10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σε κάποιες χώρες, όπως στη Νορβηγία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ήδη επικρατήσει των συμβατικών σε πωλήσεις. Επειδή δεν θα τα αποφύγουμε λοιπόν, ας τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Στη χώρα μας το μερίδιο πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα εξαιρετικά μικρό, μόλις 0,6% τον Ιανουάριο του 2020, μοιραία όμως την επόμενη πενταετία θα γνωρίσουν σημαντική αύξηση.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα ακολουθούν κάποιες «δοξασίες», οι οποίες δεν είναι χωρίς βάση.

Καθώς ωστόσο η τεχνολογία τους κάνει άλματα, καλό θα είναι να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα στερεότυπα και να διαπιστώσουμε κατά πόσο ανταποκρίνονται στην αλήθεια.

Αν εξαιρεθεί ο ήχος του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος στα περισσότερα αυτοκίνητα δεν είναι αυτός της… Ferrari, σε κάθε άλλη παράμετρο λειτουργίας ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι με μεγάλη διαφορά καλύτερος. Έχει πολύ υψηλό λόγο ροπής προς την ισχύ του, η οποία μάλιστα αποδίδεται από την πρώτη στροφή λειτουργίας του. Είναι πολύ πιο ελαφρύς. Έχει εξαιρετικά άμεση απόκριση. Και, όπως θα δείτε στο μέλλον, με πολύ λίγα χρήματα θα μπορεί κανείς να αυξάνει ή να μειώνει την ισχύ του κατά βούληση.

Ναι, όπως και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης χαλούν. Ωστόσο, σχεδόν κανείς κινητήρας αυτοκινήτου δεν έχει 8-10 χρόνια εγγύηση, όπως κατά βάση έχουν οι μπαταρίες των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό άλλωστε είναι και το προσδόκιμο ζωής ενός αυτοκινήτου, οπότε ο ιδιοκτήτης δεν έχει να ανησυχήσει για τίποτα.

Αυτό ήταν αλήθεια, έως σήμερα. Μέσα στο 2020 περιμένουμε πολλά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, στο μέγεθος ενός VW Golf με κόστος κάτω από 30.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, ακόμα και με τις σημερινές τιμές, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά τις 100.000 χιλιόμετρα έχει εξισώσει το κόστος του με ένα αντίστοιχο συμβατικό, λόγω της πολύ μικρότερης κατανάλωσης και των εξόδων χρήσης και συντήρησης.

Το αντίθετο. Έξυπνες λύσεις διαχείρισης θα επιτρέπουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο να τροφοδοτούνται από το δημόσιο δίκτυο, αλλά και να το τροφοδοτούν. Επίσης, στο χρήστη θα προτείνονται οι ώρες της ημέρας όπου η φόρτιση θα είναι φτηνότερη και πιο οικολογική. Επίσης, σε περίπτωση ανάγκης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να παρέχουν ενέργεια στο σπίτι.

Μόνο ορισμένα υλικά από τις μπαταρίες δεν ανακυκλώνονται. Και πάλι όμως, οι μπαταρίες των αυτοκινήτων μπορούν, μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής τους σε αυτά, να χρησιμοποιηθούν σε οικιακές και άλλες χρήσεις. Ο κύκλος ζωής τους είναι σημαντικά μεγαλύτερος των 10-15 ετών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμα και όταν η ηλεκτρική ενέργεια για τα αυτοκίνητα παράγεται μέσω μεθόδων που εκλύουν CO2, όπως από λιγνίτη ή φυσικό αέριο, πάλι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερο αποτύπωμα CO2. Στην περίπτωση δεν των ανανεώσιμων πηγών παραγωγής ηλεκτρικού, έχουν τεράστιο πλεονέκτημα.

Λάθος, πλέον. Ήδη στην Ευρώπη, αλλά και σε ορισμένα σημεία στη χώρα μας, υπάρχουν φορτιστές των 50 Κw/h που φορτίζουν έως το 80% τις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μισή έως μια ώρα, ανάλογα με τη χωρητικότητά τους. 

Όχι περισσότερο από ότι αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η αλήθεια είναι ότι δεκαετίες πριν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ήταν επιρρεπείς στις αναφλέξεις, σήμερα όχι. Ταυτόχρονα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις αποκοπής της ροής ενέργειας, ενώ οι μπαταρίες τους βρίσκονται σε εξαιρετικά ανθεκτικά, ξεχωριστά πλαίσια στο κάτω μέρος τους αμαξώματος.

Αυτό στο παρελθόν ήταν αλήθεια, πλέον όχι. Έως και τους -10 βαθμούς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ταυτόχρονα, για ακόμα χαμηλότερες ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες,  τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις θέρμανσης και ψύξης των μπαταριών.

Κάποτε αυτό μπορεί να ίσχυε, σήμερα όχι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς έχουν από 250 έως και 400 χλμ. αυτονομία κατά μέσο όρο. Πάντα σε πραγματικές συνθήκες, με χρήση κλιματισμού ή υψηλές ταχύτητες. To Tesla Model 3 της εικόνας, έχει αυτονομία έως και 518 χλμ.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

10:59

Σύσκεψη Μητσοτάκη με βουλευτές της ΝΔ στη Θεσσαλονίκη ενόψει ΔΕΘ

10:54

Austriacard Holdings: Στα 163,6 εκατ. ευρώ τα έσοδα στο α' εξαμήνου - Μείωση κατά 16%

10:46

Κέρδη στις ευρωαγορές με την Nvidia στο επίκεντρο

10:34

Morgan Stanley για Fed: Πενήντα-πενήντα μια μείωση επιτοκίου τον Σεπτέμβριο

10:32

Βουλή: Στην Ολομέλεια το ν/σ για το νέο πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων

10:31

Στο ΕΣΠΑ η ενεργειακή αναβάθμιση των Νοσοκομείων Πειραιά Μεταξά, Χανίων και Πέλλας

10:21

Εργασιακό: Απλοποιούνται οι προσλήψεις και εισάγονται νέες συμβάσεις εργασίας 48 ωρών για έκτακτες ανάγκες

10:18

Οι γαλακτοβιομηχανίες τα λένε έξω από τα δόντια για την ευλογιά των προβάτων και το μέλλον της φέτας!

09:50

Ουκρανία: Τους 8 έφτασαν οι νεκροί από τις ρωσικές επιθέσεις στο Κίεβο

09:40

Χατζηδάκης: Η προτεραιότητα της κυβέρνησης για τη Μακεδονία και τη Θράκη φαίνεται στην πράξη

09:27

ΑΑΔΕ: Αυτόματα από σήμερα η πλειονότητα των μεταβολών ΚΑΔ και καθεστώτος ΦΠΑ

09:23

Πόσα ξοδεύουν οι Έλληνες ως καλεσμένοι σε γάμους

09:11

24ωρη απεργία ΑΔΕΔΥ: Ποιοι συμμετέχουν - Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ

08:58

Θεοδωρικάκος: Σταθερές οι τιμές στα σχολικά είδη

08:51

Αποπέμφθηκε από τον Τραμπ η διευθύντρια της υπηρεσίας δημόσιας υγείας των ΗΠΑ

08:41

Kaspersky για αθλητικές απάτες: Πώς να παίζετε με ασφάλεια

08:37

Το Ισραήλ εντείνει τις επιχειρήσεις του γύρω από την πόλη της Γάζας

08:32

Επίθεση σε εκκλησία στη Μινεάπολη: Ο δράστης σκότωσε δύο μαθητές και τραυμάτισε άλλους 17 ανθρώπους

08:25

ΝΑΤΟ: Όλες οι χώρες θα καλύψουν φέτος το στόχο για αμυντικές δαπάνες 2% του ΑΕΠ

08:15

Ταξίδια αναψυχής: Τριπλασιάζονται οι δαπάνες έως 2040 - Ποιοι κάνουν περισσότερες διακοπές

08:13

Εστίαση: «Κραυγή αγωνίας» από τις επιχειρήσεις, χωρίς ταμειακά διαθέσιμα οι 6 στις 10

08:06

Ρεύμα: Νέα «ασπίδα» τα κόκκινα τιμολόγια - Τι δείχνει το 2025 για σταθερές χρεώσεις & συνδρομητικά «πακέτα»

07:56

ΑΛΜΜΕ: Η εταιρεία από την Ημαθία που εξάγει κομπόστες φρούτων σε 50 χώρες του κόσμου

07:54

Κυκλική οικονομία: Στα 355,44 δισ. η ανάπτυξη της αγοράς έως το 2032

07:49

Στη Θεσσαλονίκη ο Κυριάκος Μητσοτάκης – Τι θα ζητήσουν οι φορείς ενόψει ΔΕΘ

07:41

Υδρογονάνθρακες: Θετικά σήματα για Κρήτη και Πελοπόννησο - Δύο «παίκτες» ήδη με δυνατότητα προσφοράς

07:34

Στην τελική ευθεία το Ταμείο Ανάκαμψης - Γκάζι 12 μηνών για τα ορόσημα με νέες αναθεωρήσεις

07:25

Τι κρύβεται πίσω από τις σκληρές κόντρες με Ανδρουλάκη και Τσίπρα

07:14

Φορο-εκκρεμότητες σε αντίστροφη μέτρηση - Ποιοι πρέπει να τρέξουν για δηλώσεις μέχρι τις 31/12

07:08

Χωρίς ορατότητα οι αγορές - Μεγάλη ζήτηση - Πρωταγωνιστής σε δύο ταμπλό

gazzetta
gazzetta reader insider insider