10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σε κάποιες χώρες, όπως στη Νορβηγία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ήδη επικρατήσει των συμβατικών σε πωλήσεις. Επειδή δεν θα τα αποφύγουμε λοιπόν, ας τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Στη χώρα μας το μερίδιο πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα εξαιρετικά μικρό, μόλις 0,6% τον Ιανουάριο του 2020, μοιραία όμως την επόμενη πενταετία θα γνωρίσουν σημαντική αύξηση.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα ακολουθούν κάποιες «δοξασίες», οι οποίες δεν είναι χωρίς βάση.

Καθώς ωστόσο η τεχνολογία τους κάνει άλματα, καλό θα είναι να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα στερεότυπα και να διαπιστώσουμε κατά πόσο ανταποκρίνονται στην αλήθεια.

Αν εξαιρεθεί ο ήχος του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος στα περισσότερα αυτοκίνητα δεν είναι αυτός της… Ferrari, σε κάθε άλλη παράμετρο λειτουργίας ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι με μεγάλη διαφορά καλύτερος. Έχει πολύ υψηλό λόγο ροπής προς την ισχύ του, η οποία μάλιστα αποδίδεται από την πρώτη στροφή λειτουργίας του. Είναι πολύ πιο ελαφρύς. Έχει εξαιρετικά άμεση απόκριση. Και, όπως θα δείτε στο μέλλον, με πολύ λίγα χρήματα θα μπορεί κανείς να αυξάνει ή να μειώνει την ισχύ του κατά βούληση.

Ναι, όπως και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης χαλούν. Ωστόσο, σχεδόν κανείς κινητήρας αυτοκινήτου δεν έχει 8-10 χρόνια εγγύηση, όπως κατά βάση έχουν οι μπαταρίες των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό άλλωστε είναι και το προσδόκιμο ζωής ενός αυτοκινήτου, οπότε ο ιδιοκτήτης δεν έχει να ανησυχήσει για τίποτα.

Αυτό ήταν αλήθεια, έως σήμερα. Μέσα στο 2020 περιμένουμε πολλά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, στο μέγεθος ενός VW Golf με κόστος κάτω από 30.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, ακόμα και με τις σημερινές τιμές, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά τις 100.000 χιλιόμετρα έχει εξισώσει το κόστος του με ένα αντίστοιχο συμβατικό, λόγω της πολύ μικρότερης κατανάλωσης και των εξόδων χρήσης και συντήρησης.

Το αντίθετο. Έξυπνες λύσεις διαχείρισης θα επιτρέπουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο να τροφοδοτούνται από το δημόσιο δίκτυο, αλλά και να το τροφοδοτούν. Επίσης, στο χρήστη θα προτείνονται οι ώρες της ημέρας όπου η φόρτιση θα είναι φτηνότερη και πιο οικολογική. Επίσης, σε περίπτωση ανάγκης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να παρέχουν ενέργεια στο σπίτι.

Μόνο ορισμένα υλικά από τις μπαταρίες δεν ανακυκλώνονται. Και πάλι όμως, οι μπαταρίες των αυτοκινήτων μπορούν, μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής τους σε αυτά, να χρησιμοποιηθούν σε οικιακές και άλλες χρήσεις. Ο κύκλος ζωής τους είναι σημαντικά μεγαλύτερος των 10-15 ετών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμα και όταν η ηλεκτρική ενέργεια για τα αυτοκίνητα παράγεται μέσω μεθόδων που εκλύουν CO2, όπως από λιγνίτη ή φυσικό αέριο, πάλι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερο αποτύπωμα CO2. Στην περίπτωση δεν των ανανεώσιμων πηγών παραγωγής ηλεκτρικού, έχουν τεράστιο πλεονέκτημα.

Λάθος, πλέον. Ήδη στην Ευρώπη, αλλά και σε ορισμένα σημεία στη χώρα μας, υπάρχουν φορτιστές των 50 Κw/h που φορτίζουν έως το 80% τις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μισή έως μια ώρα, ανάλογα με τη χωρητικότητά τους. 

Όχι περισσότερο από ότι αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η αλήθεια είναι ότι δεκαετίες πριν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ήταν επιρρεπείς στις αναφλέξεις, σήμερα όχι. Ταυτόχρονα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις αποκοπής της ροής ενέργειας, ενώ οι μπαταρίες τους βρίσκονται σε εξαιρετικά ανθεκτικά, ξεχωριστά πλαίσια στο κάτω μέρος τους αμαξώματος.

Αυτό στο παρελθόν ήταν αλήθεια, πλέον όχι. Έως και τους -10 βαθμούς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ταυτόχρονα, για ακόμα χαμηλότερες ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες,  τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις θέρμανσης και ψύξης των μπαταριών.

Κάποτε αυτό μπορεί να ίσχυε, σήμερα όχι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς έχουν από 250 έως και 400 χλμ. αυτονομία κατά μέσο όρο. Πάντα σε πραγματικές συνθήκες, με χρήση κλιματισμού ή υψηλές ταχύτητες. To Tesla Model 3 της εικόνας, έχει αυτονομία έως και 518 χλμ.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

13:50

Δικαστήριο ΕΕ: Μη αλκοολούχα ποτά δεν μπορεί να πωλούνται ως τζιν

13:50

Υπουργείο Παιδείας και ActionAid ενώνουν δυνάμεις για την Εκπαίδευση

13:45

Alpha Bank: Αναδείχθηκε Βest Private Bank στην Ελλάδα για 7η συνεχή χρονιά

13:42

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Πάτρας - Πύργου

13:40

Μητσοτάκης από Ελευσίνα: Η γεωπολιτική θέση της Ελλάδας αναβαθμίζεται διαρκώς

13:40

Μαρινάκης: Επισφραγίζεται η νέα εποχή της ΕΡΤ, ενισχύουμε την ελευθερία του Τύπου και τη διαφάνεια

13:32

Το BBC ετοιμάζεται να ζητήσει συγγνώμη από τον πρόεδρο Τράμπ

13:32

Ουτρέχτη: Το «μικρό Άμστερνταμ» που αξίζει να ανακαλύψετε

13:25

Έχει μέλλον το μονοπώλιο της ΕΧΑΕ;

13:22

Δήμας: Υλοποιούμε μεγάλο πλήθος έργων σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας

13:17

Starbucks: Οι εργαζόμενοι ξεκίνησαν απεργία σε 40 πόλεις στο Red Cup Day

13:09

Ουκρανία-διαφθορά: Κυρώσεις σε βάρος επιχειρηματία, στενού φίλου του προέδρου Ζελένσκι

13:06

Πιερρακάκης από Βρυξέλλες: Ναι στην άμεση επιβολή δασμών στα μικροδέματα από τρίτες χώρες

13:04

Παπασταύρου: Πρώτη προτεραιότητα του ΥΠΕΝ οι τιμές ρεύματος

13:02

Burberry: Επέστρεψε στην ανάπτυξη με ώθηση από την Κίνα - «Άλμα» 8% της μετοχής

12:58

ΕΕΕΠ: Νέα σύμβαση συμβουλευτικών υπηρεσιών για την επιτάχυνση των διαγωνισμών

12:55

ΗΡΑΚΛΗΣ: Το έργο Olympus εντάχθηκε στις στρατηγικές επενδύσεις εθνικής σημασίας

12:49

Συρία: Θα συμμετέχει πλέον «ενεργά» στην αντιμετώπιση των «τρομοκρατικών» οργανώσεων

12:48

Επίτροπος Ενέργειας: «Σθεναρή η υποστήριξη» της ΕΕ στην ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας - Κύπρου

12:46

Κρεμλίνο: Το Κίεβο θα πρέπει να διαπραγματευθεί με τη Ρωσία «αργά ή γρήγορα»

12:44

Ferryhopper: Νέα σελίδα real-time ενημερώσεων για ακτοπλοϊκά δρομολόγια

12:40

Schneider Electric: Ανοίγει τον δρόμο για την παγκόσμια ανάπτυξη των καυσίμων e-μεθανόλης

12:40

Qualco: Προσήλωση του οργανισμού στις αρχές της υπεύθυνης επιχειρηματικότητας

12:38

Συνεργασία Turkcell - Google για την ανάπτυξη του πρώτου hyperscale data center στην Τουρκία

12:36

Στις 23 οι πτωχεύσεις επιχειρήσεων το 2024

12:35

Αύξηση 7,7% σημείωσαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στη χώρα τον Οκτώβριο

12:28

Γαλλία: Στις 16 Μαρτίου ξεκινά η εκδίκαση της έφεσης του Σαρκοζί

12:24

Τσιάρας για ευλογιά προβάτων: Νέες αποζημιώσεις 12,2 εκατ. ευρώ σε κτηνοτρόφους και Περιφέρειες

12:21

Μητσοτάκης για νέα αεροσκάφη της Πυροσβεστικής: Η μεγαλύτερη επένδυση στην ανθεκτικότητα της πατρίδας μας

12:14

Alpha Bank: Με 29,794% στα δικαιώματα ψήφου η Unicredit - Πώς αναλύεται το ποσοστό

gazzetta
gazzetta reader insider insider