10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σε κάποιες χώρες, όπως στη Νορβηγία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ήδη επικρατήσει των συμβατικών σε πωλήσεις. Επειδή δεν θα τα αποφύγουμε λοιπόν, ας τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Στη χώρα μας το μερίδιο πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα εξαιρετικά μικρό, μόλις 0,6% τον Ιανουάριο του 2020, μοιραία όμως την επόμενη πενταετία θα γνωρίσουν σημαντική αύξηση.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα ακολουθούν κάποιες «δοξασίες», οι οποίες δεν είναι χωρίς βάση.

Καθώς ωστόσο η τεχνολογία τους κάνει άλματα, καλό θα είναι να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα στερεότυπα και να διαπιστώσουμε κατά πόσο ανταποκρίνονται στην αλήθεια.

Αν εξαιρεθεί ο ήχος του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος στα περισσότερα αυτοκίνητα δεν είναι αυτός της… Ferrari, σε κάθε άλλη παράμετρο λειτουργίας ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι με μεγάλη διαφορά καλύτερος. Έχει πολύ υψηλό λόγο ροπής προς την ισχύ του, η οποία μάλιστα αποδίδεται από την πρώτη στροφή λειτουργίας του. Είναι πολύ πιο ελαφρύς. Έχει εξαιρετικά άμεση απόκριση. Και, όπως θα δείτε στο μέλλον, με πολύ λίγα χρήματα θα μπορεί κανείς να αυξάνει ή να μειώνει την ισχύ του κατά βούληση.

Ναι, όπως και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης χαλούν. Ωστόσο, σχεδόν κανείς κινητήρας αυτοκινήτου δεν έχει 8-10 χρόνια εγγύηση, όπως κατά βάση έχουν οι μπαταρίες των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό άλλωστε είναι και το προσδόκιμο ζωής ενός αυτοκινήτου, οπότε ο ιδιοκτήτης δεν έχει να ανησυχήσει για τίποτα.

Αυτό ήταν αλήθεια, έως σήμερα. Μέσα στο 2020 περιμένουμε πολλά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, στο μέγεθος ενός VW Golf με κόστος κάτω από 30.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, ακόμα και με τις σημερινές τιμές, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά τις 100.000 χιλιόμετρα έχει εξισώσει το κόστος του με ένα αντίστοιχο συμβατικό, λόγω της πολύ μικρότερης κατανάλωσης και των εξόδων χρήσης και συντήρησης.

Το αντίθετο. Έξυπνες λύσεις διαχείρισης θα επιτρέπουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο να τροφοδοτούνται από το δημόσιο δίκτυο, αλλά και να το τροφοδοτούν. Επίσης, στο χρήστη θα προτείνονται οι ώρες της ημέρας όπου η φόρτιση θα είναι φτηνότερη και πιο οικολογική. Επίσης, σε περίπτωση ανάγκης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να παρέχουν ενέργεια στο σπίτι.

Μόνο ορισμένα υλικά από τις μπαταρίες δεν ανακυκλώνονται. Και πάλι όμως, οι μπαταρίες των αυτοκινήτων μπορούν, μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής τους σε αυτά, να χρησιμοποιηθούν σε οικιακές και άλλες χρήσεις. Ο κύκλος ζωής τους είναι σημαντικά μεγαλύτερος των 10-15 ετών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμα και όταν η ηλεκτρική ενέργεια για τα αυτοκίνητα παράγεται μέσω μεθόδων που εκλύουν CO2, όπως από λιγνίτη ή φυσικό αέριο, πάλι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερο αποτύπωμα CO2. Στην περίπτωση δεν των ανανεώσιμων πηγών παραγωγής ηλεκτρικού, έχουν τεράστιο πλεονέκτημα.

Λάθος, πλέον. Ήδη στην Ευρώπη, αλλά και σε ορισμένα σημεία στη χώρα μας, υπάρχουν φορτιστές των 50 Κw/h που φορτίζουν έως το 80% τις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μισή έως μια ώρα, ανάλογα με τη χωρητικότητά τους. 

Όχι περισσότερο από ότι αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η αλήθεια είναι ότι δεκαετίες πριν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ήταν επιρρεπείς στις αναφλέξεις, σήμερα όχι. Ταυτόχρονα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις αποκοπής της ροής ενέργειας, ενώ οι μπαταρίες τους βρίσκονται σε εξαιρετικά ανθεκτικά, ξεχωριστά πλαίσια στο κάτω μέρος τους αμαξώματος.

Αυτό στο παρελθόν ήταν αλήθεια, πλέον όχι. Έως και τους -10 βαθμούς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ταυτόχρονα, για ακόμα χαμηλότερες ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες,  τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις θέρμανσης και ψύξης των μπαταριών.

Κάποτε αυτό μπορεί να ίσχυε, σήμερα όχι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς έχουν από 250 έως και 400 χλμ. αυτονομία κατά μέσο όρο. Πάντα σε πραγματικές συνθήκες, με χρήση κλιματισμού ή υψηλές ταχύτητες. To Tesla Model 3 της εικόνας, έχει αυτονομία έως και 518 χλμ.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

10:43

Ευρωαγορές: Θετικά πρόσημα στο ταμπλό - «Βουτιά» 10% για την Hugo Boss

10:37

Βέλγος ΥΠΕΞ: Οι προτάσεις της ΕΕ δεν ανταποκρίνονται στις ανησυχίες μας για τα ρωσικά παγωμένα assets

10:35

Euroxx: Περιθώριο ανόδου 44% η Intralot, τιμή-στόχος 1,50 ευρώ

10:31

ΟΠΑΠ: Μετοχές αξίας 10,14 εκατ. ευρώ απέκτησε η Allwyn

10:15

Πέντε συμβουλές για απαιτητικές συνεντεύξεις εργασίας

10:12

Η Εσθονία θα στείλει στρατεύματα στην Ουκρανία, αν υπάρξει ειρηνευτική δύναμη

10:02

Χωρίς ταξί έως τα ξημερώματα της Πέμπτης η χώρα - Τα αιτήματα του κλάδου

09:49

Χατζηδάκης: Η πόρτα της κυβέρνησης είναι ανοιχτή για διάλογο με τους αγρότες

09:42

Μπλόκα αγροτών: Πάνω από 4.000 τρακτέρ στη Θεσσαλία, Κλειστή παραμένει η E.O. Αθηνών - Θεσσαλονίκης

09:30

Συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη

09:15

Η κυβέρνηση Τραμπ ανέστειλε όλα τα αιτήματα για μετανάστευση από 19 χώρες

09:12

Νέες επιδοτήσεις 748 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ»

09:06

Χορμόβα: Η δέσμευση της ΔΥΠΑ για μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς παραμένει σταθερή

08:59

Υπερψηφίστηκε το σ/ν για την «Ψηφιακή ενίσχυση της οδικής ασφάλειας»

08:56

Μαλαισία: Οι έρευνες για την πτήση MH370 ξαναρχίζουν στα τέλη του μήνα

08:51

Σήμερα η παρουσίαση του βιβλίου του Αλέξη Τσίπρα, «Ιθάκη» - Τι θα αναφέρει στην ομιλία του

08:44

ΕΚΤΕΡ: Μειοδότης σε τρία νέα έργα, συνολικού προϋπολογισμού 59 εκατ. ευρώ

08:37

Ολοκληρώθηκε η εξαγορά της Versace από την Prada

08:27

Υφαντής: Πώς έγινε ο «βασιλιάς» των αλλαντικών - Η διαδρομή από το Μοσχάτο… στην κορυφή

08:25

Ουκρανία: «Ουδείς συμβιβασμός» για τα κατεχόμενα εδάφη από Πούτιν και απεσταλμένους Τραμπ

08:24

«Πνεύμονας» οι νέοι για τον αθλητικό τουρισμό - Ο συνολικός τζίρος

08:11

Πυρκαγιές: Ποιες περιοχές της Ελλάδας απειλούνται περισσότερο - Τι δείχνει ο Εθνικός Χάρτης Εκτίμησης Κινδύνου

08:06

Συμφωνία στην ΕΕ για οριστικό τερματισμό των εισαγωγών αερίου από τη Ρωσία το 2027

08:04

Ευπρόσδεκτες απουσίες στην Ιθάκη - Ο Χάρης στο Κάραβελ, η Άννα στα μπλόκα - Το βιβλίο του Οδυσσέα που λάτρεψε ο Στουρνάρας

07:50

«Ατμομηχανή» ανάπτυξης προμηθειών για Eurobank, asset management και ασφάλειες

07:36

Πέντε «καμπανάκια» για τις αυξήσεις μισθών του 2026 στην Ελλάδα - Τι φοβούνται οι διεθνείς φορείς

07:25

Επίδομα θέρμανσης: Τα SOS της τελευταίας στιγμής - Έρχεται η προκαταβολή

07:20

Lamda - Ελληνικό: Εξασφαλισμένα έσοδα 2,2 δισ. - Πώς προχωρούν μεγάλα projects, «ξεπουλάνε» τα οικιστικά

07:10

Βιομηχανικό ρεύμα: Προ των πυλών τα μέτρα ελάφρυνσης - «Στο παιχνίδι» το ιταλικό μοντέλο

07:08

Οι κινήσεις για το χρέος - Ολική επαναφορά - Αναμονή για τα δικαστικά μέγαρα

gazzetta
gazzetta reader insider insider