μεγαλώνει την πίτα», ενισχύει τα εισοδήματα

12:45

Μυτιλήνη: Νεκρός εργάτης ύστερα από πτώση του από στέγη οικοδομής

12:42

Το rebranding της Ζακύνθου μέσα από την παράδοση, τον πολιτισμό και τον οινικό πλούτο

12:38

40η Philoxenia: Ο ελληνικός ιαματικός τουρισμός βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο καμπής

12:33

Γερμανία: Η πλειοψηφία θα υποστήριζε την υποχρεωτική στρατιωτική θητεία

12:21

Ν. Κορέα: Εγχώριες επενδύσεις ανακοίνωσαν οι επιχειρηματικοί κολοσσοί της χώρας

12:08

Φιντάν: Ο Τραμπ είπε στον Ερντογάν ότι οι κυρώσεις CAATSA δεν πρέπει να βαρύνουν τις σχέσεις ΗΠΑ- Τουρκίας

11:57

O Έλληνας καθηγητής του Πανεπιστημίου Columbia που οραματίζεται ηλεκτρονικά συστήματα σε κάθε επιφάνεια

11:44

ΟΟΣΑ: Επιβράδυνση των δράσεων για την κλιματική κρίση

11:33

Αστικές αναπλάσεις και κατασκευές: Οι επαγγελματικοί ρόλοι που χτίζουν τις πόλεις του μέλλοντος

11:28

Νέο «επεισόδιο» Κίνας - Ιαπωνίας για τη κυριότητα των νήσων Σενκάκου

11:20

Μαδούρο: «Ανεύθυνες» οι στρατιωτικές ασκήσεις του Τρίνινταντ και Τομπάγκο μαζί με αμερικανικές δυνάμεις

11:08

Ζελένσκι: Συμφωνία για εισαγωγές φυσικού αερίου από την Ελλάδα - Στις 13:45 η συνάντηση με Μητσοτάκη

10:58

Μητσοτάκης: Στόχος μας πλέον είναι να γίνουμε μια οικονομία κατηγορίας Α

10:24

Χατζηδάκης: Καταρρίπτονται οι μύθοι για την οικονομία και την εξωτερική πολιτική

10:14

Κιέβο και Μόσχα ετοιμάζονται να ξαναρχίσουν τις ανταλλαγές αιχμαλώτων

10:03

Στις 13:45 η συνάντηση Μητσοτάκη - Ζελένσκι στο Μαξίμου

09:57

Τράπεζες: Ρεκόρ 15 ετών θα καταγράψει η πιστωτική επέκταση το 2025

09:43

Επενδύσεις και έργα ψηφιακής αναβάθμισης άνω των 3,3 δισ. ευρώ για καλύτερη εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων

09:27

Golden Visa: Αλλάζει το πλαίσιο για τους επενδυτές τρίτων χωρών

09:17

Ελληνική σφραγίδα στον ενεργειακό χάρτη ΝΑ Ευρώπης και Ανατολικής Μεσογείου

09:00

Reuters: Ο Τραμπ αγοράζει ομόλογα από τομείς που ωφελούνται απ' τις πολιτικές του

08:57

Χριστούγεννα στη Βουδαπέστη: Όλα όσα πρέπει να κάνετε

08:48

Bloomberg: Η Ευρώπη αποτιμά τις συνέπειες από το εμπορικό χάος του Τραμπ

08:34

Η αγορά ενεργειακής αξιοποίησης αποβλήτων ξεπερνά ήδη τα 45 δισ. - Οι προοπτικές για το μέλλον

gazzetta
gazzetta reader insider insider