10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σε κάποιες χώρες, όπως στη Νορβηγία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ήδη επικρατήσει των συμβατικών σε πωλήσεις. Επειδή δεν θα τα αποφύγουμε λοιπόν, ας τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Στη χώρα μας το μερίδιο πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα εξαιρετικά μικρό, μόλις 0,6% τον Ιανουάριο του 2020, μοιραία όμως την επόμενη πενταετία θα γνωρίσουν σημαντική αύξηση.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα ακολουθούν κάποιες «δοξασίες», οι οποίες δεν είναι χωρίς βάση.

Καθώς ωστόσο η τεχνολογία τους κάνει άλματα, καλό θα είναι να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα στερεότυπα και να διαπιστώσουμε κατά πόσο ανταποκρίνονται στην αλήθεια.

Αν εξαιρεθεί ο ήχος του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος στα περισσότερα αυτοκίνητα δεν είναι αυτός της… Ferrari, σε κάθε άλλη παράμετρο λειτουργίας ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι με μεγάλη διαφορά καλύτερος. Έχει πολύ υψηλό λόγο ροπής προς την ισχύ του, η οποία μάλιστα αποδίδεται από την πρώτη στροφή λειτουργίας του. Είναι πολύ πιο ελαφρύς. Έχει εξαιρετικά άμεση απόκριση. Και, όπως θα δείτε στο μέλλον, με πολύ λίγα χρήματα θα μπορεί κανείς να αυξάνει ή να μειώνει την ισχύ του κατά βούληση.

Ναι, όπως και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης χαλούν. Ωστόσο, σχεδόν κανείς κινητήρας αυτοκινήτου δεν έχει 8-10 χρόνια εγγύηση, όπως κατά βάση έχουν οι μπαταρίες των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό άλλωστε είναι και το προσδόκιμο ζωής ενός αυτοκινήτου, οπότε ο ιδιοκτήτης δεν έχει να ανησυχήσει για τίποτα.

Αυτό ήταν αλήθεια, έως σήμερα. Μέσα στο 2020 περιμένουμε πολλά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, στο μέγεθος ενός VW Golf με κόστος κάτω από 30.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, ακόμα και με τις σημερινές τιμές, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά τις 100.000 χιλιόμετρα έχει εξισώσει το κόστος του με ένα αντίστοιχο συμβατικό, λόγω της πολύ μικρότερης κατανάλωσης και των εξόδων χρήσης και συντήρησης.

Το αντίθετο. Έξυπνες λύσεις διαχείρισης θα επιτρέπουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο να τροφοδοτούνται από το δημόσιο δίκτυο, αλλά και να το τροφοδοτούν. Επίσης, στο χρήστη θα προτείνονται οι ώρες της ημέρας όπου η φόρτιση θα είναι φτηνότερη και πιο οικολογική. Επίσης, σε περίπτωση ανάγκης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να παρέχουν ενέργεια στο σπίτι.

Μόνο ορισμένα υλικά από τις μπαταρίες δεν ανακυκλώνονται. Και πάλι όμως, οι μπαταρίες των αυτοκινήτων μπορούν, μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής τους σε αυτά, να χρησιμοποιηθούν σε οικιακές και άλλες χρήσεις. Ο κύκλος ζωής τους είναι σημαντικά μεγαλύτερος των 10-15 ετών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμα και όταν η ηλεκτρική ενέργεια για τα αυτοκίνητα παράγεται μέσω μεθόδων που εκλύουν CO2, όπως από λιγνίτη ή φυσικό αέριο, πάλι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερο αποτύπωμα CO2. Στην περίπτωση δεν των ανανεώσιμων πηγών παραγωγής ηλεκτρικού, έχουν τεράστιο πλεονέκτημα.

Λάθος, πλέον. Ήδη στην Ευρώπη, αλλά και σε ορισμένα σημεία στη χώρα μας, υπάρχουν φορτιστές των 50 Κw/h που φορτίζουν έως το 80% τις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μισή έως μια ώρα, ανάλογα με τη χωρητικότητά τους. 

Όχι περισσότερο από ότι αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η αλήθεια είναι ότι δεκαετίες πριν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ήταν επιρρεπείς στις αναφλέξεις, σήμερα όχι. Ταυτόχρονα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις αποκοπής της ροής ενέργειας, ενώ οι μπαταρίες τους βρίσκονται σε εξαιρετικά ανθεκτικά, ξεχωριστά πλαίσια στο κάτω μέρος τους αμαξώματος.

Αυτό στο παρελθόν ήταν αλήθεια, πλέον όχι. Έως και τους -10 βαθμούς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ταυτόχρονα, για ακόμα χαμηλότερες ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες,  τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις θέρμανσης και ψύξης των μπαταριών.

Κάποτε αυτό μπορεί να ίσχυε, σήμερα όχι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς έχουν από 250 έως και 400 χλμ. αυτονομία κατά μέσο όρο. Πάντα σε πραγματικές συνθήκες, με χρήση κλιματισμού ή υψηλές ταχύτητες. To Tesla Model 3 της εικόνας, έχει αυτονομία έως και 518 χλμ.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

12:05

Γερμανία: Ο καγκελάριος Μερτς επισκέπτεται την Ιορδανία και το Ισραήλ

11:53

Θεοδωρικάκος: Ο νέος αναπτυξιακός νόμος προβλέπει την διάθεση ενός δισ. ευρώ για στήριξη παραγωγικών επενδύσεων

11:44

Τέσσερις νεκροί σε ανταλλαγές πυρών στα σύνορα Αφγανιστάν-Πακιστάν

11:34

ΔΟΑΕ: Το προστατευτικό κέλυφος στο Τσερνόμπιλ δεν προστατεύει απ' τη ραδιενέργεια λόγω χτυπημάτων drones

11:25

ΗΠΑ: Νέες απελάσεις παράτυπων μεταναστών από τη Βενεζουέλα

11:16

Πτώση βράχων στη λεωφόρο Αθηνών-Σουνίου, έκλεισε η δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας

10:56

Σκληραίνουν τη στάση τους οι αγρότες - Μπλόκα μέχρι και τις γιορτές

10:24

Πράγα: Χριστούγεννα στη «χρυσή πόλη»

09:59

Ρωσία: Η χρήση ρωσικών πόρων για χρηματοδότηση της Ουκρανίας θα είχε πολύ σοβαρές συνέπειες για την ΕΕ

09:49

Κυρανάκης: Τα τρόλεϊ υπηρέτησαν αποτελεσματικά την Αττική για πάνω από μισό αιώνα

09:38

Καναδάς: Αφαίρεσε τη Συρία από τον κατάλογο των κρατών που υποστηρίζουν την τρομοκρατία

09:28

Μηνύματα επιβράβευσης της ελληνικής οικονομίας από Λονδίνο και Βρυξέλλες

09:04

Κακοκαιρία Byron: Διακόπηκε η σιδηροδρομική συγκοινωνία Αθηνών - Θεσσαλονίκης στο Δομοκό

08:47

Τέλη κυκλοφορίας: Πώς θα γλιτώσετε την πληρωμή τους - Τα βήματα που οδηγούν στην ψηφιακή ακινησία οχημάτων

08:41

Δώρο Χριστουγέννων: Πότε θα το λάβουν οι άνεργοι - Γιατί θα δοθεί νωρίτερα στους μισθωτούς

08:27

ΕΕ: Νέα «ένεση» 5,2 δισ. ευρώ για καθαρές τεχνολογίες και πράσινη βιομηχανία – Τι αλλάζει με το Innovation Fund 2025

08:18

Υπερταμείο: Πώς επανεκκινεί ο διαγωνισμός αξιοποίησης του «Ολυμπιακού Ιππικού Κέντρου Μαρκόπουλου» – Το προηγούμενο «ναυάγιο»

08:11

Η εφορία αλλάζει εποχή: Τεχνητή νοημοσύνη, ψηφιακοί έλεγχοι και νέα φορολογικά εργαλεία από το 2026

08:01

Τα τουριστικά ρεκόρ βάζουν την Αθήνα στο ραντάρ των επενδυτών 

08:00

Ολυμπία Οδός: «Στο κάδρο» η επέκταση από Πύργο σε Τσακώνα – Τα σενάρια και ο «αλμυρός λογαριασμός»

23:54

Το κρασί, το ελαιόλαδο και ο πολιτισμός της Πελοποννήσου «κέρδισαν» τους Ιταλούς

23:47

Δικογραφία για τα επεισόδια στο μπλόκο των αγροτών κοντά στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»

23:38

Σρι Λάνκα: Στους 607 οι νεκροί από τις πλημμύρες και τις κατολισθήσεις

23:29

ΗΠΑ: Ανώτατο Δικαστήριο θα εξετάσει τη συνταγματικότητα διατάγματος Τραμπ για μετανάστες

23:20

Μελόνι: Οι Αμερικανοί αποφασίζουν να υπερασπίσουν τα συμφέροντά τους - Το ίδιο πρέπει να κάνει και η Ευρώπη

23:17

Σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης η Λιθουανία – «Εισβολή» αερόστατων από τη Λευκορωσία

23:13

Wall Street: Έκανε το 4Χ4 ο S&P 500 και περιμένει την Fed

22:52

Τράπεζα Πειραιώς: Δωρεάν διάθεση 291.874 ιδίων μετοχών σε 39 δικαιούχους

22:40

Γκιλφόιλ: Ζωτικής σημασίας για τις σχέσεις Ελλάδας-ΗΠΑ η Βόρεια Ελλάδα

22:31

Πετρέλαιο: Δεύτερη εβδομάδα ανόδου για Brent και WTI

gazzetta
gazzetta reader insider insider