Πέντε κατηγορίες μοντέλων που κινδυνεύουν με εξαφάνιση

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πέντε κατηγορίες μοντέλων που κινδυνεύουν με εξαφάνιση
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αλλάζουν ριζικά τη σύνθεση των στόλων τους, με αποτέλεσμα να αποτελούν πέντε συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων είδη υπό εξαφάνιση.

Πριν σχετικά λίγα χρόνια, κάθε οικογενειάρχης που σεβόταν τον εαυτό του ονειρευόταν ένα πολυμορφικό μοντέλο, ενώ λίγο παλαιότερα βολευόταν με ένα στέισον βάγκον. Τα τετράθυρα σεντάν αποτελούσαν τη ραχοκοκαλιά της γκάμας των περισσοτέρων εταιρειών και τα λεγόμενα τζιπ διέθεταν απαραιτήτως τετρακίνηση και κυλιόντουσαν χωρίς πρόβλημα στις λάσπες. Σήμερα, σχεδόν όλα τα τζιποειδή είναι εμπροσθοκίνητα SUV, οι τετράπορτες «κούρσες» υποχωρούν άτακτα μπροστά στα πεντάθυρα hatchbags, τα πολυμορφικά και τα στέισον βάγκον λιγοστεύουν εξαιτίας της επέλασης των crossover και τα μικρά μοντέλα πόλης χάνουν την ανταγωνιστικότητά τους, αφού γίνονται ολοένα ακριβότερα. Ετσι διαμορφώνεται ένας νέος χάρτης της αυτοκίνησης, από τον οποίο κινδυνεύουν με μεγάλη συρρίκνωση, που αγγίζει τα όρια της εξαφάνισης, οι εξής πέντε κατηγορίες οχημάτων.

Στις ΗΠΑ και στην Ασία κυριαρχούν εδώ και χρόνια τα μοντέλα με αυτόματα σαζμάν, στην Ευρώπη παραμένουμε ακόμη σε μεγάλο ποσοστό πιστοί στα μηχανικά κιβώτια, επειδή κοστίζουν αρκετά φτηνότερα. Όμως αυτό πρόκειται να αλλάξει στο μέλλον, καθώς τα αυτόματα σαζμάν δεν υστερούν πλέον σε τίποτα απέναντι στα χειροκίνητα, ενώ σχηματίζουν το ιδανικό δίδυμο με τους ηλεκτροκινητήρες, που αποδίδουν το μάξιμουμ της ροπής τους από το πρώτο πάτημα του γκαζιού. Ήδη μάλιστα, το γερμανικό Υπουργείο Συγκοινωνιών ανακοίνωσε, ότι τα επόμενα χρόνια θα αναγνωρίζεται η απόκτηση διπλώματος οδήγησης με αυτόματο όχημα κανονικά για όλους τους τύπους αυτοκινήτων, ακόμη και για μοντέλα με χειροκίνητα κιβώτια.

Αρκετά SUV είναι σε θέση να κινηθούν με αξιοπρέπεια και ασφάλεια και εκτός δρόμου, ωστόσο οι ιδιοκτήτες τους αποφεύγουν κάτι τέτοιο, για να μην προκαλέσουν ζημιές στο αμάξωμα ή στις ζάντες τους. Σε κάθε περίπτωση πάντως, δεν μπορούν να συγκριθούν οι χωμάτινες δυνατότητές τους με εκείνες των γνήσιων μοντέλων off road. Ετσι συρρικνώνεται συνεχώς ο αριθμός των τελευταίων και έχουν εξαφανιστεί από την αγορά μοντέλα, όπως το Nissan Patrol ή το Mitsubishi Pajero, αλλά και το σκληροτράχηλο Lada Niva. Αν εξαιρέσουμε τα Suzuki, το επόμενο διάστημα θα κυκλοφορήσει μόνον το νέο Land Rover Defender ως συνεχιστής του είδους και όποιος θέλει ένα σκληροπυρηνικό μοντέλο εκτός δρόμου, θα αναγκάζεται να στραφεί σταδιακά κυρίως προς τα Pick-up.

Λίγο μετά την αλλαγή της νέας χιλιετίας γνώρισαν τα Cabriolet μία σημαντική ζήτηση χάρη στο λανσάρισμα των μοντέλων Coupe-Cabriolet με τις σπαστές μεταλλικές οροφές. Ωστόσο, η εμπορική πορεία τους είναι πλέον πτωτική και οι επιλογές στην κατηγορία των ανοιχτών μοντέλων θα περιοριστούν δραματικά τα επόμενα χρόνια, κυρίως για οικονομικούς λόγους. Τα Cabrios παραμένουν δημοφιλή στη Γερμανία και στη Μεγάλη Βρετανία, όμως στις μεγάλες αγορές, όπως της Κίνας, έχουν ουσιαστικά ανύπαρκτη ζήτηση, γι αυτό δεν συμφέρει τους mainstream κατασκευαστές η εξέλιξη και η παραγωγή τέτοιων μοντέλων. Ωστόσο, θα εξακολουθήσουν να εκπροσωπούνται τα Cabrios στις premium κατηγορίες πολυτελείας και στα σπορ μοντέλα υψηλών επιδόσεων, όπου οι πελάτες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν το ανάλογο αντίτιμο.

Τα μικρομεσαία πολυμορφικά, που είχαν κατακλύσει στο παρελθόν την αγορά, βρίσκονται την τελευταία πενταετία σε ελεύθερη πτώση. Όπως φαίνεται μάλιστα από τις φθίνουσες πανευρωπαϊκές πωλήσεις τους, πρόκειται για μία τάση που θα συνεχιστεί, καθώς τη θέση τους έχουν πάρει τα SUV και τα Crossover. Ετσι βλέπουμε μάρκες, όπως τη Ford, να βάζουν ημερομηνία λήξης στα πολυμορφικά Galaxy και S-Max και να ετοιμάζουν ένα νέο μοντέλο Crossover για αντικαταστάτη τους.

Τα μικρά μοντέλα με τιμές γύρω στις 10.000 ευρώ αποτελούσαν ανέκαθεν τα αποπαίδια των αυτοκινητοβιομηχανιών, επειδή απέδιδαν ελάχιστα κέρδη. Οι νέες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές και τα μελλοντικά στάνταρ ασφαλείας από το 2022 και μετά, θα ανεβάσουν τόσο πολύ τις τιμές τους, ώστε θα γίνουν ασύμφορα για τις εταιρείες αυτοκινήτων, που θα προτιμήσουν να τα λανσάρουν αποκλειστικά ως ηλεκτροκίνητα ή να τα αποσύρουν εντελώς από τη γκάμα τους. Κάτι τέτοιο συνέβη ήδη με τα ηλεκτρικά τρίδυμα VW E-Up, Skoda Citigo E και SEAT Mii Electric, αλλά και με το Smart Fortwo EQ, που θα συνεχίσουν μόνον ως ηλεκτροκίνητα την καριέρα τους.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

10:20

Alpha Bank: Η Κεντρική Μακεδονία ο νέος σταθμός του προγράμματος «Μαζί με στόχο την υγεία»

10:16

Διαθέσιμη η ψηφιακή εφαρμογή Μητρώου Δεξαμενών Ιδιωτικών Πρατηρίων Καυσίμων

10:11

Μία Ελληνίδα μεταξύ των θυμάτων από τη συντριβή του Falcon

10:01

Elbisco: Ενισχυμένη εμπορική δυναμική και επέκταση σε νέες κατηγορίες

09:55

Λαμία: Μετ’ εμποδίων η έξοδος από Αθήνα προς Κεντρική Ελλάδα

09:47

Αισιόδοξες επιστημονικές ιστορίες του 2025, σύμφωνα με το Nature

09:47

Κυρανάκης: 23 νέα τρένα και ανακαίνιση υποδομών - Αλλαγές στον σιδηρόδρομο έως το 2027

09:36

Στα χέρια της Sanofi η Dynavax για 2,2 δισ. δολάρια

09:22

Η BP πουλά το 65% των μετοχών της Castrol έναντι 6 δισ. δολαρίων

09:08

Μπλόκο στο σχέδιο του Τραμπ για ανάπτυξη εθνοφρουράς από το Ανώτατο Δικαστήριο

09:02

Κυρώσεις των ΗΠΑ: «Άνεμο μακαρθισμού» καταγγέλλει ο πρώην επίτροπος Μπρετόν

08:58

Κίνα: Προσωρινά μέτρα κατά των επιδοτήσεων σε κάποια ευρωπαϊκά γαλακτοκομικά προϊόντα

08:56

Παπαθανάσης: Νέα αύξηση του προϋπολογισμού κατά 250 εκατ. ευρώ για τουριστικές ΜμΕ

08:56

Η Κοινωνική Διάσταση της Οικονομικής Υπευθυνότητας: Η Αποστολή του doResponsible Financial Center της doValue

08:54

Η Βενεζουέλα κατηγορεί τις ΗΠΑ για τον «μεγαλύτερο εκβιασμό στην ιστορία μας» - Το χρονικό

08:44

Μπλόκα αγροτών: Με χαμηλές ταχύτητες τα ΙΧ – Από παρακαμπτηρίους η κυκλοφορία στη Νίκαια

08:30

Η Ουκρανία βάζει ξανά στο στόχαστρο με drones την πρωτεύουσα της Ρωσίας

08:16

Ιστορικό ράλι για τα πολύτιμα μέταλλα - Πάνω από τα 4.500 δολάρια ο χρυσός

08:08

Χριστουγεννιάτικες αγορές: Τι πρέπει να προσέχετε

07:56

Πάρτι, χορός και διασκέδαση - Οι 10 πόλεις με την καλύτερη νυχτερινή ζωή

07:53

Η πικρή αλήθεια για το μελομακάρονο

07:50

Λαμία: Αυξημένη κίνηση στην έξοδο προς Κεντρική Ελλάδα

07:47

Μνημόνια ΕΥΔΑΠ – Περιφέρειας Αττικής για την αξιοποίηση του Αδριάνειου Υδραγωγείου

07:46

Πόση ενέργεια «τρώμε»; -Το κρυφό ενεργειακό κόστος πίσω από ένα μπέργκερ, μια πίτσα και έναν καφέ

07:42

Σιδηρόδρομος: Τι συμβαίνει με δύο έργα συνολικού ύψους 125 εκατ. ευρώ σε Πελοπόννησο και Β. Ελλάδα

07:41

60 μεταρρυθμίσεις και 40 έργα στο κυβερνητικό πακέτο του 2026

07:37

Πράσινη οικονομία: Πόσο έχει προχωρήσει διεθνώς και πού σκοντάφτει η Ελλάδα

07:33

Πόσο «ανέβηκαν» οι τιμές επαγγελματικών ακινήτων στην Αττική την περίοδο 2019-2025 – Οι ακριβές και φθηνές περιοχές

07:26

Τουρισμός: Έκλεισε η ψαλίδα της μέσης δαπάνης τον Οκτώβριο - Οι αγορές που έφεραν τα έσοδα

07:25

«Τσιμπημένο» το ρεβεγιόν του 2025 – Πόσο κοστίζει

gazzetta
gazzetta reader insider insider