Ευρωπαϊκός πόλεμος κατά των τουριστικών λεωφορείων

Μοιράσου το
Ευρωπαϊκός πόλεμος κατά των τουριστικών λεωφορείων
Μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις έχουν κηρύξει τον πόλεμο στα ογκώδη τουριστικά λεωφορεία, που κατακλύζουν τα ιστορικά κέντρα τους και προκαλούν κυκλοφοριακό χάος.

Το ζούμε και στην Ελλάδα. Μεγάλα τουριστικά λεωφορεία σέρνονται στα κέντρα των πόλεων, κάνουν ελιγμούς και στρίβουν βραδυκίνητα, σταματούν για να αποβιβάσουν ομάδες τουριστών και πίσω τους σχηματίζονται ουρές αυτοκινήτων. Τέτοιες σκηνές αποτελούν πλέον κομμάτι της καθημερινότητας σε πολλές τουριστικές πόλεις της Ευρώπης, προκαλώντας τον εκνευρισμό των ντόπιων πολιτών μαζί με κυκλοφοριακό χάος. Ο τουριστικός κορεσμός, που συμπυκνώνεται στην αγγλική λέξη ‘’overtourism’’, έχει πολλές παρενέργειες στα κέντρα αρκετών αστικών κέντρων της Γηραιάς Ηπείρου, μεταξύ των οποίων και η παρεμπόδιση της κυκλοφορίας εξαιτίας αργοκίνητων λεωφορείων, που καταλαμβάνουν κάθε σπιθαμή ελεύθερου χώρου στην προσπάθειά τους να παρκάρουν.

Η Ρώμη κατέφυγε πλέον σε δραστικές μεθόδους αντιμετώπισης αυτού του φαινομένου. Από την αρχή του 2019 απαγορεύεται η κυκλοφορία τουριστικών λεωφορείων στο ιστορικό κέντρο της και η αποβίβαση των επιβατών γίνεται σε συγκεκριμένα σημεία στάθμευσης εκτός της ζώνης απαγόρευσης, όπου ο δήμος χρεώνει τσουχτερά κάθε λεπτό παρκαρίσματος. Ετσι κοστίζει έως μισή ώρα στάθμευσης στη ζώνη εμπρός από το Κολοσσαίο ή την πλατεία του Αγίου Πέτρου στο Βατικανό 240 ολόκληρα ευρώ, τα οποία μετακυλούνται βεβαίως στους επιβάτες.

Τα τουριστικά γραφεία υποστηρίζουν από την πλευρά τους, ότι το πρόβλημα με τα ατέλειωτα τουριστικά γκρουπ δεν λύνεται με την επιβολή πανάκριβων τελών στάθμευσης στα λεωφορεία, αλλά μόνον με τη σωστή διοχέτευση της ροής των επισκεπτών. Οι επαγγελματίες του τουρισμού εγκαλούν τους δημοτικούς άρχοντες, επειδή αποκλείουν τα λεωφορεία από τα κέντρα των πόλεων, χωρίς να προτείνουν αξιόπιστες εναλλακτικές λύσεις. Επίσης τονίζουν, ότι δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σωστή υπηρεσία η αποβίβαση των επισκεπτών δύο χιλιόμετρα μακριά από το αξιοθέατο, ιδιαίτερα μάλιστα, όταν πρόκειται για ηλικιωμένους και άτομα με κινητικά προβλήματα.

Όμως και η Μαδρίτη έχει ανοίξει τον δικό της πόλεμο κατά των τουριστικών λεωφορείων. Η ισπανική πρωτεύουσα επιτρέπει μεν τη διέλευσή τους από το κέντρο της, ωστόσο δεν επιτρέπεται να σταματήσουν εκεί, ούτε να πραγματοποιήσουν επιβιβάσεις και αποβιβάσεις τουριστών. Και εδώ υπάρχουν πολλές διαμαρτυρίες από εκπροσώπους του τουριστικού κλάδου, καθώς πολλοί επισκέπτες μεταφέρουν μαζί τους μεγάλες αποσκευές, έχουν παιδιά και καροτσάκια και αναγκάζονται να αποβιβαστούν χιλιόμετρα μακριά από τα ξενοδοχεία τους στο κέντρο της πόλης.

Στο Άμστερνταμ υποχρεώνονται να προσεγγίσουν οι τουρίστες την πόλη είτε με ένα μέσο μαζικών συγκοινωνιών είτε να φτάσουν έως τον περιφερειακό δακτύλιο των καναλιών και να συνεχίσουν με πλωτό μέσο! Ο δήμος της πόλης παροτρύνει τους επισκέπτες, να μετεπιβιβάζονται από τα μεγάλα λεωφορεία σε μικρότερα οχήματα, όμως και αυτά προκαλούν κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Αναμφίβολα πρόκειται για αντίμετρα, που δεν δίνουν καμία λύση στο πρόβλημα του overtourism, μάλιστα ούτε καν το ανακουφίζουν. Για παράδειγμα στη Ρώμη χρησιμοποιούν πλέον οι τουρίστες μετά την απαγόρευση μικρά λεωφορειάκια για τις μετακινήσεις τους, τα οποία παρκάρουν μαζικά μπροστά από τα αξιοθέατα της Αιώνιας Πόλης και προκαλούν συχνά μεγαλύτερα κυκλοφοριακά προβλήματα από τα διώροφα πούλμαν στο πρόσφατο παρελθόν. Οπότε ο αγώνας για μία αποτελεσματική λύση συνεχίζεται!

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

09:51

Οικονόμου: Επιπλέον 268 μονάδες στο πρόγραμμα σχολικών γευμάτων

09:41

Arogi.gov.gr: Σε λειτουργία η πλατφόρμα για τους πληγέντες από τις φυσικές καταστροφές

09:35

Τσίπρας: Σε όλη την Ευρώπη έχουμε κρατικοποιήσεις, εδώ έχουμε μοντέλο πριμοδότησης της αισχροκέρδειας

09:20

Νέο «τσεκούρι» από Goldman Sachs στην τιμή στόχο του Χρηματιστηρίου

09:05

Space X και NASA θέλουν να παρατείνουν τη «ζωή» του τηλεσκοπίου Hubble στέλνοντάς το ψηλότερα

09:00

Ευκαιρία εισόδου στις ευρωπαϊκές αγορές ή περισσότερος «πόνος»; - Τι απαντά η Société Générale

08:58

Κυκλώνας Ίαν: Τουλάχιστον 12 νεκροί και εικόνες καταστροφής στη Φλόριντα

08:54

Times: Η Κάλυμνος, ο καλύτερος αναρριχητικός προορισμός της Ελλάδας

08:43

Τρία Data Centers στην Αττική περιλαμβάνει η επένδυση της Google στην Ελλάδα

08:40

ΗΠΑ: «Πολύ νωρίς» για να βρούμε ποιος ευθύνεται για τις διαρροές στον Nord Stream 1 και 2

08:24

Google Stadia: «Τίτλοι τέλους» στην υπηρεσία cloud gaming - Θα αποζημιωθούν οι χρήστες

08:08

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις: Μείωση φόρου για «πράσινες», ψηφιακές και ενεργειακές επενδύσεις

08:07

Πούτιν: Θέλει να «τελειώνει» με τις προσαρτήσεις - «Ανεξάρτητα κράτη» Χερσώνα και Ζαπορίζια

07:58

REDS: Αύξηση σε τζίρο και επισκεψιμότητα στο Smart Park – Έρχονται νέες συμφωνίες

07:52

Παγκρήτια: Συνεδριάζει η Επ. Κεφαλαιαγοράς για το Ενημερωτικό – Μικρή παράταση για την υποβολή του capital plan έδωσε η ΤτΕ

07:47

Οι business της Dimand στη Βόρεια Ελλάδα – Το logistics park, οι εκτάσεις και τα γραφεία

07:41

Lamda Development: Πώς πάνε τα Malls, ξεχωρίζει το Golden Hall – Το ενδιαφέρον για τα εμπορικά κέντρα στο Ελληνικό

07:39

Κομισιόν προς Ελλάδα: Μαζεμένα δημοσιονομικά και μεταρρυθμίσεις με το βλέμμα στις αγορές - Μετά τις εκλογές η επενδυτική βαθμίδα

07:31

Attica Bank: «Βρείτε τα μέχρι την Κυριακή» διαμηνύει η ΤτΕ σε ΤΧΣ και Ellington - Γάμο με συστημική τράπεζα προβλέπει το plan B

07:28

ΕΡΓΟΣΕ: Νοέμβριο «πέφτουν» υπογραφές σε projects 200 εκατ. ευρώ – «Σήμα εκκίνησης» για σιδηροδρομικά έργα 4 δισ.

07:22

Σίμσον (Επ. Ενέργειας): Στη σημερινή Σύνοδο η μελέτη για τον δυναμικό δείκτη αερίου της ΕΕ

07:20

Το αγαπημένο σύννεφο του Πρωθυπουργού - Ποιος έχει την ευθύνη για τις Φοιτητικές Εστίες;

07:15

Σύνοδος υπουργών Ενέργειας: Τι προβλέπει το προσχέδιο για πλαφόν στο ρεύμα, «κλειδώνει» η φορολόγηση εταιρειών ορυκτών καυσίμων και η μείωση κατανάλωσης

07:06

Κληρώνει για Attica και Pancreta - Λύσεις αλά Πορτογαλικά - Το μήνυμα από τα άλευρα

07:04

Μια υπόσκαφη βίλα 7,5 εκατ. ευρώ στην Αντίπαρο ψάχνει ιδιοκτήτη μέσω Sotheby's

07:01

PrEp: Και στην Ελλάδα η προφυλακτική θεραπεία κατά του HIV/AIDS

07:01

Ο κόμπος των γερμανικών ομολόγων έφτασε... στο χτένι;

23:59

Μετσόλα: Η Ευρώπη δεν μπορεί να είναι ολόκληρη όσο η Κύπρος παραμένει διαιρεμένη

23:46

Διάστημα: Νέες ενδείξεις για την ύπαρξη υγρού νερού κάτω από τον νότιο πόλο του Άρη

23:31

Φινλανδία-Σουηδία-Λιθουανία: Ενίσχυση των μέτρων ασφαλείας μετά τη διαρροή στον Nord Stream