Πέντε κατηγορίες μοντέλων που κινδυνεύουν με εξαφάνιση

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πέντε κατηγορίες μοντέλων που κινδυνεύουν με εξαφάνιση
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αλλάζουν ριζικά τη σύνθεση των στόλων τους, με αποτέλεσμα να αποτελούν πέντε συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων είδη υπό εξαφάνιση.

Πριν σχετικά λίγα χρόνια, κάθε οικογενειάρχης που σεβόταν τον εαυτό του ονειρευόταν ένα πολυμορφικό μοντέλο, ενώ λίγο παλαιότερα βολευόταν με ένα στέισον βάγκον. Τα τετράθυρα σεντάν αποτελούσαν τη ραχοκοκαλιά της γκάμας των περισσοτέρων εταιρειών και τα λεγόμενα τζιπ διέθεταν απαραιτήτως τετρακίνηση και κυλιόντουσαν χωρίς πρόβλημα στις λάσπες. Σήμερα, σχεδόν όλα τα τζιποειδή είναι εμπροσθοκίνητα SUV, οι τετράπορτες «κούρσες» υποχωρούν άτακτα μπροστά στα πεντάθυρα hatchbags, τα πολυμορφικά και τα στέισον βάγκον λιγοστεύουν εξαιτίας της επέλασης των crossover και τα μικρά μοντέλα πόλης χάνουν την ανταγωνιστικότητά τους, αφού γίνονται ολοένα ακριβότερα. Ετσι διαμορφώνεται ένας νέος χάρτης της αυτοκίνησης, από τον οποίο κινδυνεύουν με μεγάλη συρρίκνωση, που αγγίζει τα όρια της εξαφάνισης, οι εξής πέντε κατηγορίες οχημάτων.

Στις ΗΠΑ και στην Ασία κυριαρχούν εδώ και χρόνια τα μοντέλα με αυτόματα σαζμάν, στην Ευρώπη παραμένουμε ακόμη σε μεγάλο ποσοστό πιστοί στα μηχανικά κιβώτια, επειδή κοστίζουν αρκετά φτηνότερα. Όμως αυτό πρόκειται να αλλάξει στο μέλλον, καθώς τα αυτόματα σαζμάν δεν υστερούν πλέον σε τίποτα απέναντι στα χειροκίνητα, ενώ σχηματίζουν το ιδανικό δίδυμο με τους ηλεκτροκινητήρες, που αποδίδουν το μάξιμουμ της ροπής τους από το πρώτο πάτημα του γκαζιού. Ήδη μάλιστα, το γερμανικό Υπουργείο Συγκοινωνιών ανακοίνωσε, ότι τα επόμενα χρόνια θα αναγνωρίζεται η απόκτηση διπλώματος οδήγησης με αυτόματο όχημα κανονικά για όλους τους τύπους αυτοκινήτων, ακόμη και για μοντέλα με χειροκίνητα κιβώτια.

Αρκετά SUV είναι σε θέση να κινηθούν με αξιοπρέπεια και ασφάλεια και εκτός δρόμου, ωστόσο οι ιδιοκτήτες τους αποφεύγουν κάτι τέτοιο, για να μην προκαλέσουν ζημιές στο αμάξωμα ή στις ζάντες τους. Σε κάθε περίπτωση πάντως, δεν μπορούν να συγκριθούν οι χωμάτινες δυνατότητές τους με εκείνες των γνήσιων μοντέλων off road. Ετσι συρρικνώνεται συνεχώς ο αριθμός των τελευταίων και έχουν εξαφανιστεί από την αγορά μοντέλα, όπως το Nissan Patrol ή το Mitsubishi Pajero, αλλά και το σκληροτράχηλο Lada Niva. Αν εξαιρέσουμε τα Suzuki, το επόμενο διάστημα θα κυκλοφορήσει μόνον το νέο Land Rover Defender ως συνεχιστής του είδους και όποιος θέλει ένα σκληροπυρηνικό μοντέλο εκτός δρόμου, θα αναγκάζεται να στραφεί σταδιακά κυρίως προς τα Pick-up.

Λίγο μετά την αλλαγή της νέας χιλιετίας γνώρισαν τα Cabriolet μία σημαντική ζήτηση χάρη στο λανσάρισμα των μοντέλων Coupe-Cabriolet με τις σπαστές μεταλλικές οροφές. Ωστόσο, η εμπορική πορεία τους είναι πλέον πτωτική και οι επιλογές στην κατηγορία των ανοιχτών μοντέλων θα περιοριστούν δραματικά τα επόμενα χρόνια, κυρίως για οικονομικούς λόγους. Τα Cabrios παραμένουν δημοφιλή στη Γερμανία και στη Μεγάλη Βρετανία, όμως στις μεγάλες αγορές, όπως της Κίνας, έχουν ουσιαστικά ανύπαρκτη ζήτηση, γι αυτό δεν συμφέρει τους mainstream κατασκευαστές η εξέλιξη και η παραγωγή τέτοιων μοντέλων. Ωστόσο, θα εξακολουθήσουν να εκπροσωπούνται τα Cabrios στις premium κατηγορίες πολυτελείας και στα σπορ μοντέλα υψηλών επιδόσεων, όπου οι πελάτες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν το ανάλογο αντίτιμο.

Τα μικρομεσαία πολυμορφικά, που είχαν κατακλύσει στο παρελθόν την αγορά, βρίσκονται την τελευταία πενταετία σε ελεύθερη πτώση. Όπως φαίνεται μάλιστα από τις φθίνουσες πανευρωπαϊκές πωλήσεις τους, πρόκειται για μία τάση που θα συνεχιστεί, καθώς τη θέση τους έχουν πάρει τα SUV και τα Crossover. Ετσι βλέπουμε μάρκες, όπως τη Ford, να βάζουν ημερομηνία λήξης στα πολυμορφικά Galaxy και S-Max και να ετοιμάζουν ένα νέο μοντέλο Crossover για αντικαταστάτη τους.

Τα μικρά μοντέλα με τιμές γύρω στις 10.000 ευρώ αποτελούσαν ανέκαθεν τα αποπαίδια των αυτοκινητοβιομηχανιών, επειδή απέδιδαν ελάχιστα κέρδη. Οι νέες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές και τα μελλοντικά στάνταρ ασφαλείας από το 2022 και μετά, θα ανεβάσουν τόσο πολύ τις τιμές τους, ώστε θα γίνουν ασύμφορα για τις εταιρείες αυτοκινήτων, που θα προτιμήσουν να τα λανσάρουν αποκλειστικά ως ηλεκτροκίνητα ή να τα αποσύρουν εντελώς από τη γκάμα τους. Κάτι τέτοιο συνέβη ήδη με τα ηλεκτρικά τρίδυμα VW E-Up, Skoda Citigo E και SEAT Mii Electric, αλλά και με το Smart Fortwo EQ, που θα συνεχίσουν μόνον ως ηλεκτροκίνητα την καριέρα τους.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

10:24

Χατζηδάκης: Καταρρίπτονται οι μύθοι για την οικονομία και την εξωτερική πολιτική

10:14

Κιέβο και Μόσχα ετοιμάζονται να ξαναρχίσουν τις ανταλλαγές αιχμαλώτων

10:03

Στις 13:45 η συνάντηση Μητσοτάκη - Ζελένσκι στο Μαξίμου

09:57

Τράπεζες: Ρεκόρ 15 ετών θα καταγράψει η πιστωτική επέκταση το 2025

09:43

Επενδύσεις και έργα ψηφιακής αναβάθμισης άνω των 3,3 δισ. ευρώ για καλύτερη εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων

09:27

Golden Visa: Αλλάζει το πλαίσιο για τους επενδυτές τρίτων χωρών

09:17

Ελληνική σφραγίδα στον ενεργειακό χάρτη ΝΑ Ευρώπης και Ανατολικής Μεσογείου

09:00

Reuters: Ο Τραμπ αγοράζει ομόλογα από τομείς που ωφελούνται απ' τις πολιτικές του

08:57

Χριστούγεννα στη Βουδαπέστη: Όλα όσα πρέπει να κάνετε

08:48

Bloomberg: Η Ευρώπη αποτιμά τις συνέπειες από το εμπορικό χάος του Τραμπ

08:34

Η αγορά ενεργειακής αξιοποίησης αποβλήτων ξεπερνά ήδη τα 45 δισ. - Οι προοπτικές για το μέλλον

08:25

Οι προϋπολογισμοί στο μικροσκόπιο των ΥΠΟΙΚ της ΕΕ - Οι αστερίσκοι για την Ελλάδα

08:18

Ρεύμα: Οφειλή 500 εκατ. ευρώ στους προμηθευτές – Ζητούν άμεση κρατική ενίσχυση

08:11

Μπαράζ πληρωμών ξεκινάει στις 25/11 - Πότε θα πληρωθούν συνταξιούχοι, εργαζόμενοι και άνεργοι

08:05

Τι μπορούν να κερδίσουν οι δανειολήπτες ελβετικού από τη ρύθμιση που έρχεται

08:00

Διαφωνίες στην ΕΕ για τους νέους φόρους στα καύσιμα – Οι κόκκινες γραμμές και το «no go» του Κ. Πιερρακάκη

23:58

Βατικανό: Ο Πάπας έκανε δεκτούς ηθοποιούς και σκηνοθέτες από όλο τον κόσμο

23:34

Πανεπιστημιακά Κέντρα Υγείας εντός του '26

23:15

Συνάντηση του Στ. Κασσελάκη με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο στο Φανάρι

22:47

Σερβία: Τρίμηνη αναστολή των αμερικανικών κυρώσεων για την πετρελαϊκή εταιρία NIS

22:17

Σύλληψη δύο 13χρονων για κλοπή πορτοφολιού στο Μετρό «Κορυδαλλός»

21:47

Συνελήφθη μέλος διεθνούς σπείρας που διέπραττε κλοπές σε σπίτια στο κέντρο της Αθήνας

21:18

Βραζιλία : Το Ανώτατο Δικαστήριο απέρριψε την έφεση του πρώην προέδρου Μπολσονάρου για απόπειρα πραξικοπήματος

21:09

Μενδώνη: Η χειροτεχνία είναι επάγγελμα, δημιουργική απασχόληση και μέσο οικονομικής αυτοτέλειας

21:05

Το Βατικανό επιστρέφει 62 τεχνουργήματα των αυτοχθόνων του Καναδά

21:02

Ιταλία: Κύμα σφοδρής κακοκαιρίας πλήττει την ευρύτερη περιοχή της Γένοβας

20:46

Τραμπ: Ζητά 5 δισ. απ' το BBC αλλά δύσκολα θα τα λάβει

20:21

Ποινές φυλάκισης 9 μηνών με αναστολή στους 23 συλληφθέντες με τον νέο νόμο για τον Άγνωστο Στρατιώτη

20:16

Βρετανία: Σοβαρές πλημμύρες στην Ουαλία απ' το πέρασμα της καταιγίδας Κλαούντια

20:04

ΗΠΑ: Ετήσιες ζημιές 9 δισ. δολάρια για τα αμερικανικά ταχυδρομεία

gazzetta
gazzetta reader insider insider