Πέντε κατηγορίες μοντέλων που κινδυνεύουν με εξαφάνιση

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πέντε κατηγορίες μοντέλων που κινδυνεύουν με εξαφάνιση
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αλλάζουν ριζικά τη σύνθεση των στόλων τους, με αποτέλεσμα να αποτελούν πέντε συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων είδη υπό εξαφάνιση.

Πριν σχετικά λίγα χρόνια, κάθε οικογενειάρχης που σεβόταν τον εαυτό του ονειρευόταν ένα πολυμορφικό μοντέλο, ενώ λίγο παλαιότερα βολευόταν με ένα στέισον βάγκον. Τα τετράθυρα σεντάν αποτελούσαν τη ραχοκοκαλιά της γκάμας των περισσοτέρων εταιρειών και τα λεγόμενα τζιπ διέθεταν απαραιτήτως τετρακίνηση και κυλιόντουσαν χωρίς πρόβλημα στις λάσπες. Σήμερα, σχεδόν όλα τα τζιποειδή είναι εμπροσθοκίνητα SUV, οι τετράπορτες «κούρσες» υποχωρούν άτακτα μπροστά στα πεντάθυρα hatchbags, τα πολυμορφικά και τα στέισον βάγκον λιγοστεύουν εξαιτίας της επέλασης των crossover και τα μικρά μοντέλα πόλης χάνουν την ανταγωνιστικότητά τους, αφού γίνονται ολοένα ακριβότερα. Ετσι διαμορφώνεται ένας νέος χάρτης της αυτοκίνησης, από τον οποίο κινδυνεύουν με μεγάλη συρρίκνωση, που αγγίζει τα όρια της εξαφάνισης, οι εξής πέντε κατηγορίες οχημάτων.

Στις ΗΠΑ και στην Ασία κυριαρχούν εδώ και χρόνια τα μοντέλα με αυτόματα σαζμάν, στην Ευρώπη παραμένουμε ακόμη σε μεγάλο ποσοστό πιστοί στα μηχανικά κιβώτια, επειδή κοστίζουν αρκετά φτηνότερα. Όμως αυτό πρόκειται να αλλάξει στο μέλλον, καθώς τα αυτόματα σαζμάν δεν υστερούν πλέον σε τίποτα απέναντι στα χειροκίνητα, ενώ σχηματίζουν το ιδανικό δίδυμο με τους ηλεκτροκινητήρες, που αποδίδουν το μάξιμουμ της ροπής τους από το πρώτο πάτημα του γκαζιού. Ήδη μάλιστα, το γερμανικό Υπουργείο Συγκοινωνιών ανακοίνωσε, ότι τα επόμενα χρόνια θα αναγνωρίζεται η απόκτηση διπλώματος οδήγησης με αυτόματο όχημα κανονικά για όλους τους τύπους αυτοκινήτων, ακόμη και για μοντέλα με χειροκίνητα κιβώτια.

Αρκετά SUV είναι σε θέση να κινηθούν με αξιοπρέπεια και ασφάλεια και εκτός δρόμου, ωστόσο οι ιδιοκτήτες τους αποφεύγουν κάτι τέτοιο, για να μην προκαλέσουν ζημιές στο αμάξωμα ή στις ζάντες τους. Σε κάθε περίπτωση πάντως, δεν μπορούν να συγκριθούν οι χωμάτινες δυνατότητές τους με εκείνες των γνήσιων μοντέλων off road. Ετσι συρρικνώνεται συνεχώς ο αριθμός των τελευταίων και έχουν εξαφανιστεί από την αγορά μοντέλα, όπως το Nissan Patrol ή το Mitsubishi Pajero, αλλά και το σκληροτράχηλο Lada Niva. Αν εξαιρέσουμε τα Suzuki, το επόμενο διάστημα θα κυκλοφορήσει μόνον το νέο Land Rover Defender ως συνεχιστής του είδους και όποιος θέλει ένα σκληροπυρηνικό μοντέλο εκτός δρόμου, θα αναγκάζεται να στραφεί σταδιακά κυρίως προς τα Pick-up.

Λίγο μετά την αλλαγή της νέας χιλιετίας γνώρισαν τα Cabriolet μία σημαντική ζήτηση χάρη στο λανσάρισμα των μοντέλων Coupe-Cabriolet με τις σπαστές μεταλλικές οροφές. Ωστόσο, η εμπορική πορεία τους είναι πλέον πτωτική και οι επιλογές στην κατηγορία των ανοιχτών μοντέλων θα περιοριστούν δραματικά τα επόμενα χρόνια, κυρίως για οικονομικούς λόγους. Τα Cabrios παραμένουν δημοφιλή στη Γερμανία και στη Μεγάλη Βρετανία, όμως στις μεγάλες αγορές, όπως της Κίνας, έχουν ουσιαστικά ανύπαρκτη ζήτηση, γι αυτό δεν συμφέρει τους mainstream κατασκευαστές η εξέλιξη και η παραγωγή τέτοιων μοντέλων. Ωστόσο, θα εξακολουθήσουν να εκπροσωπούνται τα Cabrios στις premium κατηγορίες πολυτελείας και στα σπορ μοντέλα υψηλών επιδόσεων, όπου οι πελάτες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν το ανάλογο αντίτιμο.

Τα μικρομεσαία πολυμορφικά, που είχαν κατακλύσει στο παρελθόν την αγορά, βρίσκονται την τελευταία πενταετία σε ελεύθερη πτώση. Όπως φαίνεται μάλιστα από τις φθίνουσες πανευρωπαϊκές πωλήσεις τους, πρόκειται για μία τάση που θα συνεχιστεί, καθώς τη θέση τους έχουν πάρει τα SUV και τα Crossover. Ετσι βλέπουμε μάρκες, όπως τη Ford, να βάζουν ημερομηνία λήξης στα πολυμορφικά Galaxy και S-Max και να ετοιμάζουν ένα νέο μοντέλο Crossover για αντικαταστάτη τους.

Τα μικρά μοντέλα με τιμές γύρω στις 10.000 ευρώ αποτελούσαν ανέκαθεν τα αποπαίδια των αυτοκινητοβιομηχανιών, επειδή απέδιδαν ελάχιστα κέρδη. Οι νέες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές και τα μελλοντικά στάνταρ ασφαλείας από το 2022 και μετά, θα ανεβάσουν τόσο πολύ τις τιμές τους, ώστε θα γίνουν ασύμφορα για τις εταιρείες αυτοκινήτων, που θα προτιμήσουν να τα λανσάρουν αποκλειστικά ως ηλεκτροκίνητα ή να τα αποσύρουν εντελώς από τη γκάμα τους. Κάτι τέτοιο συνέβη ήδη με τα ηλεκτρικά τρίδυμα VW E-Up, Skoda Citigo E και SEAT Mii Electric, αλλά και με το Smart Fortwo EQ, που θα συνεχίσουν μόνον ως ηλεκτροκίνητα την καριέρα τους.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

12:27

Αύξηση 15,1% για τον αριθμό των οικοδομικών αδειών τον Ιανουάριο

12:21

Ζελένσκι: Προειδοποίησε για τον κίνδυνο πυρηνικού ατυχήματος στον σταθμό της Ζαπορίζια

12:18

H Honda επενδύει 11 δισ. στην ηλεκτροκίνηση - Νέο εργοστάσιο στον Καναδά

12:13

Κληρώθηκαν οι δικαιούχοι για το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους»

12:06

Ιερώνυμος: Δεν θα μας πει τι θα κάνουμε ο κ. Βελόπουλος ή οποιοσδήποτε πολιτικός

12:00

22 έως 24 Μαΐου: Το μεγαλύτερο Συνέδριο για την Ενεργειακή Μετάβαση από την HAEE

12:00

Κίνα: Ξεκάθαρη επινόηση τα περί κατασκοπίας εις βάρος της Γερμανίας

11:54

Συνελήφθη μετά από καταδίωξη στο Νέο Κόσμο 43χρονος - Είχε το δεκάχρονο γιο του στο αμάξι

11:53

Τα μηνύματα που έλαβε η JP Morgan από το ταξίδι της στην Αθήνα

11:50

Αυξημένο επίδομα γέννησης: 58.912 μητέρες θα λάβουν αναδρομικά 36,2 εκατ. ευρώ για τα παιδιά που γεννήθηκαν το ’23

11:49

Επιστροφή της καλλιέργειας σουσαμιού για την ανασυγκρότηση της θεσσαλικής γεωργίας

11:42

Η Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων εγκαινιάζει το πρόγραμμα «Digital School by Τράπεζα Χανίων»

11:40

Snap: Κέρδη που ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις - Ράλι 25% για τη μετοχή

11:36

Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο: Οι περιβαλλοντικοί στόχοι δεν πιάνονται αν δεν μειωθούν οι τιμές των EV

11:25

Γαλλία: Ως το 2025 μπορεί να δημιουργηθεί ευρωπαϊκή «δύναμη ταχείας αντίδρασης»

11:15

BOJ: Διατηρεί εξαιρετικά χαμηλά επιτόκια και βλέπει τον πληθωρισμό κοντά στο στόχο

11:13

ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Έναρξη κατασκευής νέου φωτοβολταϊκού σταθμού ισχύος 80 MW στη Δυτική Μακεδονία

11:04

Επιστρέφουν τα θετικά πρόσημα στις ευρωαγορές

11:03

ΑΒΑΞ: Αύξηση μεγεθών, ανεκτέλεστο ρεκόρ 3,3 δισ., μείωση δανεισμού – Η πρόταση για μέρισμα

11:00

Η Anglo American απορρίπτει την πρόταση εξαγοράς ύψους 39 δισ. δολαρίων από την BHP

10:53

Η ετήσια ΓΣ του Συνδέσμου Βιομηχανιών Χρωμάτων Βερνικιών Επιχρισμάτων επιβεβαίωσε τη δυναμική πορεία του κλάδου

10:47

Χειροπέδες σε δύο Σέρβους - μελών των «Pink Panthers» για διαρρήξεις σε κοσμηματοπωλεία στο κέντρο της Αθήνας

10:41

Στασινός (ΤΕΕ): Ο πράσινος και ο ψηφιακός μετασχηματισμός έχουν κυρίαρχη τη διάσταση της Ανθεκτικότητας

10:36

Δώρο Πάσχα, αύξηση κατώτατου και τριετίες στο μικροσκόπιο των ελέγχων της Επιθεώρησης Εργασίας

10:35

ΕΛΤΟΝ: Στα 176 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις του ομίλου το 2023

10:28

Σακελλαροπούλου: Η Δημοκρατία και το κράτος δικαίου είναι αλληλένδετα

10:19

Βουλή: Το μεσημέρι ονομαστική ψηφοφορία για το ν/σ Αντιμετώπιση των επιπτώσεων της Κλιματικής Αλλαγής

10:07

Ισπανία: Θα στείλει πυραύλους για συστήματα Patriot στην Ουκρανία

10:02

Σκιάθος: Νεκρός σε τροχαίο 17χρονος δικυκλιστής

10:00

Αϊτή: Το προεδρικό συμβούλιο μετάβασης αναλαμβάνει την εξουσία

gazzetta
gazzetta reader insider insider