Πέντε κατηγορίες μοντέλων που κινδυνεύουν με εξαφάνιση

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πέντε κατηγορίες μοντέλων που κινδυνεύουν με εξαφάνιση
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αλλάζουν ριζικά τη σύνθεση των στόλων τους, με αποτέλεσμα να αποτελούν πέντε συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων είδη υπό εξαφάνιση.

Πριν σχετικά λίγα χρόνια, κάθε οικογενειάρχης που σεβόταν τον εαυτό του ονειρευόταν ένα πολυμορφικό μοντέλο, ενώ λίγο παλαιότερα βολευόταν με ένα στέισον βάγκον. Τα τετράθυρα σεντάν αποτελούσαν τη ραχοκοκαλιά της γκάμας των περισσοτέρων εταιρειών και τα λεγόμενα τζιπ διέθεταν απαραιτήτως τετρακίνηση και κυλιόντουσαν χωρίς πρόβλημα στις λάσπες. Σήμερα, σχεδόν όλα τα τζιποειδή είναι εμπροσθοκίνητα SUV, οι τετράπορτες «κούρσες» υποχωρούν άτακτα μπροστά στα πεντάθυρα hatchbags, τα πολυμορφικά και τα στέισον βάγκον λιγοστεύουν εξαιτίας της επέλασης των crossover και τα μικρά μοντέλα πόλης χάνουν την ανταγωνιστικότητά τους, αφού γίνονται ολοένα ακριβότερα. Ετσι διαμορφώνεται ένας νέος χάρτης της αυτοκίνησης, από τον οποίο κινδυνεύουν με μεγάλη συρρίκνωση, που αγγίζει τα όρια της εξαφάνισης, οι εξής πέντε κατηγορίες οχημάτων.

Στις ΗΠΑ και στην Ασία κυριαρχούν εδώ και χρόνια τα μοντέλα με αυτόματα σαζμάν, στην Ευρώπη παραμένουμε ακόμη σε μεγάλο ποσοστό πιστοί στα μηχανικά κιβώτια, επειδή κοστίζουν αρκετά φτηνότερα. Όμως αυτό πρόκειται να αλλάξει στο μέλλον, καθώς τα αυτόματα σαζμάν δεν υστερούν πλέον σε τίποτα απέναντι στα χειροκίνητα, ενώ σχηματίζουν το ιδανικό δίδυμο με τους ηλεκτροκινητήρες, που αποδίδουν το μάξιμουμ της ροπής τους από το πρώτο πάτημα του γκαζιού. Ήδη μάλιστα, το γερμανικό Υπουργείο Συγκοινωνιών ανακοίνωσε, ότι τα επόμενα χρόνια θα αναγνωρίζεται η απόκτηση διπλώματος οδήγησης με αυτόματο όχημα κανονικά για όλους τους τύπους αυτοκινήτων, ακόμη και για μοντέλα με χειροκίνητα κιβώτια.

Αρκετά SUV είναι σε θέση να κινηθούν με αξιοπρέπεια και ασφάλεια και εκτός δρόμου, ωστόσο οι ιδιοκτήτες τους αποφεύγουν κάτι τέτοιο, για να μην προκαλέσουν ζημιές στο αμάξωμα ή στις ζάντες τους. Σε κάθε περίπτωση πάντως, δεν μπορούν να συγκριθούν οι χωμάτινες δυνατότητές τους με εκείνες των γνήσιων μοντέλων off road. Ετσι συρρικνώνεται συνεχώς ο αριθμός των τελευταίων και έχουν εξαφανιστεί από την αγορά μοντέλα, όπως το Nissan Patrol ή το Mitsubishi Pajero, αλλά και το σκληροτράχηλο Lada Niva. Αν εξαιρέσουμε τα Suzuki, το επόμενο διάστημα θα κυκλοφορήσει μόνον το νέο Land Rover Defender ως συνεχιστής του είδους και όποιος θέλει ένα σκληροπυρηνικό μοντέλο εκτός δρόμου, θα αναγκάζεται να στραφεί σταδιακά κυρίως προς τα Pick-up.

Λίγο μετά την αλλαγή της νέας χιλιετίας γνώρισαν τα Cabriolet μία σημαντική ζήτηση χάρη στο λανσάρισμα των μοντέλων Coupe-Cabriolet με τις σπαστές μεταλλικές οροφές. Ωστόσο, η εμπορική πορεία τους είναι πλέον πτωτική και οι επιλογές στην κατηγορία των ανοιχτών μοντέλων θα περιοριστούν δραματικά τα επόμενα χρόνια, κυρίως για οικονομικούς λόγους. Τα Cabrios παραμένουν δημοφιλή στη Γερμανία και στη Μεγάλη Βρετανία, όμως στις μεγάλες αγορές, όπως της Κίνας, έχουν ουσιαστικά ανύπαρκτη ζήτηση, γι αυτό δεν συμφέρει τους mainstream κατασκευαστές η εξέλιξη και η παραγωγή τέτοιων μοντέλων. Ωστόσο, θα εξακολουθήσουν να εκπροσωπούνται τα Cabrios στις premium κατηγορίες πολυτελείας και στα σπορ μοντέλα υψηλών επιδόσεων, όπου οι πελάτες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν το ανάλογο αντίτιμο.

Τα μικρομεσαία πολυμορφικά, που είχαν κατακλύσει στο παρελθόν την αγορά, βρίσκονται την τελευταία πενταετία σε ελεύθερη πτώση. Όπως φαίνεται μάλιστα από τις φθίνουσες πανευρωπαϊκές πωλήσεις τους, πρόκειται για μία τάση που θα συνεχιστεί, καθώς τη θέση τους έχουν πάρει τα SUV και τα Crossover. Ετσι βλέπουμε μάρκες, όπως τη Ford, να βάζουν ημερομηνία λήξης στα πολυμορφικά Galaxy και S-Max και να ετοιμάζουν ένα νέο μοντέλο Crossover για αντικαταστάτη τους.

Τα μικρά μοντέλα με τιμές γύρω στις 10.000 ευρώ αποτελούσαν ανέκαθεν τα αποπαίδια των αυτοκινητοβιομηχανιών, επειδή απέδιδαν ελάχιστα κέρδη. Οι νέες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές και τα μελλοντικά στάνταρ ασφαλείας από το 2022 και μετά, θα ανεβάσουν τόσο πολύ τις τιμές τους, ώστε θα γίνουν ασύμφορα για τις εταιρείες αυτοκινήτων, που θα προτιμήσουν να τα λανσάρουν αποκλειστικά ως ηλεκτροκίνητα ή να τα αποσύρουν εντελώς από τη γκάμα τους. Κάτι τέτοιο συνέβη ήδη με τα ηλεκτρικά τρίδυμα VW E-Up, Skoda Citigo E και SEAT Mii Electric, αλλά και με το Smart Fortwo EQ, που θα συνεχίσουν μόνον ως ηλεκτροκίνητα την καριέρα τους.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

10:02

Παπαστεργίου: Μέχρι τον Ιούνιο πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης

09:52

Τσιάρας για ευλογιά των προβάτων: Θέλουμε να αποφύγουμε το lockdown

09:45

Χατζηδάκης: Κάθε εβδομάδα και μία μεταρρύθμιση το β' εξάμηνο - Η ΝΔ παραμένει το όραμα του Κ. Καραμανλή

09:41

Μετρό: Κλείνουν στις 15:30 οι σταθμοί «Κορυδαλλός» και «Μανιάτικα» με εντολή της ΕΛΑΣ

09:36

Roche: Εξαγοράζει την 89bio έναντι 3,5 δισ. δολαρίων

09:28

WhatsApp: Πώς να προστατευτείτε από το χακάρισμα των λογαριασμών

09:27

Νέα πλατφόρμα για υποβολή καταγγελιών στα ΜΜΜ - Σε λειτουργία το report.oasa.gr

09:22

Σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για την ΕΡΤ

09:21

Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το squeeze out της Κτήμα Λαζαρίδη - Αποχωρεί 1/10 από το ΧΑ

09:11

FT: Η CEO των New York Times προειδοποιεί ότι ο Τραμπ αναπτύσσει «εγχειρίδιο κατά του Τύπου»

09:06

Οι Λειψοί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος δημοφιλών γερμανικών μέσων

09:00

Ο Τραμπ χαρακτηρίζει το κίνημα Antifa «τρομοκρατική οργάνωση»

08:46

Οι Παλαιστίνιοι εγκαταλείπουν μαζικά την πόλη της Γάζας

08:35

Aegean: Οι προκλήσεις, το μέλλον της επένδυσης στη Volotea και η ανάπτυξη από 4 βάσεις

08:30

Κόπηκε η εκπομπή του Τζίμι Κίμελ μετά τα σχόλιά του για τη δολοφονία Κερκ

08:27

Γιώτης: Συνεχίζει τις επενδύσεις και «κοιτάζει» εξαγορές

08:22

Ο Κάρολος επαινεί τον Τραμπ για την προσήλωσή του στη διευθέτηση συγκρούσεων ανά τον κόσμο

08:15

Ελληνική Ιχθυοκαλλιέργεια: «Ποντάρει» σε μια πολύ καλή χρονιά και περιμένει λύση στο χωροταξικό

08:10

Ποιες είναι οι ισχυρότερες Αμερικανίδες

08:02

Λιμένας Βόλου: Πότε ολοκληρώνονται τα έργα αποκατάστασης - Η αξιοποίηση της υποδομής

07:53

Ύδρευση Κέρκυρας: Πού «κολλάει» η ΣΔΙΤ 200 εκατ., ποιοι τη διεκδικούν - Αναμονή για τη μικρότερη σύμβαση

07:49

Ο Μητσοτάκης, οι παράγοντες και οι εκλογές - Ανδρουλάκης vs Τσίπρας

07:40

Noval Property: Έρχονται επενδύσεις και «πωλητήρια» από την ΑΕΕΑΠ - Ποιες κινήσεις προωθεί

07:31

Metlen: Εξατομικευμένα προϊόντα ρεύματος για μεγάλες επιχειρήσεις - Επέκταση σε όλη τη ΝΑ Ευρώπη

07:25

Lamda: «Σπάνε κοντέρ» τα οικιστικά έσοδα Ελληνικού με 1,4 δισ. ευρώ - Ρεκόρ για malls, μαρίνες

07:22

Κατεβάζει ταχύτητες η ελληνική οικονομία - Πιο κοντά στο 2% η ανάπτυξη του 2025

07:12

Καταπατημένα ακίνητα: Πενιχρό το ενδιαφέρον των ιδιωτών - Μόλις το 6% υπέβαλε αίτηση εξαγοράς

07:08

Μια ακόμη συστημική τράπεζα - Τι παίζει με τα Πόθεν Έσχες; - Μάθε πόσα γλιτώνεις

23:55

ΕΟΔΥ: Οκτώ νέα κρούσματα λοίμωξης από τον ιό του Δυτικού Νείλου την τελευταία εβδομάδα

23:45

Σπανάκης: Έρχεται νέος ληξιαρχικός νόμος και αναβάθμιση του Ειδικού Ληξιαρχείου

gazzetta
gazzetta reader insider insider