Πέντε κατηγορίες μοντέλων που κινδυνεύουν με εξαφάνιση

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πέντε κατηγορίες μοντέλων που κινδυνεύουν με εξαφάνιση
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αλλάζουν ριζικά τη σύνθεση των στόλων τους, με αποτέλεσμα να αποτελούν πέντε συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων είδη υπό εξαφάνιση.

Πριν σχετικά λίγα χρόνια, κάθε οικογενειάρχης που σεβόταν τον εαυτό του ονειρευόταν ένα πολυμορφικό μοντέλο, ενώ λίγο παλαιότερα βολευόταν με ένα στέισον βάγκον. Τα τετράθυρα σεντάν αποτελούσαν τη ραχοκοκαλιά της γκάμας των περισσοτέρων εταιρειών και τα λεγόμενα τζιπ διέθεταν απαραιτήτως τετρακίνηση και κυλιόντουσαν χωρίς πρόβλημα στις λάσπες. Σήμερα, σχεδόν όλα τα τζιποειδή είναι εμπροσθοκίνητα SUV, οι τετράπορτες «κούρσες» υποχωρούν άτακτα μπροστά στα πεντάθυρα hatchbags, τα πολυμορφικά και τα στέισον βάγκον λιγοστεύουν εξαιτίας της επέλασης των crossover και τα μικρά μοντέλα πόλης χάνουν την ανταγωνιστικότητά τους, αφού γίνονται ολοένα ακριβότερα. Ετσι διαμορφώνεται ένας νέος χάρτης της αυτοκίνησης, από τον οποίο κινδυνεύουν με μεγάλη συρρίκνωση, που αγγίζει τα όρια της εξαφάνισης, οι εξής πέντε κατηγορίες οχημάτων.

Στις ΗΠΑ και στην Ασία κυριαρχούν εδώ και χρόνια τα μοντέλα με αυτόματα σαζμάν, στην Ευρώπη παραμένουμε ακόμη σε μεγάλο ποσοστό πιστοί στα μηχανικά κιβώτια, επειδή κοστίζουν αρκετά φτηνότερα. Όμως αυτό πρόκειται να αλλάξει στο μέλλον, καθώς τα αυτόματα σαζμάν δεν υστερούν πλέον σε τίποτα απέναντι στα χειροκίνητα, ενώ σχηματίζουν το ιδανικό δίδυμο με τους ηλεκτροκινητήρες, που αποδίδουν το μάξιμουμ της ροπής τους από το πρώτο πάτημα του γκαζιού. Ήδη μάλιστα, το γερμανικό Υπουργείο Συγκοινωνιών ανακοίνωσε, ότι τα επόμενα χρόνια θα αναγνωρίζεται η απόκτηση διπλώματος οδήγησης με αυτόματο όχημα κανονικά για όλους τους τύπους αυτοκινήτων, ακόμη και για μοντέλα με χειροκίνητα κιβώτια.

Αρκετά SUV είναι σε θέση να κινηθούν με αξιοπρέπεια και ασφάλεια και εκτός δρόμου, ωστόσο οι ιδιοκτήτες τους αποφεύγουν κάτι τέτοιο, για να μην προκαλέσουν ζημιές στο αμάξωμα ή στις ζάντες τους. Σε κάθε περίπτωση πάντως, δεν μπορούν να συγκριθούν οι χωμάτινες δυνατότητές τους με εκείνες των γνήσιων μοντέλων off road. Ετσι συρρικνώνεται συνεχώς ο αριθμός των τελευταίων και έχουν εξαφανιστεί από την αγορά μοντέλα, όπως το Nissan Patrol ή το Mitsubishi Pajero, αλλά και το σκληροτράχηλο Lada Niva. Αν εξαιρέσουμε τα Suzuki, το επόμενο διάστημα θα κυκλοφορήσει μόνον το νέο Land Rover Defender ως συνεχιστής του είδους και όποιος θέλει ένα σκληροπυρηνικό μοντέλο εκτός δρόμου, θα αναγκάζεται να στραφεί σταδιακά κυρίως προς τα Pick-up.

Λίγο μετά την αλλαγή της νέας χιλιετίας γνώρισαν τα Cabriolet μία σημαντική ζήτηση χάρη στο λανσάρισμα των μοντέλων Coupe-Cabriolet με τις σπαστές μεταλλικές οροφές. Ωστόσο, η εμπορική πορεία τους είναι πλέον πτωτική και οι επιλογές στην κατηγορία των ανοιχτών μοντέλων θα περιοριστούν δραματικά τα επόμενα χρόνια, κυρίως για οικονομικούς λόγους. Τα Cabrios παραμένουν δημοφιλή στη Γερμανία και στη Μεγάλη Βρετανία, όμως στις μεγάλες αγορές, όπως της Κίνας, έχουν ουσιαστικά ανύπαρκτη ζήτηση, γι αυτό δεν συμφέρει τους mainstream κατασκευαστές η εξέλιξη και η παραγωγή τέτοιων μοντέλων. Ωστόσο, θα εξακολουθήσουν να εκπροσωπούνται τα Cabrios στις premium κατηγορίες πολυτελείας και στα σπορ μοντέλα υψηλών επιδόσεων, όπου οι πελάτες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν το ανάλογο αντίτιμο.

Τα μικρομεσαία πολυμορφικά, που είχαν κατακλύσει στο παρελθόν την αγορά, βρίσκονται την τελευταία πενταετία σε ελεύθερη πτώση. Όπως φαίνεται μάλιστα από τις φθίνουσες πανευρωπαϊκές πωλήσεις τους, πρόκειται για μία τάση που θα συνεχιστεί, καθώς τη θέση τους έχουν πάρει τα SUV και τα Crossover. Ετσι βλέπουμε μάρκες, όπως τη Ford, να βάζουν ημερομηνία λήξης στα πολυμορφικά Galaxy και S-Max και να ετοιμάζουν ένα νέο μοντέλο Crossover για αντικαταστάτη τους.

Τα μικρά μοντέλα με τιμές γύρω στις 10.000 ευρώ αποτελούσαν ανέκαθεν τα αποπαίδια των αυτοκινητοβιομηχανιών, επειδή απέδιδαν ελάχιστα κέρδη. Οι νέες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές και τα μελλοντικά στάνταρ ασφαλείας από το 2022 και μετά, θα ανεβάσουν τόσο πολύ τις τιμές τους, ώστε θα γίνουν ασύμφορα για τις εταιρείες αυτοκινήτων, που θα προτιμήσουν να τα λανσάρουν αποκλειστικά ως ηλεκτροκίνητα ή να τα αποσύρουν εντελώς από τη γκάμα τους. Κάτι τέτοιο συνέβη ήδη με τα ηλεκτρικά τρίδυμα VW E-Up, Skoda Citigo E και SEAT Mii Electric, αλλά και με το Smart Fortwo EQ, που θα συνεχίσουν μόνον ως ηλεκτροκίνητα την καριέρα τους.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:42

Πορτογαλία: Νέο ρεκόρ θερμοκρασίας για τον Ιούνιο - Στους 46,6 βαθμούς Κελσίου

23:36

Μικρή άνοδος για το πετρέλαιο

23:22

Wall Street: Πτωτική αρχή στο νέο εξάμηνο με «εξαίρεση» τον Dow

23:07

Βουλή: Εγκρίθηκε το ενεργειακό νομοσχέδιο - Στο επίκεντρο η τροπολογία για οικισμούς και οι τιμές ενέργειας

22:54

Κέρδη 1% για τον χρυσό μετά την έγκριση του φορολογικού νομοσχεδίου του Τραμπ

22:40

Banco Santander: Εξαγοράζει τη βρετανική μονάδα της Sabadell έναντι 2,65 δισ. λιρών

22:26

ΔΕΗ: Στα 15,6 λεπτά ανά kWh το «πράσινο» τιμολόγιο τον Ιούλιο

22:22

Γερμανία: Απροετοίμαστη η χώρα για το επικείμενο κύμα καύσωνα προειδοποιούν οι ειδικοί

22:02

ΗΠΑ: Τέλος εποχής για τον USAID μετά από έξι δεκαετίες

21:46

Fais Group: Εγκρίθηκε η συγχώνευση τεσσάρων θυγατρικών της

21:38

Νέος πρόεδρος του Ελληνο-Aμερικανικού Εμπορικού Επιμελητήριου ο Ιωάννης Δ. Σαρακάκης

21:27

Bloomberg: Ο Μασκ αναλαμβάνει επικεφαλής πωλήσεων της Tesla σε Ευρώπη και ΗΠΑ

21:22

Το Ισραήλ αναχαίτισε πύραυλο που εκτοξεύτηκε από την Υεμένη

21:09

Η Intralot εξαγοράζει την Bally’s International Interactive - Στα 2,7 δισ. ευρώ η αξία της

21:07

Σε ύφεση η φωτιά στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης

20:56

Τραμπ: «Θα είμαι πολύ αυστηρός με τον Νετανιάχου για να επιτευχθεί εκεχειρία στη Γάζα»

20:52

Σύνοδος ΕΕ - Δυτικών Βαλκανίων για το Σχέδιο Ανάπτυξης 6 δισ. ευρώ για την περιοχή

20:43

Τηλεφωνική επικοινωνία Μακρόν με Πούτιν για πρώτη φορά από το 2023 - Τι συζήτησαν

20:36

ΟΠΑΠ: Νέος CEO της Stoiximan ο Νίκος Φλίγκος

20:24

EXAE: Αξιολογούμε την πρόταση της Euronext από στρατηγική και οικονομική σκοπιά

20:12

Ιταλία: Μπλακ άουτ εν μέσω καύσωνα σε Φλωρεντία και Μπέργκαμο

19:59

Κομισιόν: Βελτίωση στην ανεξαρτησία και την ψηφιοποίηση της δικαιοσύνης το 2025

19:53

ΥΠΕΘΟ: «Έμπρακτη ψήφος εμπιστοσύνης» η πρόταση της Euronext

19:48

Τραμπ vs Μασκ: Το «μεγάλο, όμορφο» νομοσχέδιο και το νέο πολιτικό κόμμα

19:46

Σδούκου: Η κυβέρνηση θα κριθεί στο τέλος της 4ετίας για τη συνολική αποτελεσματικότητά της

19:40

Ρωσικό μαχητικό Su-34 συνετρίβη στo Νίζνι Νόβγκοροντ - Σώοι οι πιλότοι

19:31

ΗΠΑ: Εγκρίθηκε στη Γερουσία με οριακή πλειοψηφία το «μεγάλο, όμορφο» νομοσχέδιο του Τραμπ

19:28

ΗΠΑ: Ο Τραμπ χλευάζει όσους αποπειραθούν να δραπετεύσουν από το «Αλκατράζ με αλιγάτορες»

19:23

Απώλειες στις ευρωαγορές στην αυγή του νέου εξαμήνου

19:15

ΥΠΕΘΟ: Πλαίσιο για τη δημοσιονομική ισορροπία, ρυθμίσεις για το Δημοσιονομικό Συμβούλιο

gazzetta
gazzetta reader insider insider